Поурочно-тематичне планування
мистецтво 10 клас 53 години
№з/п |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
|
|
Тема1. Мистецтво африканського культурного регіону |
|
|
1 |
Африканська культура Північної і Тропічної Африки. Відмінності культур Північної і Тропічної Африки. Унікальність мистецтва стародавньої цивілізації Єгипту. Роль ісламу в культурі країн Північної Африки. Вплив релігійних вірувань (анімізм, тотемізм, фетишизм) на традиційне мистецтво етнічних племен Центральної Африки. |
Вивчити конспект уроку |
|
2 |
Архітектура африканського культурного регіону. Самобутня етнічна архітектура Африки, її характерні риси. Будівельні матеріали, форми будівель. Житло мешканців Беніну, селища Тьєбель (резиденція «королівського двору»). Архітектурні пам’ятки стародавнього Єгипту, Тунісу, Малі. |
Мистецький проект (тема за вибором): «Мистецтво Стародавнього Єгипту», «Мавританське мистецтво», «Сучасний живопис Африки». |
|
3 |
Релігійна основа африканського мистецтва. Статуетки (скульптури) |
Підгот.відеопрезентацію: «Дерев'яна скульптура народів Африки». |
|
4 |
Африканські ритуальні маски. Типи масок. |
Виготовити маски-дошки – пласкі, стилізовані під різних тварин, птахів. |
|
5 |
Татуювання та шрамування народів Африки. Макіяж у чорній Африці. Зачіски мешканців Африки. |
Створити фото-галерею з теми. |
|
6 |
Образотворче мистецтво країн Африки Африканський живопис (наскельний живопис і петрогліфи). Галерея картин африканських художників.вплив африканського живопису на європейське образотворче мистецтво |
Вивчити конспект уроку |
|
7 |
Музично-танцювальна магія африканців Гілки африканської музичної культури: музика Північної Африки, де поєдналися традиції корінних народів континенту з досягненнями мусульманської культури та етнічна музика африканців, що живуть на південь від пустелі Сахара й зберегли архаїчні традиції.
|
Завдання.Перегляньте один із згаданих кінофільмів. («Готель Руанда», Королева з Катве») Підготуйтеся поділитися своїми враженнями від переглянутого. |
|
8 |
Музичні інструменти африканців Музичний інструментарій народів Африки: домінування ударних, зокрема різних за формами та розмірами барабанів. «Мова» там-тамів, гра на джембе. Популярність калимби, різновидів балафонів. Срунні (кора, лук, ефіопська ліра) та духові інструменти. |
Прослухайте і порівняйте гру різних виконавців на джембе. Спробуйте відтворити елементи поліритмії (робота в парах). Мистецький проект. Тема: «Африканський танець — думки й почуття, виражені в русі й ритмі»
|
|
9 |
Жанрове розмаїття музичного мистецтва народів Африки Музика і танці в обрядах і ритуалах африканців, самовираження мовою рухів. Пісенні жанри (фуджі, музика народності хауса, народні пісні і танці макоса). Релігійна музика африканців. Розвиток сучасної африканської музичної культури.
|
Опрацювати конспект з теми |
|
10 |
Узагальнення теми «Мистецтво африканського культурного регіону». Тематичне оцінювання. |
Повторити вивчене |
|
|
Тема 2. Мистецтво американського культурного регіону |
|
|
11 |
Мистецтво доколумбової Америки: майя, ацтеки, інки. Мистецтво майя. Періодизація розвитку мистецтва Американського регіону. Мистецтво майя – «греків Нового Світу». Чичен-Іца – одне з нових семи чудес світу. |
Замалюйте конструкцію піраміди доколумбової Америки. |
|
12 |
Мистецтво ацтеків: архітектура столиці Теночтитлан, сакральна скульптура, календар. |
Підготуйте повідомлення «5 найцікавіших фактів про цивілізацію ацтеків». |
|
13 |
Мистецтво інків: кераміка, вироби із золота. Мачу Пікчу – „місто у небесах”. Музична культура корінних народів Америки. |
Поцікавтеся творами кінематографа (художнього, документального), що присвячені цивілізаціям Доколумбової Америки. Перегляньте один із них та складіть власний список ТОП-10 фільмів про індіанців. |
|
14 |
Архітектура і скульптура Латинської Америки Мистецтво Латинської Америки колоніального періоду: кафедральний собор в Мехіко, комплекс споруд церкви Бон-Жезус-ду-Конгоньяс. Театри у стилі класицизму: Колон у Буенос-Айресі (Аргентина), Амазонас у Манаусі (Бразилія). Кафедральний собор у стилі модернізму О. Німейєра. Статуя Христа Спасителя – символ Ріо-де-Жанейро і Бразилії. |
Створіть карту або таблицю пам'яток культури та мистецтва Латинської Америки, які внесені до списку об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. |
|
15 |
Живопис Латинської Америки Мексиканська школа монументального живопису: Д. Рівера, Х. Ороско, Д. Сікейрос. Живопис Ф. Кало. |
Створити презентацію «Декоративне мистецтво народів Латинської Америки» |
|
16 |
Архітектура і скульптура Північної Америки Риси класицизму і неокласицизму в архітектурі Північної Америки. Капітолій у Вашингтоні. Архітектура в стилі ар-деко. Хмарочоси: Гарант-білдінг, Крайслер-білдінг, Емпайр-стейт-білдінг. Деконструктивізм споруди "Кристал" Королівського музею у Торонто. Статуя Свободи у США, скульптура Лео Мола. Веґревільська писанка (Канада). |
Вивчити конспект уроку Віднайдіть інформацію про пам'ятки українського мистецтва, що існують в американському регіоні. |
|
17 |
Живопис Північної Америки Живопис на американські сюжети В. Гомера, Е. Хоппера, Р. Кента, М. Кассет. Американські митці українського походження: Я. Гніздовський, М. Дмитренко. Абстрактний експресіонізм Дж. Поллока, М. Ротко. Поп-арт Е. Ворхола, Дж. Кунса. Об'єкти стріт-арту і мистецтво графіті в Майамі. |
Вивчити конспект уроку Створіть кольоро-терапевтичну композицію в стилі абстрактного експресіонізму для підтримування позитивного настрою під час різних життєвих негараздів. Доберіть до неї арт-терапевтичну музику. |
|
18 |
Художня література США.
|
Створити рекламу: «Кращі американські романи ХХ ст..» або створити комікси (тема за вибором учня) |
|
19 |
Театр США. Кінематограф США.
|
Заповнити таблицю: «Основні жанри американського кіно» |
|
20 |
Латино-Американські танці переможно крокують світом Три коріння мистецтва латиноамериканських країн: індіанське; креольське (іспанського і португальського походження), африканське. Бразильська самба. Кубинська румба. Ча-ча-ча – грайливий танець кубинського походження. Аргентинське танго – танець-імпровізація. Пятірка танців латино-американської програми Міжнародних конкурсів бальних танців. Творчість аргентинського композитора А. П'яццолли. Міжнародний День танго 11 грудня |
Створити презентацію |
|
21 |
Музично-танцювальні ритми Америки Витоки джазу: спірічуелс, блюз, рег-тайм та ін. Виконавці: П.Робсон, “імператриця блюзів” Б. Сміт, «король труби” Л. Армстронг, піаніст і аранжувальник Д. Еллінгтон, Е. Фіцджеральд. С. Джоплін – автор регтаймів. Розмаїття стилів і жанрів джазу: диксиленд, бі-боп, хот- і кул-джаз, симфо-джаз тощо. Поєднання джазових інтонацій та академічної музики у творчості Дж. Гершвіна. Рок-музика. Е. Преслі – король рок-н-роллу. Арт-рок. Поп-музика: М. Джексон, Мадонна. Танці: степ, чарльстон, фокстрот, твіст, шейк, брейк тощо. Диско. Хіп-хоп. |
Підготувати презентацію про свого улюбленого американського музиканта або муз. гурт». |
|
22 |
Узагальнення теми «Мистецтво американського культурного регіону» Презентація мистецьких проектів Тематичне оцінювання. |
Повторити вивчене |
|
|
Тема 3. Мистецтво далекосхідного культурного регіону |
|
|
23 |
Природа – міра всіх речей Вплив конфуціанства, даосизум, буддизму на мистецтво регіону. |
Вивчити конспект уроку |
|
24 |
Архітектура країн Далекого Сходу: Велика китайська стіна, Храм Неба у Пекині, японський замок Химедзі. корейський королівський палац Кьонбоккун у Сеулі. Ультрасучасна архітектура. |
Створити презентацію |
|
25 |
Китайський живопис – синтез зображення, поезії, каліграфії, друку (Ван Вей, Лі Сисюнь, Янь Лібень, Чжоу Фан, Ці Байші та ін.). Жанри: «гори і води», «квіти й птахи», “люди”, «тварини». Корейський живопис на шовку і папері (Чон Сон, Кім Хон До). Японське мистецтво гравюри: К. Утамаро, К. Хокусай. |
Намалюйте на папері або тканині у вертикальному видовженому форматі серію композицій у жанрі «квіти і птахи». |
|
26 |
Японський сад, ікебана. «Корейський традиційний сад» у Києві. |
Вивчити нові поняття. Опрацювати конспект з теми. |
|
27 |
Декоративно-ужиткове мистецтво Далекого Сходу: вироби з порцеляни, дерева, кістки, тощо. Нецке. |
Вивчити конспект уроку |
|
28 |
Музика, танець, театр кіно: погляд крізь тисячоліття Пентатоніка – основа китайської музики. Розмаїття китайських музичних інструментів: струнні (цинь і піпа), духові (флейти, шен), ударні. Японські інструменти кото і сямісен. Пекінська опера: поєднання вокалу, діалогів, акробатик. |
Створити презентацію: «Китайські музичні інструменти» Самостійно проведіть дослідження музичного інструментарію далекосхідних країн, порівняйте з європейськими інструментами й укладіть порівняльну таблицю (за групами: струнні, духові, ударні). |
|
29 |
Танцювальні традиції народів Далекого Сходу: танці дракона і лева, з барабанами, віялами, саблями, танець у масках. |
Вивчити конспект уроку |
|
30 |
Театр далекосхідного регіону: драматичний, ляльковий, тіньовий. Японський театр Но: маска – головний засіб виразності; роль хору і оркестру; символіка жестів, рухів, декорацій. Японський театр Кабукі: амплуа і майстерніст акторів, костюми й перуки. |
Вивчити конспект уроку Мистецький проект (тема за вибором): «Бойові мистецтва у кінематографі країн Далекого Сходу», «Аніме в сучасній Японії».
|
|
31 |
Кіно далекосхідного регіону |
Підготуватись до контрольної роботи |
|
32 |
Контрольна робота з теми: «Мистецтво далекосхідного культурного регіону». (Тест) |
Повторити вивчений матеріал |
|
|
Тема 4. Мистецтво індійського культурного регіону |
|
|
33 |
Культурні традиції індійського регіону (Індія, М'янма (Бірма), Цейлон, Малайя, Непал, Бангладеш, Шрі-Ланка, Пакистан). Індія – країна релігійної толерантності. |
Вивчити конспект уроку |
|
34 |
Сакральна архітектура і скульптура. Велика ступа в Санчі. Буддійський печерний храм в Аджанті. Комплекс в Кхаджурахо, присвячений Шиві. Архітектура епохи Великих Моголів: поєднання ісламських, індійських, перських ознак. Мечеть Джамі Масджид в Делі, Тадж-Махал в Агрі. Розквіт мистецтва мініатюри. |
Розробіть проект рекламного буклету “Подорожуємо Індією” з використанням знакових візуальних образів мистецтва цієї країни.
|
|
35 |
Традиційні художні ремесла Індії: ткацтво, різьблення по дереву, обробка металів тощо. |
Ескіз тканини для сарі або шалі (за бажанням – з використанням традиційного індійського елементу «огірок»). |
|
36 |
Звучання і рух Всесвіту в індійській музиці і танцях Храмова, народна та світська (придворна) музика. Мелодична основа індійської музики – рага. Характерна ознака мистецтва Індії – сангіт, синтез поезії, музики, хореографії. |
Використовуючи інтернет-джерела, послухайте індійську музику, доберіть твори для зняття стресів, медитації. |
|
37 |
Музичні інструменти: віна, ситар, сарангі, табла, бансурі. |
Вивчити конспект уроку |
|
38 |
Індійський класичний танець і його основні елементи (мудра і хаста). Індійські танці, їх види (класичні та напівкласичні, народні та естрадні) |
Приклади тем для мистецького проекту: «Роль мистецтва танцю у культурі індійського народу». |
|
39 |
Кінематограф Індії: самобутність національної школи, насиченість музично-танцювальними епізодами. |
Самостійно подивіться індійські кінофільми. Організуйте дискусію на тему “Секрети популярності індійського кіно у світі”. |
|
40 |
Болівуд – найбільша у світі кіноіндустрія. |
Створити презентацію «Популярне індійське кіно» |
|
41 |
Творчість режисера і актора Раджа Капура. |
Підготуватись до контрольної роботи |
|
42 |
Тематичне оцінювання з теми «Мистецтво індійського культурного регіону». |
Повторити вивчене |
|
|
ТЕМА 5. Мистецтво арабо-мусульманського культурного регіону |
|
|
43 |
Значення ісламу – панівної релігії в країнах Близького Сходу. Характерні риси і особливості культури. |
Вивчити конспект уроку |
|
44 |
Поняття «каліграфія» і «орнамент» як основа художньої творчості мусульман. |
Вивчити конспект уроку |
|
45 |
Художня каліграфія і мініатюрний живопис. Головні школи мініатюри — арабська (або арабо-месопотамська, багдадська) та іранська. |
Творче завдання: Створити ілюстрацію до улюбленого твору у стилі багдадської мініатюри |
|
46 |
Стилі арабської каліграфії. Арабеска в живописі, архітектурі. Творчість видатного художниак-мініатюриста К. Бехзада. |
Створіть альбом анти-стрес з графічних арабесок, дайте їм емоційні назви. |
|
47 |
Декоративно-ужиткове мистецтво Близького Сходу Орнаментальні композиції — арабеска в декоративному мистецтві Близького Сходу. Іранське килимарство. Турецьке гончарне мистецтво. Дамаські тканини. |
Створити презентацію «Декоративно-ужиткове мистецтво Близького Сходу» |
|
48 |
Арабо-мусульманська культова архітектура Особливості культової архітектури арабо-мусульманського культурного регіону. Типи мечетей: арабська, іранська і турецька. Видатні пам’ятники арабо-мусульманської культової архітектури. |
Приклади тем для мистецького проекту: «Характерні риси культової архітектури арабо-мусульманського регіону». |
|
49 |
Музичні традиції народів Близького і Середнього Сходу — арабів, персів і тюркських народів. Характерні риси класичної ісламської музики. Макамат – професійна музика мусульманського Сходу. |
Прослухайте зразки музики арабського Сходу і назвіть її типові елементи. Поясніть, як ви розумієте цитату Аль-Фарабі: “Музика це мелодія, об’єднана зі словом”. |
|
50 |
Музичні інструменти: струнно-щипкові (уд, саз), струнно-смичкові (ребаб, кеманча), духові (най), ударні (дойра). |
Вивчити конспект уроку |
|
51 |
Література Близького і Середнього Сходу |
Прочитайте свої улюблені казки чи оповідання з пам’ятки арабської літератури “Тисяча і одна ніч”. |
|
52 |
Тематичне оцінювання з теми «Мистецтво арабо-мусульманського культурного регіону». |
Повторити вивчене |
|
53 |
Підсумковий урок |
Повторити вивчене |
|