Урок з математики 6 клас "Відношення"

Про матеріал

конспект уроку-узагальнення знань учнів з теми "Відношення. Пропорції" в якому використовується і усний рахунок і робота в групах, протягом якого діти навчаючись грають.

Перегляд файлу

Тема.  Відношення . Пропорції.

Навчальна: узагальнити, систематизувати й скоригувати знання учнів з теми «Відношення. Пропорції»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок з даної теми, рівень розуміння основних понять, уміння застосовувати набуті знання на практиці, а саме, вміння застосовувати основну властивість пропорції для розв’язування рівнянь, для складання правильних пропорцій, вміння знаходити невідомі члени пропорції та навички складання пропорцій для розв’язання різноманітних задач;

Розвивальна: розвивати розумову активність, пам'ять, увагу, логічне

мислення, правильне математичне мовлення, вміння аналізувати та

узагальнювати, навики колективної роботи у поєднанні із самостійною,

активізувати пізнавальну діяльність учнів;

Виховна: виховувати уважність, працьовитість, кмітливість, самостійність,

загальну культуру, інтерес до навчання, до математики, старанність,

охайність записів зошитів, відповідальність за одержання колективного

результату роботи.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Обладнання: записи на доші, карта України, прапорці із назвами тих міст, які будуть згадуватись на уроці. 

Х і д  у р о к у

I. Організаційний момент.

 II. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитись нелегко буває  Та наука завжди хороша Кожна в світі людина знає, Що знання – найлегша,  найцінніша ноша. Так незвично я почала урок, бо сьогодні у нас не просто урок, а урок – подорож по містах України. Ми побуваємо в деяких містах, дізнаємось дещо нове про них, перевіримо і скоригуємо , закріпимо знання по темі „Відношення. Пропорції»

А девізом нашого уроку будуть слова „ Міркуй. Обчислюй. Відгадуй.»

ІІІ.Актуалізація знань

Вправа «Закінчи речення».

  1. Відношенням називають………..
  2. Відношення показує ……………. або яку ……………..
  3. Пропорція – це ………………
  4. У пропорції числа називаються ………………..
  5. У правильній пропорції добуток крайніх членів …..
  6. Цю властивість називають……..

 

ІV. Розв’язування вправ.

  1. Усний рахунок  /завдання записані на дошці/

Перед вами пропорції, деякі члени яких закриті картками, на звороті яких записано літери. Усно знайдіть невідомі члени пропорції і ви дізнаєтесь назву міста, в якому існувала перша наукова установа України / 1577-1936 р./

 

24 : 6 = [ ] : 3                                О                                                 

25 : [ ] = 5 : 1                                С                                                 

           96 : 24 = 100 : [ ]                         Т

17 : 34 = [ ] : 12                            Р                                                     

2/5=[ ]/10                                      І                                                        

 14 : [ ] =   7/15                             Г 

До речі, нині в Острозі діє національний університет „Острозька академія‖ відкритий у 1994 р.  / Вчитель відмічає прапорцем місто Остріг на карті України / 2

2) А чи знаєте ви, яке найбільше за територією місто на Україні? Дізнаєтесь, коли розв’яжете рівняння  і використаєте код для розкодування. Рівняння записані на дошці:

 1) Х : 15 = 4 : 30                    (Х=2)

2) 24 : Х = 6 : 3                      (Х=12)

 3) 7 : 14 = Х : 16                    (Х=8)

 4) 8 : Х = 28 : 70                    (Х=20)

5) 15 : Х = 50 : 1                     (Х=0,3)

 6) 2 : Х = 0,5 : 10                    (Х=40)

 

 

        учні розв’язують по командам. Коли всі рівняння розв’язані, відбувається перевірка розв’язків за допомогою таблиць:

 

 

 

 

 

 

 

Д

Н

І

П

Р

О

 

Учитель позначає місто Дніпро на карті України. Учні, які розв’язали по 2-3 рівняння отримують оцінку.

  1.               Задача про театральні міста Як ви думаєте, які міста мають найбільшу кількість театрів? Так, дійсно, це – Київ, Львів, Одеса.

Задача. У Києві і  Одесі і Львові  разом 45 театрів. Скільки театрів у кожному з цих міст, якщо їх кількість відноситься як 3:4:8

  Учні розв’язують задачу самостійно, а потім один учень з місця пояснює розв’язання.

3) Знайти пару до відношення першого стовпчика із другого стовпчика так, щоб утворилася пропорція.

 15 : 20                       4 : 8

42 : 7                          2 : 6

18 : 6                          6 : 8

1,4 : 5,6                   3,2 : 1,6

 2 : 4                       20 : 80

50 : 150                  0,1 : 0,4

 4 : 16                     24 : 4

10 : 5                       3 :1

 

6) І нарешті, ми побуваємо у місті, яке засноване у середині ХVІІ ст. Це  одне з найстаріших міст Донецької області, що з’явилось серед донбаського степу за часів. Біля  озер Ріпне, Вейсове та Сліпне видобували сіль, і саме з сольовим промислом пов’язують історію міста. Сучасну назву місто отримало у 1784 році на честь перемоги слов’янських народів над турками. А з заснуванням на берегах Ріпного озера потужного курорту «Слов’янські мінеральні води» у 1827 році місто отримало можливість розвивати свій курортний потенціал. місто? Так, це місто - Слов´янськ.

Пропоную Вам розв’язати задачу:

 Відстань між Слов´янськом та селищем Черкаське  18 км. За який час проїде цю відстань велосипедист, швидкість якого 12км/год?

З якою швидкістю треба рухатись пішоходу, щоб пройти цю відстань за 6 год?

 

Додатково

7) Х : 2,5 = 4,8 : 0,6               (Х=20)

8) 0,7 : Х = 0,4 : 1,2                (Х=2,1)

9) х/10=70/100                        (Х=7)

10)                                            (Х=0,3)

11) 5 : Х =0,1 : 0,8                   (Х=40)

 12)                                             (Х=1)

13)                                              (Х=3)

14) 4,5 : 3х = 5 : 18                 (Х=5,4)

15                                             (Х=7,5)

V. Рефлексія складання  синквейну

Підсумок уроку.

Оцінювання знань учнів

docx
Додав(-ла)
Ivanina Elena
Додано
28 червня 2018
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку