конспект уроку-узагальнення знань учнів з теми "Відношення. Пропорції" в якому використовується і усний рахунок і робота в групах, протягом якого діти навчаючись грають.
Тема. Відношення . Пропорції.
Навчальна: узагальнити, систематизувати й скоригувати знання учнів з теми «Відношення. Пропорції»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок з даної теми, рівень розуміння основних понять, уміння застосовувати набуті знання на практиці, а саме, вміння застосовувати основну властивість пропорції для розв’язування рівнянь, для складання правильних пропорцій, вміння знаходити невідомі члени пропорції та навички складання пропорцій для розв’язання різноманітних задач;
Розвивальна: розвивати розумову активність, пам'ять, увагу, логічне
мислення, правильне математичне мовлення, вміння аналізувати та
узагальнювати, навики колективної роботи у поєднанні із самостійною,
активізувати пізнавальну діяльність учнів;
Виховна: виховувати уважність, працьовитість, кмітливість, самостійність,
загальну культуру, інтерес до навчання, до математики, старанність,
охайність записів зошитів, відповідальність за одержання колективного
результату роботи.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Обладнання: записи на доші, карта України, прапорці із назвами тих міст, які будуть згадуватись на уроці.
Х і д у р о к у
I. Організаційний момент.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитись нелегко буває Та наука завжди хороша Кожна в світі людина знає, Що знання – найлегша, найцінніша ноша. Так незвично я почала урок, бо сьогодні у нас не просто урок, а урок – подорож по містах України. Ми побуваємо в деяких містах, дізнаємось дещо нове про них, перевіримо і скоригуємо , закріпимо знання по темі „Відношення. Пропорції»
А девізом нашого уроку будуть слова „ Міркуй. Обчислюй. Відгадуй.»
ІІІ.Актуалізація знань
Вправа «Закінчи речення».
ІV. Розв’язування вправ.
Перед вами пропорції, деякі члени яких закриті картками, на звороті яких записано літери. Усно знайдіть невідомі члени пропорції і ви дізнаєтесь назву міста, в якому існувала перша наукова установа України / 1577-1936 р./
24 : 6 = [ ] : 3 О
25 : [ ] = 5 : 1 С
96 : 24 = 100 : [ ] Т
17 : 34 = [ ] : 12 Р
2/5=[ ]/10 І
14 : [ ] = 7/15 Г
До речі, нині в Острозі діє національний університет „Острозька академія‖ відкритий у 1994 р. / Вчитель відмічає прапорцем місто Остріг на карті України / 2
2) А чи знаєте ви, яке найбільше за територією місто на Україні? Дізнаєтесь, коли розв’яжете рівняння і використаєте код для розкодування. Рівняння записані на дошці:
1) Х : 15 = 4 : 30 (Х=2)
2) 24 : Х = 6 : 3 (Х=12)
3) 7 : 14 = Х : 16 (Х=8)
4) 8 : Х = 28 : 70 (Х=20)
5) 15 : Х = 50 : 1 (Х=0,3)
6) 2 : Х = 0,5 : 10 (Х=40)
учні розв’язують по командам. Коли всі рівняння розв’язані, відбувається перевірка розв’язків за допомогою таблиць:
|
|
|
|
|
|
Д |
Н |
І |
П |
Р |
О |
Учитель позначає місто Дніпро на карті України. Учні, які розв’язали по 2-3 рівняння отримують оцінку.
Задача. У Києві і Одесі і Львові разом 45 театрів. Скільки театрів у кожному з цих міст, якщо їх кількість відноситься як 3:4:8
Учні розв’язують задачу самостійно, а потім один учень з місця пояснює розв’язання.
3) Знайти пару до відношення першого стовпчика із другого стовпчика так, щоб утворилася пропорція.
15 : 20 4 : 8
42 : 7 2 : 6
18 : 6 6 : 8
1,4 : 5,6 3,2 : 1,6
2 : 4 20 : 80
50 : 150 0,1 : 0,4
4 : 16 24 : 4
10 : 5 3 :1
6) І нарешті, ми побуваємо у місті, яке засноване у середині ХVІІ ст. Це одне з найстаріших міст Донецької області, що з’явилось серед донбаського степу за часів. Біля озер Ріпне, Вейсове та Сліпне видобували сіль, і саме з сольовим промислом пов’язують історію міста. Сучасну назву місто отримало у 1784 році на честь перемоги слов’янських народів над турками. А з заснуванням на берегах Ріпного озера потужного курорту «Слов’янські мінеральні води» у 1827 році місто отримало можливість розвивати свій курортний потенціал. місто? Так, це місто - Слов´янськ.
Пропоную Вам розв’язати задачу:
Відстань між Слов´янськом та селищем Черкаське 18 км. За який час проїде цю відстань велосипедист, швидкість якого 12км/год?
З якою швидкістю треба рухатись пішоходу, щоб пройти цю відстань за 6 год?
Додатково
7) Х : 2,5 = 4,8 : 0,6 (Х=20)
8) 0,7 : Х = 0,4 : 1,2 (Х=2,1)
9) х/10=70/100 (Х=7)
10) (Х=0,3)
11) 5 : Х =0,1 : 0,8 (Х=40)
12) (Х=1)
13) (Х=3)
14) 4,5 : 3х = 5 : 18 (Х=5,4)
15 (Х=7,5)
V. Рефлексія складання синквейну
Підсумок уроку.
Оцінювання знань учнів