Математика
Тема. Вправи і задачі на засвоєння вивченого.
Мета: закріпити знання учнів з теми «Таблиця множення та ділення на 6», вчити розв’язувати складені задачі, формувати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, увагу,логічне мислення, вміння працювати в групах, самостійно; виховувати у дітей працелюбність, почуття взаємодопомоги, увагу, любов до математики.
Формувати ключові компетентності: уміння вчитися упродовж життя, математична грамотність, екологічна грамотність і здорове життя.
Тип уроку: урок закріплення знань, урок – подорож.
Обладнання: маски бджілок, квіти з цифрами, вудочка з рибками, куб, горішки, яблука.
Наскрізні лінії: здоров’я і безпека, екологічна безпека та сталий розвиток.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Посміхніться один одному. Привітайтеся з гостями. Сідайте, будь ласка, за парти.
II.Мотивація навчальної діяльності.
1. Налаштування на урок.
Подумайте і скажіть, яким має бути сьогоднішній урок? (цікавим, веселим, світлим, навчальним, чарівним, загадковим)
А якими ви маєте бути на уроці? (дисциплінованими, розумними, уважними, активними,наполегливими, кмітливими)
От якщо ви будете такими, як щойно сказали, то урок пройде цікаво, творчо, продуктивно.
2. Ознайомлення з девізом.
А от девізом нашого уроку будуть уже знайомі вам слова
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
III. Повідомлення теми і завдань уроку.
* (На дошці тема уроку.)
-Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення та ділення, будемо розв’язувати задачі, нерівності, вирази.
ІV. Актуалізація опорних знань.
- Діти, пропоную розпочати урок з прогулянки. Ми не будемо вибирати транспорт, тому що рухатися будемо пішки. Як ви гадаєте, чому? (ходьба корисно впливає на здоров’я людини)
1. Гра «М’яч»
А поки будемо йти по стежці і дихати свіжим повітрям, бо це теж корисно для нашого організму давайте пограємо в м’яча. (множення на 6)
2. Гра «Посади квітку»
Прийшла весна, ласкаво всміхнулося сонечко і де не де почали вже з’являтися перші квітки. Але ці квітки незвичайні. Вони з’являються не тільки завдяки сонячним променям, а й завдяки променям вашого розуму
Які дії треба виконати з числами?
8 * 2 = 16 31 * 69 = 100 10 * 2 = 5 41 * 14 = 27
3, Гра «Бджілки»
Які чудові квіти ростуть на нашій галявині. Тільки пригріло сонечко, прокинулися бджілки і готові до роботи. Чим вони корисні?
Кожна бджілка повинна вибрати свою квіточку.
42 : 6 = 7 30 : 6 = 5 54 : 6 = 9 18 : 6 = 3
4.Підготовка пальчиків до письма
Ніжки ми розім’яли, а тепер перед тим, як розпочати роботу в зошиті, розімнемо пальчики, а горішок допоможе нам в цьому.
Цей горішок – фантазер.
Він чудовий масажер.
Візерунчасті бочки
Розвивають кулачки. (кругові оберти)
По долоньці він кружляє,
Силою пальчики наділяє.
Покружляв, покружляв, зупинився,
Дуже добре потрудився.
5. Каліграфічна хвилинка
Пальчики готові до письма, відкривайте зошити, записуємо число, класна робота.
Щоб цифри правильно писати,
Хвилинку каліграфії треба почати.
Цифри пишемо рівненько
щоб було гарненько.
V. Розвиток математичних знань
1. Робота з нерівностями
Подивіться, яке чудове озеро у нас на дорозі, в ньому навіть рибки плавають. А хто любить рибалити?
Вибираємо з кожної групи по 1 представнику
2. Метод «Кубування»
Чарівний куб задає додаткове питання.
3. Фізкультхвилинка
-В нашому озері не тільки рибки плавають, а й качечки, давайте і ми попірнаємо ,як качечка:
1,2 – всі пірнають,
3,4 –виринають,
5,6 – на воді кріпнуть крильця молоді
7,8 – що є сили всі до берега попливли
9,10 – обтрусились і за парти опустились.
4. Робота з віршованими задачами
А ця квітка розгубила всі свої пелюстки, залишилася тільки серединка. Якщо ви розв’яжете задачі, то пелюстки повернуться. Ну що ж до роботи.
Йшли 4 їжаки, кожен ніс по 3 гриби.
Скільки всіх було грибів в чотирьох цих їжаків? 4*3=12
Вгаю 3 зайчики сиділи,з апетитом моркву їли.
Всі по 8, як один. Скільки з’їли всіх морквин? 3*8=24
8 яблук у корзині несла мати донці й сину.
Як принесла – роздала. Скільки кожному дала? 8/2=4
Двоє вулицею йдуть, по 5 саджанців несуть.
Скільки ямок треба, діти, щоб ці саджанці посадити? 5*2=10
Є 6 кліток із кролями, мені Саша розповів,
Скільки є кролів, дізнайся, якщо в клітці 5 кролів? 6*5 =30
5. Гра «Корисно чи ні»
- Давайте з вами пограємо в гру «Корисно чи ні». Якщо я називаю корисну їжу, то плескаємо в долоньки, якщо не корисну – тупаємо ніжками.
Риба, чіпси, молоко,м'ясо, цукерки, яйця, овочі,яблука.
6. Робота над задачею
Я принесла сьогодні вам гостинчик. Це яблучка. Тільки допоможіть їх полічити.
(Червоних – 6 яблук, а зелених в 5 разів більше. Скільки всього яблук?)
7. Фізкультхвилинка під музику
Удорозі всі втомились,
адже дуже потрудились
Тож давайте для розрядки
Зробим кілька вправ зарядки
8.Робота з виразами
Уже час повертатися у клас, а я трошки заблукала. Але в нас є підказка
(75-68)*6=42 П
5*(18-9)=45 Р
4*(36-29)=28 Я
(2+6)*6=48 М
3*(72-69)=9 О
VІ. Рефлексія і підбиття підсумків уроку
Повернемося до девізу уроку
- Ви сьогодні просто слухали?
- Ні, слухали і чули.
- Ви сьогодні просто дивились
- Ні, дивились і бачили.
- Ви сьогодні просто відповідали,
- Ні, відповідали і міркували,
- Ви сьогодні просто працювали.
- Ні, дружно і плідно працювали.
- Діти, цей кущик ще не вкрився не листячком, не квіточками. Який він сумний. У кожного на парті з квіточки різного кольору. Ті діти, які вважають, шо вони на уроці гарно попрацювали, старалися – візьміть квіточку рожевого кольору. Якщо хтось не дуже старався – жовту, якщо працював погано – синю. Вийдіть до дошки і прикріпіть вибрану квіточку.
VІ. Домашнє завдання
№772,773, повторити таблицю множення на 6.