Мета: удосконалити вміння учнів розв'язувати рівняння; розвивати алгоритмічне і творче мислення, обчислювальні навички, кмітливість, здатність аналізувати і робити
висновки; виховувати старанність, активність, вміння працювати в парах, почуття патріотизму, підвищувати інтерес до математики.
Рівняння – це чудовий інструмент, який допоможе складну життєву ситуацію або задачу, сформульовану українською мовою, перетворити на красиве, струнке математичне речення.
Епіграф: «Рівняння – це золотий ключик, що відкриває усі математичні сезами»
Тема. Розв'язування рівнянь
Мета: удосконалити вміння учнів розв’язувати рівняння;
розвивати алгоритмічне і творче мислення, обчислювальні
навички, кмітливість, здатність аналізувати і робити
висновки;
виховувати старанність, активність, вміння працювати в парах, почуття патріотизму, підвищувати інтерес до математики
Тип уроку: удосконалення вмінь
Наочність та обладнання: ноутбук, презентація, роздатковий матеріал, картки .
Епіграф: «Рівняння – це золотий ключик, що відкриває усі математичні сезами»
С. Коваль,польський математик
Хід уроку
І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен із вас вже постарався
До уроку приготувався.
Тож гаразд, часу не гаємо
І урок розпочинаємо.
Загадка
Загадкове, нам знайоме,
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання,
Відповість, що це...
Правильно, діти, рівняння.
Мотивація навчальної діяльності
Рівняння – це чудовий інструмент, який допоможе складну життєву ситуацію або задачу, сформульовану українською мовою, перетворити на красиве, струнке математичне речення. Сьогодні ми продовжимо удосконалювати вміння розв’язувати рівняння
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
А) Усно:1)Скласти речення: Рівняння – це рівність, яка містить невідомі числа.
2) Вказати правильний порядок алгоритму розв’язування рівнянь
Б) №1147(1) Відповідь: х=0.
Знайти помилку:
№1149(1) Відповідь: х=-9,5.
Індивідуальні завдання на картках для «слабих» учнів.
ІІІ. Удосконалення вмінь Виконання усних вправ:
Розв’язати рівняння: а) 2х=0; б) 0· х=0; в) 0· х=2.
Виконання письмових вправ:
1) Логічна вправа (самостійна робота в парах). Заповнити порожню клітинку:
|
|
|
|
|
|
3) У березні 2008 року стартувала акція « Сім чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам'яток історії та культури з усіх регіонів нашої держави.Розв’язавши наступні рівняння ми дізнаємось назву одного з них.
1 варіант |
2 варіант |
3 варіант |
1) |
3) |
5) |
2) |
4) |
6) |
-7 |
-5 |
17 |
|
-1 |
3 |
Е |
Х |
С |
Н |
О |
Р |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Яка важлива історична подія пов’язана із цією історичною пам’яткою?
Історія Херсонеса є частиною історії Давньої Греції, Давнього Риму, Візантії, Київської Русі. Місто дійсно було розташоване на невеличкому півострові поміж двох бухт. Територія сучасного заповідника охоплює межі стародавнього грецького міста – Херсонеса Таврійського, що виникло тут, на узбережжі Чорного моря, у V ст. до н.е. Місто було огороджене могутніми оборонними стінами і розплановане за схемою, поширеною тоді у грецькому та римському світах. До наших днів збереглося багато давніх споруд. Серед них – елліністичний театр, римська цитадель, середньовічні християнські храми, житлові квартали, вулиці, гончарні майстерні, обладнання для засолювання риби, колодязі тощо. Згідно з літописом «Повість временних літ», у 988 р. Київський князь Володимир, здійснивши напад на Херсонес, примусив Візантію видати за нього заміж царівну Анну, а потім хрестився та вінчався з нею. При цьому охрестилась і дружина (військо) князя. Після цього князь Володимир з Анною, дружиною і грецьким духовенством прибув до Києва, де того ж 988 р. відбулося славнозвісне хрещення киян у річці Дніпро. На місці руїн хрещальні князя Володимира у 1861 р. було закладено собор в ім’я Хрестителя Русі. Нині Володимирський собор у Херсонесі реконструйований та є символом Хрещення Русі.
Фізкультхвилинка
Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити.
Хочу я на фізхвилинку
Всіх вас запросити.
Раз — підняли руки вгору,
Два — схилились всі додолу.
Руки — в боки! Скік-скік-скоки!
Нахилились.
Повернулись,
Один одному всміхнулись.
Покрутились вправо-вліво —
Щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири!
Набираємося сили.
Нахились, повернись,
До товариша всміхнись.
4) Встановити правильний парядок карток і дізнаєтесь прізвище видатного українського математика, всесвітньо відомого вченого, якому належать слова «Моя любов – Україна і математика».
Рівняння:
Картки із розв’язанням:
2) Р;
4) В;
6) У;
5) z=15 Ч;
1) K;
3) 3z=45 A.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Михайло Пилипович Кравчук (1892-1942) – автор понад 180 робіт, в тому числі 10 книг із різних розділів математики (алгебра і теорія чисел, теорія функцій дійсної і комплексної змінних, теорія диференціальних та інтегральних рівнянь, теорія ймовірностей і математична статистика, історія математики тощо.
Додаткове завдання.
Розв’язати рівняння:
5) Виконання вправ самостійно.
Встановити відповідність між рівняннями та їх розв’язками:
1варіант
а)7; б) -5; в) 5; г) 3,5; д) -
2 варіант
а)4; б) -3; в) -4; г) -2,5; д)
IV. Підсумок уроку. Оцінювання учнів
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш!
Їх не зважиш на терезах
І ціни не підбереш. (Знання)
- Чи цікаво вам було сьогодні?
- Чим запам’ятався урок?
- Чи задоволені ви своєю роботою?
Ось і завершився наш урок. Ми з вами пригадали, як розв’язуються рівняння, розв'язували приклади. Водночас ми згадали історичні пам'ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, я й для світу в цілому.
Тож, чи сподобалася вам урок?
Мені теж було приємно з вами працювати. Тому бажаю усім, щоб щастя додавалось, горе - віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.
V. Домашнє завдання
Повторити §4, п 41;
№1147(2), №1149(1), №1151(1)*.
Творче завдання
Скласти кросворд з теми «Рівняння»
Тема. Розв'язування рівнянь
Епіграф: «Рівняння – це золотий ключик, що відкриває усі математичні сезами»
С. Коваль,польський математик
Усно: 2) Вказати правильний порядок алгоритму розв’язування рівнянь
3) Знайти помилку:
4) Розв’язати рівняння: а) 2х=0; б) 0· х=0; в) 0· х=2.
Виконання письмових вправ:
1) Логічна вправа (самостійна робота в парах). Заповнити порожню клітинку:
|
|
|
|
|
|
2) Розв’язати рівняння:
1 варіант |
2 варіант |
3 варіант |
1) |
3) |
5) |
2) |
4) |
6) |
-7 |
-5 |
17 |
|
-1 |
3 |
Е |
Х |
С |
Н |
О |
Р |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3)Рівняння:
Картки із розв’язанням:
Р В У Ч z=15
К А 3z=45
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Додаткове завдання. Розв’язати рівняння:
Домашнє завдання Повторити §4, п 41; №1147(2), №1149(1), №1151(1)*. Творче завдання Скласти кросворд з теми «Рівняння»
Яка важлива історична подія пов’язана із цією історичною пам’яткою?
Історія Херсонеса є частиною історії Давньої Греції, Давнього Риму, Візантії, Київської Русі. Місто дійсно було розташоване на невеличкому півострові поміж двох бухт. Територія сучасного заповідника охоплює межі стародавнього грецького міста – Херсонеса Таврійського, що виникло тут, на узбережжі Чорного моря, у V ст. до н.е. Місто було огороджене могутніми оборонними стінами і розплановане за схемою, поширеною тоді у грецькому та римському світах. До наших днів збереглося багато давніх споруд. Серед них – елліністичний театр, римська цитадель, середньовічні християнські храми, житлові квартали, вулиці, гончарні майстерні, обладнання для засолювання риби, колодязі тощо. Згідно з літописом «Повість временних літ», у 988 р. Київський князь Володимир, здійснивши напад на Херсонес, примусив Візантію видати за нього заміж царівну Анну, а потім хрестився та вінчався з нею. При цьому охрестилась і дружина (військо) князя. Після цього князь Володимир з Анною, дружиною і грецьким духовенством прибув до Києва, де того ж 988 р. відбулося славнозвісне хрещення киян у річці Дніпро. На місці руїн хрещальні князя Володимира у 1861 р. було закладено собор в ім’я Хрестителя Русі. Нині Володимирський собор у Херсонесі реконструйований та є символом Хрещення Русі.
Яка важлива історична подія пов’язана із цією історичною пам’яткою?
Історія Херсонеса є частиною історії Давньої Греції, Давнього Риму, Візантії, Київської Русі. Місто дійсно було розташоване на невеличкому півострові поміж двох бухт. Територія сучасного заповідника охоплює межі стародавнього грецького міста – Херсонеса Таврійського, що виникло тут, на узбережжі Чорного моря, у V ст. до н.е. Місто було огороджене могутніми оборонними стінами і розплановане за схемою, поширеною тоді у грецькому та римському світах. До наших днів збереглося багато давніх споруд. Серед них – елліністичний театр, римська цитадель, середньовічні християнські храми, житлові квартали, вулиці, гончарні майстерні, обладнання для засолювання риби, колодязі тощо. Згідно з літописом «Повість временних літ», у 988 р. Київський князь Володимир, здійснивши напад на Херсонес, примусив Візантію видати за нього заміж царівну Анну, а потім хрестився та вінчався з нею. При цьому охрестилась і дружина (військо) князя. Після цього князь Володимир з Анною, дружиною і грецьким духовенством прибув до Києва, де того ж 988 р. відбулося славнозвісне хрещення киян у річці Дніпро. На місці руїн хрещальні князя Володимира у 1861 р. було закладено собор в ім’я Хрестителя Русі. Нині Володимирський собор у Херсонесі реконструйований та є символом Хрещення Русі.
___________________________________
1варіант Встановити відповідність між рівняннями та їх розв’язками:
а)7; б) -5; в) 5; г) 3,5; д) -
______________________________________________________________________________
______________________________________
2 варіант Встановити відповідність між рівняннями та їх розв’язками:
а)4; б) -3; в) -4; г) -2,5; д)
_______________________________________________________________________________________
___________________________________
1варіант Встановити відповідність між рівняннями та їх розв’язками:
а)7; б) -5; в) 5; г) 3,5; д) -
______________________________________________________________________________
______________________________________
2 варіант Встановити відповідність між рівняннями та їх розв’язками:
а)4; б) -3; в) -4; г) -2,5; д)