Урок з музичного мистецтва на тему "Музика крокує" (1 клас)

Про матеріал
Даний конспект уроку допоможе вчителеві збагатити музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хороводної, ігрової пісні та засвоїти з дітьми поняття "довгі та короткі звуки".
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з музичного мистецтва

на тему:

«Музика крокує»

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель Ценівської гімназії

Кобрин З.А

 

 

 

Тема. Музика крокує

Мета:

навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хоровод­ної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «довгі та короткі звуки»;

розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;

виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.

Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Похід гномів»; В. Косенко «Не хочуть купити ведмедика», «Купили ведмедика»; поспівка «Я крокую вго­ру»; українська народна пісня «Ой, до нори, мишко»; ігри «Дощ у лісі», «Що придба­ли друзі».

Обладнання: музичні молоточки; комп’ютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  1. Музичне привітання
  • Добрий день, діти, я прийшла в ваш клас!

Добрий день, добрий день, раді бачить Вас!

 

Результат пошуку зображень за запитом "музичне вітання добрий день вам діти"

  1. Актуалізація опорних знань
  • Якими бувають звуки, що ми чуємо навколо?
  • Якими бувають музичні звуки?
  • Як називають кроки у музиці?

 

  1. Повідомлення теми і завдань уроку
  • Як ви рухаєтеся, коли поспішаєте до школи?
  • Так, ви йдете швидко. А якщо ви втомлені або вам не потріб­но нікуди поспішати? Так, ваші кроки стають повільнішими. А чи може му­зика крокувати? Тож дізнаємося про це на уроці. Уявіть, що ви — композито­ри. Яку музику б ви написали, щоб передати  настрій? Отже, сьогодні на уроці під час подорожі до лісу ми поміркуємо про те, як музика передає свій настрой.

 

  1. Розспівування
  • Для того, щоб гарно співати, нам потрібно розспіватися. Пригадайте, як потрібно сидіти під час співу.
  • Спинки – рівно,
  • Голову – вище,
  • Плечі – розпрямити.

Ходить музика по світу,

Дзвінко всі співають діти.

Гра «Дощ у лісі»

  • Передайте звуками шум дощу від перших крапель через зливу до вщухання.
  • Якими звуками –музичними чи шумовими – ми передали шум дощу?

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Вокально-хорова робота
  • Розучування поспівки «Я крокую вгору»
  • Весняна пора завжди викликає два почуття: з одного боку, вона трошки сумна, тому що закінчилося зима. З ін­шого боку — це час милування різнобарвною, кольоровою та яскравою приро­дою.

 

  • Слухання пісні «Що нам весна принесе?» (З.Левіної)
  • Усі люди радіють гарній весні, милуються природою та виконують пісні. Прислухайтеся до пісні. Про що в ній ідеться?
  • Який настрій, які почуття ви почули у цій пісні?

 

  • Розучування пісні «Що нам весна принесе?»
  • спів у діалозі;
  • виконання з проплескуванням пульсу.

 

  1. Засвоєння нових знань. Засвоєння понять
  • Ви, мабуть, звернули увагу на те, що музичні звуки мають різну трива­лість. Одні звучать довго, інші — коротко. На кожну частину пульсу при­падає або один довгий звук, або два коротких.

Довгий звук — склад ТА — позначають І; два коротких звуки —

ТІ-ТІ — позначають П. На один довгий звук ТА припадає два коротких

ТІ-ТІ. Паузу (мовчання) позначають X.

  • Я хочу розповісти вам про свою пригоду. Учора я купував (-ла) подарунок своєму маленькому приятелеві. Скільки у магазині іграшокі Ляль­ки, машинки, кораблі, зайчики, цуцики, кошенятка та інші.
  • А що ви б придбали в іграшковому магазині?

 

  • Гра-імпровізація «Що придбали друзі?»
  • Уявіть, що ваші друзі пішли до магазину іграшок, купили там ляльку та маленьких гномів. Дайте ритмічну відповідь на запитання.

Що при-дба-ли дру-зі?

  • Запишіть ритмічний рисунок відповіді.

Гар-ну ляль-ку.

Ма-лень-ких гно-мів.

 

  1. Слухання музики
  • Слухання твору «Похід гномів» Е.Ґріна
  • Про що розповіла нам музика?
  • Герої цієї п’єси крокували або швидко бігли?
  • Які казкові персонажі можуть крокувати під цю музику?

 

  • Слухання «Не хочуть купити ведмедика» В. Косенка
  • У магазині, де я був (була), особливо чудовим був ведмедик. І рап­том я побачив (-ла) маленького хлопчика, який благав батьків, щоб йому купи­ли цього ведмедика. Послухайте, як про це розповідає В. Косенко у своїй п’єсі.
  • Якщо ви були б композиторами, яку назву ви б дали цій п’єсі?
  • Як музика розповідає про почуття малюка?
  • Як звучала музика: голосно чи тихо, швидко чи повільно?

 

  • Слухання «Купили ведмедика» В. Косенка
  • Хочете дізнатися, чим завершилася ця історія? Послухайте ще одну п’єсу.
  • На вашу думку, купили ведмедика малюкові чи ні?
  • Як би ви назвали цей твір?
  • Чому ви вирішили, що малюк отримав ведмедика?
  • Як музика розповіла про це?
  • Чи змінився настрій дитини?
  • Який настрій був у першій п’єсі?
  • Як він змінився у другій п’єсі?

 

  1. Вокально-хорова робота. Повторення пісні «Ой, до нори, мишко»

 

  1. Підсумок уроку

 

  1. Рефлексія
  • Ми сьогодні дізналися, як музика передає різні настрої люди­ни. Отже, свою колекцію музичних вражень ми збагатили новими творами.
  • Яких казкових мешканців лісу ми впізнали у творах Е. Ґріґа?
  • Які музичні враження ви отримали від прослуховування п’єс В. Косенка?
  • Які назви мали ці п’єси?

 

  1. Музичне прощання

Дзень-дзелень, дзвенить дзвінок

Вже закінчився урок.

До побачення!

До побачення!

Результат пошуку зображень за запитом "музичне прощання"

docx
Додано
20 січня 2023
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку