ТЕМА: читання і запис п’ятицифрових чисел у межах 20000. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження невідомого за двома різницями.
МЕТА:
Формувати в учнів уміння читати і записувати числа в межах 20000; повторити правило додавання трицифрових чисел; вчити розв’язувати задачі на знаходження третього доданка;
формувати: інформаційну компетентність, соціальну компетентність (завдання різного рівня складності, здійснення самоперевірки та самооцінки, вміння працювати в групах), розвивати математичне мовлення, увагу;
виховувати інтерес до вивчення математики, почуття колективізму та взаємодопомоги.
ОБЛАДНАННЯ: презентація, кольорові олівці, конверти, музика, індивідуальні картки.
І. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ
1.Організація класу
– Добрий день! Діти, до нас завітали гості. Давайте привітаємо їх.
Усміхнімось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День для нас привітним буде.
– Покажіть, який у вас настрій? (діти усміхаються)
– Ми можемо розпочати роботу?
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти.
Руку гарно піднімати
На занятті не дрімати.
– Сьогодні у нас урок незвичайний. Ми відправимось у космічну подорож. Космос – це безмежний простір, де знаходяться домівки зірок. Тож у космос пішки не підеш. Для цього потрібно мати літальний апарат. Давайте, спробуємо його створити самостійно.
А допоможе нам вправа «ЧАРІВНИЙ ОЛІВЕЦЬ».
Будьте уважні та старанні.
Відступіть 2 клітинки вправо і 6 клітинок вниз. Поставте крапочку.
1Пд., 1Зх., 1Пн.Сх., 3Пн., 1Пн.Сх., 1Пд.Сх., 4Пд., 1Сх., 1Пн.Зх., 1Пд., 2Зх.
– Який літальний апарат ми створили?
– Якщо ви створили такий літальний апарат ( вчитель вивішує ракету) на полях у своїх робочих зошитах поставте - зелений кружечок, а якщо ні – червоний кружечок.
– Чи всі створили ракету?
– Що ж робити з тими, хто не зміг створити свій літальний апарат? Залишимо їх?
– Молодці! Ви справжні друзі!
– Ракета у нас є.
– А ми з вами хто? (космонавти)
– Перед польотом космонавтам необхідно зробити розминку, щоб бути готовими до космічних навантажень.
- 2 учні працюють біля дошки ;
Розкладіть числа на розрядні доданки
12483 =
16500 =
18302 =
17050 =
14006 =
19013 =
Які розрядні одиниці ви знаєте? (одиниці, десятки, сотні)
Одиниці яких розрядів відсутні в числах? (15980, 18028, 10350)
Назвіть найбільше чотирицифрове число (9999)
Як отримати наступне число? (додати 1)
Назвіть найменше п’ятицифрове число (10000)
ІІ. ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ
1. Оголошення теми і мети уроку
– До польоту всі готові?
– А подорожувати ми будемо по планетах Сонячної системи.
– Давайте згадаємо назви всіх планет.
МЕРКУРІЙ, ВЕНЕРА, ЗЕМЛЯ, МАРС, ЮПІТЕР, САТУРН, УРАН, НЕПТУН.
– Молодці!
межах 20000. Закріпимо вміння письмово додавати трицифрові числа та розв’язувати задачі.
ІІІ. ЕТАП ПРОЕКТУВАННЯ І ВИКОНАННЯ ПЛАНУ ДІЯЛЬНОСТІ
– Ну то що, полетіли?
Поки ми наближаємося до найближчої до сонця планети… Хто нагадає, що це за планета?
Меркурій. Це найближча планета до Сонця, названа на честь римського бога торгівлі. Обертається навколо Сонця за 88 днів.
Почнемо без запинки
З каліграфічної хвилинки.
Щоб цифри правильно писати,
Хвилинку каліграфії треба почати!
Цифри пишемо рівнесенько,
Щоб було гарнесенько!
Слухайте уважно і записуйте всі числа, які почули.
- Довжина кордону України 6500км,
- В Україні 73000 річок
- 20000 озер
- Найвища вершина Карпатських гір – (Говерла) – 2061м
2.
- Назву нашої наступної зупинки ви дізнаєтеся, почувши відомості про цю планету.
Венера. Це – найближча планета до Землі. Вона найгарячіша і найспекотніша. Названа іменем римської богині кохання за свій яскравий блиск.
12 – 4 - 4 20 + 5 20 + 9 – 5 9 -
3.
- Про наступну планету нам розповість ___________
Марс. Планета, що складається з великої кількості заліза і має червоно-оранжеве забарвлення, за що й названа іменем римського бога війни.
4.
- Я маленький інопланетянин. Прилетів з планети, яка найвіддаленіша від Сонця. Це планета ___________
Нептун. З усіх планет в нашій системі Нептун — одна з найхолодніших, хоча виробляє більше тепла, ніж одержує від Сонця. На Нептуні дмуть найсильніші в Сонячній системі вітри, їх швидкість досягає 2100 км/год. Нептун був єдиною планетою, відкритої завдяки математичним розрахункам, а не завдяки телескопу. Рік на Нептуні триває приблизно 165 земних років
Я дуже жвавий і люблю рухатися. Також з цікавістю спостерігаю за своїми друзями на вашій планеті. Пропоную приєднатися і вам.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
5.
- Найбільша планета Сонячної системи __________________
Юпітер. Ця планета - король планет, тому її названо на честь головного бога всіх римських богів. На цій планеті найкоротша доба. Вона триває всього 9 годин 50 хвилин. На планеті не існує змін пір року. На поверхні Юпітера є якась пляма, якщо розглядати поверхню здалеку. Але насправді це не просто пляма, це ураган, який бушує вже 350 років
І – 148кг
ІІ – у 4 рази менше 284кг
ІІІ = ?
(учні складають задачу, колективно обговорюють, самостійно розв’язують)
6.
Сатурн. Сатурн — найдальша планета, яку можна побачити із Землі неозброєним оком. Сатурн не має твердої поверхні. На Сатурні буває північне сяйво. Створені людиною космічні апарати відвідували околиці Сатурна всього чотири рази. Сатурніанський рік триває близько 30 земних років.
Рівняння. 245 + х = 406 х – 304 = 503 540 – х = 236
х + 368 = 702 х – 191 = 394 999 – х = 308
540 + х = 825 х – 539 = 123 765 – х = 599
х + 654 = 987 х – 470 = 849 306 – х = 199
7.
- Час польоту завершується, тому останній маршрут має напрямок на планету Земля. Повертаємося додому!
- Поки ракета програмує маршрут додому, розкажіть – яка наша Земля?
- Ой, сталося непередбачене. Ракету пошкоджено, мабуть, попав метеорит.
- Ну що ж, будемо виходити у відкритий космос і ремонтувати.
- На що схожа поламана деталь? ( На кут )
- Ми нещодавно вчили, які бувають кути. Згадайте і накресліть їх у зошиті.
- МОЛОДЦІ! Тепер ми можемо повернутися додому. На нашу планету – Земля.
ІV ПІДСУМОК УРОКУ
– Ось і завершилась наша космічна подорож.
Уран. На Урані є тільки два сезони: літо і зима. Літо на Урані триває 42 роки. Уран найхолодніша планета в Сонячній системі. Найнижча температура, яка була зареєстрована, становить -224 ° C, що робить планету найхолоднішою серед планет Сонячної системи
– Чи сподобався вам урок?
– Яке завдання запам’яталося і сподобалося найбільше?
– Де було важко працювати?
– Як ви гадаєте чому?
– Що треба зробити саме вам , щоб далі вам працювалося легко?
V. ЕТАП ЦІНУВАННЯ
– Підведемо підсумки. Оцініть себе самостійно.
– Якщо ви виконували завдання високого рівня, то за урок отримуєте 10,11,12 балів, достатнього рівня – це 9 балів, середнього рівня – це 6 балів.
– Якщо у вас є 1 помилка, то оцінка буде нижчою на 1 бал, а 2 – 3 помилки – на 2 бали.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ