Захід - змагання "Скарби країни Всезнайленд"

Про матеріал

Позакласний захід, який можна провести для учнів 5 - 7 класів як підсумок навчання або як підсумковий уроків в кінці семестру або навчального року.

Перегляд файлу

Захід – змагання для учнів 5 - 7 класів

Мета: - формувати вміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, розвязувати нестандартні задачі, задачі з незвичним для учнів математичним змістом;

  • розвивати логічне мислення учнів, увагу, інтуїцію, вміння аналізувати, обгрунтовувати та міркувати, навички спілкування в групі;
  • виховувати зацікавленість до вивчення математики, повагу до думки інших та відповідальне ставлення до результатів праці.

Обладнання: комп’ютер, екран, призи, завдання, презентація.

ХІД ЗАХОДУ

  1. Організаційний момент.

Створено три команди з учнів 5-7 класів. Для кожної команди передбачено окремий столик.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Чи любите Ви подорожувати?

В реальному житті ми постійно мандруємо та занурюємось у пізнавальний навколишній світ, з якого отримуємо новий життєвий і безцінний досвід.

Сьогодні у нас незвичайна подорож, адже кожен з нас зможе побувати в незвичайній віртуальній країні – країні Всезнайленд. Це прекрасна і казкова країна.

Право увійти в країну Всезнайленд сьогодні отримали такі команди: …(Команди оголошують свій девіз) Саме ці сміливі щасливці матимуть право спробувати отримати безцінні скарби цієї країни. Щоб їх здобути потрібно відвідати всі королівства.

Готові? Тож вирушаємо у далеку мандрівку!

  1. Проведення змагання.

1. «КОРОЛІВСТВО ЧИСЕЛ»

То ж ми опинилися в першому королівстві. Ви, напевно, вже помітили, що в Королівства Чисел є незвичайний кордон. Він складається з чисел від 1 до 100. Щоб його перетнути і продовжити свою мандрівку, потрібно порахувати скільки цифр було написано під час запису цих чисел.

Відповідь. 192 цифри.

Поки команди рахують, то їхні вболівальники розгадують загадки і, таким чином, заробляють для своєї команди додаткові бали.

Загадки для вболівальників.

  1. Їх в підручнику багато,

Кожну треба розв’язати.

Не забутьте ви ледачі,

Розв’язуйте… (задачі)

  1. Коли хочеш ти лічити,

То мене повинен вчити,

Бо коли мене не знаєш,

То нічого не пізнаєш. (Таблиця множення)

  1. Чисел натуральних у світі є багато,

З них число найбільше не можна назвати.

Найменше ж знати всім годиться,

І це, звичайно, … (одиниця)

  1. На число це, знайте, діти,

Заборонено ділити.

Проте множити – чудово,

Зразу відповідь готова.

Не роби собі проблем,

Обережний будь з … (нулем).

  1. По ній довго можна йти,

Кінця-краю не знайти.

І початку теж нема,

Бо ця лінія – (Пряма).

 

 

2. «КОРОЛІВСТВО ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР»

 Побувавши в королівстві чисел, ми опинилися в незвичайному королівстві Геометричних Фігур. І, щоб продовжити нашу мандрівку, нам необхідно дати відповіді на питання. Команди по черзі відповідають на питання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

  1. Геометрична фігура, яка не має ні початку, ні кінця. (Пряма)
  2. Найпростіша геометрична фігура. (Точка)
  3. Геометрична фігура, яка має початок, але не має кінця. (Промінь)
  4. Прямокутник, у якого всі сторони рівні. (Квадрат)
  5. Добуток довжин сусідніх сторін прямокутника – це… (Площа)
  6. Трикутник, у якого дві сторони рівні. (Рівнобедрений)
  7. Геометрична фігура, що складається з відрізків. Кінець першого відрізка суміщається з початком другого, кінець другого суміщається з початком першого і т. д. (Ламана)
  8. Сума довжин сторін трикутника – це… (Периметр)
  9. Трикутник, у якого один із кутів тупий. (Тупокутний)
  10. На скільки променів розіб’ють пряму три точки? (Шість)
  11. Прилад для вимірювання величини кута. (Транспортир)
  12. Скільки прямих можна провести через дві точки? (Одну)

3. «КОРОЛІВСТВО ЕРУДИТІВ»

Побувавши в королівстві Геометричних Фігур, ми опинилися в королівстві Ерудитів. Для того, щоб продовжити нашу мандрівку, необхідно розв’язати задачі жителів цього місця. І будьте уважні, добре подумайте перш ніж давати відповідь!

1. Пустелею йдуть 2 верблюди. Один ніс мішок солі 20 кг, а другий – мішок вати 20 кг. Вони втомились, і побачивши річку, разом з мішками пішли у воду. Після купання верблюди пішли далі. В одного поклажа стала легкою, а в другого – важкою. Чому ?

Відповідь. Сіль розчинилась у воді, а вата увібрала в себе вологу.

2. На гілці сиділо 6 горобців. До одного з горобців підскочив кіт, щоб схопити його. Скільки горобців залишилось ?

Відповідь.  Жодного, бо решта втекли.

3. У клітці 8 кролів. Поділити їх треба між 8 учнями так, щоб кожному учневі дати по одному кролику і щоб один кролик залишився в клітці. Як так зробити ?

Відповідь. Одному учневі треба дати кроля з кліткою.

4. Одне яйце можна зварити за 3 хвилини. За скільки хвилин можна зварити           2 яйця?

Відповідь. 3 хв.

5. Електропоїзд їде зі сходу на захід. Його швидкість 60 км/год. У тому ж напрямку - зі сходу на захід - дме вітер, але зі швидкістю 50 км/год. У який бік відносить вітер дим поїзда?

Відповідь. Електропоїзд не має диму.

4. «КОРОЛІВСТВО ПОКАЗУХИ

 (Кожна вгадане слово  1 бал.)

 1 учасник з команди отримує слова, які потрібно показати, члени команди їх вгадують, кожне вгадане слово -  1 бал

 

Для 1 команди:

 

1. Трикутник.

2. Точка.

3. Множення.

4. Число.

Для 2 команди:

1. Знаменник.

2.  Циркуль.

3. Задача

4. Прямокутник.

Для 3 команди:

1. Промінь.

2. Ділення.

3. Дріб.

4. Чисельник.

5. «КОРОЛІВСТВО РЕБУСІВ»

Наступна наша зупинка – Королівство Ребусів. Вам необхідно розгадати математичні ребусі. І поки ви будете працювати, ваші вболівальники відовідають на питання, приносячи додатковий бал своїй команді.

1. сви 100 к    (свисток)

2. ли 100 к     (листок)

3. ті 100          (тісто)

4. Е 100 нія     (Естонія)

5. 100 ляр       (столяр)

6. 40 а            (сорока)

7. ш 3 х          (штрих)

8. с 3 ж           (стриж)

9. ві 3 на         (вітрина)

10. мі 100        (місто)

11.   7’я          (сім’я)

12.   100 лиця       (столиця)

13.   і 100 рія         (історія)

14.   100 янка        (стоянка)

15.   нами 100        (намисто)

 

За кожний відгаданий ребус – 1 бал.

 

Загадки для вболівальників.

  1. Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

 (Рівняння)

  1. Наш вірний та надійний друг,

Без нього дехто, як без рук,

І кнопки, і екран він має,

Нам результат доповідає.

Обчислень він організатор

Чудовий прилад….(Калькулятор)

  1. Нам вони допомагають,

Дій порядок визначають.

А якщо про них забудеш,

Вийде зовсім навпаки.

 (Дужки)

  1. Від числа число відняти –

Можна результат дістати.

Зовсім це не таємниця.

Зветься результат … (Різниця).

  1. Гострий кут він переріс,

До тупого не доріс.

Як відомо, кут такий

Називається … (Прямий)

Вирішальна битва

Ваше завдання дати відповідь на 3 запитання. За кожну правильну відповідь – 5 балів. На роздуми – 1 хвилина. Якщо відповідь на запитання буде неправильною, то право позмагатися отримує команда – суперник. За це вона може отримати 3 бали. Запитання пропонуються у вигляді барабана з кульками. З яким номером випаде кулька, на таке запитання відповідає команда. (запитання у презентації)

 

Додаткові ЗАПИТАННЯ

  1. Палицю розрізали на 12 частин. Скільки зроблено розрізів? (11)
  2. Лікар зроби три уколи з інтервалом 30 хв. Скільки часу знадобилося? (1 година)
  1. Скільки кутів в квадратній кімнаті? (8)
  2. Один чоловік купив трьох кіз, заплативши при цьому 3 гривні. Питається: «По чому кожна коза пішла?» (по землі).
  3. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
  1. Підбиття підсумків.

Сьогодні ми з вами відвідали казкові математичні місця, здобули багато нових і таких корисних знань, весело та цікаво провели час. І, виявляється, для такої мандрівки необхідно лише добре знати математику.

То ж давайте нагородимо наших переможців.  

(Проводиться нагородження команд).

 

 

1

 

doc
Додано
26 червня 2018
Переглядів
687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку