Урок математики в 2 класі з елементами інтерактивних та інформаційних технологій

Про матеріал
Розробка цього уроку допоможе закріпити знання табличного множення числа 5; удосконалить обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів; допоможе в відпрацюванні илогічного мислення;в формуванні вміння давати оцінку своїм знанням; включає виховні елементи, щодо турботливого ставлення до птахів.
Перегляд файлу

Урок математики в 2 класі з елементами інтерактивних та інформаційних технологій

Тема уроку. Вправи на закріплення таблиці множення числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа в кілька разів.

 

Мета уроку. Закріплювати знання табличного множення числа 5; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів; розвивати логічне мислення; формувати вміння давати оцінку своїм знанням; виховувати турботливе ставлення до птахів.

 

Обладнання. телевізор для показу слайдів, картки з прикладами для роботи в парах, сигнальні картки, конверти з геометричним матеріалом для роботи в парах.

 

Хід уроку

 I.Організація учнів до уроку.

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде!

II. Мотивація навчальної діяльності.

1. "Самоналаштування"

 Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.

2. Ознайомлення з девізом.

 А тепер девіз згадаймо І урок наш починаймо!

А девіз нашого уроку:

          Щоб добре все знати,

          Ми будемо міркувати,

          А також рахувати,

          Задачі вирішувати.

          Свій розум розвивати.

          Видумуй, пробуй, твори!

          Розум, фантазію прояви!

          Активним і уважним бувай

          І про кмітливість не забувай!

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Прийом інтриги.

-  Сьогодні я подарую вам урок, на якому будемо закріплювати знання таблиці множення 5. Вам доведеться розв'язати багато цікавих завдань. Якщо ви з ними справитеся, то на вас чекає сюрприз... Та про це дізнаємося в кінці уроку.

IV. Актуалізація опорних знань.

1.Логічна вправа «Знайди зайве».

-Отже, розпочнем! Логічна вправа.

-Знайдіть зайве серед назв: шпак, горобець, снігур, синичка.

-Так, це шпак.

-Доведіть, що зайвим є шпак.

-Правильно, шпак один з найперших птахів, які приносять на своїх крилах весну.

-Отже, ви впоралися з першим завданням. І для вас з'являється буква.

2.Г ра «Допоможи шпаку долетіти до шпаківні».

 Усний рахунок.

4* 5  10:2  3*6  24:4  2*7  12:3  2*9  21:3  7*5 (35)

-Кінцевий результат число 35.

3.Каліграфічна хвилинка.

 Вправа «Гронування».

-Отже, презентація числа 35.

-Що ви знаєте про це число?

-Що спільного у написанні цих цифр?

-Напишіть каліграфічно це число.

(З'являється буква).

4.Математичний диктант.

-  Щоб дізнатися, який ще птах прилітає найпершим навесні, треба швидко думати.

 -Записуйте тільки відповіді.

-Знайдіть третину числа 15.

-Ділене 20, дільник 2. Знайдіть частку.

-Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.

-Птахи звели 4 гніздечка, в кожному по 5 яєчок. Скільки всього яєчок в гніздечках? -Знайдіть половину числа 50.

-Перше число 10, а друге у 3 рази більше. Знайдіть друге число.

-Знайдіть суму чисел 20 і 15.

-Зменшуване 47, від’ємник 7. Знайдіть різницю.

-Множники 5 і 9. Знайдіть добуток.

-Запишіть результат останнього прикладу таблиці множення 5.

Перевірка за записом на слайді.

-  Ви швидко міркували, тому прочитайте назву птаха.

-Так, це пташка жайворонок. Гніздяться ці птахи виключно на землі, часто використовують для цього знайдені або спеціально вириті ямки.

-Перевірте правильність виконання диктанту за записом на слайді.

5  10 15  20  25  30  35  40  45  50

Ж  а й    в    о    р    о   н   о     к

Подивіться уважно на результати диктанту і скажіть, яку закономірність має цей ряд чисел?

(Результати таблиці множення 5). (З'являється буква).

5.Вправа « Мікрофон».( Завдання по командах).

-Які особливості таблиці множення числа 5 ви запам’ятали?

  Усі добутки закінчуються на 0 або на 5.

 Якщо 5 помножити на парне число, добуток закінчується на 0.

 Якщо 5 помножити на непарне число, то добуток  закінчується на 5.

-Як читали таблицю множення вдома?

  Зліва направо і навпаки.

  Як солдат, який крокує.

  Стрибаючи і читаючи.

  Співаючи.

  Запитуючи.

-  Які приклади зафарбували червоним кольором, а які зеленим? Чому?

5 *1= 5 5*10=50

 

5 *2=10 5*3=15 5*4=20

6.Гра «Пташка видзьобала число».

- А зараз пограємо гру. Вставте число, яке видзьобала пташка. 1, 2 стовпчики фронтально,

3 стовпчик самостійно.

 …*4=16           4*…=32         36:…= 9   (4)

 3*5=…             5*…=45         5*…=25   (5)

 …:4=7              …*8=40         5*7=…     (35)

 24:…=8            38…=30         …:3=3      (9)

 (З'являється буква).

7.Робота в парах. Завдання на картках.

-Важко було птахам взимку, холодно, голодно. Але деякі птахи раділи зимі - у них в цей час з'являлися пташенята. Розв'яжіть самостійно ланцюжок прикладів, і ви дізнаєтесь назву цього птаха.

8:2=…+4=…*5=…:4=…*5=…-2=

- Яку відповідь отримали?(48)

-Правильно.

-Ланцюжок ви розв'язали, а тепер за результатом прикладу прочитайте назву цього птаха. Таблиця самоперевірки. Слайд.

Дятел - 42

Шишкар – 48

 Синичка - 27

-Правильно, діти. Ця незвичайна пташка - шишкар. Інші птахи дивуються: «Як у такий мороз з'являються пташенята! Вони живими залишаються?» Шишкар їм відповідає: «Ще й як будуть жити! Я їм ялинове насіннячко приношу, а мати гріє їх, наче пічечка. І тепло їм, і ситно, і від моєї пісеньки весело».

(З'являється буква).

8. Самостійна робота. Завдання по варіантах.

На дошці -слайди з прикладами. Під першим малюнок дрохви, під другим - журавля, а під третім - лелеки. Учні самостійно розв'язують приклади.

I варіант             II варіант  

5*9+54=99          24:4+48=54

32:4:2=4              (15+6):3=7

8:2+4*5=24         28:4*5=35

Самоперевірка. (Запис на слайді).

-Перевірте правильність виконання прикладів за записом на слайді.

-Хто з вас не допустив жодної помилки? Дайте додаткове запитання цьому учневі. (З'являється буква).

Розв'язавши ланцюжки прикладів, учні одержують цікаві відомості з життя птахів.

-А тепер послухайте цікаве про цих птахів.

• Найбільшй птах в Україні - дрохва - важить близько 16 кг.

• Рідкісний птах журавель-красавка відкладає лише по 2 яйця.

• Протягом дня лелека приносить їжу своїм пташенятам щонайменше 9 разів.

Фізкультхвилинка.

V.Розвиток математичних знань.

1. Гра « Веселий дзьобик». Порівняння виразів. ( Завдання на слайді).

-А зараз пограємо гру. Порівняйте вирази і вставте «дзьобики», тобто знаки більше або менше.

- Перший стовпчик запишемо на дошці. А другий - самостійно.

5*6….5*5 на….           5*7….5*6 на….

5*8….5*9 на….            5*5….5*4 на….

Самоперевірка за записом на слайді.

(З'являється буква).

 2.Робота з підручником.

а) Вправа « Мозковий штурм». Завдання (усно).

-  Яку дію виконаємо, якщо сказано: «на . більше», «на . менше»?

-  Яку дію виконаємо, якщо сказано: « у .рази більше», « у. рази менше»?

б) Задачки від синички.

-Зараз ми будемо розв’язувати задачу про рибалку. Хто такий рибалка?

-А хто із птахів любить рибалити? Відгадайте.

Літати і бігати цей птах не може, але відмінно плаває і пірнає. Дорослі птахи годуються дрібними рибами, молюсками. Ви здогадалися? Хто це?

-Прочитайте уважно задачу № 876.

-Читає задачу вчитель.

-Про кого йдеться в задачі?

- Скільки окунів впіймав рибалка? (15.)

-Чи відомо, скільки йоржів впіймав рибалка? (Ні.)

-Що про це сказано в задачі? (Йоржів - у 3 рази менше.)

- Що це означає?

-Про що запитується в задачі?

Під час аналізу умови задачі складається скорочений запис задачі.

-Розгляньте скорочений запис задачі. Хто може самостійно розв’язати задачу приступайте до роботи.

Учні, які розв’яжуть задачу самостійно, отримують завдання скласти до задачі вираз. З рештою учнів учитель складає план розв’язування задачі.

План розв’язання задачі:

1.  Скільки йоржів впіймав рибалка?

2.  Скільки всього рибин упіймав рибалка?

Творча робота над задачею.

-Яке ще питання можна поставити до задачі?

Перевірка розв’язання задачі. (З'являється буква).

3.Робота в парах.

-Синичка також пропонує попрацювати в парах: за скороченим записом скласти і розв’язати задачу про птахів усно.

Завдання на картках перед учнями (два типи задач).

Заслуховується дві пари учнів.(Один учень розповідає зміст задачі, а другий - пояснює розв’язання задачі.)

(З'являється буква).

4.Робота з геометричним матеріалом.

-Складіть із геометричних фігур пташку. (Геометричні фігури в конвертах).

-Виміряйте сторону квадрата і знайдіть його периметр.

Перевірка виконаного завдання.

-Які геометричні фігури ви використали, щоб скласти пташку?

-Чому дорівнює периметр квадрата? Як ви його знайшли?

(З'являється буква).

5. Цікавинки від сороки.

а)Продовжити логічний ряд.

-Допоможіть зібрати намисто, яке розсипала сорока.

10 20 30 ....

5 15 25 ….

2 5 8 ….

б) Ребуси.

-Сорока не може прочитати слова. Допоможіть їй.

VI.  Підсумок уроку.

1. Рефлексія. Оцінювання.

-Що найбільше сподобалося на уроці?

-Що запам’яталося?

-Що приготувати вам на наступний урок?

-Хто з вас вважає, що працював на уроці дуже гарно?

2.Робота з буквами.

-Що за сюрприз чекав на вас?

(Діти складають із букв слово розумники).

-Ви і справді розумники, впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно. Збіг урок наш, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Та попереду у нас багато кроків,

Багато веселих, цікавих уроків.

VII. Домашнє завдання.

Розв’язати задачу і приклади за картками.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 липня 2022
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку