УРОК МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ
«ДІЯ віднімання. Задачі, які розв’язуються дією віднімання.»
Тема. ДІЯ віднімання. Задачі, які розв’язуються дією віднімання.»
Мета: формування предметних компетентностей: узагальнити уявлення учнів про дію віднімання; закріпити вміння розв’язувати задачі на віднімання; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце; вміння доводити власну думку; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
Обладнання:комп'ютер, проектор, проектна дошка, наочний та дидактичний матеріал.
І.Організація класу
Шановні учні. Сьогодні до нас на урок завітали гості,,.
Учні:
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро Вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у 4 клас.
Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.
Вправа «Долонька» Сл.2.
• Покладіть долоньку на парту. Загніть пальчик, ті діти, які прийшли сьогодні з гарним настроєм.
• Загніть пальчик, ті діти, які сьогодні хочуть дізнатися нового.
• Загніть пальчик, ті діти, які люблять посміхатися.
• Загніть пальчик, ті діти, які люблять гарних друзів.
• Загніть пальчик ті учні, які люблять урок математики
За виразом обличчя я бачу, що все гаразд і загальний наш настрій можна показати так:
Психоформула:
Щоб помилок уникати, Сл.1
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння,
І тоді прийде уміння.
І про тебе, в сам кінець,
Люди скажуть:»Молодець».
\
ОЧІКУВАННЯ Сл 3
Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Продовж речення….
Мотивація навчальної діяльності
Як часто ви відвідуєте з батьками магазин?
-Чи подобається вам ходити з батьками за покупками? Чому?
На порозі пора року – осінь. Вона несе нам багато щедрих дарів.. Адже взимку дуже багато свят, які полюбляють не лише діти, але і дорослі. А кожне свято асоціюється з подарунками. А де можна їх придбати?
-Як називається дуже великий магазин у якому ми з вами були?(Супермаркет.)
А супермаркет математичний.
Свої знання ти продавай,
Речі корисні для здоров’я придбай.
Сьогодні на уроці математики я пропоную вам здійснити ще одну мандрівку в супермаркет і перевірити наскільки ви добре навчились рахувати, чи дійсно вас можна відпускати до магазину і довіряти гроші.
Повідомлення теми уроку
СУПЕРМАРКЕТ, ПРИВІТ!
МИ ЙДЕМО НА ЗАКУПИ!
Сьогодні я буду продавцем, а ви покупцями. Для того, щоб придбати певний товар вам потрібно виконати завдання. Товар продається лише у випадку повністю правильного його виконаного. За кожну правильну відповідь ви отримаєте певний товар, який корисний для вашого здоров'я.
( Кожна група розгадує ребус і отримує корзину відповідного кольору. В цю корзину учні будуть класти придбані товари.)
- Для того, щоб придбати все що потрібно, Що нам потрібно??? (гроші) а ще вам необхідно повторити вивчене на попередніх уроках
Гра «Розумники» Слайд
Усний рахунок з лего Сл
100 • 2 – 200 600 • 2 – 500 . 100+400- 200
Х:3=9 х*4=20
Запис дати і каліграфічної хвилинки Слайд
А тему сьогоднішнього уроку нам допоможе нам допоможе відгадати «Математичний вузлик».
Розмістіть числа так в порядку зростання. Слайд
896 |
3 |
7 |
448 |
56 |
112 |
224 |
10 |
13 |
28 |
14 |
900 |
1005 |
|
н |
Д |
і |
а |
н |
і |
м |
я |
в |
д |
і |
н |
я |
|
( дія віднімання)
2. Оголошення теми
- Сьогодні ми продовжимо працювати з дією віднімання.
У якому порядку виконуються дії у виразі з дужками?
Якою арифметичною дією можна замінити множення?
Слайд
Девіз нашого уроку: Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб жодна хвилинка не втратилась марно.
- Отож за покупками ми вирушаємо – Продукти корисні для здоров'я придбаємо!
Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!
Господарі й гості глядіть, не минайте!
У супермаркет прошу заходьте,
З пустими руками від нас не виходьте!.
В магазині нашім продуктів багато,
Є чим дивуватись і є що придбати.
Чия родина купить найбільше товару,
Отримає картку на знижку чималу.
-
ІV. Актуалізація опорних знань
Ми підходимо до першої вітрини, на якій знаходяться лимони
,
Лимони використовують для лікування ангіни, грипу, ракових утворень, виведення каміння із печінки
Робота з підручником 555 (усно)
Гра «Розумники» 556
Зразок 468+372=840
1 група –392+285= 677 677-392=285 677-285=392
2 група 555+389=944 944-555=389 944-389=555
3 група 193+188=381 381-193=188 381-188=193
4 група 392+285= 677 677-392=285 677-285=392
На наступній вітрині розміщено часник
Для чого використовують часник?
Часник використовують для лікування коліту, атеросклерозу, грипу.
Вирази 557
1-2 група верхні вирази
784-383=401
714-520=194
6000+600+6=6606
3-4 групи нижні вирази
900-47=853
887-139=748
8000-2000+2=6002
Перед нами знаходиться вітрина з морквою
.
В медицині морква застосовується при гіпо- та авітамінозах, для покращення зору та виготовлення відомих ліків.
Вирази 558
Чи правильно знайдена різниця? у яких виразах допущена помилка?
Яка група швидше знайде помилку?
789-590=199 900-678=322 помилка(пр..222) 402-199=203
3. Хвилинка здоров’я
Втомились ходити по супермаркету, відновимо дихання. Фізкультхвилинка..
Інформація для вчителя
Помідори використовують для лікування недокрів'я,
зниження артеріального тиску та хвороб печінки.
Гра « Два - чотири всі разом»
Спочатку кожен учень читає задачу, міркує, через 2хв по сигналу об’єднуються в пари міркують над розв’язанням , через 2хв об’єднуються в четвірки остаточно розв’язавши задачу. Потім обирають учня з команди який записує відповідь на дошці пояснює розв’язок задачі.
Наближаємось до вітрини з цибулею
Цибуля поліпшує травлення, збуджує апетит, лікує розлад шлунка,
має сечогінну дію, а також заспокоює нервову систему
Геометричний матеріал.
Робота з математичними планшетами
Вибудовування різноманітних геометричних фігур – різних за типом, кольором і розміром.
Прямокутник зі сторонами 1см і 7 см. Знайти площу? 3см і 5 см --Площа? Периметр?
Скільки видів продуктів придбали? Підходимо до каси.
- Підрахуємо, яка вартість нашої покупки, якщо ціна придбаних продуктів така:
лимони- 35грн за кілограм, часник – 80 грн, морква – 13 грн, помідори – 25 грн .. та цибуля – 13грн. .
А придбали ми по кожного виду по 3 кг?
- Що означає кожного виду по 3 кг? Якими способами можна обрахувати вартість покупки?
- А чи вистачило коштів на покупку кожній групі? Як дізнатися? Якщо так, то яка решта? Обрахуйте, але спочатку подивіться скільки грошей ви мали у гаманці. (За 1кг всіх продуктів заплатили 66грн. 80к., а за 3 кг – 200грн. 40к. )
- І група мала у гаманці 200 грн. , ІІ група – 250 грн. , ІІІ група – 280 грн., а ІV – 310 грн.
VІ. Підсумок уроку
- Увага! Наш супермаркет зачиняється. Ви отримали корисні для вашого здоров´я продукти.
- Усім відомо, що чим більше товару ми придбали, тим більшою може бути скидка надана магазином. Сьогодні на уроці ви отримаєте дисконтні картки, на яких вказано число, яке відповідає відсотку скидки наданої магазином. а) Чи брали ви активну участь у роботі класу? ___
б) Чи брали ви активну участь у роботі групи? ___
в) Чи надавали ви підтримку іншим учням? ___
г) Чи вдало ви працювали у групі? ___
д) Чи доповідали класу про результати роботи? ___
е) Чи правильно та охайно записували в зошиті? ___
- На скільки балів ви оцінили себе, стільки ви отримаєте скидки на вашу дисконтну картку для наступного походу до супермаркету.
- Чи погоджуються з такою скидкою учасники вашої групи?
Самооцінювання «Чарівне дерево»
1. Вправа «Мікрофон».
• Чи досягли ви особисто очікуваних результатів?...
-Ви сьогодні молодці! Вмієте рахувати гроші і вас можна пускати в магазин за покупками.
Дякую всім, хто працював , і
В зошитах правильно писав,
На всі запитання відповідав ,
Задачі і приклади розв’язав,
Та тим, хто в гості завітав