Урок з математики у 6 класі з теми "Розв’язування задач із звичайними дробами"

Про матеріал

Узагальнюючий урок з теми "Розв'язування задач із звичайними дробами" для учнів 6 класу. У цікавій формі подано завдання для актуалізації опорних знань, використано задачі практичного змісту, продемонстровано зв'язок з іншими науками.

Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування задач із звичайними дробами

Мета уроку:

  • повторити і систематизувати основний матеріал на додавання, віднімання та множення звичайних дробів; продемонструвати використання звичайних дробів при розв’язуванні прикладних задач з різних предметів;
  • розвивати вміння застосовувати теоретичні відомості до розв’язування вправ та задач; вчити учнів працювати самостійно, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити самооцінку.
  • активізувати пізнавальну діяльність учнів, підвищувати інтерес до навчального предмета,  виховувати активність учнів, увагу, інтерес до нових знань.

Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання:  картки із завданнями; картки самоконтролю; комп’ютер, мультимедійний проектор, презентація Microsoft  PowerPoint.

 

Тип уроку:

 

Хід уроку

Знати математику – це вміння її застосовувати

Д.Пойя

І. Перевірка домашнього завдання

 Аналіз перевірки зошитів.

ІІ. Організаційний етап

  • Повідомлення теми й мети уроку.
  • Мотивація вивчення даної теми.
  • Навіщо ми вивчаємо дроби?
  • Де у повсякденному житті використовуються дробові числа?
  • А чи потрібні дроби тим, хто не є математиком?

Задачі батьків.

Відеорепортаж  учителів гімназії.

Результати анкетування.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Математичний диктант «Будівельник».

Ви повинні на кожне із запитань вибрати правильну відповідь та записати її номер у знаменники відповідних дробів.

Питання.

  1. Число, записане над рискою дробу називають …
  2. Якщо чисельник і знаменник дробу є взаємно простими числами, то дріб є …
  3. Дріб, у якого чисельник більший від знаменника, називається …
  4. Риску дробу можна розглядати як знак …
  5. З двох дробів з однаковими знаменниками більшим є той, у якого чисельник …
  6. Число, яке показує на скільки рівних частин поділили якесь ціле називається …

Відповіді.


  1. Більший
  2. Правильний
  3. Знаменник
  4. Множення
  5. Чисельник
  6. Неправильний
  7. Ділення
  8. Додавання
  9. Нескоротний
  10. Менший
  11. Період
  12. Скоротний

 

  1. Усне опитування

Опитування проводиться в парах. Один учень відповідає, а інший оцінює його відповідь.

Питання для опитування.

Правило множення звичайних дробів.

Правило знаходження дробу від числа.

Правило знаходження відсотка від числа.

Переставна властивість множення.

Максимальна оцінка за теоретичний матеріал – 4 бали.

 

  1. «Знайди пару»

Подивіться уважно на дроби, записані в першому стовпчику, і до кожного з них доберіть пару з чисел, записаних у другому стовпчику.

  1.    А 
  2. 1,3  Я 1
  3.    В 
  4.    С 
  5.    І 0,25
  6.    У 1,4

Л 

ІV. Основна частина

 

  1. http://www.healthmatters.idaho.gov/images/HeartWeights.pngРобота в парах. «Задачі вчителів».

Задача вчителя біології

Середня маса шестикласника становить 36 кг. Кров становить маси тіла дитини, а всієї крові міститься в кровоносних судинах. Яка кількість крові знаходиться у судинах?

 

 

Задача вчителя географії

Площа суходолу на земній кулі приблизно дорівнює 150 млн. км2. Південна Америка займає 12%, а Африка – 20% суходолу. Яка площа вказаних материків?

 

 

Задача вчителя фізики

Швидкість поширення звуку в повітрі становить від швидкості поширення звуку у воді. З якою швидкістю поширюється звук у повітрі, якщо у воді він поширюється зі швидкістю 1500 м/с?

 

Задача вчителя музики

Знайдіть ноту, якої не вистачає.

 

 

 

 

 

  1. Робота в групах. «На виробництві».

Відділ кадрів

  1. На Баштанському сирзаводі «Славія» протягом трьох років працювало 1558 робітників. У 2010 році – 500 робітників, у 2012 році – в разів більше, ніж у 2010 році. Скільки робітників працювало у 2011 році?

 

 

 

  1. У 2012 році кожен робітник виготовив продукції на 1,2 млн. грн., а в 2013 році  продуктивність праці робітника складала від попереднього року. На яку суму виготовлено товару кожним робітником за два роки?

 

 

 

 

Відділ заготівлі сировини

  1. У 2012 році на Баштанському сирзаводі було заготовлено 120 000 тонн молока, у 2013 році – від попереднього року, в 2011 році стільки ж.  Яку кількість молока було заготовлено за три роки?

 

 

 

  1. Баштанським сирзаводом у 2009 році було заготовлено 109 млн. тонн молока, у 2010 році – 107 млн. тонн,  у 2011 році – 110 млн. тонн. А в 2012 році – 40% від того, що заготовлено за три попередні роки. Скільки тонн молока було заготовлено у 2012 році.

 

 

 

 

Відділ виробництва

  1. У 2013 році на Баштанському сирзаводі було виготовлено масла тваринного – 840 тонн, молока пастеризованого – у разів більше, а сиру твердого – 32% від виробництва молока. Скільки було виготовлено сиру, скільки виготовлено молока?

 

 

  1. Протягом вересня 2014 року на сирзаводі було виготовлено 260 тонн кефіру, сирів чедерних у , а масла вершкового у разів більше, ніж кефіру. На скільки тонн більше виготовлено сиру, ніж масла?

 

 

 

 

Відділ реалізації продукції

  1. За два роки Баштанським сирзаводом було реалізовано 6000 тонн кефіру, причому в 2012 році було продано 52% від загальної кількості. Скільки тонн продукції було реалізовано у 2013 році?

 

 

 

  1. У 2013 році Баштанським сирзаводом було реалізовано 1400 тонн вершкового масла, що  у разів менше, ніж чедерних сирів, і у 2,3 разів менше, ніж кефіру. На скільки тонн більше реалізовано кефіру в порівнянні із сирами?

 

 

 

V. Підсумки уроку

  - Навіщо людям знання дробів?

  - Як ці знання можна використовувати у житті?

 Учні фронтально відповідають на запитання.

 

  • Чи було цікаво на уроці?
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що викликало складність?
  • Чи досягли ви мети поставленої перед собою на уроці?

 

 

Картка самоконтролю:

Математичний диктант

Усні відповіді

«Знайди пару»

Задачі вчителів

Робота в групах

Підсумковий бал

По 1 б за правильну відповідь

По 1 б за правильну відповідь

По 1 б за правильну пару

По2 бали за задачу

По 4 бали за задачу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Макс. к-ть

6 балів

Макс. к-ть

4 бали

Макс. к-ть

6 балів

Макс. к-ть

4 бали

Макс. к-ть

4 бали

Макс. к-ть

24 бали

 

 

Кожен учень самостійно себе оцінює за критеріями, поданими в наступній таблиці.

 

Підсум.

бал

< 4

4-5

6-7

8-9

10-11

12-13

14-15

16-17

18-19

20-21

22-23

24

Оцінка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

Лев Миколайович Толстой порівнював людину з дробом, чисельником якого є те, що вона собою представляє насправді, а знаменником – те, що вона про себе думає. Чим краще людина про себе думає, тим більший знаменник, а отже, тим менший дріб. Подумайте про це порівняння і зробіть висновки.

 

Думка інших про тебе

 Людина = ------------------------------------

 Власна думка про себе

      (Л.М.Толстой)

VI. Домашнє завдання.

Практична робота №2, задача

 

Старовинна задача з «Арифметики» Л.Ф. Магницького.

Дехто запитав  учителя: « Скільки у тебе в класі учнів, бо я хочу віддати до тебе на навчання свого сина?» Учитель відповів: «Якщо прийде учнів ще стільки ж скільки маю, і півстільки, і четверта частина,  і твій син, тоді буде у мене 100 учнів.»

Скільки учнів у вчителя?

 

 

 

Резерв часу

На початок зміни у Баштанському сирзаводі була одна цистерна молока. На виготовлення кефіру використали  усього молока, а на виготовлення масла – залишку.

Після цього в цистерні залишилось 1,2 т молока. Скільки молока було в цистерні спочатку?

  • Було  х
  • На кефір   х
  • Залишилось   (І залишок)
  • На масло   
  • Залишилось – )- ( ІІ залишок)  – 1,2  л
docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
6021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку