Урок з математики у 2 класі.
Автор: вчителька початкових класів
Опорного комунального навчального закладу
«Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г.Шевченка»
Стеблянко Світлана Олександрівна
Тема . Додавання і віднімання двоцифрових чисел . Складання і розв’язуння задач за даними таблиці.
Мета : закріпити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, вміння розв’язувати задачі на дві дії ; розвивати математичне мовлення , виховувати інтерес до математики .
Обладнання : картки, таблиці .
Хід уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
Завдання 385.
2.Ви всі знаєте , що таке космос ? Космос – це всесвіт. Це безмежний простір, який складається із сукупності планет та інших небесних тіл. Так от, ми сьогодні станемо з вами космонавтами. Одягли скафандр, зайняли свої позиції і взлітаєм. Відрахунок: 5,4,3,2,1,0 – пуск!!!І так, який же корабель першим долетить у космічний простір?Ракета № 1, № 2 ,№ 3 ?
Ракета 1 Ракета 2 Ракета 3
82 + 8 33 + 7 44 + 6
12+18 47 + 8 66 + 6
27 + 8 14 + 16 27 +17
Нагородження зірками дітей, які перші «розв’язали» ракету.
Молодці. Ми з вами будемо збирати зірки. Хто більше зірок збере, той буде героєм космічних доріг(Нагородження зірками).
3. Усний рахунок .
50 – 30 = 20 40 + 40 = 80
80 + 20 = 100 100 – 50 = 50
90 – 60 = 30 20 + 10 = 30
30 + 20 = 50 50 + 50 = 100
60 – 40 = 20 70 – 30 = 40
5. Запишіть число, класна робота.
Хвилинка каліграфії.
Встановіть закономірність та продовжіть ряд.
2 ; 4 ; 6 ; 8 ; .. .
6. Математичний диктант. Два учня працює біля дошки.
- запишіть число , в якому 6 дес. та 5 од., 7 дес. 0 од., 8 дес. 3 од., 1 сот. 5 дес. 6 од.
- запишіть суму чисел 32 та 12, 15 збільшити на 6 , 25 плюс 13.
7. Гра «Назви число».
-Діти, зараз цей м’яч не м’яч, а зоряний пил.
Дитина ловить м’яч і називає відповідне число ( 1 дес. – 10 ) . За правильну відповідь дитина отримує зірочку.
3. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися додавати та віднімати двоцифрові числа. Складати і розв’язувати задачі за даними таблиці.
4. Вивчення нового матеріалу.
1. Завдання 388. Самостійне виконання.
Учні коментують, як виконали обчислення. За правильну відповідь отримують зірочку. Потім діти роблять висновок.
5. Фізкультхвилинка.
Хмарка сонечко закрила,
Сльозки срібнії зронила,
Ми ті сльози пошукаєм,
У травичці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата,
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.
6. Продовження вивчення нового матеріалу.
1.Завдання 391. Учні коментують, як записали виразами , скільки літрів води стало в кожній бочці.
2.Зараз ми з вами висадимося на Марсі. А тут нам знову приготували завдання. Розв’язування задачі.
В 1 кошику |
В 2 кошику |
Всього |
35 |
На 5 більше |
? |
Один учень працює біля дошки , решта - в зошитах.
3. Діти , ви вже вчили геометричні фігури. Уявіть, якої форми можуть бути геометричні фігури.
Давайте складемо з вами асоціативний кущ до прямокутника.
Комета на своєму хвості принесла наступне завдання. Накресліть прямокутник, у якого довжина 6 см, а ширина – 5 см. Знайдіть його периметр .
6 см
5 см
За правильну відповідь учень отримує зірочку.
7. Підсумок уроку.
Що ми сьогодні вчилися робити ?
Що вам найбільше сподобалося ?
Приступимо до нагородження героїв космічних доріг .
8. Домашнє завдання.
Скласти розповідь про пригоди Прямокутника у космосі.