Урок з математики 4 клас на тему Знаходження різниці, якщо зменшуване містить кілька нулів. Додавання кількох доданків. Периметр трикутника.

Про матеріал
На даному уроці учні закріплюють вміння застосовувати сполучний і переставний закони додавання для раціональних обчислень, виконують додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово; вдосконалюють вміння розв'язувати задачі.
Перегляд файлу

Тема. Знаходження різниці, якщо зменшуване містить кілька нулів. Додавання кількох доданків. Периметр трикутника.

Мета:закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і переставний закони додавання для раціональних обчислень, виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: трикутники, таблиця.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

-Добрий день, учні. Сідайте. Сьогодні урок математики проведу з вами я, а звати мене Тетяна Михайлівна.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.               Перевірка домашнього завдання
  •                   На домашнє завдання вам були задані задача 410 та завдання 411.
  •                   Давайте перевіримо чи правильно ви виконали задачу 410.

- На скільки дій задача?(3)

- Що питалося у задачі?(Яка маса кожного окремо автомобіля : Таврії, Ланоса, Ниви)

- Яка маса Таврії?(610 кг).

- Яка маса Ланоса? (1360(кг)

- Яка маса Ниви?(2100 кг))

  •                   Добре. У наступному завданні  411 вам потрібно було обчислити вирази. Який результат першого виразу?Хто зачитає?

56+185+357=598            375+109-251=233          68000:100= 680

121393-65850=55543            69760-23580= 46180       720-20 7=580

  1. Усний рахунок.

Гра «Швидка відповідь»

-Учні, зараз я буду задавати питання, а ви повинні добре подумати й швидко відповісти.

1.  На скільки 1 см більше 1 мм?( на 9мм)

2.У скільки разів 1дм більше від 1 см?( у 10 разів)

3.Знайдіть половину від 400 км. (200 км)

4. Скільки отримаємо, якщо 20 м збільшити в 4 рази?( 80м)

5. Сторона квадрата 70 дм. Чому дорівнює його периметр? ( 70 ∙ 4 = 280 дм)

6. Від стрічки відрізали 8 дм, а потім – ще 5 дм. Скільки всього сантиметрів стрічки відрізали? ( 130 см)

7. Переведи  у метри : 10км (10000м)

8. Переведи у міліметри: 3дм( 300мм)

9. Яка одиниця довжини сама маленька?(см)

10.Яка одиниця довжини сама велика?(км)

11.Яку одиницю довжини треба використати, щоб виміряти відстань від Одеси до Чорноморська? (км)

Гра «Заповни пропуски»

Дивимось на дошку, нам потрібно заповнити пропуски, а для того щоб їх заповнити потрібно зробити відповідну дію.

-Як ви вважаєте, хлопчик ( дівчинка) добре подумав(-ла).

Математичний диктант 

-А зараз відкрили зошити, пропускаємо 4 клітинки, посередині записуємо сьогоднішню дату: 20 листопада. У наступний рядок посередині: Класна робота.

Проведемо математичний диктант. Посередині записуємо М.д.

-Учні, я  вам буду показувати числа, а ви кожне з цих чисел зменшіть на 4 тис. , а ви усно обчислюєте,  і в зошити записуєте тільки відповідь , після кожного результату ставимо кому. БУДЬТЕ УВАЖНИМИ!

  • Тепер я буду показувати вирази, а ви повинні обчислити і в зошит записати тільки відповідь. Продовжуйте записувати в той самий рядок.

Відповіді : 51778, 5000, 56000, 375, 5, 590.

  • А зараз давайте перевіримо як ви впоралися з математичним диктантом.
  • Хто хоче зачитати відповіді?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над додаванням декількох доданків і будемо розв’язувати задачі на знаходження периметра трикутника.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

  • Людям яких професій необхідно розвязувати задачі?( Ми брали інтервю  у поліцейських, продавців, тренерів, лікарів, стоматологів, вчителів)
  • Висновок: У дорослому життя треба розв’язувати задачі. Це необхідно кожній дорослій людині.

V. Вивчення нового матеріалу

Завдання 413

- Відкрийте свої підручники на ст. 67 , подивіться на завдання 413, хто зачитає що потрібно зробити?( Обчислити з коментуванням)

-Подивіться уважно на приклади.

- Які ви знаєте закони додавання?( сполучний і переставний)

25 + 43 +35 + 37 + 20 =

  • Як ми можемо додати ці числа?

( 25 + 35) + (43 +37) +20 = 160

  • Який закон додавання ви використали?( Сполучний )
  • Як ми обчислимо наступний приклад?( переставимо числа  місцями, для того щоб легше було додавати)

180   + 230 + 20  + 70 = (180 +20) + ( 230 + 70) = 500

  • Який закон додавання для розвязання даного прикладу ви використали?( переставний)

Завдання 414

  • Учні, давайте розглянемо вирази 414
  • Записуємо по середині вирази 414
  • Хто бажає розв’язати перший вираз в стовпчик біля дошки, а всі інші записують в зошити.

dfr.PNG

 

 

 

Завдання 415

  • Учні, зверніть увагу на завдання 415, що нам потрібно зробити у даному завданні?( перевірити чи правильно виконано додавання)
  • А що нам потрібно зробити, щоб перевірити чи правильно?( самим розв’язати)
  • Я вам пропоную закрити підручники і самостійно виконати додавання чисел в зошиті, а потім перевірити чи правильно виконано.
  • Отже, записуємо в зошит по середині Вирази 415 і записуємо приклади.
  • А хтось один йде до дошки і запише, а після цього зробимо перевірку.

 

 

  • Два вирази розвязано правильно, в усіх так вийшло?
  • Молодці!

Завдання 416

-А зараз розглянемо вирази 416, хто прочитає, що нам потрібно зробити у даному завданні?(Обчислити суми, записуючи доданки стовпчиком)

- Якою дією  обчислюємо суму? ( дією додавання)

- Записуємо по середині в зошиті Вирази 416

- Хто йде до дошки обчислити вирази в стопчик, всі інші записуємо в зошити, розв’язуємо і потім звіряємось з дошкою.

 

 

 

  • Молодці!

5. Розвязування задачі (с.68, завдання 417)

- Так, як це урок математика, то не обійдеться без розвязування задач. Дивимося на нашу першу задачу. Задача 417 і записуємо в зошити.

-Учні, хто хоче зачитати умову задачі?

-Я зачитую ще раз.

- Про що розповідається у задачі?( про річки)

-Про які річки йдеться у задачі?( Південний Буг, Дністер, Дніпро)

- Ці річки будуть головними словами нашої задачі і записуємо на дошку.

-Читаю ще раз задачу. Заповнюємо числовими даними коротку умову.

-Яка довжина Південного Бугу? ( 806 км) Отже, навпроти Південного Бугу записуємо  його довжину - 806 км.

- А чи відомо нам довжину Дністра?( Ні) А як у математиці позначеємо невідомо? (знак «?», бо не знаємо). А щось ще знаємо? (але сказано, що на 556 км довший за Південний Буг), то куди тягнемо стрілку?(до Південного Бугу).

- А чи  відомо  нам довжину Дніпра?(Ні) А як у математиці позначеємо невідомо? (знак «?», бо не знаємо). А щось ще знаємо? (але сказано, що на 839 км довший за Південний Буг), то куди тягнемо стрілку?(до Дніпра).

-Що потрібно знайти у задачі?( Знайти довжину Дніпра)

Складання короткої умови.

Південний Буг – 806 км

Дністер - ? км, на 556 км >

Дніпро - ? км, на 839 км >

  • Чи можемо ми одразу дізнатися яка довжина Дніпра?(Ні)
  • Чому?( Бо спочатку нам потрібно знайти довжину Дністра)
  • Як знайти довжину Дністра? Якою дією?Чому?( Додавання, тому що в умові сказано, що на 556км довший за Південний Буг) 806 + 556 = 1362
  • Знайшовши довжину Дністра, можемо знайти довжину Дніпра?( Так)
  • Яку дію треба виконати?Чому?( Додавання, тому що в умові задачі сказано «на 839 км довший») 1362  + 839 = 2201
  • Отже на скільки дій задача? (2)
  • Яка перша дія? Хто хоче піти до дошки записати 806 + 556 = 1362(км)
  • Що дізналися цією дією?( довжину Дністра)
  • Якою буде друга дія? Хто хоче піти до дошки записати? 1362+839=2201(км)
  • Що ми цим знайли? (довжину Дніспра)
  • А зараз записуємо задачу в зошити, розвязання задачі запишемо виразом .
  • Хто йде дошки записати?
  •  

 

 

 

 

 

 

-Записуємо відповідь.

6. Розв’язування  геометричної задачі. (с. 68, завдання 418)

- Вчитель тримає у руках конверт і питає учнів, як думаєте, що тут знаходиться?

-Але спочатку перед ти як я відкрию назвіть види трикутників?

-Як знайти периметр трикутника?

-Чи для всіх видів трикутників він однаковий?

-Після того відкриваю конверт, витягаю різні трикутники і  після того учні називають види трикутників, які я показую.

 

1) Прямокутний( трикутник, у якого один з кутів прямий)

-Що можете сказати про цей трикутник?

малюнок.png2)Гострокутний( в цього трикутника усі кути гострі)

- Що можете сказати про цей трикутник?

3)Тупокутний(трикутник, у якого один з кутів тупий)

- Що можете сказати про цей трикутник?

4)Рівнобедренний(- трикутник, в якого дві сторони рівні)

- Що можете сказати про цей трикутник?

5)Рівносторонній( - трикутник, в якого всі сторони рівні)

- Що можете сказати про цей трикутник?

- Що таке периметр трикутника?( це всі сторони трикутника)

- А зараз ви прочитайте задачу  418 і записуємо в зошити Задача 418.

- Я читаю ще раз.

-Ви знаєте, що таке периметр трикутника, що він у нас дорівнює в умові задачі?(12см 6мм)

-З кількох довжин він складається ?( з 3)

- Які з них відомі?( лише 2)

-Яка довжина першої сторони?( 4см 8мм)

-Яка довжина другої сторони?(3см 9мм)

-Що потрібно знайти?(третю сторону)

Коротка умова

 

                                               

 

 

  • Що можемо знайти, користуючись відомими нам величинами?(суму двох сторін)
  • Отже, яка буде перша дія?12см 6 мм +3см 9мм, але для того щоб нам леше було обчислювати ми можемо перевести в мм)
  • Давайте спочатку переведемо
  •  
  •  

 

  • Записуємо в зошити
  • Якщо будемо знати суму двох сторін, то що зможемо знайти?( довжину третьої)
  • Отже, що потрібно зробити?(від периметра відняти суму двох сторін)
  • Що ми знайдемо?( третю сторону)
  • Отже на скільки дій задача? (двіі)
  • Яка перша дія? Хто хоче піти до дошки записати 48+39= (мм)
  • Що дізналися цією дією?( довжину двох сторін)
  • Якою буде друга дія? Хто хоче піти до дошки записати? 126 – 87 =39(мм)= 3см 9 мм
  • Що ми цим знайли? (третю сторону)

 

 

 

  • Записуємо відповідь.

VII. Підсумок уроку

— Що цікавого дізналися на уроці?

  • Що таке периметр?
  • Які види трикутників ви знаєте?
  • Як правильно записувати сотні, десятки, одиниці при додаванні у стовпчик?
  • VIІI. Повідомлення домашнього завдання
  • - Пропускаємо 4 клітинки по середині пишемо дата і домашня робота  (Вирази 419) і (Задача 420).
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку