Інтегрований урок з математики
у 4 класі
Тема: Перевірка додавання відніманням. Розв’язування рівнянь. Розширені задачі на знаходження третього доданка.
Вчитель початкових класів
Загальноосвітньої школи
І-ІІ ст. села Сидорів
Коханська Марія Євгенівна
Тема: Перевірка додавання відніманням. Розв’язування рівнянь. Розширені задачі на знаходження третього доданка.
Мета: ознайомити учнів із випадком віднімання багатоцифрових чисел, коли зменшуване містить кілька нулів; закріплювати вміння виконувати перевірку дій додавання й віднімання, розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: презентація, демонстраційний матеріал, скорочений запис задачі; роздатковий матеріал, підручник, плакат, ноутбук, телевізор.
Тип уроку: інтегрований.
Освітні галузі: математична, природнича.
Хід уроку
І. Організація класу.
1.Привітання. Слайд 2
- Вітаю вас, друзі!
Хто прийшов із гарним настроєм – рукою махніть.
Хто чує мене – головою кивніть.
Хто бачить мене – прошу, оком моргніть.
Хто найвеселіший – ви всім усміхніться.
Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться.
2. Створення емоційного фону уроку.
2.1. Вправа «Світлофор настрою». Слайд 3
-З яким настроєм ви прийшли на урок?
3. Гасло уроку. Слайд 4
Працювати на цьому уроці ми будемо під гаслом. Щоб прочитати гасло його, треба скласти з розсипаних слів. Кожне слово має відповідну цифру. Потрібно цифри розставити в порядку зростання.
Добре того навчати, хто хоче все знати.
12 56 200 609 611 1708 3999
3.1. Вправа «Очікування». Слайд 5
- Ось у нас є «Дерево вирішень».
Запишіть на листочках, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. (Гарного настрою, веселих ігор, нових знань, гарних оцінок, роботу в парах, вчитися висловлювати свої думки).
- Усі ці листочки прикріпіть на «Дереві вирішень», а в кінці уроку ми побачимо, чи досягли ви очікуваного результату.
- А я очікую від вас правильних відповідей, активності,злагодженості у роботі.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Тема: Перевірка додавання відніманням. Розв’язування рівнянь. Розширені задачі на знаходження третього доданка. Слайд 6
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Якщо від суми віднімемо доданок, ми одержимо (другий доданок).
2. Що одержимо, коли до різниці додамо від’ємник? (зменшуване)
3. Що означає збільшити в кілька разів? Зменшити?
4. Знайди половину першого числа, третину другого числа. (50,30)
2. Усний рахунок. Слайд 8
Назви хмаринки з однаковими відповідями.
3. Вправа «Морський бій». Слайд 9
|
А |
B |
C |
D |
E |
1 |
94 |
200 |
82 |
4 |
10 |
2 |
6 |
17 |
54 |
81 |
73 |
3 |
13 |
132 |
232 |
50 |
5 |
4 |
420 |
27 |
100 |
32 |
0 |
5 |
20 |
8 |
99 |
600 |
567 |
999 999 100000
5.Гра «Подорожуємо Україною». Слайд 11-14.
1. Які ріки є в Україні? Яка з них найбільша? Яка довжина річки Дніпра по Україні? (981 км, бере початок Валдайській височині, Росія, 2201км). Яка річка розділяє Тернопільську та Хмельницьку області? (Збруч довжина 244 км)
2. Які гори є на території України? Яка найвища гора Карпат? (гора Говерла 2061м) Яка найвища гора Кримських гір? (гора Роман- Кош 1545 м)Порівняти.
3. Робота з планом села Личківці.
- Скажіть які історичні пам’ятки є у вашому селі? (костел 1615, палац ХХ ст.)
За даним планом і масштабом визначимо відстань від школи до костелу.
4. Міні-квест «Подорожуємо Україною»
1. Розгляньте карту України.
2. Запишіть масштаб карти.___________________
3.Знайдіть на карті столицю України – місто Київ.
4. Відшукайте на карті міста Тернопіль, Одеса і Полтава.
5. За масштабом визначіть відстань між вказаними містами і запишіть.
IV. Вивчення нового матеріалу. Слайд 15-19.
2 000-2 10 008-125 100 000-37
2000 10008 100000
- 2 - 125 - 37
1998 9883 99963
307 857 + 84 408 = 392 265 67 082 – 9 556 = 57 526
204 635 + 5 705 = 210 340 58 062 – 7 406 = 50 656
67 451 + 50 945 = 118 394 468 945 – 54 894 = 414 051
100 874 + 83 775 = 184 649
Робота над задачею
Прибуток сім’ї складає 15 720 гривень. Яку зарплату одержує кожен з членів сім’ї, якщо зарплата мами і тата становить 14 400 гривень, а тата і степендія сина становить 9 120 гривень?
Скорочений запис:
Прибуток М. - ? 14 400 грн.
15 720 грн. Т. - ?
С. - ? 9 120 грн.
Розв’язання:
-14 400
1 320 (грн.) – степендія сина;
-1 320
7 800 (грн.) – зарплата тата;
- 7 800
6 600 (грн.) – зарплата мами.
Перевірка: 1 320 + 7 800 + 6 600 = 15 720 (грн.)
Відповідь: Зарплата мами – 6 600 грн., тата – 7 800 грн., степендія сина – 1 320 грн.
6.Розвязування рівнянь. Слайд 20
Світлячки підготували рівняння. Просять щоб ви розв’язали. Яка відмінність між ними. Виберіть одне із рівнянь і просигналізуйте ліхтариком.
2 408-х=957 30 000+Х+110+5=33 115
7.Робота в групах. Гра «Танграм». Слайд 21
Одна з перших головоломок. Батьківщина-Китай,вік близько 4 000 років. Гра полягає в тому,що потрібно із розрізаного на 7 частин квадрату,скласти різні фігури. Завдання групою хто швидше складе фігурку зайця.
8.Рефлексія.Гра «Мікрофон» Слайд 21
-Чи збулися ваші очікування?
-Чи все було зрозумілим на уроці?
- Які завдання сподобались найбільше?
- Як би ви оцінили вашу роботу на уроці?(Якщо ви вважаєте,що добре попрацювали на уроці підніміть синій ліхтарик,а якщо мало приклали зусиль-червоний.)
Наш урок добіг до кінця. Мені було дуже приємно з вами працювати. На цьому наш урок завершено . Дякую вам за увагу.