Математика, 4 клас
Тема: Десяткова система числення
Мета:
Обладнання:Картки для усних обчислень,предметні картки,глобус.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Любі діти!У наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
|
Гостей посмішкою й миром!
У садах,гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль
Жде сестрицю білу в гості
(Осінь)
- Які зміни відбулися в природі з настанням осені?
-Дні коротші,ночі довші.
-Сонце світить,але дає менше тепла.
-Птахи відлітають в теплі краї.
Отже сьогодні ми здійснимо подорож з перелітними птахами
Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.
Підчас подорожі будемо разом з ними робити такі зупинки:
Вашу готовність до подорожі допоможе перевірити лелека.
|
-Прочитайте числа: 5107, 6512, 3206, 12002, 36007 - Назвіть сусідів кожного числа - Скільки всього десятків у числі? - Скільки всього тисяч у числі? - Скільки всього одиниць першого класу? - Скільки всього одиниць другого класу?
|
||||
5107 |
6512 |
3206 |
12002 |
36007 |
Ці числа нам хочуть ще щось розповісти.
Перша наша зупинка називається «Наукова» (розповідь учнів про птахів- чемпіонів з орієнтації в просторі з використанням глобуса)
Презентація
Гірські гуси перелітають найвищий у світі гірський масив – Гімалаї, піднімаючись вище 7000 м.
Золотиста сивка долетіла без посадки і практично по прямій від Аляски до Гавайських островів - 3206 км.
Одного буревісника доставили літаком з Англії на узбережжя Америки і там випустили. Через 13 днів птах повернувся у гніздо, пролетівши 5107 км.
Полярний крячок мандрує між Арктикою й Антарктикою: пролітаю близько 36007 км. Переліт полярного крячка триває місяць – до Південного полюса і два місяці – до Північного.
(«Науковці» по черзі виходять і розказують повідомлення,показуючи на глобусі шлях,який подолав той чи інший птах)
Гра «Збери листочки»
Робота в парах
У вас на парті осінні листочки,на яких записані числа,щоб їх позбирати треба розкласти числа на розрядні доданки. (У дітей на партах картки,де вони записують розкладаючи кожне число на розрядні доданки,після цього перевіряють свою роботу за контрольною карткою на дошці)
Птахи нам підказують що час зробити « Тренувальну» зупинку
Щоб усе було в порядку почнемо для розуму зарядку
«Мозковий штурм»
α·10 α·100 α·1000 α:10 α:100 α:1000
|
Фізкультхвилинка
Гра «Віднови приклад»
92 ·= 92000
50000 :=500
420000 : =42000
320 · =3200
2800 : = 28
5000 : =5
III.Вивчення нового матеріалу
Сьогодні тема нашого уроку «Десяткова система числення»
Зараз ми на зупинці «Дослідницька» узагальнимо і повторимо про десяткову систему числення,будемо вчитися застосовувати знання при обчисленні прикладів та розв’язуванні задач.
Спочатку кожному новому числу давали окрему назву.Але поступово почали застосовувати спеціальні способи для називання й позначення чисел.Яким би великим не було число,його можна записати за допомогою тільки десяти числових знаків-цифр:1,2,3,4,5,6,7,8, 9,0
Записуючи і читаючи числа,використовуємо групування по 10:десять одиниць-десяток;десять десятків-сотня;десять сотень-тисяча і т.д.
Такий спосіб лічби групами характерний для десяткової системи числення,або десяткової нумерації.Десяткове групування чисел зумовило поняття про розряд,розрядні числа,розрядні одиниці.
(Робота за таблицею)
В усній нумерації,крім розрядної лічби,застосовують ще спосіб групування розрядів у класи.Три перші цифри утворюють клас одиниць,три наступні-клас тисяч.
Якщо цифру переставити на одне місце вліво,її значення збільшиться в 10 раз,а якщо на одне місце вправо,то її значення зменшиться в 10 раз.
А тепер зупинка «Пізнавальна». Тут на вас чекають цікаві та пізнавальні завдання.
2)Одна сім’я шпаків з’їдає за день 360 великих слимаків. Скільки слимаків знищить сім’я шпаків за 10 днів?
3)Польові горобці протягом дня приносять 500 комах. Скільки комах принесуть за 4 дні?
3.Робота за підручником
№254(усно)
№255(розв’язування задачі)
Гра «Шифрувальники»
Розв’яжіть приклади і відгадайте яке слово зашифроване?
36000 : 10 |
О |
800 · 100 |
Р |
1200 · 10 |
Н |
80000 : 10 |
І |
423 · 1000 |
Т |
36000 · 10 |
О |
526000 : 1000 |
Л |
160 · 100 |
О
|
525000 : 1000 |
Г
|
(Відповіді записані на картках,діти обирають правильну відповідь і підставляють в приклад ,поряд з відповіддю буква із слова «Орнітолог»)
Довідкове бюро
Орнітологи – це вчені, які досліджують та вивчають життя та поведінку птахів.
|
|
IV. Підсумок уроку
Метод «Мікрофон»
-Що запам’яталося на уроці?
-Що таке десяткова система числення?
-Які правила допомогли розв’язати приклади?
V. Домашнє завдання
Зараз на зупинці «Домашня» ми дізнаємося що потрібно вам виконати вдома.
№257,№258
Інформаційні джерела:
rokov-kotorie-ludi-mogut-nauchitsja-v-gusej.html
5.Золотиста сивка. Ресурси Інтернету: http://oopt.aari.ru/image/Pluvialis- apricarius
6. Буревісник. Ресурси Інтернету: http://www.floranimal.ru/gallery.php?c=0&p=63
7.Полярний крячок. Ресурси Інтернету: http://www.ebirds.ru/bird/132.htm
8.Зозуля.Ресурси Інтернету: http://ms2.znate.ru/docs/3895/index-18410.html
9.Шпак.Рсурси Інтернету: http://do.gendocs.ru/docs/index-336890.html
10.Горобець.Ресурси Інтернету: http://www.wallpaperfordesktop.biz/sparrow-bird-on-a-tree-stump.html
11.Сова. Ресурси Інтернету: http://hostingkartinok.com/show-image.php?id=4e0677b7ae0048ab3dd46c8fde3469e7