Урок з музичного мистецтва

Про матеріал
Тема: Святкуємо разом із музикою. Урок розроблений за усіма вимогами, дидактичними принципами та прийомами.
Перегляд файлу

Тема: Святкуємо разом із музикою

Мета: Формування предметних компетентностей

 - визначити інтонаційні особливості  та  виконавський розвиток українські народної пісні «Ой, сивая та зозуленька», колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю», пісні «Зимові свята» музика і слова А. Сологуба

- розвивати   вокально-хорові, виконавські  навички,  творчі  здібності  учнів; 

- продовжувати  виховувати  в  учнів  інтерес  до пісень, творчості М. Леонтовича;

  - вчити дітей відтворювати послідовність звуків;

- розвивати допитливість, вміння «дивитися і бачити», естетичний смак;

         - виховувати емоційно – ціннісне ставлення до мистецтва, ініціативність, любов до рідного краю

        - розширити уявлення про емоційний зміст музики;

        - розвивати уяву, уміння імпровізувати;

       - удосконалювати вокальні навички;

       - прищеплювати інтерес до музи­ки та співу.

      - розвивати вокально-хорові навички на прикладі    колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю» та пісня «Зимові свята» музика і слова А. Сологуба

у відповідному настрої, характері, темпі, дотримуючись правил співу.

      - розвивати акторські здібності виконуючи її в ролях.

      - розширювати уявлення про особливості емоційного змісту музики та засобів музичної виразності;

    -  навчати вдумливо сприймати музичні твори;

    - розвивати вміння логічно мислити;

    -  удосконалювати виконавські навички;

    - прищеплювати музичний смак.

  - розкрити значення інтонації як основи музики;

  -    формувати креативні, комунікативні якості особистості учнів;

  - виховувати усвідомлення власної причетності до української культурної спадщини,

  -    виховувати вміння естетично оцінювати твори мистецтва.     

  -  ознайомити з основними елементами художньо – образної мови музики;

Формування міжпредметної естетичної компетентності: формувати в учнів уявлення про красу навколишнього світу, сповненого розмаїттям звуків, кольорів, ліній, рухів, жестів;

Формування ключових компетентностей: загальнокультурної: визначати образний зміст музичних творів ,виявляти особистісно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; формувати духовно-моральні якості;  уміння вчитися (сприймати мету, поставлену вчителем, і відповідно до неї виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; здоров'язбережувальну (формувати правильну поставу; підтримувати сприятливий емоційний настрій); соціальну (виявляти ініціативу; запобігати конфліктам у колективі); громадянську (усвідомлювати свою приналежність до певного соціально-культурного середовища; дбайливо ставитися до природи); інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на уроці, використання сучасних цифрових технологій для пізнання та творення мистецтва; cпілкування рідною/державною мовою: обговорення, аналіз музичних творів; основні компетентності у природничих науках і технологіях: відтворення звуків навколишнього середовища, музичних звуків; математична компетентність: застосування обчислювальних умінь упродовж уроку; соціальна та громадянська компетентності: робота у командах на уроці, співпрацювати з однокласниками й учителем;

Музичний матеріал: українські народні пісні «Ой, сивая та зозуленька», колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю», пісня «Зимові свята» музика і слова А. Сологуба

Обладнання:  комп’ютер, колонки.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

  1. Вхід в клас під музику
  2.  Музичне вітання

- Доброго дня діти, сідайте. Сьогодні урок музичного мистецтва проведу вам я, мене  звати Софія Євгенівна. На уроці мистецтва я вас навчу вітатись музично. Послухайте моє привітання:

 

Урок музики у 2 класі - Мои статьи - Мої файли - уроки музики 

 

 

 

 

Послухайте вашу відповідь:

 

 

 

 

Співаємо разом (співаємо)

Отже, вітатись ми вже вміємо.

  1. Організація уроку
    1. Перевірка готовності до уроку

підготуйтесь до уроку. На парті не повинно бути нічого зайвого, тільки зошит, підручник та щоденник.

  1. Нагадування про правильну співочу поставу

Сядьте всі рівненько, голову тримайте рівно, плечі розставте, руки повинні бути на парті.

ІІ. Основна частина

  1. Актуалізація опорних знань
  2. Мотивація навчальної діяльності

Незабаром свято — Новий рік. Ми відчуваємо передноворічне хвилювання. Що принесе Новій рік? Які подарунки? Які приємні сюрпризи? Ми також хотіли б привітати своїх рідних, друзів, сусідів із цим святом. Як це зробити найкраще? Звісно — піснею! Пісні, у яких ми бажаємо щастя й добробуту добрим людям,— це особливі пісні.

Чи відомі вам вони?

  1. Хоровий спів
    1. Розспівка
  • Сьогодні на уроці ми будемо багато співати і нам треба розспіватись, тобто підготувати голос до співу.
  • Послухайте вправу, яку ми сьогодні вивчимо

https://www.youtube.com/watch?v=JncDqAolbdk

  • Співаємо разом (звернути увагу, що ми співаємо округленим звуком)
  • Послухайте перший звук. Увага (помах). (коли учні співають, я уважно слухаю та виправляю помилки, якщо при співі почую великі помилки зупиняю, наголошую, що було не так і діти співають ще раз
  • Для кращого запам’ятовування проспіваємо ще раз. Діти не забуваємо про одночасний вступ, правильне дихання, округлюємо звуки (співають я уважно слухаю)
    1. Повторення вивченої пісні
  • Пригадайте, яку пісню вивчали на попередньому уроці? Я включу вам мелодію, а ви послухайте (включаю, співаю, учні відповідають)
  • Так, правильно це пісня «Зимові свята»
  • Про що ця пісня? (відповідають)
    1. Робота над новою піснею

Ми підготуємося до новорічних свят і вивчимо колядку. Сьогодні ми будемо вивчати колядку «Добрий вечір тобі пане господарю»; Послухайте її. Слухайте уважно, щоб могли дати відповідь на мої запитання . (слухають)

Діти, скажіть, сподобалась вам ця пісня? (відповіді дітей)
- Про, що ідеться в цій пісні? ( відповідь учнів)
Давайте вивчимо цю пісню по фразах . Послухайте першу фразу

(включаю на комп’ютері, співаю)

- Виконуємо разом. Пам’ятайте вступати потрібно всім разом за помахом моєї голови, прислухайтесь один до одного та уважно слідкуйте за словами пісні по підручнику ( діти співають, слідкую, виправляю помилки)
- Співаємо ще раз.

  • Не забувайте, вступати потрібно всім разом за помахом моєї голови, прислухайтесь один до одного та уважно слідкуйте за словами пісні по підручнику ( діти співають, слідкую, виправляю помилки)

      Аналогічно вивчаємо інші фрази.
- Виконуємо разом перший рядок. Пам’ятайте вступаємо всі разом, дихаємо за помахом голови, слідкуємо за словами та прислухаємось один до одного

            ( учні співають,  слідкую та виправляю помилки.)
-  Ми продовжимо вивчати її на наступному уроці.

  1. Сприймання музики
    1. Інформаційне забезпечення музичного сприймання
  • Збираючись на святвечір, люди співали пісень. Пісні були різними: сумними та веселими, грайливими та задумливими. Коли сходила в небі перша зірка, то співали пісню «Ой, сивая та зозуленька». Послухайте її уважно та скажіть, про що розповідає ця пісня.

   Слухання української народної пісні «Ой, сивая та зозуленька» в обробці М. Леонтовича

  • Який настрій викликає музика?
  • Що нагадує твір?
  • Назви той інструмент , що виконує соло на початку твору. Звучання якого народного інструмента він імітує?
  • Вислови свої враження від прослуханої музики.
  • А чи знали ви, чим колядка відрізняється від щедрівки. Так, колядку співають у святий вечір, у Різдво, а щедрують 13 січня, у вечір перед Старим новим роком.
  • А які ще  колядки та щедрівки ви знаєте?

ІІІ. Заключна частина

Бесіда

♦ Які пісні виконують на новорічні та різдвяні свята?

♦ Про що в них ідеться?

♦ Який настрій мають колядки та щедрівки?

Учні виходять із класу під музичний супровід

(українська народна пісня «Ой, сивая та зозуленька» в обробці  М. Леонтовича).

Отже наш урок добігає до завершення, хочу подякувати за позитивну атмосферу. І побажати, щоб після нового року, колядки і щедрівки у вашому виконання пролунали у кожній домівці.

 

docx
Додано
28 грудня 2020
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку