Урок з математики в 4 класі

Про матеріал
ознайомити учнів із випадком віднімання багатоцифрових чисел, коли зменшуване містить кілька нулів; закріплювати вміння виконувати перевірку дій додавання й віднімання, розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

 

 

Інтегрований урок з математики

у 4 класі

Тема: Перевірка додавання відніманням. Розв’язування рівнянь.    Розширені задачі на знаходження третього доданка.

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

                                                                                    Загальноосвітньої школи

                                                                          І-ІІ ст. села Сидорів

   Коханська Марія Євгенівна

 

 

 

Тема: Перевірка додавання відніманням. Розв’язування рівнянь.    Розширені задачі на знаходження третього доданка.

Мета: ознайомити учнів із випадком віднімання багатоцифрових чисел, коли зменшуване містить кілька нулів; закріплювати вміння виконувати перевірку дій додавання й віднімання, розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання: презентація, демонстраційний матеріал, скорочений запис задачі; роздатковий матеріал, підручник, плакат, ноутбук, телевізор.

Тип уроку: інтегрований.

Освітні галузі: математична, природнича.

                                         Хід уроку

І. Організація класу.

1.Привітання. Слайд 2

- Вітаю вас, друзі!

Хто прийшов із гарним настроєм – рукою махніть.

Хто чує мене – головою кивніть.

Хто бачить мене – прошу, оком моргніть.

Хто найвеселіший – ви всім усміхніться.

Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться.

2. Створення емоційного фону уроку.

2.1. Вправа «Світлофор настрою». Слайд 3

-З яким настроєм ви прийшли на урок?

3. Гасло уроку. Слайд 4

Працювати на цьому уроці ми будемо під гаслом. Щоб прочитати гасло його, треба скласти з розсипаних слів. Кожне слово має відповідну цифру. Потрібно цифри розставити в порядку зростання.

Добре того навчати, хто   хоче   все     знати.

12        56      200       609   611    1708   3999

 

3.1. Вправа «Очікування». Слайд 5

- Ось у нас є «Дерево вирішень».

Запишіть на листочках, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. (Гарного настрою, веселих ігор, нових знань, гарних оцінок, роботу в парах, вчитися висловлювати свої думки).

- Усі ці листочки прикріпіть на «Дереві  вирішень», а в кінці уроку ми побачимо, чи досягли ви очікуваного результату.

- А я очікую від вас правильних відповідей, активності,злагодженості у роботі.

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Тема: Перевірка додавання відніманням. Розв’язування рівнянь. Розширені задачі на знаходження третього доданка. Слайд 6

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Інтерактивний метод «Мозковий штурм». Слайд 7

1.Якщо від суми віднімемо доданок, ми одержимо (другий доданок).

2. Що одержимо, коли до різниці додамо відємник? (зменшуване)

3.  Що означає збільшити в кілька разів?  Зменшити?

4. Знайди половину першого числа, третину другого числа. (50,30)

     2. Усний рахунок. Слайд 8

Назви хмаринки з однаковими відповідями.

 

 

 

 

    

 

 

 

3. Вправа «Морський бій». Слайд 9

 

А

B

C

D

E

1

94

200

82

4

10

2

6

17

54

81

73

3

13

132

232

50

5

4

420

27

100

32

0

5

20

8

99

600

567

  1. Скільки десятків у : С-2 (5)
  2. Розкласти на розрядні доданки: В-3 (132)
  3. Скільки всього сотень у: В-1 (2)
  4. Скільки тисяч у: Е-5 (5)
  5. Знайти суму чисел: А-4, D-5(1020)
  6. Знайти добуток чисел: Е-1, D-3 (500)
  1. Каліграфічна хвилинка. Конкурс красунь (записати найбільше і найменше шестицифрове число.) Слайд  10

     999 999                   100000

          5.Гра «Подорожуємо Україною». Слайд 11-14.

1. Які ріки є в Україні? Яка з них найбільша? Яка довжина річки Дніпра по Україні? (981 км, бере початок Валдайській височині, Росія, 2201км). Яка річка розділяє Тернопільську та Хмельницьку області? (Збруч довжина 244 км)

2. Які гори є на території України? Яка найвища гора Карпат? (гора Говерла 2061м) Яка найвища гора Кримських гір? (гора Роман- Кош 1545 м)Порівняти.

3. Робота з планом села Личківці.

- Скажіть які історичні памятки є у вашому селі? (костел 1615, палац ХХ ст.)

За даним планом і масштабом визначимо відстань від школи до костелу.

4. Міні-квест «Подорожуємо Україною»

 1. Розгляньте  карту України.

 2. Запишіть масштаб карти.___________________

 3.Знайдіть на карті столицю України – місто Київ.

4. Відшукайте на карті міста Тернопіль, Одеса і Полтава.

 5. За масштабом визначіть відстань між вказаними містами і запишіть.

IV. Вивчення нового матеріалу. Слайд 15-19.

  1. -А зараз ми розглянемо випадки віднімання багатоцифрових чисел, коли зменшуваний містить кілька нулів. Хто бажає бути помічником вчителя і пояснити обчислення. З кожної групи виберемо одного помічника. Завдання з підручника № 406, с. 66
  2. Робота в групах. Завдання №406 (2), с.66 виконати дії письмово за кольором приклада.

2 000-2       10 008-125     100 000-37

  2000           10008             100000

-      2         -     125           -         37

  1998             9883               99963                                      

  1. Руханка «Зайці танцювали».
  2. Робота в парах. Формування пар. Завдання №407, с. 66. Виконати дії і зробити перевірку.(На ромашці записані приклади, кожна пара вибирає пелюстку)

307 857 + 84 408 = 392 265            67 082 – 9 556 = 57 526

204 635 + 5 705 = 210 340              58 062 – 7 406 = 50 656  

67 451 + 50 945 = 118 394              468 945 – 54 894 = 414 051

100 874 + 83 775 = 184 649

  1. Розв’язування задачі.
  • Для того, щоб сім’я могла жити у достатку родині потрібні гроші.
  • Звідки в сімї взагалі беруться гроші?
  • Який основний прибуток сімї?
  • А від чого ще людина може отримувати прибуток? (виграші, подарунки на день народження, наколядували, нащедрували, здали макулатуру, склотару тощо).
  • Отже, всі гроші, які надходять у сімю називають прибутками.
  • Для чого саме людям потрібні гроші? Робимо висновок, що гроші, за які купуються товари чи оплачуються різні послуги називають витратами.
  • А на що необхідно в першу чергу витрачати гроші? (на одяг, харчування, житло, комунальні послуги, лікування, проїзд у транспорті…)
  • Разом прибутки і витрати складають сімейний бюджет. У різних сімях цей бюджет різний. Як ви думаєте, чому?(різні доходи, витрати, потреби…)
  • А зараз ми розвяжемо задачу про прибуток.

Робота над задачею

  1. Читання умови.

Прибуток сім’ї складає 15 720 гривень. Яку зарплату одержує кожен з членів сімї, якщо зарплата мами і тата становить 14 400 гривень, а тата і степендія сина становить 9 120 гривень?

Скорочений запис:

Прибуток      М. - ?     14 400  грн.

15 720 грн.    Т. - ?

                       С. - ?        9 120 грн.

Розвязання:

  1.  15 720

-14 400

  1 320 (грн.) – степендія сина;

  1.  9 120

-1 320

 7 800 (грн.) – зарплата тата;

  1.  14 400

-  7 800

   6 600 (грн.) – зарплата мами.

Перевірка: 1 320 + 7 800 + 6 600 = 15 720 (грн.)

Відповідь: Зарплата мами – 6 600 грн., тата – 7 800 грн., степендія сина – 1 320 грн.

      6.Розвязування рівнянь. Слайд 20

Світлячки підготували рівняння. Просять щоб ви розв’язали. Яка відмінність між ними. Виберіть одне із рівнянь і просигналізуйте ліхтариком.

  2 408-х=957                                 30 000+Х+110+5=33 115

      7.Робота в групах. Гра «Танграм». Слайд 21

Одна з перших головоломок. Батьківщина-Китай,вік близько 4 000 років. Гра полягає в тому,що потрібно із розрізаного на 7 частин квадрату,скласти різні фігури. Завдання групою хто швидше складе фігурку зайця.

 

      8.Рефлексія.Гра «Мікрофон» Слайд 21

-Чи збулися ваші очікування?

-Чи все було зрозумілим на уроці?

- Які завдання сподобались найбільше?

- Як би ви оцінили вашу роботу на уроці?(Якщо ви вважаєте,що добре попрацювали на уроці підніміть синій ліхтарик,а  якщо мало приклали зусиль-червоний.)

Наш урок добіг до кінця. Мені було дуже приємно з вами працювати. На цьому наш урок завершено . Дякую вам за увагу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня 2020
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку