Урок з математики "Координатна площина. Побудова малюнків за координатами" 6 клас, НУШ, (інтегроване заняття)

Про матеріал
Координатна площина. Побудова малюнків за координатами 6 клас, НУШ, математика(інтегроване заняття) (Чинна модельна навчальна програма з математики для 5–6 класів авторів Скворцова С. О., Тарасенкова Н. А. 14.07.2021)
Перегляд файлу

Координатна площина. Побудова малюнків  за координатами

6 клас, НУШ, математика(інтегроване заняття)

(Чинна модельна навчальна програма з математики для 5–6 класів авторів Скворцова С. О., Тарасенкова Н. А. 14.07.2021)

 

Девіз заняття: «Уточніть значення слова і ви позбавите світ від половини непорозумінь» (Рене Декарт)

 

Завдання уроку: розвиток мислення та вміння навчатися; надання можливості для творчого розвитку та самореалізації учня/учениці, зокрема із застосуванням цифрових інструментів; формувати вміння вчитися протягом життя, використовуючи різні джерела інформації, вчити методів та прийомів навчання.

Розвиток компетентностей: висловлення власної думки в усній і письмовій формі та за допомогою цифрових пристроїв й відповідної термінології; генерування й реалізація ідей з використанням цифрових технологій; формування прагнення самостійно опановувати нові інформаційні технології й цифрові інструменти при формуванні власного цифрового середовища.

Розвиток наскрізних вмінь та навичок: критичне та системне мислення, використовуючи різноманітні ресурси та способи оцінювання якості доказів, надійності джерел і достовірності відомостей, отриманих з електронних ресурсів; оцінювати ризики під час використання цифрових пристроїв.

Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей: усвідомлення наслідків використання інформаційних і комунікаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, дотримання етичних, культурних і правових норм інформаційної взаємодії.

Очікувані результати: учні пам'ятають правила поведінки у комп'ютерному класі; вірно визначають координати  точок на площині; знають, як побудувати діаграми в MS Excel, розуміють їх властивості та зміни виду; редагують та форматують комірки електронної таблиці; знають про можливість застосування прямокутних декартових координат на площині в реальному житті.

Обладнання та наочність: комп’ютери і фліпчарт в кабінеті інформатики, лінійка, маркер(и).

Хід уроку

І. Організаційний та мотиваційний етап

Привітання з класом , перевірка домашнього завдання

  • Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами:

  • поговоримо про координати точок на площині;
  • розглянемо історію створення та деякі з можливостей застосування прямокутної системи координат;
  • навчимося створювати фігури за допомогою точкових діаграм за координатами, редагувати та форматувати дані в електронній таблиці.

 

IІ. Актуалізація вивченого матеріалу

Учні по черзі розповідають про знання набуті на попередньому уроці – історія і застосування на практиці прямокутних координат, додаткові повідомлення по темі, а саме:

  1. Скільки чисел треба вказати, щоб задати положення точки на координатній площині;
  2. Як називаються ці числа: перше число, друге число;
  3. Як записати координати точки F, якщо її абсциса дорівнює 0, а ордината дорівнює 2?
  4. Чому дорівнює ордината і абсциса точки P(-6;-2)?
  5. У якій чверті знаходиться точка К (5; -2)?
  6. Система координат оточує нас всюди: за допомогою координатної сітки пілоти, моряки визначають місцезнаходження об'єктів; система координат використовуються на туристичних схемах для пошуку визначних місць або потрібної вулиці; при астрономічних спостереженнях координатна сітка використовується  для складання зоряних і географічних карт.

  1. Полібій — давньогрецький історик, державний і військовий діяч  III століття до н. е, створив оригінальний код, замінив букви алфавіту цифрами, за допомогою якого можна і зараз успішно шифрувати повідомлення. Алфавіти багатьох мов піддаються квадрату(прямокутнику) Полібія, ключ якого можна змінювати щодня:

Слово «математика» буде мати вигляд, наприклад, тоді 53115412531154523311

  1. Гіппарх - давньогрецький астроном II століття до н. е, один з найвизначніших астрономів давнього світу, запровадив географічні координати (широту і довготу), позначивши їх числами.

  1. Клавдій Птолемей - давньогрецький вчений (математик, астроном, географ, астролог) II століття до н. е, твори якого мали великий вплив на розвиток астрономії, географії та оптики. Використовував довготу і широту в якості географічних координат.

  1. Шахи -  Винайдені в Індії в VVI столітті, поширилися практично по всьому світі, ставши невід'ємною частиною людської культури.

     

  1. Декарт, Рене (1596-1650) французький філософ і математик, ввів поняття  координатної площини, в якій геометричні фігури, криві можливо описувати за допомогою рівнянь,  які містять координати точок, що належать фігурі, тому її часто називають декартовою системою координат.

ІІІ. Актуалізація набутих знань й формування вмінь та навичок

  • Робота за комп’ютерами.

Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтеся правил без­пеки та санітарно-гігієнічних норм.

Діти виконують завдання, попередньо увімкнувши пк в класі, створили аркуш Excel в своїх папках.

 

Завдання 1. Створити в електронній таблиці Excel графічне зображення трикутника по координатах (довільним), визначити вид трикутника.

Завдання 2. Створити в електронній таблиці Excel графічне зображення прямокутника по координатах (довільним), вкажіть його периметр та площу.

Завдання 3. Створити в електронній таблиці Excel графічне зображення будинка по координатах (довільним).

 

 

ІV. Рефлексія та підсумки навчальної діяльності

Яку тему  ми вивчали сьогодні?Що запам’яталося? Оцінювання.

V. Домашнє завдання

Побудувати  малюнки по координатах (рибка і лис):

а) (-4;2), (-3;4), (2;4), (3;3), (5;2), (7;0), (5;-2),   (3;-2), (2;-4), (0;-4), (-1;-2), (-5;0), (-7;-2), (-8;-1), (-7;1),(-8;3), (-7;4), (-5;2), (-2;2), (0;3), (3;3) і (5;0);

б) (- 8; – 9), (- 6; – 7), (- 3; – 7), (1; 1), (1; 3), (4; 7), (4; 4), (7; 2,5),(4; 1), (6; – 8), (7; – 8), (7; – 9), (5; – 9), (3; – 3), (1,5; – 6), (3; – 8), (3; – 9), (- 8; – 9) і (4; 3).

Дякую за увагу

 

docx
Додано
12 березня
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку