МАТЕМАТИКА
Ознайомлюємось із письмовим множенням на кругле число
Мета: формувати навички письмового множення на кругле число; вдосконалювати навички усних обчислень; актуалізувати прийоми множення та ділення на розрядну одиницю; актуалізувати усні прийоми множення та ділення на круглі числа; прийом множення на одноцифрове число; перенести прийом письмового множення на випадки письмового множення на кругле число; алгоритм письмового множення на кругле число; формувати вміння виконувати множення на кругле число в матеріалізованій формі; у формі мовлення вголос; формувати уміння виконувати письмове множення на кругле число.
Обладнання: мультимедійний комплект, роздатковий матеріал, папір та маркери для групової роботи
Хід уроку
-
Організація класу
-
Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель:
-
Діти, привітайтеся з гостями. Покладіть руки собі на сердечко, відчуйте його тепло, візьміть це тепло собі на долоньки, простягніть їх своїм друзям та гостям і легеньким подихом подаруйте тепло ваших сердець усім навколо.
-
Я БАЖАЮ вам позитиву та гарної плідної праці.
-
Сьогодні ми продовжимо осінній пікнік з їжачком Нафанею. Тільки цей пікнік буде математичним. Від їжачка ви отримаєте ряд завдань, з якими, я впевнена, впораєтеся.
3.Актуалізація опорних знань.
Вправа ‘’Хаотичні вирази’’
Вчитель:
-
До дошки прикріплені числові вирази. Розбийте їх, будь ласка, на чотири групи.
42*10 700:100 520-470
230+770 810-190
350:10 12*100 470+170
-
Назвіть кожну групу (суми, різниці, частки, добутки)
Вправа ‘’Хмаринка’’. Групова робота. Усний рахунок
Вчитель:
-
У кожній групі оберіть лідера і писаря. Усі інші – помічники.
-
Ваше завдання: ЗАПИСАТИ ТІЛЬКИ РЕЗУЛЬТАТ ДІЇ і передати хмаринку іншій групі. Зараз обчисліть усно і запишіть тільки результати сум, різниць, добутків, часток.
-
Отже, ВАШІ ХМАРИНКИ ПОВЕРНУЛИСЯ ДО ВАС. Перевіримо правильність. Лідери, ваше слово. ( зачитують по групам).
Вправа ‘’Задача від їжачка’’. Презентація
Народжують їжачихи частіше четверо малят,
маленькими, по 10 грамів.
УВАГА! ЗАДАЧА!
Двоє мам-їжачих народили по 4 малят, вагою
по 10 грамів. Яка загальна маса усіх малят?
Вправа ‘’Хибні та істинні числові вирази’’ (льорнінг апс)
Вчитель:
-
Чудово! Залишилось виправити помилки. Підготуйте, будь ласка, свої зошити до роботи, запишіть сьогоднішнє число та класна робота. Хибні вирази перетворіть на істинні. Чи важко вам було?
Відпочинок для очей
-
Зловіть очима кольори осені: зелений, червоний, жовтий, помаранчевий, коричневий.
-
А тепер відпустіть кольори на свої місця. Покліпайте.
-
Вивчення нового матеріалу
-
Завдання 4, с.51 у підручнику
Вчитель:
-
Як ви гадаєте, для чого ми виконували усі ці завдання?
-
Повторимо ще один прийом обчислення, письмовий.
-
Кубування
-
У цьому кубі предмет, який потрібний їжачкові для гігієни. Задавайте запитання.
-
Для чого яблучко їжачку? Віддамо йому яблучко.
-
Яку плоску геометричну фігуру нагадує яблучко?
-
Чим ця фігура схожа на числа, на ваших хмаринках та на дошці?
-
ОТЖЕ, ЯК НАЗИВАЮТЬСЯ ЧИСЛА, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НА НУЛЬ? (круглі)
-
Оголошення і запис теми уроку ( на дошці і в зошитах)
-
Створення проблемної ситуації
На дошці вчитель вивісив два числові вирази
23*3 23*30
-
Що в них спільного? Чим вони відрізняються?
-
Обчисліть письмово перший вираз.
-
Обчисліть письмово другий вираз. Яка проблема виникла?
-
Чи можемо ми скористатися таким же прийомом, як у попередньому виразі? Що зробимо з нулем?
-
Обчисліть цей вираз.
-
Закріплення вивченого матеріалу
-
Завдання 6, с.52 у підручнику
Фізкультхвилинка ‘’ Їжачок танцює’’
-
Крісло автора. Задача на знаходження четвертого пропорційного.
П’ятьом їжачкам на добу потрібно 200
мілілітрів води. Скільки води потрібно
на добу 10 їжачкам?
-
Запиши скорочений запис на дошці і розв’яжи задачу способом зведення до одиниці.
-
Групова робота. Інший спосіб розв’язання задачі
Діти працюють в групах.
Презентують свої роботи.
-
Обчислення реальних розмірів за масштабом. Інтеграція з ЯДС. Парна робота
Вчитель:
-
Парна робота. У вас на партах є план лісової смуги, у якій живе наш Нафаня. Прочитайте масштаб
В 1 см 70 м
-
Що це означає?
-
Визначте, будь ласка, реальні розміри лісової смуги, у якій мешкає Нафаня, і запишіть на листку.
-
Додаткове завдання
Вчитель:
-
Обчисліть периметр прямокутника.
-
Рефлексія
-
Що нового дізналися на уроці?
-
Що було цікаво?
-
Що вам сподобалося?