Урок з математики "Множення одноцифрового числа на трицифрове 3х242. Розв’язування задач вивчених типів."

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 3 класу. Ознайомити учнів з множенням одноцифрового числа на трицифрове 3х242; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів
Перегляд файлу

Математика

Тема: Множення одноцифрового числа на трицифрове 3х242. Розв’язування задач      вивчених типів.

Мета: Ознайомити учнів з множенням одноцифрового числа на трицифрове 3х242; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати  обчислювальні навички, пам'ять, увагу, математичне мовлення, мислення ; виховувати культуру спілкування, взаємодопомогу, інтерес до математики.

Обладнання: презентація, ноутбук, телевізор, картки для індивідуальної роботи.

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент

Слайд 2

Доброго ранку, щедрого дня!

Сонечко радо всіх вас віта!

ІІ. Актуалізація життєвого досвіду. Створення ситуації успіху.

1.- А щоб знання , отримані на уроках математики закріпилися в вашій памяті, якими ви повинні бути на уроці? ( уважними, розумними, вихованими)

  • Сподіваюсь, що на  уроці всіх нас чекає: (слайд 3)

У- успіх

Р- розум

О- організованість

К- кмітливість,

тому що ми відправляємося у космічну подорож до планети яка називається

 « Дитинство».

2. Перевірка домашнього завдання. (№№724, 725) (слайд 4)

- А на чому ми будемо подорожувати, ви дізнаєтеся, коли розшифруєте слово . А допоможе нам домашнє завдання. Відповіді  потрібно розташувати у порядку спадання.

1000 – Р          990 – А, А       960 – К      780 – Е    480 – Т    (слайд 5)

 Отже, подорожувати будемо на ракеті, але потрібно заправити її. То ж зверніть увагу на задачу.

- Скільки метрів тканини витратили на пошиття костюмів? ( 440 * 2 = 880 м )

3. Каліграфічна хвилинка.

- Мандрівники завжди ведуть бортовий журнал. В ньому записують свої спостереження. Нашими журналами будуть зошити. І перше, що ми повинні зробити  - це записати дату подорожі.

- Розминка для пальчиків ( Гра з ручкою )

-  Сьогодні 25 лютого.

Класна робота.

  • -  Що можна сказати про число 25?
  • (Непарне число, двоцифрове, складається з 2 дес. 5 од., сусіди - 24 і 26)
  • - Отже, вирушаємо. І для подорожі складемо маршрут.
  • Продовж послідовність (Слайд 5 )
  • 3 3 9 3 4 12 3 5 15……  ( таблиця множення на 3 ) (3 6 18 3 7 21 3 8 24 3 9 27) (слайд 6)
  • 4. Усні обчислення.
  • - Зараз ми перебуваємо у стані невагомості, бо вже далеко від Землі. Давайте перевіримо, чи не заважає це нам міркувати.
  • - Як називаються числа при множенні? Як знайти невідомий перший множник? Другий? Що таке різниця? Як називаються числа при відніманні?
  • Продовжіть: ділене, дільник, … (частка).
  • Число 24 збільшити у 10 разів (240),
  • Частка чисел 32 і 4 (8) ,
  • Множники 7 і 9 (63),
  • Перший множник 9, другий такий же, чому дорівнює добуток? (81)
  • Яке число у 2 рази менше 18? ( 9 )
  • Число 568 розкласти на розрядні доданки.
  • №726, с. 114 (Робота в парах)
  • 900 – 450 = 45 х 10
  • 50 х10 = 250 + 250

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  •                   Сьогодні на уроці  ми навчимося множити одноцифрове число на трицифрове   і будемо розв’язувати  задачі вивчених типів.

ІV. Вивчення нового матеріалу. ( слайд 7)

Летіла у небі  хвостата ракета,
Ого, який шлейф! Та це справжня комета!

- І розсипала комета завдання. Щоб не пошкодило воно нам ракету , швидко розвяжемо приклади.

1.   Підготовча вправа (обчислення прикладів)

210  • 2 = 420

243  • 2 = 486

  • Який закон множення ми використовуємо при їх розв'язанні?
  • Картки для індивідуальної роботи

23 * 4 = 92           450 * 2 = 900          165 * 5 = 825         

2. Пояснення нового матеріалу. (слайд 8)

- Подорож продовжується і ми наближаємося до планети Марс.

Марс — четверта планета Сонячної системи за відстанню від Сонця й сьома за розміром і масою. Названа на честь Марса — давньоримського бога війни. Іноді Марс називають «червоною планетою» через червонуватий колір поверхні.

- Опираючись на знання з попередніх уроків математики, поясніть, як ми можемо розв'язати приклад 3 • 242? Який закон множення потрібно застосувати, щоб отримати приклад такого виду, розв'язувати який ми вже вміємо?

Завдання 727

- Відкрийте, будь ласка, свої підручники на с. 114 і погляньте на вправу 727.

- Поясніть за записом, як виконали множення.

( Число 242 розкладається на розрядні доданки (дві сотні, чотири десятки і дві одиниці, 3 множимо на кожен з доданків  і отримані числа додаються)

№728

580,  940,      969,  536,  678,  774, 870

  • 3. Фізкультхвилинка  (Слайд 9)
  • - Політ триває, ми наближаємось до якогось небесного тіла. До якого?
  • Що вночі горить, а вдень гасне?

 Звісно,  Місяць - вічний супутник Землі. (Показ ілюстрації).

  • -Це кам’яна куля, вся поверхня вкрита камінням. Місяць постійно рухається. Його орбіта, тобто шлях по якому він рухається, проходить навколо Землі.

V. Закріплення вивченого матеріалу (слайд 10)

  1. Розв’язування задач.
  • А ми наближаємося до
  • Хоч планету Венеру вважають близнюком Землі, оскільки вона найбільш схожа за розмірами та масою планета, не варто забувати, що на Венері надзвичайно агресивна для людини атмосфера, жахливі кислотні дощі, надвисока температура, постійні виверження вулканів та панують надпотужні вітри.
  • Ця загадкова планета пропонує нам попрацювати над задачами.

№ 729 на с. 115

3 альб. – 18 грн

115 альб. - ? грн

(слайд 11)

МЕРКУРІЙ Планета Меркурій найближча до Сонця, а також вона одна з небагатьох планет які можна спостерігати у нічному небі неозброєним оком. Людина яка на Землі важить 80 кг, на Меркурію важитиме 30,4 кг.

Задачу розбираємо разом, а записувати і розв’язувати будете самостійно.

Задача № 731

Скласти до задачі рівняння і розвязати її .

Х + 555 = 900

Х = 900 - 555

Х = 345

VІ . Практична робота 

  • Політ триває, нам потрібно виконати практичну роботу.

Завдання № 732

  • На аркушах паперу виконати завдання.

(слайд 12- 13)

Наша подорож закінчується і зверніть увагу, куди ми з вами прилетіли? (На Землю). А як ви вважаєте, чому? Адже , наша мета була – планета «Дитинства». (Найкраще місце те, де ми народилися, виросли, де наші рідні, наше коріння…) То ж бережімо нашу Землю, піклуємося про її здоров’я.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Оцініть , діти , свою роботу на уроці. Підніміть руки, хто задоволений тим, як працював на уроці. Кому було цікаво на уроці?

● Мені було важко …

● Тепер я вмію …

VІІІ.   Домашнє завдання

С. 115, № 733, № 734.

 

 

docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку