Конспект уроку з
використанням ІКТ на тему :
« Типи задач та способи їх розв’язання »
Підготувала
вчитель математики
Миколаївського НВК
Івашків Марія Василівна
2017
Тема уроку: Типи задач та способи їх розв’язування
Мета уроку:
Навчальна: систематизувати знання та вміння учнів з теми; закріпити навички розв’язувати рівняння з використанням правил знаходження невідомих компонентів;
Розвивальна: розвивати логічне мислення, уважність, комунікативні здібності під час роботи в колективі, індивідуально; здатність встановлювати причинно-наслідкові зв`язки;
Виховна: виховувати волю та наполегливість в учнів для досягнення кінцевих результатів, культуру мовлення в ході обговорення, кмітливість, любов і повагу до математики.
Тип уроку: застосування знань умінь та навичок.
Обладнання: мультимедійна презентація, інтерактивна дошка
Хід уроку
І. Організаційний момент (2хв) - Вітаю всіх присутніх! Тема уроку: «Типи задач та способи їх розв’язування» (слайд 1). Метою нашого сьогоднішнього уроку є (слайд 2): систематизувати знання та вміння з теми; закріпити навички розв’язувати рівняння з використанням правил знаходження невідомих компонентів. Щоб виконати все заплановане, ви повинні бути активними, бадьорими та уважними.
До уроку я підібрала такий епіграф (слайд 3): «Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ідіть у воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх». (Д. Пойа)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (3 хв) Найперше, що ми робимо кожного уроку, це перевіряємо домашнє завдання. Що було задано на сьогодні?
Перевірка домашнього завдання, тести (Слайд 4)
Мудрець сказав: «Дві людини, що обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає розумнішим». Так давайте ж обміняємося з вами думками та станемо розумнішими.
Почнемо опитування (Слайд 5):
ІІІ. Розв’язування вправ.
А зараз перейдемо до розв’язування задач.
Задачі на вартість. Як розв’язують задачі на вартість?
Робота за таблицею (усно). Визначити вартість груш, кількість зошитів, ціну книг. (слайд 6)
|
Ціна (а), грн |
Кількість (п), шт., (кг) |
Вартість (С), грн |
Груши |
15 |
10 |
? |
Зошити |
3 |
? |
24 |
Книги |
? |
9 |
180 |
: Задачі на роботу (слайд 7). Як розв’язують задачі на роботу?
Один учень розв’язав 12 рівнянь за 2 год, а другий — 15 рівнянь за 3 год. У кого з учнів більша продуктивність праці і на скільки?
|
Продуктивність праці, p |
Час, год t |
Виконана робота, A |
1 учень |
? |
2 |
12 |
2 учень |
? |
3 |
15 |
Учитель: Давайте пограємо в гру «Вірю - не вірю» (слайд 8)
А тепер попрацюємо з підручником. Прочитаймо завдання 628 і складемо короткий запис задачі у вигляді таблиці. ( За допомогою інтерактивної дошки малюю таблицю).
|
Ціна за 1 кг |
Скільки кг купили |
Скільки грн. заплатили |
Цукерки |
По 18 грн |
Х кг
|
Х* 18 |
Цукерки |
По 15 грн |
(6 – х ) кг |
(6 – х) * 15 |
Нехай купили х кг цукерок по 18 грн за 1 кг, а (6 – х) кг тих, що по 15 грн за 1 кг. Складаємо рівняння :
18х + ( 6 – х ) * 15= 96
Х = 2
Отже, 2 кг купили цукерок по 18 грн . а 4 кг по 15 грн.
Відповідь : 2 кг, 4 кг.
Виконаємо завдання 640.
Давайте пригадаємо , який трикутник називається рівнобедреним ? ( у якого рівні 2 бічні сторони.)
Як знайти периметр трикутника ? ( Периметр - це сума усіх сторін)
(Зображаю рівнобедрений трикутник за допомогою інтерактивної дошки)
В
А С
Нехай основа трикутника АС = Х см, бічна сторона АВ = ВС = 2Х см. Отже, складаємо рівняння:
Х + 2Х + 2Х = 55
Х = 11
Отже, основа дорівнює 11 см, а бічна сторона 22 см.
ІV. Підсумки уроку. (5 хв)
Зараз ми підведемо підсумки нашого уроку. На екрані написано початки речень, ви закінчуєте. (слайд 9)
Я знаю…
Я вмію…
Мене навчили…
Я можу…
V . Домашнє завдання.
§ 17 № 632; 641; 643.( Слайд 10)
VI . Дякую за урок і підготовку до нього. Найактивніші учні сьогодні отримують оцінку.