Урок з математики "Ознайомлюємось із письмовим множенням на кругле число"

Про матеріал
У даній розробці вчитель помістив цікавий математичний матеріал природничого змісту. Інтеграція з курсом "Я досліджую світ"
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

Ознайомлюємось із письмовим множенням на кругле число

Мета: формувати навички письмового множення на  кругле число; вдосконалювати навички усних обчислень; актуалізувати прийоми множення та ділення на розрядну одиницю; актуалізувати усні прийоми множення та ділення на круглі числа; прийом множення на одноцифрове число; перенести прийом письмового множення на випадки письмового множення на кругле число; алгоритм письмового множення на кругле число; формувати вміння виконувати множення на кругле число в матеріалізованій формі; у формі мовлення вголос;  формувати уміння виконувати письмове множення на кругле число.

Обладнання: мультимедійний комплект, роздатковий матеріал, папір та маркери для групової роботи

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель:

  •  Діти, привітайтеся з гостями. Покладіть руки собі на сердечко, відчуйте його тепло, візьміть це тепло собі на долоньки, простягніть їх своїм друзям та гостям і легеньким подихом подаруйте тепло ваших сердець усім навколо.
  • Я БАЖАЮ вам позитиву та гарної плідної праці.
  • Сьогодні ми продовжимо осінній пікнік з їжачком Нафанею. Тільки цей пікнік буде математичним. Від їжачка ви отримаєте ряд завдань, з якими, я впевнена, впораєтеся.

       

3.Актуалізація опорних знань.

Вправа ‘’Хаотичні вирази’’

Вчитель:

  • До дошки прикріплені числові вирази. Розбийте їх, будь ласка, на чотири групи.

42*10                   700:100                            520-470

                230+770                     810-190

350:10                    12*100                              470+170

  • Назвіть кожну групу (суми, різниці, частки, добутки)

Вправа ‘’Хмаринка’’. Групова робота. Усний рахунок

Вчитель:

  • У кожній групі оберіть лідера і писаря. Усі інші – помічники.
  • Ваше завдання: ЗАПИСАТИ ТІЛЬКИ РЕЗУЛЬТАТ ДІЇ і передати хмаринку іншій групі. Зараз обчисліть усно і запишіть тільки результати сум, різниць, добутків, часток.
  • Отже, ВАШІ ХМАРИНКИ ПОВЕРНУЛИСЯ ДО ВАС. Перевіримо правильність. Лідери, ваше слово. ( зачитують по групам).

Вправа ‘’Задача від їжачка’’. Презентація

          Народжують їжачихи частіше четверо малят,

          маленькими, по 10 грамів.

                          УВАГА! ЗАДАЧА!

          Двоє мам-їжачих народили по 4 малят, вагою

          по 10 грамів. Яка загальна маса усіх малят?

Вправа ‘’Хибні та істинні числові вирази’’                                          (льорнінг апс)

Вчитель:

  • Чудово! Залишилось виправити помилки. Підготуйте, будь ласка, свої зошити до роботи, запишіть сьогоднішнє число та класна робота. Хибні вирази перетворіть на істинні. Чи важко вам було?

Відпочинок для очей

  • Зловіть очима кольори осені: зелений, червоний, жовтий, помаранчевий, коричневий.
  • А тепер відпустіть кольори на свої місця. Покліпайте.

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Завдання 4, с.51 у підручнику

Вчитель:

  • Як ви гадаєте, для чого ми виконували усі ці завдання?
  • Повторимо ще один прийом обчислення, письмовий.
  1. Кубування
  • У цьому кубі предмет, який потрібний їжачкові для гігієни. Задавайте запитання.
  • Для чого яблучко їжачку? Віддамо йому яблучко.
  • Яку плоску геометричну фігуру нагадує яблучко?
  • Чим ця фігура схожа на числа, на ваших хмаринках та на дошці?
  • ОТЖЕ, ЯК НАЗИВАЮТЬСЯ ЧИСЛА, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НА НУЛЬ? (круглі)
  1. Оголошення і запис теми уроку ( на дошці і в зошитах)
  2. Створення проблемної ситуації

На дошці вчитель вивісив два числові вирази

      23*3                                                23*30

  • Що в них спільного? Чим вони відрізняються?
  • Обчисліть письмово перший вираз.
  • Обчисліть письмово другий вираз. Яка проблема виникла?
  • Чи можемо ми скористатися таким же прийомом, як у попередньому виразі? Що зробимо з нулем?
  • Обчисліть цей вираз.
  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Завдання 6, с.52 у підручнику

Фізкультхвилинка ‘’ Їжачок танцює’’

  1. Крісло автора. Задача на знаходження четвертого пропорційного.

              П’ятьом їжачкам на добу потрібно 200

              мілілітрів води. Скільки води потрібно

              на добу 10 їжачкам?

  • Запиши скорочений запис на дошці і розв’яжи задачу способом зведення до одиниці.
  1. Групова робота. Інший спосіб розв’язання задачі

Діти працюють в групах.

Презентують свої роботи.

  1. Обчислення реальних розмірів за масштабом. Інтеграція з ЯДС. Парна робота

Вчитель:

  • Парна робота. У вас на партах є план лісової смуги, у якій живе наш Нафаня. Прочитайте масштаб

                               В 1 см 70 м

  • Що це означає?
  • Визначте, будь ласка, реальні розміри лісової смуги, у якій мешкає Нафаня, і запишіть на листку.
  1. Додаткове завдання

Вчитель:

  • Обчисліть периметр прямокутника.

 

  1. Рефлексія
  • Що нового дізналися на уроці?
  • Що було цікаво?
  • Що вам сподобалося?

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку