Урок з математики 6 клас "Відношення"

Про матеріал

конспект уроку-узагальнення знань учнів з теми "Відношення. Пропорції" в якому використовується і усний рахунок і робота в групах, протягом якого діти навчаючись грають.

Перегляд файлу

Тема.  Відношення . Пропорції.

Навчальна: узагальнити, систематизувати й скоригувати знання учнів з теми «Відношення. Пропорції»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок з даної теми, рівень розуміння основних понять, уміння застосовувати набуті знання на практиці, а саме, вміння застосовувати основну властивість пропорції для розв’язування рівнянь, для складання правильних пропорцій, вміння знаходити невідомі члени пропорції та навички складання пропорцій для розв’язання різноманітних задач;

Розвивальна: розвивати розумову активність, пам'ять, увагу, логічне

мислення, правильне математичне мовлення, вміння аналізувати та

узагальнювати, навики колективної роботи у поєднанні із самостійною,

активізувати пізнавальну діяльність учнів;

Виховна: виховувати уважність, працьовитість, кмітливість, самостійність,

загальну культуру, інтерес до навчання, до математики, старанність,

охайність записів зошитів, відповідальність за одержання колективного

результату роботи.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Обладнання: записи на доші, карта України, прапорці із назвами тих міст, які будуть згадуватись на уроці. 

Х і д  у р о к у

I. Організаційний момент.

 II. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитись нелегко буває  Та наука завжди хороша Кожна в світі людина знає, Що знання – найлегша,  найцінніша ноша. Так незвично я почала урок, бо сьогодні у нас не просто урок, а урок – подорож по містах України. Ми побуваємо в деяких містах, дізнаємось дещо нове про них, перевіримо і скоригуємо , закріпимо знання по темі „Відношення. Пропорції»

А девізом нашого уроку будуть слова „ Міркуй. Обчислюй. Відгадуй.»

ІІІ.Актуалізація знань

Вправа «Закінчи речення».

  1. Відношенням називають………..
  2. Відношення показує ……………. або яку ……………..
  3. Пропорція – це ………………
  4. У пропорції числа називаються ………………..
  5. У правильній пропорції добуток крайніх членів …..
  6. Цю властивість називають……..

 

ІV. Розв’язування вправ.

  1. Усний рахунок  /завдання записані на дошці/

Перед вами пропорції, деякі члени яких закриті картками, на звороті яких записано літери. Усно знайдіть невідомі члени пропорції і ви дізнаєтесь назву міста, в якому існувала перша наукова установа України / 1577-1936 р./

 

24 : 6 = [ ] : 3                                О                                                 

25 : [ ] = 5 : 1                                С                                                 

           96 : 24 = 100 : [ ]                         Т

17 : 34 = [ ] : 12                            Р                                                     

2/5=[ ]/10                                      І                                                        

 14 : [ ] =   7/15                             Г 

До речі, нині в Острозі діє національний університет „Острозька академія‖ відкритий у 1994 р.  / Вчитель відмічає прапорцем місто Остріг на карті України / 2

2) А чи знаєте ви, яке найбільше за територією місто на Україні? Дізнаєтесь, коли розв’яжете рівняння  і використаєте код для розкодування. Рівняння записані на дошці:

 1) Х : 15 = 4 : 30                    (Х=2)

2) 24 : Х = 6 : 3                      (Х=12)

 3) 7 : 14 = Х : 16                    (Х=8)

 4) 8 : Х = 28 : 70                    (Х=20)

5) 15 : Х = 50 : 1                     (Х=0,3)

 6) 2 : Х = 0,5 : 10                    (Х=40)

 

 

        учні розв’язують по командам. Коли всі рівняння розв’язані, відбувається перевірка розв’язків за допомогою таблиць:

 

 

 

 

 

 

 

Д

Н

І

П

Р

О

 

Учитель позначає місто Дніпро на карті України. Учні, які розв’язали по 2-3 рівняння отримують оцінку.

  1.               Задача про театральні міста Як ви думаєте, які міста мають найбільшу кількість театрів? Так, дійсно, це – Київ, Львів, Одеса.

Задача. У Києві і  Одесі і Львові  разом 45 театрів. Скільки театрів у кожному з цих міст, якщо їх кількість відноситься як 3:4:8

  Учні розв’язують задачу самостійно, а потім один учень з місця пояснює розв’язання.

3) Знайти пару до відношення першого стовпчика із другого стовпчика так, щоб утворилася пропорція.

 15 : 20                       4 : 8

42 : 7                          2 : 6

18 : 6                          6 : 8

1,4 : 5,6                   3,2 : 1,6

 2 : 4                       20 : 80

50 : 150                  0,1 : 0,4

 4 : 16                     24 : 4

10 : 5                       3 :1

 

6) І нарешті, ми побуваємо у місті, яке засноване у середині ХVІІ ст. Це  одне з найстаріших міст Донецької області, що з’явилось серед донбаського степу за часів. Біля  озер Ріпне, Вейсове та Сліпне видобували сіль, і саме з сольовим промислом пов’язують історію міста. Сучасну назву місто отримало у 1784 році на честь перемоги слов’янських народів над турками. А з заснуванням на берегах Ріпного озера потужного курорту «Слов’янські мінеральні води» у 1827 році місто отримало можливість розвивати свій курортний потенціал. місто? Так, це місто - Слов´янськ.

Пропоную Вам розв’язати задачу:

 Відстань між Слов´янськом та селищем Черкаське  18 км. За який час проїде цю відстань велосипедист, швидкість якого 12км/год?

З якою швидкістю треба рухатись пішоходу, щоб пройти цю відстань за 6 год?

 

Додатково

7) Х : 2,5 = 4,8 : 0,6               (Х=20)

8) 0,7 : Х = 0,4 : 1,2                (Х=2,1)

9) х/10=70/100                        (Х=7)

10)                                            (Х=0,3)

11) 5 : Х =0,1 : 0,8                   (Х=40)

 12)                                             (Х=1)

13)                                              (Х=3)

14) 4,5 : 3х = 5 : 18                 (Х=5,4)

15                                             (Х=7,5)

V. Рефлексія складання  синквейну

Підсумок уроку.

Оцінювання знань учнів

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 червня 2018
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку