Урок розроблений для учнів 2 класу у формі заочної екскурсії у зоопарк, де не тільки учні засвоюють виконання вправ і задач, але й збагачують свої знання про тварин.
ТЕМА: Віднімання виду 64 - 33 . Задачі на порівняння чисел.
МЕТА: формувати вміння обчислювати вирази виду 64 - 33 ; навчати розв'язувати задачі на порівняння чисел ; розвивати пам"ять, спостережливість ; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ:сигнальні картки , індивідуальні картки з завданнями , малюнки тварин .
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Форма проведення: заочна екскурсія
ХІД УРОКУ.
1 .Організація уроку.
Розповідь вчителя.
Ми живемо на Україні , в мальовничому Волинському краї. А скільки у нас лісів, річок,озер . в лісах живуть різноманітні птахи, дикі тварини. в річках є багато риби. і все це ми , люди , повинні любити і оберігати. турбота про охорону природних багатств у нашій країні має давні традиції . засновано книгу рідкісних видів рослин і тварин - "Червону книгу". На Україні діє Закон про охорону природи, створено мережу заповідних територій. ця мережа заповідників розширюється . а ще й створено багато зоопарків, які відіграють велику роль в збереженні і відновленні рідкісних тварин, і тих, які зникають.
- Хто з вас був у зоопарку?
-Сьогодні на уроці ми здійснимо з вами екскурсію в зоопарк. Подивимось на деяких тварин і птахів. Розкажемо, що про них знаємо. і разом з тим будемо обчислювати вирази і розв"язувати задачі на порівняння чисел. Ви готові їхати в зоопарк ? Займайте в автобусі зручні місця і послухайте розповідь .
Перші зоопарки були для розваг. Про умови тварин ніхто не думав. І знали про тварин дуже мало.
Зараз в зоопарках стараються створити всі умови, щоб тварини почували себе добре в неволі, вивчають біологічні особливості тварин.
В зоопарках ведеться велика наукова робота по поведінці тварин, їх хвороб. Зоопарки допомагають виховувати бережливе ставлення до природи, любов до неї.
Ось ми під'їхали до зоопарку. Втомившись сидіти І слухати, давайте розімнемось.
Вправи для рук , пальців.
1 .)Стискування по черзі пальців лівої і правої руки.
2.)Перекачування ручки по долонях.
3.)Потирання великого пальця і двох сусідніх.
4.)Потирання всіх пальців , долонь.
5.)Стряхування пальців.
( Діти читають напис " ЗООПАРК" ).
2.Повторення вивченого матеріалу.
Щоб потрапити в зоопарк , потрібно придбати квитки. (Вчитель роздає квитки по варіантах ). Вони будуть дійсні, якщо ви обчислите на них вирази.
варіант 1
варіант 2
21 +21=
87 - 45 =
23 + 13 =
49 - 13 =
32 + 10 =
68 - 26 =
20 + 16 =
57 - 21 =
3.Повідомлення теми і мети уроку.
Тепер ми можемо заходити в зоопарк з цими квитками. Але на дверях висить замок , на якому вираз 64 - 33 . Підберіть ключ з правильною відповіддю. ( У кого ключ з числом 31, той відкриває замок. Пояснює, як виконав обчислення . пригадує правило про віднімання двоцифрових чисел.)
Вчитель. Сьогодні ми повчимося розв'язувати вирази такого виду . А також складати і розв"язувати задачі на порівняння двох чисел.
4. Розв'язування виразів.
Ось перед нами клітки. Але тварини і птахи заховані за завданнями. Виконавши ці завдання , ми заглянемо в клітку. Завдання ( читає вчитель ):
Від 55 відняти 24; 97 зменшити на 44;
до 65 додати 20; 47 збільшити на 32;
87 зменшити на 53; від 75 відняти 33;
до 37 додати 12; 52 збільшити на 16 .
(Вчитель відкриває клітку. Діти розповідають про лося.) Лось - найбільший представник родини оленячих. Довгий час лосі на Україні не водилися . Зараз вони є в наших лісах. Лось вражає своїми розмірами: довжина тіла - до 3 метрів, висота - 2 метри, вага -400-600кг.
Вага рогів 20 кг. У лосів поганий зір, зате добрий слух, гострий нюх. Він малорухливий, але при потребі долає десятки, навіть сотні кілометрів. Після 12 років лось починає старіти. На волі він живе до 10 років, а у зоопарках може прожити 20 - 25 років. Лосі сьогодні не у списку тих видів тварин, які зникають , бо своєчасно вжито заходів щодо охорони тварин.
5.Розв"язування простої задачі на порівняння чисел.
Перейдемо до іншої клітки. Ви знаєте , що для жителів зоопарків заготовляють корм. Послухайте задачу на порівняння чисел . ( Вчитель читає умову задачі , діти розв"язують в зошитах.)
-Для вовка заготовили 67 кілограмів м"яса .13 кілограмів він з'їв. На скільки кілограмів більше заготовили , ніж вовк з'їв ?
А зараз подивимось на вовка в клітці і розповімо про нього.
Вовк - представник хижого племені Волинських лісів. В зоопарках він безпорадний, хоч і добре їх годують. Живе 15-17 років. Протягом одного нічного полювання може пройти більше 100 кілометрів . Шелест трави під ногами людини чує за 50 метрів. Навіть у густих хащах рухається безшумно. Добре бачить у сутінках. Голос вовка-виття. Вовк - хижак грізний . Знищує не тільки неповноцінних тварин , хворих, але й нападає на здорових молодих тварин. Його дозволяється знищувати всіма способами.
Фізкультхвилинка
Зверніть увагу на річку , де плавають лебеді і дикі качки. Лебеді - великі птахи з порівняно короткими, відставленими назад чотирипалими лапами і довгою шиєю. Політ лебедів величний, швидкий. По землі ходять погано, проте чудово плавають. Маса лебедя 8-12 кілограмів. Живляться кореневищами і стеблами водяних рослин, різними черв'ячками, рачками, комахами. Птахів взято під охорону закону. Пірнати не можуть, а ось дикі качки чудово пірнають.
( Діти промовляють слова , виконують рухами рук вправи)
Раз , два - усі пірнають ,
Три , чотири - виринають ,
П'ять , шість - на воді
Кріпнуть крильця молоді .
Сім , вісім - що є сили
Всі до берега приплили .
Дев'ять , десять - розгорнулись ,
Обсушились , потягнулись
І розбіглись , хто куди.
7.Розв'язування задач з підручника.
Задача № 582.Читання задачі .розбір .самостійне розв'язування.
Задача № 583.Розгляд запису задачі в таблиці , складання її умови усно. Розв'язування задачі біля дошки .
Вчитель. В зоопарку ми вже побачили кілька тварин. Це ті , які живуть у наших Волинських лісах. А зараз ознайомимося з тваринами, завезеними з Африки.
8. Встав пропущені числа.
Щоб потрапити в іншу частину зоопарку, потрібно
перейти через місток. Але спершу підремонтуємо його , обчислюючи вирази.
... + 2 3 = 6 5 8 4 - ... = 5 3 5 5 + ... = 7 9
9.Робота з сигнальними картками. (Виправити помилки.)
а)1 0 0 - 1 0 = 9 0 6 5 - 6 0 = 5
3 0+3=60 44-2=24
Зверніть увагу на підкреслені числа. Відкриваючи клітку , ми бачимо африканського страуса. У нього розкішне пір"я. Зріст - майже 3 метри , вага - 90 кг. У птаха погано розвинуті крила - літати він не може, проте дуже міцні ноги. Страус може бігти з величезною швидкістю : чого вартий один його крок довжиною у 5 метрів. Яйце страуса важить 2 кілограми.
б)17-14 = 3 20 + 80=100
87-25=52 4 0 - 1 = 3 8
Тигр - звір дуже великий і грізний .Тулуб червоно-коричневого кольору з темними полосками . Самий великий тигр - амурський - має довжину тіла до 3 метрів. Вага його може бути 100 - 200 кілограмів. Кігті мають довжину до 10 сантиметрів. Полює на оленя, козла, барана, антилопу. На волі тигри живуть 25 - ЗО років. В зоопарках де які доживають до 40 років.
10.Загадка -вірш. ( Читає вчитель .)
Двадцять п"ять верблюдів
й двадцять два верблюди.
Поміркуйте , діти,
скіл ьки разом буде ?
Довго міркував баран ,
І промовив : караван.
(Діти обчислюють усно. )
Верблюд - дуже винослива тварина . Може довгий час бути без води. В пустинях , де дуже жарко , їх використовують для перевезення багажа. В наших зоопарках ці тварини пристосувалися до життя в таких умовах.
Підсумок уроку. Домашнє завдання
- Чи сподобалось вам у зоопарку ?
- Про яких тварин і птахів ми говорили?
Дирекція зоопарку передала мені конверт , в якому лист - подяка за хороші знання і поведінку. Отримайте пам'ятки зі словами : Вам у походи ходити
і мандрувати, любі діти ,
Вмійте ж природу любити
Кожній стеблинці радіти.
Кожній тварині і пташці,
Будьте їм всім у пригоді.
Оберігайте все завжди ,
Друзями будьте природі.
Наша екскурсія закінчилася .
Вдома попрацюйте над № 588.