Урок з математики 3 клас "Закріплення письмових прийомів додавання і віднімання чисел в межах 1000. Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання. Розв’язування рівнянь...."

Про матеріал
Конспект уроку математики з використанням технології "Навчання в русі" Закріплення письмових прийомів додавання і віднімання чисел в межах 1000. Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання. Розв’язування рівнянь. Складені задачі на збільшення і зменшення суми двох чисел на кілька одиниць 3 клас
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку математики

з використанням технології

"Навчання в русі"

 

Закріплення письмових прийомів додавання і віднімання чисел в межах 1000. Взаємозв’язок між діями додавання і  віднімання. Розв’язування  рівнянь.

Складені задачі на збільшення

і зменшення суми двох чисел на кілька одиниць

 

3 клас

 

 

 

 

 

 

Автор:

Вчитель початкових класів

Косівщинського ЗЗСО СРР

Зборик О.Б.

 

 

 

 

2018 н.р.

Тема. Закріплення письмових прийомів додавання і віднімання чисел в межах 1000. Взаємозв’язок між діями додавання і  віднімання. Розв’язування  рівнянь. Складені задачі на збільшення і зменшення суми двох чисел на кілька одиниць (№№485- 494).

Мета. Закріпити навички письмового додавання та віднімання чисел в межах 1000; удосконалити вміння розв’язувати рівняння, складені задачі; формувати навички встановлювати взаємозв’язок між діями додавання і віднімання; розвивати вміння виконувати усні та письмові обчислення, математичне мовлення та логічне мислення; виховувати почуття дружелюбності та товариськості.

Обладнання. «Чарівна скринька» за багатьма замками, картки для гри «живі числа», «Влучно в ціль», картки для індивідуальної роботи.

Зміст уроку

І. Організація класу до уроку

До нас завітали гості

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука,два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

"Самоналаштування"

 Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.

 Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб    зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. (дують на долоньку)

- Сідайте, будь ласка.

Чи все необхідне до уроку ви приготували?

Голова-щоб слухати.

Вуха-щоб чути.

Очі-щоб усе бачити.

Руки-щоб їх піднімати.

Серце-щоб усе відчувати і сприймати.

ІІ. Актуалізація знань учнів

Йдучи до вас на урок я дорогою зустріла дивного чоловіка, одягнутого в спортивний костюм, а у руках він тримав величезного мішка. Він запитав, куди я йду. Почувши відповідь – дав мені ось цю скриньку за дев'ятьма замками і сказав: «У цій скриньці – гостинці вправним математикам! Коли виконають всі завдання і відкриють всі сім замків – отримають подарунок із моєї скриньки!» Цікаво дізнатися що там? Отож давайте відкривати першого замка!

Відкрийте ваші зошити. Запишіть число і класна робота.

10 грудня має багато визначних дат. І одна з них це сьогодні Всесвітній день футболу.

У шанувальників футболу всього світу є своє свято - Всесвітній день футболу. Подякувати за нього можна ООН, яка і запропонувала його відзначати 10 грудня кожного року. Таким чином міжнародне співтовариство віддає дань цьому виду спорту, який для багатьох мільйонів не просто гра, а стиль життя.

Перша згадка про футбол як «про гру в м’яч ногами» історики знайшли в китайських джерелах, що датуються другим тисячоліттям до нашої ери.

Називалася вона Цу Чю, що означає «штовхати ногою». Гра у футбол дозволяла китайським воїнам підтримувати добру фізичну форму.

Про цю грі відомо досить мало - те, що були ворота і воротар, те, що гра була частиною фізичної підготовки солдатів, і що вона була відома вже три тисячі років тому.

У футбол грали й у Давній Греції, і Римі близько двох з половиною тисяч років тому. У Греції ця гра називалася «битва за м’яч», з чого можна припустити, що грали в неї відповідно, застосовуючи різноманітні прийоми бойових мистецтв.

1.Каліграфічна хвилинка

Завдання першого замка. Утворіть і запишіть усі можливі трицифрові числа у запису яких є тільки  цифри 1 і 8. І знайдіть суму і різницю найбільшого і найменшого чисел.

111, 118, 188,181, 888, 881, 811, 818.

888+111=999

888-111=777

ІІІ. Оголошення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми закріпимо ваші вміння виконувати письмове додавання та віднімання в межах 1000 та будемо розв’язувати рівняння та задачі.

1.Усні обчислення

Щоб відкрити наступного замка нам потрібно швидко вишикуватися в шеренгу, як справжні футболісти. Вправа "Живі числа"

- непарні числа

Які це числа непарні? Вишикуйтеся в порядку зростання. (від найменшого до найбільшого). Підбийте уявного м'ячика ногою.

-круглі числа

Які це круглі числа? В порядку спадання (від найбільшого до найменшого). Підбийте м'ячика коліном.

-парні числа

Які це парні числа? Підбиваємо м'ячика головою.

2.Гра "Влучно в ціль"

Щоб відкрити наступного замка потрібно швидко обчислити приклади.

Пограємо в гру «Влучно в ціль» і повторимо усне додавання і віднімання трицифрових чисел . Учні виконують обчислення усно. На партах у вас є картки із записаними числами. Я показуватиму приклад. Якщо у записі прикладу пропущене ваше число ви повинні підняти свою картку і сказати «Влучив!». Отже, почали!


430+500

870-600

430+50

890-30

520+300

870-60

270+300

460+250

320+240

760-300

870-60

870-600


Тим хто не влучив давайте скажемо а-я-я-й  дихальна вправа"Болванчики" (Нахили голови вправо - вліво і робимо вдихи 4-8раз).

ІV. Закріплення та узагальнення знань учнів.

1.Звязок дії додавання з дією віднімання

Футбольна команда за перемогу отримує нагороду.

Щоб відкрити наступного замка потрібно з поданих чисел скласти і записати всі можливі рівності на додавання і віднімання.

460+340=800           110+530=640

800-460=340            640-110=530

800-340=460            640-530=110

- Як перевірити додавання?

- Як перевірити віднімання?

2. Робота з підручником. Приклади.

Щоб зняти наступний замок потрібно відкрити підручники. С. 78 № 486

Прочитайте завдання. (Обчислити записуючи числа в стовпчик)

417+235=652                 709-269=440

736+126=862                 470+235=705

889-267=622                  187+25=212

854-268=586                  800-439=361

Дихальна вправа "Зажени в ціль" (виставляємо ворота, робимо м'ячик, кладемо м'ячик на край поля, дуємо і забиваємо гол, кричим "Ура!")

3. Рівняння № 488

Щоб зняти наступний замок потрібно взяти квиток на матч. І виконати завдання на ньому. Хто бажає?

674-у=126               х+437=742            z-284=272

У=674-126               х=742-437            z=272+284

У=548                       х=305                     z=556

Дихальна вправа "Кішечка" (повороти тулуба і рук на рівні пояса і вдихати по 4-8 раз)

4.Задача Наступний замок

Що ж квитки отримали.  Тепер потрібно дізнатися,  які ж команди грають у футбол. У нас залишилося зовсім мало замків. Щоб зняти наступний прошу одному з пари взяти емблему футбольної команди. Швидко скажіть, як вона називається і в якому році була заснована. Виконаємо завдання на емблемі.

Задача

На футбольний матч приїхали вболівальники. З Сум - 156 уболівальників, із Полтави - на 58 менше, ніж із Сум, а з Харкова - на 66 більше, ніж із Сум і Полтави разом. Скільки вболівальників приїхало із Харкова?

Із Сум - 156 уб.

Із Полтави - ?, на 58 уб. менше

Із Харкова - ?, на 66 уб. більше, ніж

Розв'язання

1) 156-58=98(уб.) - із Полтави;

2) 156+98=264(уб.) - із Полтави та Сум.

3) 264+ 66=320(уб.)

Відповідь: 320 уболівальників із Харкова.

5.Геометричний матеріал

Давайте дружньо привітаємося із знайомими вболівальниками.

Дихальна вправа "Обіймашки" (обіймаємо себе, щоб лікті сходилися і вдихаємо).

Раз вже приїхали і на матч, то потрібно і виміряти периметр поля і зняти замочок.

- Що таке периметр? Як його знайти? Перед  вами лежать листочки з геометричними фігурами. Попрацюйте парами, знайдіть, порівняйте і запишіть периметр прямокутника - Р=2(7+3)=20(см), квадрата -Р=47=28(см), трикутника -Р=6+4+7=17(см).

Периметр квадрата більший на 11см від периметра трикутника.

E:\d\підготовка3клас\відкритий-урок\rectangle_perimeter.pngE:\d\підготовка3клас\відкритий-урок\square_perimeter.pngE:\d\підготовка3клас\відкритий-урок\Matematika-5-klass-otrezok-dlina-otrezka-treugolnik-12.jpg

 

 

V. Домашнє завдання

Залишився останній замок. Щоб його зняти потрібно записати домашнє завдання. Відкрийте щоденники. Запишіть с.79 №493,494

 VІ. Підсумок

Перед вами лежать смайлики. Покажіть, будь ласка,враження від уроку і чи долетіла до вас дрібка гарного настрою.

На уроці працювали – математику вивчали!

Що робили, що вивчали розкажіть чи покажіть?  (відповіді учнів)

Чемним діткам і слухняним

Працьовитим та старанним,

Є гостинці у цій скриньці!

Працювали всі старанно,

І урок минув – не марно!

Кожен з вас то молодець,

А оцінка у щоденник –

Вашому труду вінець!

 

Нарешті перемога ми зняли всі замочки. Відкриваємо скриньку. А в ній вам дарунок для тренування вашого мозку - кубик-рубик.

 

docx
Додано
20 січня
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку