Урок з математики на тему "Ознаки подільності чисел на 3 і 9"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 6 класу на тему "Ознаки подільності на 3 і 9", при викладі матеріалу уроку застосовуються різні форми і методи роботи, робота в групах, колективне виконання вправ , інтерактивні вправи .
Перегляд файлу

 Розробка уроку з математики для 6 класу (підготувала вчитель Оленич Алла)

Тема. Ознаки подільності чисел на 3 і 9

 Мета: систематизувати  знання учнів про ознаки подільності на 2, 5, 10 та доповнити ці знання ознаками подільності на 3 і 9; сформувати  вміння застосовувати властивості й ознаки подільності чисел до розв’язування задач і вправ; сприяти самовихованню інтересу до вивчення математики.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

                                          Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Евристична  бесіда:

Шановні учні! Ви вже знаєте, що означає поняття «число а ділиться на число b». Як же можна перевірити, чи справджується це твердження для даних двох натуральних чисел? (Поділити а на b, і якщо частка — натуральне число, то відповідь правильна) Чи не існує якихось інших способів перевірити подільність а на b?  Чи обов'язково треба ділити 288 на 3; 27954 на 9, щоб довести подільність цих чисел? Ні, за певними ознаками ми зможемо встановити, що перше число в кожній з пар ділиться на друге. Але трошки пізніше.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

   Бліц-опитування , використовуємо прийом «Вірю, не вірю»

Учні дають короткі письмові відповіді у вигляді символів, які означають: «+» - так; «-» - ні

Запитання до класу

1)  64 - дільник 16;

2)  56 кратне 8;

3)  1; 2; 5 - усі дільники числа 20;

4)  1 - просте число;

5) якщо число ділиться на 10, то воно ділиться і на 5;

6)  якщо число ділиться на 5, то воно ділиться і на 10; 

7) парні числа діляться на 2;

8) якщо число ділиться на 2 і на 5, то воно ділиться і на 10?

IV. Вивчення нового матеріалу

Загадка:

 Щоб узнати швидко й стисло, чи ділитись будуть числа,

Правила такі є в нас - відповідь знайдемо враз.

Заслуговують подяки це - подільності...(ознаки).

Звертаємо увагу учнів на те, що подільність чисел на 2, 5, 10 залежать від їх останньої цифри.

Прийом «Проблемне запитання»: чи можна за останньою цифрою запису числа дізнатися чи ділиться воно на 3 або на  9?

Учні повинні висловлювати свою думку, наводячи приклади.

Звичайно, ні! Наприклад, число 33 ділиться на 3, число 43 не ділиться на 3, хоч обидва числа закінчуються цифрою 3. Це ж саме можна сказати і про число 9. Число 99 ділиться на 9, а числа 29 і 39 не діляться на, хоч всі вони закінчуються цифрою 9.

Пропонується учням для розв’язування задача: чи можна розділити порівну 258 коробки цукерок порівну між  трьома магазинами. Для розв’язання цієї задачі подамо число 258 у вигляді суми розрядних доданків: 258=200+50+8. Із кожної сотні коробок можемо взяти по 99, віддавши в кожен магазин по 33 коробки, після цього  від двох сотень залишиться 2 коробки. Тепер із кожного десятка візьмемо по 15 коробок і відправимо в три магазини, в нас залишиться 5 коробок. Нерозділеними залишаються 2+5+8 коробок, якщо їх можна розділити між трьома магазинами, то всі коробки цукерок будуть розділені порівну. Число 2+5+8=15 ділиться на 3, отже всі 258 коробок цукерок можна порівну розділити між трьома магазинами.

 Учні мають здогадатися, що подільність числа на три залежить від суми цифр даного числа.

Аналогічно можна довести і подільність числа на дев’ять.

Робимо висновки і записуємо ознаки подільності на 3 і 9: якщо сума цифр даного числа ділиться на 3 ( на 9), то і дане число ділиться на 3 (на 9).

Слід наголосити учням, що якщо число ділиться на 9, то воно також ділиться і на 3.

V.Перевірка засвоєння та закріплення знань.

Прийом «Ти – мені, я - тобі», учні в парах по черзі називають числа і відповідають ділиться дане число на три чи ні, потім – на дев’ять.

Клас ділиться на групи, кожна група отримує завдання на картках:

Завдання №1

Поставити замість зірочки цифру таку, щоб отримане число ділилося :а) на три; б) на дев’ять: 346*;23*5; *97; 45*28.

Завдання №2

Із цифр 3, 4, 5, 6 і 7 скласти усі трицифрові числа , які діляться на три і на п’ять.

Завдання №3

Записати всі двоцифрові числа, які діляться на 2 і на 3. На яке ще число діляться всі ці числа?

VІ. Підсумок уроку . Рефлексія

Прийом «П’ять речень»

Сьогодні на уроці я дізнався (лась)……

Я зрозумів (ла)……

Тепер я можу…..

Я навчився (лась)……

Мене здивувало…….

VІІ. Домашнє завдання: №98, 100,105(с.18), вивчити правила на с.15-16

Творче завдання: сформулювати ознаку подільності на 15.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
3637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку