Конспект уроку математики
з використанням технології
"Навчання в русі"
Закріплення письмових прийомів додавання і віднімання чисел в межах 1000. Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання. Розв’язування рівнянь.
Складені задачі на збільшення
і зменшення суми двох чисел на кілька одиниць
3 клас
Автор:
Вчитель початкових класів
Косівщинського ЗЗСО СРР
Зборик О.Б.
2018 н.р.
Тема. Закріплення письмових прийомів додавання і віднімання чисел в межах 1000. Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання. Розв’язування рівнянь. Складені задачі на збільшення і зменшення суми двох чисел на кілька одиниць (№№485- 494).
Мета. Закріпити навички письмового додавання та віднімання чисел в межах 1000; удосконалити вміння розв’язувати рівняння, складені задачі; формувати навички встановлювати взаємозв’язок між діями додавання і віднімання; розвивати вміння виконувати усні та письмові обчислення, математичне мовлення та логічне мислення; виховувати почуття дружелюбності та товариськості.
Обладнання. «Чарівна скринька» за багатьма замками, картки для гри «живі числа», «Влучно в ціль», картки для індивідуальної роботи.
Зміст уроку
І. Організація класу до уроку
До нас завітали гості
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.
"Самоналаштування"
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. (дують на долоньку)
- Сідайте, будь ласка.
Чи все необхідне до уроку ви приготували?
Голова-щоб слухати.
Вуха-щоб чути.
Очі-щоб усе бачити.
Руки-щоб їх піднімати.
Серце-щоб усе відчувати і сприймати.
ІІ. Актуалізація знань учнів
Йдучи до вас на урок я дорогою зустріла дивного чоловіка, одягнутого в спортивний костюм, а у руках він тримав величезного мішка. Він запитав, куди я йду. Почувши відповідь – дав мені ось цю скриньку за дев'ятьма замками і сказав: «У цій скриньці – гостинці вправним математикам! Коли виконають всі завдання і відкриють всі сім замків – отримають подарунок із моєї скриньки!» Цікаво дізнатися що там? Отож давайте відкривати першого замка!
Відкрийте ваші зошити. Запишіть число і класна робота.
10 грудня має багато визначних дат. І одна з них це сьогодні Всесвітній день футболу.
У шанувальників футболу всього світу є своє свято - Всесвітній день футболу. Подякувати за нього можна ООН, яка і запропонувала його відзначати 10 грудня кожного року. Таким чином міжнародне співтовариство віддає дань цьому виду спорту, який для багатьох мільйонів не просто гра, а стиль життя.
Перша згадка про футбол як «про гру в м’яч ногами» історики знайшли в китайських джерелах, що датуються другим тисячоліттям до нашої ери.
Називалася вона Цу Чю, що означає «штовхати ногою». Гра у футбол дозволяла китайським воїнам підтримувати добру фізичну форму.
Про цю грі відомо досить мало - те, що були ворота і воротар, те, що гра була частиною фізичної підготовки солдатів, і що вона була відома вже три тисячі років тому.
У футбол грали й у Давній Греції, і Римі близько двох з половиною тисяч років тому. У Греції ця гра називалася «битва за м’яч», з чого можна припустити, що грали в неї відповідно, застосовуючи різноманітні прийоми бойових мистецтв.
1.Каліграфічна хвилинка
Завдання першого замка. Утворіть і запишіть усі можливі трицифрові числа у запису яких є тільки цифри 1 і 8. І знайдіть суму і різницю найбільшого і найменшого чисел.
111, 118, 188,181, 888, 881, 811, 818.
888+111=999
888-111=777
ІІІ. Оголошення теми уроку.
Сьогодні на уроці ми закріпимо ваші вміння виконувати письмове додавання та віднімання в межах 1000 та будемо розв’язувати рівняння та задачі.
1.Усні обчислення
Щоб відкрити наступного замка нам потрібно швидко вишикуватися в шеренгу, як справжні футболісти. Вправа "Живі числа"
- непарні числа
Які це числа непарні? Вишикуйтеся в порядку зростання. (від найменшого до найбільшого). Підбийте уявного м'ячика ногою.
-круглі числа
Які це круглі числа? В порядку спадання (від найбільшого до найменшого). Підбийте м'ячика коліном.
-парні числа
Які це парні числа? Підбиваємо м'ячика головою.
2.Гра "Влучно в ціль"
Щоб відкрити наступного замка потрібно швидко обчислити приклади.
Пограємо в гру «Влучно в ціль» і повторимо усне додавання і віднімання трицифрових чисел . Учні виконують обчислення усно. На партах у вас є картки із записаними числами. Я показуватиму приклад. Якщо у записі прикладу пропущене ваше число ви повинні підняти свою картку і сказати «Влучив!». Отже, почали!
430+500
870-600
430+50
890-30
520+300
870-60
270+300
460+250
320+240
760-300
870-60
870-600
Тим хто не влучив давайте скажемо а-я-я-й дихальна вправа"Болванчики" (Нахили голови вправо - вліво і робимо вдихи 4-8раз).
ІV. Закріплення та узагальнення знань учнів.
1.Звязок дії додавання з дією віднімання
Футбольна команда за перемогу отримує нагороду.
Щоб відкрити наступного замка потрібно з поданих чисел скласти і записати всі можливі рівності на додавання і віднімання.
460+340=800 110+530=640
800-460=340 640-110=530
800-340=460 640-530=110
- Як перевірити додавання?
- Як перевірити віднімання?
2. Робота з підручником. Приклади.
Щоб зняти наступний замок потрібно відкрити підручники. С. 78 № 486
Прочитайте завдання. (Обчислити записуючи числа в стовпчик)
417+235=652 709-269=440
736+126=862 470+235=705
889-267=622 187+25=212
854-268=586 800-439=361
Дихальна вправа "Зажени в ціль" (виставляємо ворота, робимо м'ячик, кладемо м'ячик на край поля, дуємо і забиваємо гол, кричим "Ура!")
3. Рівняння № 488
Щоб зняти наступний замок потрібно взяти квиток на матч. І виконати завдання на ньому. Хто бажає?
674-у=126 х+437=742 z-284=272
У=674-126 х=742-437 z=272+284
У=548 х=305 z=556
Дихальна вправа "Кішечка" (повороти тулуба і рук на рівні пояса і вдихати по 4-8 раз)
4.Задача Наступний замок
Що ж квитки отримали. Тепер потрібно дізнатися, які ж команди грають у футбол. У нас залишилося зовсім мало замків. Щоб зняти наступний прошу одному з пари взяти емблему футбольної команди. Швидко скажіть, як вона називається і в якому році була заснована. Виконаємо завдання на емблемі.
Задача
На футбольний матч приїхали вболівальники. З Сум - 156 уболівальників, із Полтави - на 58 менше, ніж із Сум, а з Харкова - на 66 більше, ніж із Сум і Полтави разом. Скільки вболівальників приїхало із Харкова?
Із Сум - 156 уб.
Із Полтави - ?, на 58 уб. менше
Із Харкова - ?, на 66 уб. більше, ніж
Розв'язання
1) 156-58=98(уб.) - із Полтави;
2) 156+98=264(уб.) - із Полтави та Сум.
3) 264+ 66=320(уб.)
Відповідь: 320 уболівальників із Харкова.
5.Геометричний матеріал
Давайте дружньо привітаємося із знайомими вболівальниками.
Дихальна вправа "Обіймашки" (обіймаємо себе, щоб лікті сходилися і вдихаємо).
Раз вже приїхали і на матч, то потрібно і виміряти периметр поля і зняти замочок.
- Що таке периметр? Як його знайти? Перед вами лежать листочки з геометричними фігурами. Попрацюйте парами, знайдіть, порівняйте і запишіть периметр прямокутника - Р=2(7+3)=20(см), квадрата -Р=47=28(см), трикутника -Р=6+4+7=17(см).
Периметр квадрата більший на 11см від периметра трикутника.
V. Домашнє завдання
Залишився останній замок. Щоб його зняти потрібно записати домашнє завдання. Відкрийте щоденники. Запишіть с.79 №493,494
VІ. Підсумок
Перед вами лежать смайлики. Покажіть, будь ласка,враження від уроку і чи долетіла до вас дрібка гарного настрою.
На уроці працювали – математику вивчали!
Що робили, що вивчали розкажіть чи покажіть? (відповіді учнів)
Чемним діткам і слухняним
Працьовитим та старанним,
Є гостинці у цій скриньці!
Працювали всі старанно,
І урок минув – не марно!
Кожен з вас то молодець,
А оцінка у щоденник –
Вашому труду вінець!
Нарешті перемога ми зняли всі замочки. Відкриваємо скриньку. А в ній вам дарунок для тренування вашого мозку - кубик-рубик.