Урок з музичного мистецтва для 1 класу "Щедра осінь"

Про матеріал
Тема 5: Щедра осінь Завдання уроку ХТД: спів пісні «Ходить гарбуз по городу» у відповідному настрої, характері; дотримання правил співу (постава, дихання); виконання пісні у ролях, відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів. СІМ: сприймання музичних творів та висловлювання враження; визначення регістру (високий, середній, низький), динаміки (гучно, тихо), надання характеристики мелодії. КЧМ: презентація результатів власної творчості (виконання пісні у ролях). Музичний матеріал: СМ: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна»; ХТД: у. н. п. «Ходить гарбуз по городу». Елементи інтеграції: А. Манайло «Золота осінь». Основні поняття для засвоєння: гучні й тихі звуки (форте, піано).
Перегляд файлу

Тема 5: Щедра осінь
Завдання уроку
ХТД: спів пісні «Ходить гарбуз по городу» у відповідному настрої, характері; дотримання правил співу (постава, дихання); виконання пісні у ролях, відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів.
СІМ: сприймання музичних творів та висловлювання враження; визначення регістру (високий, середній, низький), динаміки (гучно, тихо), надання характеристики мелодії.
КЧМ: презентація результатів власної творчості (виконання пісні у ролях).
Музичний матеріал: СМ: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна»;
ХТД: у. н. п. «Ходить гарбуз по городу».
Елементи інтеграції: А. Манайло «Золота осінь».
Основні поняття для засвоєння: гучні й тихі звуки (форте, піано).
                                                                               Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
-Доброго дня, першокласники! Діти, яка зараз пора року? (відповіді дітей)
То ж і до нас на урок завітала чарівниця-осінь. Подивіться яка вона гарна, різнобарвна, казкова! І сьогодні осінь нам пропонує такі правила уроку : (правила записуються на різнокольорових листочках дерева)
1. Поводити себе чемно і ввічливо.
2. На уроці слідкуй за співочою поставою.
3.Під час співу не кричи, щоб не «зірвати» голос
4. Намагайся дізнатися на уроці якнайбільше нового і цікавого для себе.
5. Уважно слухай вчителя.
-Хто погоджується з цими правилами – підніміть зелену цеглинку лего. Хто хоче доповнити правила – підніміть – жовту цеглинку лего.
Ми вигадали гарні правила! А тепер осінь хоче  з нами привітатися .
ІІ. Музичне вітання
Падає, падає листя.
Листя в саду мерехтить.
Жовте, яскраво-вогнисте
Тихо за вітром летить.
Повідомлення теми уроку.
Можна запропонувати учням поетичну загадку про пору року, яка настала:
Там доорює, там сіє,
Трусить яблука в садах.
І малює, як уміє,
На листочках і листках.
— Ну й завзята ж у роботі!
— Так за те вся в позолоті.
(Осінь)

— Тема нашого уроку «Щедра осінь».
Лісами, садами,  гаями крокує по землі осінь. Ви пам’ятаєте, як ми з вами подорожували? А сьогодні давайте помандруємо до наших домашніх городів та садів. Подивимося, як змінилася природа.
Проблемне питання: Яку музику може подарувати Осінь?
ІІІ. Основна частина
Робота з підручником: с. 22 — Розгляньте картину А. Манайло на с. 22. Яку осінь намалював художник? Як ми можемо зрозуміти, що це осінь? Що ми бачимо на картині? Якою буває осінь?
Слухання музичного твору — Давайте уявимо, що ми з вами потрапили в осінній гай. Прислухайтесь, яка музика звучить? (Слухання В. Косенко «Пасторальна»)
Аналіз-інтерпретація музичного твору — Які почуття передає музика? — У яких кольорах ви можете уявити мелодію? — Як звучала музика – гучно чи тихо? — П’єса, яку ми з вами послухали, називається «Пасторальна». Це слово означає «сільський». Композитора Віктора Косенко вражали спокійні картини сільського життя. Послухайте цей твір ще раз, уявіть, яку сільську природу намагався намалювати звуками композитор. (Повторне слухання) — Ви помітили, що музичні звуки бувають гучні та тихі, а позначаються вони – форте (f) й піано (p). Їх тримає королева Мелодія (с. 22). — Тихими чи гучними звуками ви передали б стукіт дощу?Ритмічна вправа «Злива» : звуки дощу: — Давайте уявимо, що пішов дощик, спочатку тихо й повільно (постукаємо пальцями по парті), потім все сильніше і сильніше… Полилася злива…. Потихеньку дощик почав затихати.. й закінчився.
Слухання музичного твору
— Послухаємо музичний твір «Осінній дощик».
Аналіз-інтерпретація музичного твору
— Який настрій викликає ця музика?
— Чому композитор назвав його осіннім?
— Як би ви назвали цей твір?
Фізкультхвилинка
— А тепер разом із дощиком пострибаємо через калюжі. (Виконання фізкультхвилинки «Дощик»: https://www.youtube.com/watch?v=0kYKCWa3ypc)
Вокально-хорова робота .
Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу» (розучування).
Перед розучування пісні пропоную учням пограти в гру «Осінній кошик».
Загадки:
В теплий дощик народився,
Парасолькою накрився,
Може б з лісу пострибав,
Якби другу ногу мав!
(Гриб)
На городі восени
Лежать жовті кабани,
Прив’язані за хвости,
Щоб не здумали втекти.
(Гарбузи)
Я кругленький хлопчик,
Як у мишки хвостик,
Червоненький я на вроду,
Хочу в борщик із городу.
(Буряк)
Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)

З гілки стриб на іншу гілку,
Рудохвоста скаче бджілка.
На сосні збирає шишки,
Смачні кедрові горішки.
У дупло в казковий вечір
Стука, грюка холоднеча.
Там лузає вона шишку.
Хто впізна руденьку…
(Білку)

Так діти ви вгадали ,а чи можемо ми її покласти до кошика? Відвовіді дітей.
В землю сховалася Дівиця.
Із землі стирчить косиця.
Висмикну я спритно
Червону
(Морквину)
Діти, зверніть увагу на повторюваність двох останніх рядків у 2-6 куплета.
Розгляньте малюнки головних героїв пісні у підручнику на с.23, а потім покажіть рух мелодії пісні рукою.
Давайте виконаємо пісню.
- Яких мешканців городу ви уявили?
-Які овочі згадуються в пісні?
-Чи сподобалася вам пісня?
-Чим саме?
Діти а зараз ми розучимо цю пісню за фразами. Ком подобалась пісня підніміть зелену цеглинку лего,  кому ні – червону цеглинку.
Гра-імпровізація (діти одягають маски героїв пісні і виконують пісню з імпровізаційними рухами)
ІV. Підсумок уроку Закріплення вивченого. Рефлексія.
Пошук відповіді на проблемне питання: 
-Яку музику може подарувати Осінь?
- Створення асоціативного куща осінь.

docx
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
1436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку