Узагальнюючий урок з теми "Розв'язування задач із звичайними дробами" для учнів 6 класу. У цікавій формі подано завдання для актуалізації опорних знань, використано задачі практичного змісту, продемонстровано зв'язок з іншими науками.
Тема уроку: Розв’язування задач із звичайними дробами
Мета уроку:
Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання: картки із завданнями; картки самоконтролю; комп’ютер, мультимедійний проектор, презентація Microsoft PowerPoint.
Тип уроку:
Хід уроку
Знати математику – це вміння її застосовувати
Д.Пойя
І. Перевірка домашнього завдання
Аналіз перевірки зошитів.
ІІ. Організаційний етап
Задачі батьків.
Відеорепортаж учителів гімназії.
Результати анкетування.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Ви повинні на кожне із запитань вибрати правильну відповідь та записати її номер у знаменники відповідних дробів.
Питання.
Відповіді.
Опитування проводиться в парах. Один учень відповідає, а інший оцінює його відповідь.
Питання для опитування.
Правило множення звичайних дробів.
Правило знаходження дробу від числа.
Правило знаходження відсотка від числа.
Переставна властивість множення.
Максимальна оцінка за теоретичний матеріал – 4 бали.
Подивіться уважно на дроби, записані в першому стовпчику, і до кожного з них доберіть пару з чисел, записаних у другому стовпчику.
Л
ІV. Основна частина
Задача вчителя біології
Середня маса шестикласника становить 36 кг. Кров становить маси тіла дитини, а всієї крові міститься в кровоносних судинах. Яка кількість крові знаходиться у судинах?
Задача вчителя географії
Площа суходолу на земній кулі приблизно дорівнює 150 млн. км2. Південна Америка займає 12%, а Африка – 20% суходолу. Яка площа вказаних материків?
Задача вчителя фізики
Швидкість поширення звуку в повітрі становить від швидкості поширення звуку у воді. З якою швидкістю поширюється звук у повітрі, якщо у воді він поширюється зі швидкістю 1500 м/с?
Задача вчителя музики
Знайдіть ноту, якої не вистачає.
Відділ кадрів
Відділ заготівлі сировини
Відділ виробництва
Відділ реалізації продукції
V. Підсумки уроку
- Навіщо людям знання дробів?
- Як ці знання можна використовувати у житті?
Учні фронтально відповідають на запитання.
Картка самоконтролю:
Математичний диктант |
Усні відповіді |
«Знайди пару» |
Задачі вчителів |
Робота в групах |
Підсумковий бал |
По 1 б за правильну відповідь |
По 1 б за правильну відповідь |
По 1 б за правильну пару |
По2 бали за задачу |
По 4 бали за задачу |
|
|
|
|
|
|
|
Макс. к-ть 6 балів |
Макс. к-ть 4 бали |
Макс. к-ть 6 балів |
Макс. к-ть 4 бали |
Макс. к-ть 4 бали |
Макс. к-ть 24 бали |
Кожен учень самостійно себе оцінює за критеріями, поданими в наступній таблиці.
Підсум. бал |
< 4 |
4-5 |
6-7 |
8-9 |
10-11 |
12-13 |
14-15 |
16-17 |
18-19 |
20-21 |
22-23 |
24 |
Оцінка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Лев Миколайович Толстой порівнював людину з дробом, чисельником якого є те, що вона собою представляє насправді, а знаменником – те, що вона про себе думає. Чим краще людина про себе думає, тим більший знаменник, а отже, тим менший дріб. Подумайте про це порівняння і зробіть висновки.
Думка інших про тебе
Людина = ------------------------------------
Власна думка про себе
(Л.М.Толстой)
VI. Домашнє завдання.
Практична робота №2, задача
Старовинна задача з «Арифметики» Л.Ф. Магницького.
Дехто запитав учителя: « Скільки у тебе в класі учнів, бо я хочу віддати до тебе на навчання свого сина?» Учитель відповів: «Якщо прийде учнів ще стільки ж скільки маю, і півстільки, і четверта частина, і твій син, тоді буде у мене 100 учнів.»
Скільки учнів у вчителя?
Резерв часу
На початок зміни у Баштанському сирзаводі була одна цистерна молока. На виготовлення кефіру використали усього молока, а на виготовлення масла – залишку.
Після цього в цистерні залишилось 1,2 т молока. Скільки молока було в цистерні спочатку?