Тема: Таблиці додавання і віднімання числа 5. Знаходження довжини ламаної лінії. Креслення відрізків.
Мета: Ознайомити учнів із таблицями додавання і віднімання числа 5;
закріплювати вміння знаходити довжину ламаної лінії;
розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення;
виховувати охайність, позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: план-конспект, презентація.
Тема: Таблиці додавання і віднімання числа 5. Знаходження довжини ламаної лінії. Креслення відрізків.
Мета: Ознайомити учнів із таблицями додавання і віднімання числа 5;
закріплювати вміння знаходити довжину ламаної лінії;
розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення;
виховувати охайність, позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: план-конспект, презентація.
Література: 1) Математика: підручник для 2 класу загальноосвітній навчальний заклад М. В. Богданович, Г. П. Лишекнко – К. Генеза, 2014 с.23-24.
2) young-teacher.com.ua
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності учнів.
- Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка. У вас на парті повинні лежати підручник, зошит, щоденник, ручка, олівець. Подивіться чи все необхідне лежить на парті. Сядьте рівненько і слухайте мене уважно.
ІІ. Постановка завдань уроку.
-Сьогодні на уроці ми з вами повинні:
ІІІ. Каліграфічна хвилинка.
Я люблю порахувати
Все, що бачу навкруги,-
У квартирі дві кімнати,
На столі - три пироги.
Вісім книг - на етажерці,
У вітальні - п'ять картин,
Десять яблук - у відерці,
У будинку - сто квартир.
IV. Усні обчислення.
27(23), 36(22), 42(38), 84(80), 78(74), 55(51), 63(59), 39(35).
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення нового матеріалу.
1.1.Таблиця
- Діти на попередніх уроках ви вивчали таблицю додавання і віднімання числа 4.
- А сьогодні ми навчимося додавати і віднімати число 5, виходячи за межі десятки.
- Щоб додати числа 6 + 5 потрібно 5 розкласти на 4 і 1. Потім 6 + 4 буде 10, а 10 + 1 буде 11. Отже, до 6 + 5 буде 11.
- Щоб додати числа 7 +5 потрібно 5 розкласти на 3 і 2. Потім 7 + 3 буде 10, а 10 + 2 буде 12. Отже, до 10 + 2 буде 12.
- Щоб додати числа 8 +5 потрібно 5 розкласти на 2 і 3. Потім 8 + 2 буде 10, а 10 + 3 буде 13. Отже, до 10 + 3 буде 13.
- Щоб додати числа 9 +5 потрібно 5 розкласти на 1 і 4. Потім 9 + 1 буде 10, а 10 + 4 буде 12. Отже, до 9 + 5 буде 14.
- Щоб відняти числа 14 – 5 потрібно 5 розкласти на 4 і 1. Потім 14 – 4 буде 10, а 10 – 1 буде 9. Отже, від 14 – 5 буде 9.
- Щоб відняти числа 13 – 5 потрібно 5 розкласти на 3 і 2. Потім 13 – 3 буде 10,а 10 – 2 буде 8. Отже, від 13 – 5 буде 8.
- Щоб відняти числа 12 – 5 потрібно 5 розкласти на 2 і 3. Потім 12 – 2 буде 10,а 10 – 3 буде 7. Отже, від 12 – 5 буде 7.
- Щоб відняти числа 11 – 5 потрібно 5 розкласти на 1 і 4. Потім 11 – 1 буде 10,а 10 – 4 буде 6. Отже, від 11 – 5 буде 6.
VI. Розвиток і закріплення математичних знань
6.1 Приклади 120.
- Діти знайдіть будь ласка в підручнику приклади 93. Хто хоче вийти до дошки і розв’язати один приклад.
- Приклади ділимо в два стовпчики. В один стовпчик 4 і в другий стовпчик 4.
6 +5 – 1 = 10 11 – 5 – 6 = 0
12 – 4 + 5 = 13 13 –4 + 5 = 14
14 – 5 – 4 =5 15 – 5 – 3 = 7
12 – 5 + 4 = 11 13 – 5 + 3 = 11
6.2 Вправа 121.
- А зараз знайдіть вправу 121. Прочитайте умову задачі.
- Як знайти довжину шляху гусениці? (Потрібно додати довжину відрізків)
- Візьміть лінійки й виміряйте довжину кожного відрізка.
- Яка довжина першого відрізка? (4см)
- Яка довжина другого відрізка? (4см)
- Яка довжина третього відрізка? (7см)
- То яка довжина шляху гусениці? (15см)
- А зараз знайдіть завдання 2. Прочитайте його.
- Яка довжина першого відрізка? (2 см)
- Яка довжина другого відрізка? (3 см)
- Накресліть ламану з двох відрізків.
6.3.Вправа 122. Завдання виконуємо усно «ланцюжком»
- Діти знайдіть вправу 12. Давайте виконаємо її. Ми маємо вираз а+5, нам потрібно замість букви а підставити числа, які подані в таблиці і виконати дію додавання.
6.4. Задача 123.
- Знайдіть задачу 123 на с 24. Прочитайте її.
- Скільки дубових листків засушила Катруся? (7 листків)
- А скільки кленових листків? ( Невідомо, але сказано що на 2 менше)
- Яку дію потрібно виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? ( Дію віднімання)
1) 7л. – 2л. = 5л.
2) 7л. + 5л = 12л.
Відповідь: дівчинка засушила 12 листків.
6.5. Вправа 124.
- Діти знайдіть вправу 124 і прочитайте що потрібно зробити.
- Що нам потрібно зробити? ( Накреслити відрізокKL, на 5 см коротший відAB)
- Яка довжина відрізка АВ? (10см)
- То якої довжини буде відрізок KL? (5см)
6.5. Задача 125.
- Знайдіть задачу 125 і прочитайте її.
- Скільки дорівнює перше число? (7)
- Скільки дорівнює друге число? ( невідомо, але сказано що на 4 менше)
- Якою дією дізнатися скільки дорівнює друге число? ( віднімання)
1) 7 – 4 = 3 – друге число;
- Як знайти суму цих чисел? ( додати ці числа)
2) 7 + 3 = 10 – сума двох чисел.
Відповідь: 3; 10.
6.6 Вправа 126
- Діти знайдіть вправу 126. Прочитайте її уважно.
Пояснення.
Щоб набрати 1л води банками 3л і 5л, потрібно набрати 3л банку води вилити її в 5л банку, потім ще раз набрати 3л банку води і вилити в 5л банку, таким чином в 3л банці залишиться 1л води.
VIІ. Підсумок уроку.
Діти, сьогодні на уроці ми:
- вивчили таблиці додавання і віднімання числа 5;
- навчилися знаходити довжину ламаної лінії;
- розв’язували приклади.
VII. Домашнє завдання.
- А зараз, відкрийте свої щоденники та запишіть домашнє завдання с. 24 Пр. 127, З. 128.
- Ось і підійшов до завершення наш урок. Усім учням, хто активно працював зі мною протягом уроку велике спасибі, пасивних попрошу надалі залучатися до співпраці. На цьому наш урок завершено, дякую за увагу. До побачення!