Урок з математики у 4 класі.

Про матеріал
Тема. Повторення про додавання нуля. Розв’язування задач та рівнянь. Обчислення значення виразів. Підручник. Наталя Листопад 4 клас 1 частина.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

ТЕМА. Повторення про додавання нуля. Розв’язування задач та рівнянь. Обчислення значення виразів.

МЕТА. Формувати математичну компетентність; узагальнювати уявлення учнів про дію додавання та її закони; закріплювати вміння розв’язувати задачі на додавння; повторити прийоми письмового додавання трицифрових чисел; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до предмета.

ОБЛАДНАННЯ:  презентація,  лего, математичний планшет.

Хід уроку

І. Організація класу.

Всі почули ви дзвінок.

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався.

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка.

А за ними і хлоп’ята.

  • Я бажаю вам гарного настрою та цікавих справ на сьогоднішній день. Нашими привітаннями ми створили спокійний та гарний настрій. А тепер скажіть, що допоможе нам зберегти гарний настрій? ( Правила спілкування).
  • Давайте пригадаємо їх:
  1. Говорити голосно і чітко.
  2. Уважно слухати один одного і поважати думку інших.
  3. Піднімати руку, якщо хочеш щось сказати.
  4. Підтримувати друзів посмішками та оплесками.

З гарними емоціями і настроєм розпочинаємо наш урок.

ІІ Актуалізація опорних знань.

Тема нашого уроку. Повторення про додавання нуля. Розв’язування задач та рівнянь. Обчислення значення виразів.

Усі знають сім чудес світу, але не кожен з вас може назвати сім чудес України. Цей урок буде незвичний тим, що при правильному виконанні  завдань ви дізнаєтеся, які визначні місця по праву можуть називатися чудесами України.

  • Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож.  А чим ми будемо подорожувати ви дізнаєтеся тоді коли відгадаєте загадку.
  • Сил багато птах цей має:
    У повітрі він літає
    Возить у собі людей:
    Татусів, матусь, дітей…
    (Літак)
    Сьогодні ми подорожуватимемо на літаку. Але, щоб взяти участь у подорожі, слід придбати путівки, на наш літак. Вартість яких виражається не грішми, а вашими знаннями. З кожної подорожі мандрівники повертаються з приємними враженнями та везуть друзям подарунки. Ви теж маєте змогу привезти гостинець своїм друзям.
    Оголошую аукціон розпродажу путівок і пограти в гру. «Так - ні»     (Відповідь правильна синій колір, ні жовтий колір цеглинки.)
  • Найбільше двоцифрове число 99. (Так)
  • Найменше двоцифрове число 11. (Ні)
  • Геометрична фігура, в якої всі кути прямі – трикутник. (Ні)
  •  Числа які закінчуються нулем називаються круглими. (Так)
  • Відрізок має початок, але не має кінця. (Ні)
  • 3 дм – це 30 см. (Так)
  • Дві доби – це 36 годин. (Ні)
  • Добуток чисел 7 і 9 дорівнює 16. (Ні)
  • Знайти частку – потрібно поділити. (Так)
  • У квадрата 4 сторони і 3 кути. (Ні)
  • Знайти добуток потрібно помножити. (Так)
  • Сусіди числа 59 58 і 57. (Ні)

Молодці справилися з завданням.  Ви відповідали разом, то і путівка в нас одна на всіх, колективна. Путівки в нас на руках. Вирушаємо в дорогу.
Першим чудом України є Києво-Печерська Лавра.
Щоб переступити поріг лаври, слід попрацювати над усним рахунком.

Поки будем усно рахувати 3 учнів попрацюють з картками.

Картка 1.

Перше число 27, а друге у 3 рази більше. Знайди друге число.

  1. 27 · 3 = 81 (д. ч)

Відповідь: друге число 81.

Картка 2.

370 + 143 = 513     500 + 123 = 623  

Картка 3.

789 – 367 = 422     568 – 264 = 304

                  

 

 


1.Усний рахунок.  (квітка відео)

460 + 50 =510                     

460 + 500 =960                     

460 + 420 = 880                   

460 + 20 = 480                     

460 + 270 = 730                  

460 + 610 = 1070               

Молодці. Ви впоралися із завданням тому можете ознайомитися із знаменитим монастирем. (Відео)

Києво-Печерська Лавра – православний монастир, заснований у 1051 році монахами Антонієм і Феодосієм  поблизу Києва. Назва лаври «Печерська» походить від слова «печери», бо саме у печерах на її території оселялись перші монахи. Частими відвідувачами печерного монастиря були князь Ізяслав, син Київського князя Ярослава Мудрого та київська знать, яка жертвувала кошти на будівництво  храму.Тут перекладалися підручники на церковно-слов'янську мову і переписувалися твори іноземних авторів.

    Другим чудом України є Софія Київська.                                                                                              Щоб її побачити доведеться відкрити зошит записати число класна робота каліграфічну хвилинку.                                                                                                                                                       Хвилинка каліграфії.

Запишемо  цифру 7, так як ми знайомимося з сімома чудесами України.                                                                                                  Утворіть  7 чотирицифрові числа з цифр 2, 3, 0, 8.  Пропишіть їх каліграфічно.

2038, 2083, 2308, 2803                                                                                       

444

Отже, ми можемо переглянути відео про Софія Київська – православний собор святої Софії у центрі Києва та одна з передових християнських святинь у Східній Європі. Входить до складу однойменного національного заповідника, який об'єднує й інші київські пам’ятки – Золоті ворота, Андріївську та Кирилівську церкви.
    Софіївський собор – найстаріший собор у Києві, який до сьогодні зберіг інтер'єр часів його створення. При соборі велося літописання і були створені перші відомі на Русі бібліотеки та школи. Софіївський собор у Києві – одна з найбільших споруд свого часу – має 55 м ширини, 42 м довжини, майже 30 м висоти.

  Третім чудом України є Національний дендрологічний парк «Софіївка».                                                 Я покажу вам цей парк після того, як ми виконаємо математичний диктант.
Математичний диктант.

- Запишіть число, у якому 43 сотні. (4300)

- Зменшуване 510, від’ємник 180. Обчисліть різницю. (330)

- Від’ємник 450, різниця 190. Обчисліть зменшуване. (640)

- Запишіть суму чисел 399 і 8. (407)

- Суму чисел 640 і 260 поділіть на 100. (9)

- Обчисліть добуток чисел 60 і 80. (4800)                           

444

Парк розкинувся на площі 154,7 гектарів на узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області. Заснований парк у 1796 році багатим польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь своєї дружини красуні-гречанки Софії, і був подарований їй в день її янгола у травні 1802 року. (Відео)

 

Четвертим  чудом України є Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець». Для того, щоб познайомитися з красою даної архітектури нам потрібно  попрацювати з підручником на ст 105.

Усне виконання завдання 545 (ст 105)

Прочитайте вирази. Що є спільного для них? (Один із доданків - нуль)

Обчисліть вирази усно. Який висновок можна зробити? (Додавання нуля не змінює числа.) Прочитайте рівності. Що означає число а? (Будь яке натуральне число.) а + 0 = а, 0 + а = а.

Отже зробимо висновок додавання нуля не змінює число.

 Виконаємо  вирази 546.

Вирази 546. З коментуванням.

0 + 72 : 9 = 8        (146 + 0) · 4 = 146 · 4 = 584      125 : (5 + 0) = 25

444

Кам’янці-Подільськ розташований в Хмельницькій області.  Його перлиною, є Стара фортеця, яка стала візитною карткою Кам’янця-Подільського, його символом.
Денна вежа призначена для спостерігачів. Уявіть, можна піднятися на вежу кожному і насолодитися оспіваним українським народом.                                                                         

Він  бере свій початок в 10-13 столітті, виник як невелика дерев’яна споруда на річці Смотрич, побудована за староруськими традиціями для охорони слов’янських поселень. Перші двісті років існування замку були нелегкими: спочатку стіни були зруйновані пожежею, потім його захопила орда Батия, знищивши майже все населення.  Увірвавшись в місто, татаро-монголи встановили своє панування, що тривало більше сорока років. Невідомо, як би склалася доля Кам’янець-Подільського замку, якби 1362 році він не перейшов у володіння п’ятьом племінникам литовського князя Ольгерда, який розбив татаро-монгол у битві під синіми водами.

 П’ятим чудом України є Хотинська фортеця.                                                                                 Про те, коли і де було створено Хотинську фортецю ви дізнаєтесь після того, як розв’яжете вирази по варіантам, самостійно. № 547

  1. Варіант. (Дівчатка)

  Знайди значення виразу 500 – (а + 278), якщо а = 10, тоді 500 – (10 + 278) = 500 – 288 = 212

  1. Варіант. (Хлопці)

Знайди значення виразу 500 – (а + 278), якщо а = 100, тоді 500 – (100 + 278) = 500 – 378 = 122

Сьогодні на території Хотинської фортеці створено Державний історико-архітектурний заповідник. Тут полюбляють проводити свята козацької звитяги та знімати фільми. Хотин завжди привертав увагу завойовників. Під час визвольної війни українського народу проти польської шляхти. У Хотин двічі вступали війська Богдана Хмельницького. Хотин  приваблює туристів з усього світу, одне з найдавніших міст України, нещодавно відсвяткував своє 1000-річчя. На початку 11 ст. київський князь Володимир Великий створив систему прикордонних фортець на заході й півдні своєї держави, у тому числі Хотин. Назва міста, ймовірно, походить від дієслова "хотіти": це місце було завжди бажане для древніх поселенців, вони завжди хотіли жити у цьому красивому і багатому краї.

Шостим чудом України є Національний заповідник-острів «Хортиця»

Діти чи хочете ви дізнатися про знаменитий острів Хортиця, про те, що є його основою?

А дізнаєтеся про це все після того, як виконаєте   задачу 550.

  • Задача 550. (Творча робота над задачею)
  • Прочитайте умову задачі самостійно. Про, що в ній розповідається?
  • Скільки грибів зібрав дідусь? (47)
  • Скільки грибів зібрала бабуся? (59)
  • Скільки грибів зібрала Аліна? (43)
  • Діти, ця задача незвичайна. А Чому? Хто з вас здогадається? (В задачі немає запитання.)
  • А чи є запитання до цієї задачі? (Немає)
  • А яке питання ми можемо поставити до цієї задачі?
  • (Скільки всього грибів вони назбирали разом)
  • (Хто зібрав більше, дідусь і бабуся разом, чи Аліна?)
  • (Хто зібрав більше, бабуся і Аліна, чи дідусь?)
  • Діти, то за яким запитанням розв’яжемо задачу? (Скільки всього грибів вони назбирали разом.)
  • Отже розглянемо короткий запис задачі.
  • Дідусь – 47 гр
  • Бабуся – 59 гр.
  • Аліна – 43 гр.

(Запишіть задачу у вигляді виразу самостійно)

 

 

47 + 43 + 59 = 90 + 59 = 149 (гр.)

Відповідь: вони зібрали 149 грибів.


Острів «Хортиця» є найбільшим островом на Дніпрі, унікальність якого в рідкісному поєднанні на одній території різноманітних природних комплексів – цілинних степів, байрачних та плавневих лісів,  рідкісних та зникаючих видів рослин

Основу найбільшого острова на Дніпрі (довжина 12 м, а ширина, в середньому, 2,5 кілометри) складають граніти і гнейси, яким близько 2 мільярдів років. Саме вони, здіймаючись у вигляді скель, у північній частині острова, до тридцяти метрів над поверхнею Дніпра, створюють тут гірську країну в мініатюрі.

Сьомим чудом України є Херсонес Таврійський.                                                                                     Щоб подивитися на руїни цих житлових кварталів  потрібно вірно виконати рівняння.                                (По групам)

Рівняння  548. Виведіть правило, як знайти розв’язок до даного рівняння.

0 + х = 174                      с – 589 = 368                        900 – а = 184

Х = 174 - 0                     с = 368 + 589                        а = 900 – 184

Х = 174                            с = 957                                 а = 716

        0 + 174 = 174                    957 – 589 = 368                   900 – 716 = 184

        174 = 174                           368 = 368                              184 = 184

(Читає учень рівняння, каже правило, читає розв’язання.)

  1. Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.
  2. Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник.
  3. Щоб знайти невідомий від’ємник, потрібно від зменшуваного відняти різницю.


Місто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 років тому на південному заході Криму. Нині його руїни – одна з найвизначніших пам’яток Севастополя. До наших днів збереглося багато давніх споруд. Серед них елліністичний театр, римська цитадель, середньовічні християнські храми, житлові квартали, вулиці, гончарні майстерні, колодязі.
- (Перегляд відео)

Робота з геометричним матеріалом.

Для того, щоб ми здійснили посадку на нашому літаку, нам потрібно попрацювати з геометричним матеріалом. Зобразіть на математичному планшеті геометричний літачок.

  •  З яких геометричних фігур складається ваш літачок?   (Трикутників, прямокутника і квадрата).
  • Скільки трикутників ви використали? (5)
  • Скільки прямокутників ви використали? (1)
  • Скільки квадратів ви використали? (3)

  Підсумок  уроку. Рефлексія. Вправа «Кубик блума»
Ось і закінчилася наша подорож.                                                                                                                              -  Що нового ви  дізналися на уроці? (Дізналися про 7 чудес України.)

  • Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?
  • Чи сподобалося вам працювати самостійно? (Так)
  • Що сьогодні здалося складним?
  • Який вид роботи сподобався найбільше?

 

  • Діти який гостинець з подорожі ви принесли своїм друзям?

(Знання, цікаву інформацію про Україну)

Ви усі молодці. Але хочу відмітити, що на уроці відмінно попрацювали …, .

Я вами пишаюся.

Також відповідали …., . Знаю, що можете краще.                                                                Надіюсь, що на наступному уроці і решта дітей будуть активними.

docx
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку