Виховна година "Свято 1 десятка"

Про матеріал
Закріпити обчислювальні навички додавання у межах вивчених випадків до 10; вчити давати повні відповіді на запитання; розвивати мислення, пам’ять, швидкість при розв’язуванні прикладів і задач; виховувати інтерес до уроків математики.
Перегляд файлу

Тема. Свято першого десятка

 Мета. Закріпити обчислювальні навички додавання у межах вивчених випадків до 10; вчити давати повні відповіді на запитання; розвивати мислення, пам’ять, швидкість при розв’язуванні прикладів і задач; виховувати інтерес до уроків математики.

 Обладнання. Картки із цифрами,  матеріал до гри « Футбол», фотографії до рубрики « Цікавинки природи», презентація.

Хід свята:

 І. Організаційний момент

Любі , діти, у наш клас

Завітали  люди щирі.

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

 А тепер всі тихесенько сіли. Наші гості хочуть подивитися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити.

 ІІ. Створення проблемної ситуації

- Дітки, уже кілька тижнів шириться по всій Україні новина, що в місті Луцьку, у школі №13 у 1-А класі відбудеться свято першого десятка. Ця звістка передавалася з уст в уста, і дійшла аж до чарівної країни Математика. Знаходиться вона так далеко, що не доїдеш до неї автобусом, не домчиш поїздом, не допливеш кораблем, не долетиш літаком. Лише думкою та розумом можеш побувати там. Живуть у цій країні числа, цифри, математичні знаки, геометричні фігури. Вони дружні, живуть без сварок, бо дотримуються давно встановлених математичних законів та правил. Цариця Математики також захотіла завітати до нас на свято. Кілька днів тому я відправила їй запрошення, але сьогодні серед гостей я її не бачу.

- А ви, дітки, бачите її?

- Що ж могло трапитися? Може вона заблукала?

• Телеграма від цариці Математики.

Дорогі діти, я поспішаю до вас на свято, але дорога дуже далека і важка. Іду вдень і вночі, а у лісі дуже темно, дороги не видно. Знайдіть найвищу ялинку у лісі і засвітіть на ній святкові вогники. Це буде для мене дороговказом.

 - Дітки, допоможемо нашій гості? - А засвітити святкові вогники, я думаю, допоможуть наші знання. Кожен вогник на ялинці – це правильно розв’язане завдання.

Давайте в Країну знань мандрувати,

Будемо гостю незвичайну  стрічати.

Стоять перед нами нелегкі задачі,

Тож побажаєм собі ми удачі:

      Активності – дівчаткам,

 Старанності – хлоп’яткам,

І терпіння для всіх нас.

За роботу, в добрий час!

ІІІ. Повідомлення теми і мети свята

Вчитель. Сьогодні, діти, у нас свято першого десятка, а це означає, що ви навчилися писати цифри, рахувати, додавати і віднімати, вчилися задачі розв’язувати. З чим я вас і вітаю.

Вчитель. А чи знаєте , діти, що таке десяток? Як ви вважаєте, чи можемо ми проводити це свято без  цифр? Звичайно, ні.  А які ви знаєте цифри.

Відгадайте загадки про цифру(презентація)

  1. В гусеняти дзьоб тонкий та довга шийка. З ним неодмінно схожа ...( двійка)
  2. Стовпчик зліва ти зітри і отримаєш цифру ...( три)
  3. Шумить вся  хата ця.

Діти перевернули стільця.

Лише м’ячик покотили

І одержали - ... ( чотири)

  1. Хто може швидко нам сказать?

На серпик схожа цифра ... ( п’ять)

А зараз запрошую цифри і розкажіть про себе

1.Знать треба цифри, як годиться,

А перша з них – це «одиниця».

Її впізать можна здалеку.

Вона подібна на лелеку.

Ти тільки добре придивись

– І ніжка довга, й дзьоб униз

Чого завжди 1?

( Сонечко, мама, Батьківщина, голова, ніс, рот, обличчя і т.п.)

2. А оце ось цифра два,

В неї кругла голова,

Довгий хвіст, зігнута шийка

– Отака, як бачиш, двійка.

Легенда про цифру два

То було дуже давно, цифра 2 вважалася такою, що несе із собою любов, а разом з тим була своєрідним символом самотності.

Уважна людина завжди може побачити, що вона зовні дуже схожа на чудового лебедя, якого вирок долі розлучив з його подругою. Зоставшись без пари , птах не пережив самотності й перетворився на цифру 2.

Логічні задачі

-жили два коти і один чоловік. Скільки там було ніг?(Дві)

- скільки кінців у палки? (Два)

 по небу летіли горобець, ластівка і джміль. Скільки всього летіло птахів? (Двоє)

3. З промінцем метелик встав,

Крильця сонцю показав.

Як уважно глянеш ти,

То побачиш цифру три.

Легенда про число 3.

Ще за багато століть до того, як стародавні араби подарували людству свою математичну абетку – цифри, у багатьох країнах усна лічба велася досить незвичайно. Лічили приблизно так: « Один, два, - а далі говорили: «Багато». Тобто, виходить, наша сучасна «трійка» - це те, що колись вважалося «багато». Отже, з певним припущенням можемо сказати: цифра «три» позначає собою загальновідомі поняття: «багато», «множина», «братство» тощо.

Назвіть казки, в назві яких є число три:

«Три ведмедя», « Три порося», «Три горішки для Золушки»

Логічні задачі.

-троє чоловіків чекали поїзда три години. Скільки часу чекав кожен? (Три години)

-на столі стояло три склянки. У них – ягоди. Володя з»їв ягоди з однієї склянки. Скільки склянок стоїть на столі?(Три)

-троє хлопчиків йшли дорогою і знайшли три гривні. Скільки знайшов би кожний з них, якби йшов один. Три гривні)

- у вазі – три тюльпани і один нарцис. Скільки тюльпанів у вазі?

Цікавинка природи

В Японії є порда довгохвостих півнів – феніксів, хвости яких сягають 3 метрів.

Така тварина як кенгуру має зріст до 2 метрів, а маля народжується всього 3 см.

4. Ось стілець перевернувся,

На четвірку обернувся!

Позначає цифра ця

Скільки ніжок у стільця,

Скільки лапок у котів,

А в квадратику кутів!

Цікавинка природи

Висота африканського слона сягає 4 метри

Товстолобик може вистрибнути з води на висоту 4 метри.

  1. Чи  й то хвостик стирчить?

Цифра п’ять до нас спішить!

Цифра п’ять, або п’ятірка,

З нею здавна дружить зірка:

П`ять у зірочки кінців;

Є п’ять пальців на руці,

На нозі також, ось так!

П`ять копійок – це п’ятак.

Цікавинка природи

У світі є жаба – велетень маса якої досягає 5 кг.  Це жаба – голіагр.

 

6. Цифра шість – внизу кружечок,

Зачепивсь він за ґачечок!

Є шість ніжок у жучків,

У сніжинок – по шість промінців.

Цікаво про шістку.

Жодне число не має такої цікавої властивості, якою володіє Шістка. «Шість» у деяких народів далекого минулого вважали диявольським числом, яке може людям принести різні негаразди, навіть лихо, тому що Шістка ділиться без остачі на 1, 2, 3 і якщо скласти або перемножити усі дільники 1+2+3, матиме знову число 6.

7. Дуже легко нам усім

Упізнати цифру сім.

В неї лиш одна нога,

І сама, мов кочерга.

Цікавинка природи

Чи відомо вам, що в сонечка 7 чорних крапочок на крильцях. Народжуються ці жучки без крапочок. Новонароджене сонечко сидить нерухомо на місці. Поступово одна за одною виступають краплини.

8. Цифра вісім – два кільця

Без початку і кінця.

Вісім пелюсток у квітки.

Вісім в кубика вершин.

Вже о восьмій учні в школі,

Не порушують режим.

 

9. А оця весела цифра

Ніби акробатка з цирку.

Головою вниз зависне –

Стане іншою вже, звісно.

Ця весела акробатка –

То знайома всім девятка .

Загадки.

- дев'ять братів зелененьких, кругленьких, в одному кожусі живуть. (Горох)

- сиділа старуха в дев»ять ох кожухах: хто побачить, той заплаче. ( Цибуля)

 Цікаво про дев'ятку.

У давнину «дев»ятці» приписувався таємничий зміст: її вважали символом мудрості, долі, джерелом знань, освіченості і взагалі – «святим» числом.

Цікавинка природи

Серед павуків найбільшими є волохаті павки – птахоїди, довжина яких

 9 см. Їхні укуси смертельні для людини.

Вчитель. Ось круглий нуль, або нічого.

Послухай казочку про нього.

Веселий нуль прошепотів Сусідці – одиниці:

– З тобою поруч я б хотів постояти, сестрице!

– Та одиниця каже:

– Ні, Ти – нуль, число нікчемне.

Не стій зі мною, бо мені

Це зовсім неприємно!

А нуль на це: – Я знаю сам,

Що в світі значу мало…

Та якби поруч стати нам,

Десяткою  б ти стала.

Поглянь на себе: ти ж у нас

Мала та худорлява,

Та станеш більше в десять раз,

Коли я стану справа!

Нехай не кажуть, що нулі

Такі нікчемні та малі.

Цифра 0.

Я – круглий ,наче буква О, цифра 0 , або ніщо.

Як стою я сам – самісінький , то й не значу нічогісінько.

Пісня « Колискова про цифри»

Одиничка уже спить,

два лягає вже замить,

Хилиться голівка в три

і шепоче спи, спи, спи.    | (2)

 

Одне око у чотири

Ще сонявки не закрили,

Ось примощується п'ять,

Щоб скоріше спать, спать, спать. | (2)

 

Шістка все у сні боїться

До дев'ятки притулиться.

Сім та вісім вже хропуть –

Спати іншим не дають.      | (2)

 

Спіть, спіть, цифри, аж до ранку,

До смачненького сніданку,

До забави, до турботи,

До роботи, до роботи.      | (2)

 

Зустріч із Вовком та Зайцем

Зайчик.

ОЙ! ОЙ! ОЙ! Зайчик я. Зі мною біда.

Вовк у лісі зайців ганяє. Наздожене – усіх зїдає .

Я лишився один, в матері і в батька син.

( Вовк убігає  і ловить Зайчика)

Вовк. Я його наздогнав. Зараз же зїм .

Вчитель. Зачекай. Зайчик  не в лісі , а в класі. І просто так ми його не віддамо.   Пропоную тобі з нами пограти у футбол.

Вовк. Спасибі !. Зайчика не заберу, так приклади вмію розв’язувати.

( Несподівано влітає Баба Яга. )

Баба Яга. Ви царицю Математики Чекали? Але вона у мене. Якщо виконаєте  мої три завдання, я її відпущу.

Завдання 1 . Розказати прислів’я  в яких зустрічаються числа.

 Число 1..

Одна ластівка не робить весни.

 

Одна бджола мало меду наносить..

 

Один за всіх — всі за одного.

Число 2.

Одна голова добре, а дві-краще.

 

За двома зайцями не женись, бо й одного не спіймаєш.

 

Лінивий двічі робить, а скупий двічі платить.

 

Дві господині в хаті не дадуть ради кошеняті.

Число 3..

В роботі „ох", а їсть за трьох.

 

Говорить, наче три дні хліба не їв.

 

Краще раз побачити, як тричі почути.

 

Що знають троє, то скоро триста знатимуть.

Число 4.

Кінь на чотирьох – і той спотикається.

Число 5.

 

Краще на п'ять хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.

 

Треба, як п'яте колесо до воза.

 

 Знаю, як  свої п'ять пальців.

Число 6.

Шість дівок - свої вечорниці.

Число 7.

 

Сім разів одмір, а один одріж.

 

Сім п'ятниць на тиждень.

.

У семи няньок дитина без носа.

Семеро одного не ждуть.

Число 8.

 

Всім по сім, а мені таки вісім.

 

Болить бік дев'ятий рік, та й досі до болю не звик.

Число 10.

 

Пошануй худобу раз, а вона тебе десять раз пошанує.

 

Така він мені рідня, як десята вода на киселі.

Завдання 2. Заспівати дитячу  пісню,  в якій зустрічаються числа.

Пісня « Жили у бабусі».

Завдання 3. Гра « Впізнати цифру».

Баба Яга. Забирайте свою Математику.

Зустріч з царицею Математики.

 

Математика.

1, 2, 3, 4, 5.

Вміють діти рахувать.

Але хто мене не знає,

Хай даремно не гуляє.

Щоби весело гуляти ,

Всі уроки  треба знати. А чи знаєте, хто я ?

 З математикою нероздільне ваше життя.

Все це Математика ,і ви цього навчитеся.

 

 

КЗ « Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 13

Луцької міської ради»

 

 

 

Свято

 першого десятка

 

 

 

 

Вчитель :Романюк Л.В.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Каленіченко Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 вересня 2019
Переглядів
875
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку