Математика
Тема: Множення одноцифрового числа на трицифрове 3х242. Розв’язування задач вивчених типів.
Мета: Ознайомити учнів з множенням одноцифрового числа на трицифрове 3х242; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати обчислювальні навички, пам'ять, увагу, математичне мовлення, мислення ; виховувати культуру спілкування, взаємодопомогу, інтерес до математики.
Обладнання: презентація, ноутбук, телевізор, картки для індивідуальної роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Слайд 2
Доброго ранку, щедрого дня!
Сонечко радо всіх вас віта!
ІІ. Актуалізація життєвого досвіду. Створення ситуації успіху.
1.- А щоб знання , отримані на уроках математики закріпилися в вашій пам’яті, якими ви повинні бути на уроці? ( уважними, розумними, вихованими)
У- успіх
Р- розум
О- організованість
К- кмітливість,
тому що ми відправляємося у космічну подорож до планети яка називається
« Дитинство».
2. Перевірка домашнього завдання. (№№724, 725) (слайд 4)
- А на чому ми будемо подорожувати, ви дізнаєтеся, коли розшифруєте слово . А допоможе нам домашнє завдання. Відповіді потрібно розташувати у порядку спадання.
1000 – Р 990 – А, А 960 – К 780 – Е 480 – Т (слайд 5)
Отже, подорожувати будемо на ракеті, але потрібно заправити її. То ж зверніть увагу на задачу.
- Скільки метрів тканини витратили на пошиття костюмів? ( 440 * 2 = 880 м )
3. Каліграфічна хвилинка.
- Мандрівники завжди ведуть бортовий журнал. В ньому записують свої спостереження. Нашими журналами будуть зошити. І перше, що ми повинні зробити - це записати дату подорожі.
- Розминка для пальчиків ( Гра з ручкою )
- Сьогодні 25 лютого.
Класна робота.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу. ( слайд 7)
Летіла у небі хвостата ракета,
Ого, який шлейф! Та це справжня комета!
- І розсипала комета завдання. Щоб не пошкодило воно нам ракету , швидко розв’яжемо приклади.
1. Підготовча вправа (обчислення прикладів)
210 • 2 = 420
243 • 2 = 486
23 * 4 = 92 450 * 2 = 900 165 * 5 = 825
2. Пояснення нового матеріалу. (слайд 8)
- Подорож продовжується і ми наближаємося до планети Марс.
Марс — четверта планета Сонячної системи за відстанню від Сонця й сьома за розміром і масою. Названа на честь Марса — давньоримського бога війни. Іноді Марс називають «червоною планетою» через червонуватий колір поверхні.
- Опираючись на знання з попередніх уроків математики, поясніть, як ми можемо розв'язати приклад 3 • 242? Який закон множення потрібно застосувати, щоб отримати приклад такого виду, розв'язувати який ми вже вміємо?
Завдання 727
- Відкрийте, будь ласка, свої підручники на с. 114 і погляньте на вправу 727.
- Поясніть за записом, як виконали множення.
( Число 242 розкладається на розрядні доданки (дві сотні, чотири десятки і дві одиниці, 3 множимо на кожен з доданків і отримані числа додаються)
№728
580, 940, 969, 536, 678, 774, 870
Звісно, Місяць - вічний супутник Землі. (Показ ілюстрації).
V. Закріплення вивченого матеріалу (слайд 10)
№ 729 на с. 115
3 альб. – 18 грн
115 альб. - ? грн
(слайд 11)
МЕРКУРІЙ – Планета Меркурій найближча до Сонця, а також вона одна з небагатьох планет які можна спостерігати у нічному небі неозброєним оком. Людина яка на Землі важить 80 кг, на Меркурію важитиме 30,4 кг.
Задачу розбираємо разом, а записувати і розв’язувати будете самостійно.
Задача № 731
Скласти до задачі рівняння і розв’язати її .
Х + 555 = 900
Х = 900 - 555
Х = 345
VІ . Практична робота
Завдання № 732
(слайд 12- 13)
Наша подорож закінчується і зверніть увагу, куди ми з вами прилетіли? (На Землю). А як ви вважаєте, чому? Адже , наша мета була – планета «Дитинства». (Найкраще місце те, де ми народилися, виросли, де наші рідні, наше коріння…) То ж бережімо нашу Землю, піклуємося про її здоров’я.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Оцініть , діти , свою роботу на уроці. Підніміть руки, хто задоволений тим, як працював на уроці. Кому було цікаво на уроці?
● Мені було важко …
● Тепер я вмію …
VІІІ. Домашнє завдання
С. 115, № 733, № 734.