Урок з математики "Координатна площина. Побудова малюнків за координатами" 6 клас, НУШ, (інтегроване заняття)

Про матеріал
Координатна площина. Побудова малюнків за координатами 6 клас, НУШ, математика(інтегроване заняття) (Чинна модельна навчальна програма з математики для 5–6 класів авторів Скворцова С. О., Тарасенкова Н. А. 14.07.2021)
Перегляд файлу

Координатна площина. Побудова малюнків  за координатами

6 клас, НУШ, математика(інтегроване заняття)

(Чинна модельна навчальна програма з математики для 5–6 класів авторів Скворцова С. О., Тарасенкова Н. А. 14.07.2021)

 

Девіз заняття: «Уточніть значення слова і ви позбавите світ від половини непорозумінь» (Рене Декарт)

 

Завдання уроку: розвиток мислення та вміння навчатися; надання можливості для творчого розвитку та самореалізації учня/учениці, зокрема із застосуванням цифрових інструментів; формувати вміння вчитися протягом життя, використовуючи різні джерела інформації, вчити методів та прийомів навчання.

Розвиток компетентностей: висловлення власної думки в усній і письмовій формі та за допомогою цифрових пристроїв й відповідної термінології; генерування й реалізація ідей з використанням цифрових технологій; формування прагнення самостійно опановувати нові інформаційні технології й цифрові інструменти при формуванні власного цифрового середовища.

Розвиток наскрізних вмінь та навичок: критичне та системне мислення, використовуючи різноманітні ресурси та способи оцінювання якості доказів, надійності джерел і достовірності відомостей, отриманих з електронних ресурсів; оцінювати ризики під час використання цифрових пристроїв.

Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей: усвідомлення наслідків використання інформаційних і комунікаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, дотримання етичних, культурних і правових норм інформаційної взаємодії.

Очікувані результати: учні пам'ятають правила поведінки у комп'ютерному класі; вірно визначають координати  точок на площині; знають, як побудувати діаграми в MS Excel, розуміють їх властивості та зміни виду; редагують та форматують комірки електронної таблиці; знають про можливість застосування прямокутних декартових координат на площині в реальному житті.

Обладнання та наочність: комп’ютери і фліпчарт в кабінеті інформатики, лінійка, маркер(и).

Хід уроку

І. Організаційний та мотиваційний етап

Привітання з класом , перевірка домашнього завдання

  • Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами:

  • поговоримо про координати точок на площині;
  • розглянемо історію створення та деякі з можливостей застосування прямокутної системи координат;
  • навчимося створювати фігури за допомогою точкових діаграм за координатами, редагувати та форматувати дані в електронній таблиці.

 

IІ. Актуалізація вивченого матеріалу

Учні по черзі розповідають про знання набуті на попередньому уроці – історія і застосування на практиці прямокутних координат, додаткові повідомлення по темі, а саме:

  1. Скільки чисел треба вказати, щоб задати положення точки на координатній площині;
  2. Як називаються ці числа: перше число, друге число;
  3. Як записати координати точки F, якщо її абсциса дорівнює 0, а ордината дорівнює 2?
  4. Чому дорівнює ордината і абсциса точки P(-6;-2)?
  5. У якій чверті знаходиться точка К (5; -2)?
  6. Система координат оточує нас всюди: за допомогою координатної сітки пілоти, моряки визначають місцезнаходження об'єктів; система координат використовуються на туристичних схемах для пошуку визначних місць або потрібної вулиці; при астрономічних спостереженнях координатна сітка використовується  для складання зоряних і географічних карт.

  1. Полібій — давньогрецький історик, державний і військовий діяч  III століття до н. е, створив оригінальний код, замінив букви алфавіту цифрами, за допомогою якого можна і зараз успішно шифрувати повідомлення. Алфавіти багатьох мов піддаються квадрату(прямокутнику) Полібія, ключ якого можна змінювати щодня:

Слово «математика» буде мати вигляд, наприклад, тоді 53115412531154523311

  1. Гіппарх - давньогрецький астроном II століття до н. е, один з найвизначніших астрономів давнього світу, запровадив географічні координати (широту і довготу), позначивши їх числами.

  1. Клавдій Птолемей - давньогрецький вчений (математик, астроном, географ, астролог) II століття до н. е, твори якого мали великий вплив на розвиток астрономії, географії та оптики. Використовував довготу і широту в якості географічних координат.

  1. Шахи -  Винайдені в Індії в VVI столітті, поширилися практично по всьому світі, ставши невід'ємною частиною людської культури.

     

  1. Декарт, Рене (1596-1650) французький філософ і математик, ввів поняття  координатної площини, в якій геометричні фігури, криві можливо описувати за допомогою рівнянь,  які містять координати точок, що належать фігурі, тому її часто називають декартовою системою координат.

ІІІ. Актуалізація набутих знань й формування вмінь та навичок

  • Робота за комп’ютерами.

Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтеся правил без­пеки та санітарно-гігієнічних норм.

Діти виконують завдання, попередньо увімкнувши пк в класі, створили аркуш Excel в своїх папках.

 

Завдання 1. Створити в електронній таблиці Excel графічне зображення трикутника по координатах (довільним), визначити вид трикутника.

Завдання 2. Створити в електронній таблиці Excel графічне зображення прямокутника по координатах (довільним), вкажіть його периметр та площу.

Завдання 3. Створити в електронній таблиці Excel графічне зображення будинка по координатах (довільним).

 

 

ІV. Рефлексія та підсумки навчальної діяльності

Яку тему  ми вивчали сьогодні?Що запам’яталося? Оцінювання.

V. Домашнє завдання

Побудувати  малюнки по координатах (рибка і лис):

а) (-4;2), (-3;4), (2;4), (3;3), (5;2), (7;0), (5;-2),   (3;-2), (2;-4), (0;-4), (-1;-2), (-5;0), (-7;-2), (-8;-1), (-7;1),(-8;3), (-7;4), (-5;2), (-2;2), (0;3), (3;3) і (5;0);

б) (- 8; – 9), (- 6; – 7), (- 3; – 7), (1; 1), (1; 3), (4; 7), (4; 4), (7; 2,5),(4; 1), (6; – 8), (7; – 8), (7; – 9), (5; – 9), (3; – 3), (1,5; – 6), (3; – 8), (3; – 9), (- 8; – 9) і (4; 3).

Дякую за увагу

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мацюця Євгенія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня
Переглядів
1254
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку