Координатна площина. Побудова малюнків за координатами
6 клас, НУШ, математика(інтегроване заняття)
(Чинна модельна навчальна програма з математики для 5–6 класів авторів Скворцова С. О., Тарасенкова Н. А. 14.07.2021)
Девіз заняття: «Уточніть значення слова і ви позбавите світ від половини непорозумінь» (Рене Декарт)
Завдання уроку: розвиток мислення та вміння навчатися; надання можливості для творчого розвитку та самореалізації учня/учениці, зокрема із застосуванням цифрових інструментів; формувати вміння вчитися протягом життя, використовуючи різні джерела інформації, вчити методів та прийомів навчання.
Розвиток компетентностей: висловлення власної думки в усній і письмовій формі та за допомогою цифрових пристроїв й відповідної термінології; генерування й реалізація ідей з використанням цифрових технологій; формування прагнення самостійно опановувати нові інформаційні технології й цифрові інструменти при формуванні власного цифрового середовища.
Розвиток наскрізних вмінь та навичок: критичне та системне мислення, використовуючи різноманітні ресурси та способи оцінювання якості доказів, надійності джерел і достовірності відомостей, отриманих з електронних ресурсів; оцінювати ризики під час використання цифрових пристроїв.
Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей: усвідомлення наслідків використання інформаційних і комунікаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, дотримання етичних, культурних і правових норм інформаційної взаємодії.
Очікувані результати: учні пам'ятають правила поведінки у комп'ютерному класі; вірно визначають координати точок на площині; знають, як побудувати діаграми в MS Excel, розуміють їх властивості та зміни виду; редагують та форматують комірки електронної таблиці; знають про можливість застосування прямокутних декартових координат на площині в реальному житті.
Обладнання та наочність: комп’ютери і фліпчарт в кабінеті інформатики, лінійка, маркер(и).
Хід уроку
І. Організаційний та мотиваційний етап
Привітання з класом , перевірка домашнього завдання
Сьогодні на уроці ми з вами:
IІ. Актуалізація вивченого матеріалу
Учні по черзі розповідають про знання набуті на попередньому уроці – історія і застосування на практиці прямокутних координат, додаткові повідомлення по темі, а саме:
Слово «математика» буде мати вигляд, наприклад, тоді 53115412531154523311
ІІІ. Актуалізація набутих знань й формування вмінь та навичок
Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Діти виконують завдання, попередньо увімкнувши пк в класі, створили аркуш Excel в своїх папках.
Завдання 1. Створити в електронній таблиці Excel графічне зображення трикутника по координатах (довільним), визначити вид трикутника.
Завдання 2. Створити в електронній таблиці Excel графічне зображення прямокутника по координатах (довільним), вкажіть його периметр та площу.
Завдання 3. Створити в електронній таблиці Excel графічне зображення будинка по координатах (довільним).
ІV. Рефлексія та підсумки навчальної діяльності
Яку тему ми вивчали сьогодні?Що запам’яталося? Оцінювання.
V. Домашнє завдання
Побудувати малюнки по координатах (рибка і лис):
а) (-4;2), (-3;4), (2;4), (3;3), (5;2), (7;0), (5;-2), (3;-2), (2;-4), (0;-4), (-1;-2), (-5;0), (-7;-2), (-8;-1), (-7;1),(-8;3), (-7;4), (-5;2), (-2;2), (0;3), (3;3) і (5;0);
б) (- 8; – 9), (- 6; – 7), (- 3; – 7), (1; 1), (1; 3), (4; 7), (4; 4), (7; 2,5),(4; 1), (6; – 8), (7; – 8), (7; – 9), (5; – 9), (3; – 3), (1,5; – 6), (3; – 8), (3; – 9), (- 8; – 9) і (4; 3).
Дякую за увагу