Урок з математики " Ознайомлення з поняттям і терміном «задача». Складові частини задачі: «умова», «запитання», «розв’язання», «відповідь».

Про матеріал
Урок № Дата_______ Тема: Ознайомлення з поняттям і терміном «задача». Складові частини задачі: «умова», «запитання», «розв’язання», «відповідь». Складання та розв’язування задач на знаходження суми та остачі. Мета уроку: ввести термін “задача”, познайомити зі структурними елементами задачі, вчити складати та розв’язування задачі на знаходження суми та остачі, розвивати комунікативні та математичні компетентності та логічне мислення, виховувати пізнавальний інтерес. Обладнання: презентація, таблички з назвами частин задачі, схеми задач, предметні малюнки з теми уроку. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку І. Організаційний момент. Всі мерщій сідайте ,діти, Домовляємось не шуміти. На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1) Розминка.  Назвіть другий день тижня.  Скільки місяців триває літо?  Що зайве: ручка, олівець, відрізок?  Чого більше на лузі: квітів або ромашок?  Скільки крил у корови?  Скільки хвостиків у 4 щенят?  Скільки пальців на руці? 2) Усний рахунок:  7 – 4  3 – 2  5 + 2  1 + 9  10 – 5 3) Порівняти числа:  2 ___ 0  4 ___ 0  0 ___ 6  9 ___ 0 4) Прочитати приклади по-різному:  7 + 2  6 + 1  5 – 2  9 – 1 5) Каліграфічна хвилинка 4, 5. 6) Робота з натуральним рядом чисел. Є такий Дід – Цифроїд, Їсть він цифри на обід. Як печиво їх тягає. Встав, яких тут не вистачає. 1 … 3 … 5 … 7 …… 10  Як в математиці називається такий ряд чисел?  Якими властивостями володіють числа в натуральному ряду?  Назвіть сусідів чисел 2, 5.  Назвіть попереднє число до 8, 6.  Назвіть наступне число до 4, 9. 7) «Веселий рахунок». Справжніх друзів на обід запросив до себе кіт. Став він думать і гадать, Чим їх буде пригощать: Їжачок, 2 киці, 3 крота. Скільки друзів у кота? Настав добрий ранок. Мама на кухні готувала сніданок. 6 млинців приготувала – Киця Мура 1 вкрала. Порахуйте ті млинці, Що потраплять зранку дітям до сніданку. 8) Фізкультхвилинка. Три ягідки, три вишеньки Доспіли у садку. Летіли три горобчики, Поїли до смаку. Упали вниз три кісточки, У землю, в ямку скік! З трьох зерняток – три паростки З’явились через рік. З’явилися три паростки І виткнулись з землі. Три живчики, три прутики, Три вишеньки малі. ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Сьогодні на уроці ми познайомимося з поняттям «задача», з її елементами, будемо вчитися розв’язувати задачі на знаходження суми та остачі. ІV. Знайомство з новим матеріалом. 1. Мотивація навчальної діяльності. Ребус на дошці: ЗА + заміський будинок (малюнок). Відповідь – … задача. Їжачок знову прийшов до нас у клас. Він тему нову приготував для нас. Діти, ми сьогодні з вами маленькі дослідники.  А що таке задача?  Хочете дізнатися?  Відкрийте підручник.  Визначте тему уроку.  Чому будете вчитися?  Яку мету ви поставили? 2. Робота в групі.  Прочитайте тексти. Який текст є задачею? Фронтальна перевірка. Отже, Їжачок вирушив у сад зі своєю подружкою Катрусею збирати яблука. Вони вже знайшли та поклали в кошик 3 яблука. Потім знайшли ще 4 яблука. Скільки всього яблук знайшли Їжачок і Катруся? Це задача.  Хто зможе повторити текст задачі?  Що нам відомо? Ми знаємо, що Їжачок і Катруся спочатку знайшли 3 яблука (з’являється цифра 3). Знаємо, вони ще знайшли 4 яблука (з’являється цифра 4). Все це нам відомо. Це умова.  Що нам потрібно дізнатися? Чого ми не знаємо? Це питання. У задачі завжди є умова та питання. Без питання немає задачі.  Треба подумати та пояснити, якою дією розв’яжемо задачу. Чому?  Скільки ж вийде? 3 + 4 = 7. Це рішення.  Хто відповість на питання задачі? Це відповідь. Згадаймо умову задачі. Назвіть питання задачі. Назвіть рішення задачі. Сформулюйте відповідь. 3. Розв’язання задач за підручником. Завдання 1 (усно).  Було 3 зайчики. Прибіг ще 1 зайчик. Це умова задачі.  Скільки стало зайчиків? Це питання задачі. 3 + 1 = 4 (з.) Це рішення задачі.  Стало 4 зайчики. Це відповідь задачі. Завдання 2. Скласти та розв’язати задачу за малюнком.  Чим схожі задачі?  Чим відрізняються? 5 + 2 = 7 (ц.) Відповідь: стало 7 цуценят. 7 – 2 = 5 (к.) Відповідь: залишилося 5 кошенят. 4. Пальчикова гімнастика V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Гра «Допоможи Незнайці» Незнайко складав задачі. Він вирішив, що зробив правильно. Доведіть, що Незнайка не дописав задачу. «Зайченя знайшов 4 морквини, а кроленята – 5 морквин».  Чого не вистачає? Як розв’язати задачу? 2. Самостійна робота за варіантами. Взаємоперевірка. 3. Цікаві вправи.  Запиши числа від меншого до більшого та прочитай слово. Жили-були у жилета Три петлі та два манжети. Якщо разом скласти 3 та 2, Звичайно, буде ……. 5. Тільки знаєш у чому секрет? У жилета немає манжет! VI. Підсумок уроку.  Яку мету ставили?  Чи досягли мети?  Які математичні терміни ви сьогодні вивчили?  З чого складається задача?  Які вміння допомогли вам сьогодні на уроці?  Для чого потрібно вміти розв’язувати задачі? Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок. За роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!
Перегляд файлу

Урок №        Дата_______

Тема: Ознайомлення з поняттям і терміном «задача». Складові частини задачі: «умова», «запитання», «розв’язання», «відповідь». Складання та розв’язування задач на знаходження суми та остачі.

Мета уроку: ввести термін “задача”, познайомити зі структурними елементами задачі, вчити складати та розв’язування задачі на знаходження суми та остачі, розвивати комунікативні та математичні компетентності та логічне мислення, виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: презентація, таблички з назвами частин задачі, схеми задач, предметні малюнки з теми уроку.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Всі мерщій сідайте ,діти,                                                                                                                                                                                           Домовляємось не шуміти.                                                                                                                              На уроці не дрімати,                                                                                                                                   Руки вчасно підіймати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1) Розминка.

  • Назвіть другий день тижня.
  • Скільки місяців триває літо?
  • Що зайве: ручка, олівець, відрізок?
  • Чого більше на лузі: квітів або ромашок?
  • Скільки крил у корови?
  • Скільки хвостиків у 4 щенят?
  • Скільки пальців на руці?

2) Усний рахунок:

  • 7 – 4
  • 3 – 2
  • 5 + 2
  • 1 + 9
  • 10 – 5

3) Порівняти числа:

  • 2 ___ 0
  • 4 ___ 0
  • 0 ___ 6
  • 9 ___ 0

4) Прочитати приклади по-різному:

  • 7 + 2
  • 6 + 1
  • 5 – 2
  • 9 – 1

5) Каліграфічна хвилинка 4,  5.

6) Робота з натуральним рядом чисел.

Є такий Дід – Цифроїд,

Їсть він цифри на обід.

Як печиво їх тягає.

Встав, яких тут не вистачає.

1 … 3 … 5 … 7 …… 10

  • Як в математиці називається такий ряд чисел?
  • Якими властивостями володіють числа в натуральному ряду?
  • Назвіть сусідів чисел 2, 5.
  • Назвіть попереднє число до 8, 6.
  • Назвіть наступне число до 4, 9.

7) «Веселий рахунок».

Справжніх друзів на обід

запросив до себе кіт.

Став він думать і гадать,

Чим їх буде пригощать:

Їжачок, 2 киці, 3 крота.

Скільки друзів у кота?

 

Настав добрий ранок.

Мама на кухні готувала сніданок.

6 млинців приготувала –

Киця  Мура 1 вкрала.

Порахуйте ті млинці,

Що потраплять зранку

дітям до сніданку.

8) Фізкультхвилинка.

Три ягідки, три вишеньки

Доспіли у садку.

Летіли три горобчики,

Поїли до смаку.

Упали вниз три кісточки,

У землю, в ямку скік!

З трьох зерняток – три паростки

З’явились через рік.

З’явилися три паростки

І виткнулись з землі.

Три живчики, три прутики,

Три вишеньки малі.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми познайомимося з поняттям «задача», з її елементами, будемо вчитися розв’язувати  задачі на знаходження суми та остачі.

ІV. Знайомство з новим матеріалом.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Ребус на дошці: ЗА + заміський будинок (малюнок). Відповідь – … задача.

Їжачок знову прийшов до нас у клас.

Він тему нову приготував для нас.

Діти, ми сьогодні з вами маленькі дослідники.

  • А що таке задача?
  • Хочете дізнатися?
  • Відкрийте підручник.
  • Визначте тему уроку.
  • Чому будете вчитися?
  • Яку мету ви поставили?
  1. Робота в групі.
  • Прочитайте тексти. Який текст є задачею?

   Фронтальна перевірка.

Отже, Їжачок  вирушив у сад зі своєю подружкою Катрусею збирати яблука. Вони вже знайшли та поклали в кошик 3 яблука. Потім знайшли ще 4 яблука. Скільки всього яблук знайшли Їжачок і Катруся?

Це задача.

  • Хто зможе повторити текст задачі?
  • Що нам відомо?

Ми знаємо, що Їжачок і Катруся спочатку знайшли 3 яблука (з’являється цифра 3). Знаємо, вони ще знайшли 4 яблука (з’являється цифра 4). Все це нам відомо.

Це умова.

  • Що нам потрібно дізнатися? Чого ми не знаємо?

Це питання.

У задачі завжди є умова та питання. Без питання немає задачі.

  • Треба подумати та пояснити, якою дією розв’яжемо задачу. Чому?
  • Скільки ж вийде?

3 + 4 = 7. Це рішення.

  • Хто відповість на питання задачі?

Це відповідь.

Згадаймо умову задачі. Назвіть питання задачі. Назвіть рішення задачі. Сформулюйте відповідь.

  1.               Розв’язання задач за підручником.

Завдання 1 (усно).

  • Було 3 зайчики. Прибіг ще 1 зайчик.

Це умова задачі.

  • Скільки стало зайчиків?

Це питання задачі.

3 + 1 = 4 (з.)

Це рішення задачі.

  • Стало 4 зайчики.

Це відповідь задачі.

 Завдання 2. Скласти та розв’язати задачу за малюнком.

  • Чим схожі задачі?
  • Чим відрізняються?

5 + 2 = 7 (ц.)

Відповідь: стало 7 цуценят.

7 – 2 = 5 (к.)

Відповідь: залишилося 5 кошенят.

  1.               Пальчикова гімнастика

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Гра «Допоможи Незнайці»

Незнайко складав задачі. Він вирішив, що зробив правильно. Доведіть, що Незнайка не ​​дописав задачу.

«Зайченя знайшов 4 морквини, а кроленята – 5 морквин».

  • Чого не вистачає? Як розв’язати задачу?
  1. Самостійна робота за варіантамиВзаємоперевірка.
  1. Цікаві вправи.
  • Запиши числа від меншого до більшого та прочитай слово.

Жили-були у жилета

Три петлі та два манжети.

Якщо разом скласти 3 та 2,

Звичайно, буде ……. 5.

Тільки знаєш у чому секрет?

У жилета немає манжет!

VI. Підсумок уроку.

  • Яку мету ставили?
  • Чи досягли мети?
  • Які математичні терміни ви сьогодні вивчили?
  • З чого складається задача?
  • Які вміння допомогли вам сьогодні на уроці?
  • Для чого потрібно вміти розв’язувати задачі?

Ось і пролунав дзвінок —

закінчився наш урок.

За роботу — по заслузі!

Щиро дякую вам, друзі!

 

docx
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
1897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку