План- конспект уроку з фізичної культури в 6 класі(дистанційне навчання)
Тема уроку: Гімнастика. Інструктаж з БЖД. Комплекс ЗРВ з рушниками. Ритмічна гімнастика. Вправи для розвитку сили: згинання та розгинання рук в упорі лежачи.Вправи для розвитку гнучкості. Вправи для запобігання плоскостопості.
Мета уроку:
Освітня- довести доцільність та значення гімнастики в житті людини. Орієнтувати учнів на формування і зміцнення як індивідуального, так і суспільного здоров’я, міжпредметний зв’язок.
Розвивальна- розвиток фізичних якостей, формування правильної постави.
Виховна- виховувати морально-вольові якості (дисциплінованість, цілеспрямованість, наполегливість у досягненні мети), дружні стосунки, взаємодопомогу. Сприяти формуванню здорового способу життя.
Задачі уроку:
1. ознайомити з виконанням ЗРВ з рушниками, виконанню вправ у рівновазі у нестандартній ситуації;
2.навчити комплексу вправ з ритмічної гімнастики, вправам для запобігання плоскостопості;
3. закріпити техніку виконання:
вправ для розвитку сили - згинання та розгинання рук в упорі лежачи,
піднімання тулуба в сід з положення лежачи на спині.
Форми і методи навчання: ігровий , метод змагання, наочний, робота в групах.
Обладнання: секундомір, рушники, книга, гімнастичні мати, коврик.
Місце занять: спортивна зала
Тривалість уроку: 45 хвилин
Вчитель: Сапецька Галина Володимирівна
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2
|
3 |
4 |
І |
Підготовча частина |
11 хв |
|
|
1 Шикування класу, привітання. Повідомлення завданнь уроку. Техніка безпеки на уроці. Мотивація діяльності учнів. Контроль ЧСС
|
3 хв 80-90 уд/хв |
Звернути увагу на зовнішність учнів та самопочуття
Підрахунок ЧСС за 10 секунд
|
|
Загально розвивальні вправи на місці з рушниками: В. п. - стійка ноги нарізно, рушник внизу попереду 1 - нахил головою вперед; 2 - нахил головою назад; 3 - нахил головою вправо; 4 - нахил головою вліво В. п. - стійка ноги нарізно, рушник вперед. 1-8 - рухи руками вперед; 1-8 - рухи руками назад В. п. - стійка ноги разом, рушник внизу. 1 - рушник вперед;
3 - рушник вперед; 4 - В. п. В. п. - стійка ноги нарізно, рушник перед грудьми. 1 - рушник вгору; 2 - рушник за голову; 3 - рушник вгору; 4 - В. п. В. п. - стійка ноги нарізно, рушник внизу попереду. 1 - рушник вгору, ліва нога назад; 2 - в. п.;
4 - в. п. В. п. - стійка ноги нарізно, рушник за спиною на рівні поясу. 1 - поворот тулуба вправо; 2 - в п.; 3 - поворот тулуба вліво; 4 - в. п. В. п. - стійка ноги нарізно, рушник вгорі. 1 - нахил вправо; 2 - в. п.; 3 - нахил вліво; 4 - в. п. В. п. - стійка ноги нарізно,рушник за спиною зі спущеними руками 1-3 -пружні нахили тулуба вперед, руки з рушником відводимо назад; 4 - в. п. В. п. - широка стійка ноги нарізно, рушник за головою. 1 - 2 – пружні нахили по діагоналі вліво (при цьому права нога трохи згинається в коліні); 3 - 4 – те ж саме вправо В. п. - широка стійка ноги нарізно, рушник за головою, «млин». 1-2 - нахил тулуба вперед з поворотом вліво; 3-4 – те ж саме вправо В. п. - стійка ноги нарізно, рушник на витягнутих руках на рівні грудей. 1 – 2 - руки вгору, випад правою ногою вперед; 3 – 4 - в. п.; 5 - 8 – те ж правою ногою В. п. - ноги разом, рушник перед собою на рівні поясу. 1 - рушник вгору; 2 - встати на носки (потягнутися); 3 - опуститися на п'яти; 4 - в. п. |
8 хв 120-138 уд/хв 8 разів
8 разів
8 разів
8разів
8 разів
8 разів
8 разів
8 разів
8 разів
8 разів
8 разів
8 разів 138/148 уд/хв |
Кожен учень працює індивідуально.
Поступове збільшення амплітуди рухів.
Спину тримати рівно.
Слідкувати за поставою
Чітке виконання
Руки в ліктях не згинати
Слідкувати за поставою |
ІІ |
Основна частина |
25 хв |
|
1 |
Комплекс вправ з ритмічної гімнастики(аеробіки,степ- аеробіки) за вибором (додаток № 1) |
8хв
|
Бути уважним. Чітке виконання команд. Вправи виконуємо на платформі, сходах або на підлозі |
2 |
Вправи на рівновагу з книгою на голові ( сюжетні). Дітям запропонувати придумати 4 вправи на рівновагу та зв’язати їх, виконати з книгою на голові. Приклад вчителя: 1 вправа- два товариша збирали гриби у лісі(діти йдуть по колу з книгою на голові, іноді присідаючи,збираючи гриби.) Один товариш загубився, другий йде його шукати(учень йде по колу в зворотньому напрямку з книгою на голові ). Ура! Знайшов товариша!!! (плескання в долоні, книга на голові). 2 вправа-питаємо у класа : Діти, ми з вами збираємося в подорож в іншу страну . В яку політемо? Вибираємо страну. Сідаємо в літак(руки в сторони прямі,нахиляємо тулуб з руками почергово в різі сторони з книгою на голові і т.д. Можна додати вправи йдемо по канату, їдемо на мотоциклі, на дискотеці і т.д.- всі вправи з книгою на голові! |
5-7хв
|
Тренуємося. Діти самі придумують свої вправи на рівновагу. Потім змагаються, у кого книжка довше не впаде, той виграв. Слідкуємо за поставою |
3
|
Піднімання тулуба в сід лежачи на підлозі
|
30сек |
При підйомі -видих При опусканні- вдих
|
4 |
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи: хлопці від підлоги дівчата від лави |
148/168 уд/хв 6-14 разів 5-9 разів |
Не прогинатися, руи випрямляти повністю. При опусканні корпусу- видих через ріт, при підніманні-вдих |
5 |
Вправи на розтягування на підлозі
|
1 хв |
Слідкувати за диханням |
|
Вправи для запобігання плоскостопості: -обертання стопами стоячи й сидячи -підйом на пальці й опускання на п’яти -ходьба на пальцях -напівприсідання на пальцях -невеликі підскоки на пальцях -ходьба по гімнастичній палиці ступнями уздовж і впоперек. |
5 хв
|
Слідкуємо за правильністю виконання вправ, за поставою |
ІІІ |
Заключна частина |
5 хв |
|
|
1.Шикування 2.Дихальні вправи
(додаток № 2) 4.Підсумки уроку. 5.Домашнє завдання: вправи для розвитку гнучкості: розтягування,нахили тулуба
|
168-135 уд/хв
|
Вдих через ніс, видих через ріт Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС
Самі вибирають суддів, 1 слово-1 бал (самі рахують бали)
Відзначити роботу учнів на уроці. |
Додаток № 1
Додаток № 2
Література: Поради: Плоскостопість. Запобіжні вправи https://ortotop.com.ua/tips/view/6
Nubip.edu.ua Комплекс вправ для аеробіки та степ-аеробіки
https://nubip.edu.ua>files