Вправи на закріплення таблиці ділення на 4. Складання задачі за її розв'язком.
Урок з математики який удосконалить вміння учнів виконувати вправи та формувати обчислювальні навички;розвивати логічне мислення,обчислювальні вміння,самостійність,увагу;виховувати акуратність,старанність,працьовитість.
Тема уроку. Вправи на закріплення таблиці ділення на 4. Складання задачі за її розв'язком.
Мета уроку. Закріплювати знання табличного ділення на 4; удосконалювати обчислювальні навички, вміння складати задачі за її розв'язком; розвивати логічне мислення; формувати вміння давати оцінку своїм знанням.
Хід уроку
I.Організація класу. Налаштування на навчальну діяльність.
Ми веселий,дружній клас,
Гарний настрій у всіх нас.
Будем дружно працювати,
Математику вивчати.
II. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання таблиці ділення на 4. Вам доведеться складати задачі за їх розв'язком та виконувати ще багато інших цікавих завдань.
IІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Логічна вправа «Знайди зайве».
(на дошці малюнки птахів).
Шпак, горобець, снігур, синичка.
-Так, це шпак.
-Доведіть, що зайвим є шпак.
-Правильно, шпак один з найперших птахів, які приносять на своїх крилах весну .Його називають вісником весни.
-А що цікавого ви ще знаєте про цих птахів?
(Звичайні шпаки можуть наслідувати співу інших птахів, а також відтворювати багато інших звуків)
-Отже, ви впоралися з першим завданням. І для вас з'являєтьсяще одна буква сюрпризу.
2.Гра «Допоможи шпаку долетіти до шпаківні». Усний рахунок.
(картки шпаків та шпаківні.на картках із шпаками приклади.на шпаківнях відповіді).
Діти, як називається будиночок шпака?
-Давайте розвˈяжемо приклади і допоможемо шпакам долетіти до їхньої домівки.
3.Гра "Мозковий штурм"
- Щоб дізнатися, який ще птах прилітає найпершим навесні, треба швидко думати.
-
Короїдів поїдав
Щогодини по чотири їв
Скільки знищив шкідників?( 24)
-Діти, яку користь приносять дятли?
Як їх називають?(санітари лісів)
Перевірка за записом на дошці.
- Діти, ви швидко міркували, тому можете прочитати назву птаха.
-Так, це жайворонок. Ці птахи як і шпаки прилітають рано навесні. ЖайворонкиУкраїни зимують в північнійАфриці або в Індії,(показую на глобусі) вертаються в Україну на початку березня, а відлітають у жовтні.
Гніздяться ці птахи виключно на землі, часто використовують для цього знайдені або спеціально вириті ямки.
- Діти, а чим відомі жайворонки? (Жайворонки відомі своїм гучним і мелодійним співом.)
-Як бачите жайворонок дарує вам ще одну літеру.
4 .Робота в парах "Хто швидше"?Завдання на картках.
-Важко птахам взимку, холодно, голодно. Але деякі птахи прилітають у наші краї зимувати. Що ж це за птахи? Про це ви дізнаєтесь, якщо швидко виконаєте наступне завдання.
Самоперевірка.(на дошці).
Молодці, швидко впорались із завданням, тож можете дізнатись що ж це за дивні птахи, які не бояться морозу.
-Це снігурі.
-Взимку, як тільки випадає перший сніг, з’являються в Україні красиві птахи, з яскраво – червоними грудками. Це снігурі.
Ім’я своє снігур дістав від слова „сніг”. Адже ці пташки, за народним повір’ям – перші вісники зими і снігу.Снігурі – птахи не тільки красиві, а й солідні: ніколи не поспішають, не метушаться. І до того ж рицарі: самці, які б не були голодні, завжди поступляться кращими гронами горобини самиці.
5. Фізкультхвилинка
ІV. Розвиток математичних знань.
1.Робота за підручником.
Книги – морська глибина:
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і праці мав досить,
Дивнії перли виносить.
Задачки від синички.
-Прочитайте уважно задачу № 630.(Читає задачу вчитель).
1.1Аналіз умови задачі і складання короткого запису.( на дошці короткий запис до задачі)
-Про що йдеться в задачі?
-Скільки привезли кілограмів слив?
-Чи відомо скільки привезли яблук?
-Що зробили з яблуками?
-Що означає розклали порівну?
-Про що запитується в задачі?
1.2. Роз’вязуваннязадачі.
-Розгляньте скорочений запис задачі. Хто може самостійно розв’язати задачу, підніміть сигнальну картку і приступайте до роботи.
Учні, які розв’яжуть задачу самостійно, отримують завдання скласти до задачі вираз. З рештою учнів учитель складає план розв’язування задачі.
План розв’язання задачі:
1.Скільки яблук привезли?
2.Скільки яблук на одному підносі?
1.3 Перевірка розв'язування задачі.
1.4 Творча робота над задачею
-Яке дане число змінити в задачі, щоб кількість яблук на підносі збільшилася?
2.Робота в парах. №633 Скласти задачу, яка б розв'язувалася так:
4·5=20 (кг) 20 +17= ... (кг)
Завдання на картках перед учнями (два типи задач).
Заслуховуються дві пари учнів.(Один учень розповідає зміст задачі, а другий – пояснює розв’язання задачі.)
3. «Цікавинки від сороки». Допоможіть сороці зібрати намисто.
Продовжіть логічний ряд
4.Робота з геометричним матеріалом.
-Складіть із геометричних фігур пташку. (Геометричні фігури в конвертах).
-Виміряйте сторону квадрата і знайдіть його периметр. (усно).
5.Перевірка виконаного завдання.
-Які геометричні фігури ви використали, щоб скласти пташку?
-Чому дорівнює периметр квадрата? Як ви його знайшли?
-Ви і справді розумники , впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно.
VI. Домашнє завдання.
с. 97 №636
VIІ. Підсумок уроку.
1. Рефлексія.
Гра «Закінчи речення»
- На уроці я вчився...
- Я дізнався...
- Найбільшеменісподобалося...
- Я зрозумів...
- Урок закінчую з... настроєм.