Урок з навчання грамоти(письмо) для 1 класу на тему "Письмо малої букви у та з'єднань іі з вивченими буквами"

Про матеріал
Матеріал уроку допоможе вчителю в ігровій формі сформувати вміння писати малу букву у.
Перегляд файлу

Тема :Письмо малої букви у та з’єднань її з вивченими буквами

Мета: розвивати м’язи рук, мислення, увагу,вміння писати букву у  у поєднанні з іншими; ознайомити з малою рукописною буквою у, вчити писати нову букву і поєднувати її з іншими , формувати мовну, соціальну, громадянську, природничу, культурну, здоров’язберігаючу  компетентності. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: малюнок сонечка, зразок рукописної букви у, цеглинки LEGO, елементи малої букви у, мішечки для контролю постави під час письма.

 

І.Оргмомент.

 Барометр настрою.  

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Послухайте уважно уривок пісні. Зверніть увагу, про кого вона?

(Пісня про жука https://www.youtube.com/watch?v=d1XOEBZ4NMQ)

-Які жуки вам відомі?

-Де ми можемо їх побачити? (на вулиці, в лісі, на галявині).

-Восени вони літають? (ні)

-В яку пору і де можна їх побачити ? ( влітку, в траві, на квітах,)

-Але ось одне сонечко(фото) загубилося. Давайте допоможемо йому повернутися до друзів-жуків і своєї подружки сонечку. Я запрошую вас у захоплюючу  подорож слідами жуків. Тож давайте закриємо очі і уявимо себе на лісовій галявині  серед квітів. Відчуваєте їх аромат, а які звуки чутно?(звук вітру, птахів, жуків)                                 

ІІ Повторення вивченого.

- Розплющіть очі, наш супутник-жук навчається у лісовій школі і просить вас пригадати, які букви ви  вже вивчили. (велику і маленьку букви а,о)

- З яких елементів  складається  маленька буква а, о? Які  спільні елементи мають? (малий овал).

 -З яких елементів  складається  велика буква А,О ? Чи є спільні елементи?(немає).

-Назвіть слова, в яких зустрічаються  букви а та о.

--Які слова  пишуться з великої букви?(імена , країни, прізвища..) Ви молодці! Так тримати!

2. Пальчикова гімнастика «Привітання»                          

-Сонечко  задоволене вашими знаннями букв. Пропонує полетіти з ним до лісу. Там пошукати друзів. А для цього треба підготувати пальчики  рук. Вправа «Привітання»      

ІІІ. Актуалізація знань.

 1.Підготовча бесіда.

(Звуки дощу  deti-online.com_-_dozhd-v-lesu )

-Діти , ви чуєте? Дощ розпочався, але нас ніщо не зупинить. Справді?

-Розгорніть прописи на с. 23.Погляньте на малюнок угорі.

-Який дощ іде-літній чи осінній?теплий чи холодний? Чому?

-Доберіть слова, де зустрічається звук У (папуга, удав, дуб)

2. Письмо ліній.

-Сонечко  мені підказує, щоб дощ припинився, треба обвести штриховані елементи на зображенні. Що вони означають?Як їх називають?(подовжені похилі лінії та подовжені похилі лінії з петлею внизу).

-Поклали олівці. Поаплодували собі. Ви робите успіхи. Ось і дощ закінчився.                        

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

-Подивіться, на який незвичний математичний приклад перетворилися дощові лінії.     Якщо додати ці елементи, що отримаємо? (букву у)   Блискавично!

 Письмо рядкової букви у, навчання грамоти

 -На уроці повинні навчитися писати малу букву у та з’єднань її з вивченими буквами.

1. Ознайомлення з рукописною буквою та порівняння із друкованою.  (на дошці букви на магнітній основі)

-Із яких елементів складається рядкова буква у? (коротка похила лінія та подовжена похила лінія з петлею внизу).

-Чи схожа вона на друковану? Чому?                                                     

2. Конструювання букви із цеглинок лего.(робота в парах).              

-А зараз попрацюйте в парі. Із цеглинок складіть букву у. Суперово!

3. Інструктаж до написання рядкової букви у.

-Мала буква у складається з двох елементів: короткої похилої лінії із заокругленням внизу та подовженої похилої лінії з петлею внизу. Починаємо писати коротку похилу лінію із заокругленням внизу від верхньої лінії робочого рядка вниз ,  і доводимо до верхньої лінії робочого рядка. Не відриваючи руки ,пишемо подовжену похилу лінії з петлею внизу. (раз-і, 2-і).

4.Письмо у  повітрі.  (Відео букви)

-Сонечко  просить і його навчити писати букву у. Тож уявімо,як у повітрі можна написати цю букву. (супроводжується відео написанням)                             

5.Письмо у прописах. (с.23) Пригадаємо правила постави під час письма.( Під час письма ноги..лікті..,спина…)

А) письмо елементів букви у (1рядок) 

6. Аплодисменти собі за роботу.(як пальчикова гімнастика)  «Квіточки»                   

Б) письмо букви у. (2-й рядок)                                                           

Фізхвилина .Муз руханка.                                                          

ІІІІ. Закріплення

-Сонечку  сподобалося разом з вами працювати. Воно пропонує  і букві у знайти подруг. Погляньте,як з єднаються  букви у та о.(письмо зразка уо ) це безвідривне з’єднання.

1.Проблемна ситуація.

-Чи однаково поєднаються букви, якщо їх поміняти місцями? (ні)

-Це - верхнє з’єднання.(письмо оу

2. Вправа для очей.

-Щоб бути пильними і побачити друзів сонечка у траві, необхідно тренувати очі. Виконаємо вправи для очей.

3. Продовження  роботи.

- Діти, здається , хтось заблукав у лісі і плаче.  Як гукають в лісі про допомогу (ау)? А якщо плачуть? (уа) ау- безвідривно пишемо , а уа пишемо з відривом ручки. Напишіть це.                                                                                     

4.Як пишуться наступні з’єднання букв? (Ау з великої букви, безвідривне написання. Оу- з відривом ручки).)Завершіть самостійно письмо  наступних пар букв (Ау, Оу).                                                                                  

5. РУХЛИВА ВПРАВА

Хто вже, хто вже там стомився і наліво похилився.

Треба дружно всім нам  встати фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз. На сусіда подивись.

Руки вгору, руки  вбоки. І зроби чотири кроки.

Руки вище підніміть і спокійно опустіть. Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу!Все! гаразд!                                                                         

6.Творче завдання.

-Діти, поки ми вчилися писати букву у, поєднували з вивченими буквами наші жуки сховалися, ажде надворі осінь.. Скажіть, чи можна в холодну пору року побачити жуків? Де? (На виставках, у музеях.)  Слайд) Ви добре обізнані! Супер!

-Погляньте на малюнок .Назвіть жуків, яких тут зображено?( жук-рогач(олень), великі й маленькі, божа корівка).Так, це друзі нашого сонечка.

З’єднай однакових жуків  лініями. Якого вони кольору.?(коричневого)

-Так ось де знаходиться і подружка  нашого сонечка.

-Розфарбуйте жуків. Намалюйте пару сонечку, щоб йому не було самотньо(малюють під пісню «Жуки» )                                                  

Сонечко жук: стоковые векторные изображения, иллюстрации | Depositphotos

ІІІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Наш урок завершено. Домалюйте смайлик  на сторінці зошита.

Прокоментуйте свій вибір, за бажанням.

                                               

 

docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
1520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку