Фрагменти уроків з використанням стратегій "РАФТ", Діаграма Вена, "Асоціативний кущ"

Про матеріал
Такі уроки дають кожній дитині змогу виразити себе в міміці, жестах, русі, співі, малюнку, допомагають усвідомити, що один і той самий образ можна передати різними художніми засобами,розвивають мовлення школярів, сприяють глибокому проникненню учнів у слово, у світ звуків і барв; розвивають естетичний смак, вчать розуміти й цінувати твори мистецтва. Досвід проведення таких уроків переконує в тому, що вони вносять у звичний перебіг шкільного життя новизну, зменшують перевантаження дітей, підвищують їхній творчий потенціал.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Авторська розробка на тему“Фрагменти уроків з використанням стратегій “РАФТ”, Діаграма Вена, “Асоціативний кущ” Полтавський обласний Інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського Виконала : Голобородько Віра Василівнавчитель початкових класів. Кирило-Ганнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Зіньківського району Полтава 2018 р

Номер слайду 2

Сьогодні школа стоїть на межі перебудови. Нашому соціуму потрібні такі учні, які зможуть управляти інформацією, швидко прийматимуть рішення, пристосовуватимуться до нових потреб життя і навчатимуться протягом усього життя. Тому творчий учитель не може стояти осторонь. Останні роки я, як гадаю і кожен учитель, все більше уваги приділяю нетрадиційним формам навчання, шукаючи нові шляхи удосконалення навчально-виховного процесу. Одним із таких шляхів є проведення уроків на основі інтеграції предметів. Такі уроки, або навіть дні дають кожній дитині змогу виразити себе в міміці, жестах, русі, співі, малюнку, допомагають усвідомити, що один і той самий образ можна передати різними художніми засобами розвивають мовлення школярів, сприяють глибокому проникненню учнів у слово, у світ звуків і барв; розвивають естетичний смак, вчать розуміти й цінувати твори мистецтва. Досвід проведення таких уроків переконує в тому, що вони вносять у звичний перебіг шкільного життя новизну, зменшують перевантаження дітей, підвищують їхній творчий потенціал. Нижче пропоную авторську розробку інтегрованого дня у першому класі. 1

Номер слайду 3

2 Мета проведення інтегрованого дня у 1 класі: допомогти дітям зрозуміти основи правильного харчування; корисність вживання овочів і фруктів; мотивування позитивного ставлення до збереження життя і зміцнення здоров’я; формування основних життєвих навичок щодо ведення здорового способу життя; усвідомлення учнями цінності здоров’я у житті людини. Тематичний день. Урок 1. Навчання грамоти Тема: Опрацювання вірша О. Журливої « На зеленому городі» Мета: формувати компетентність уміння вчитися: - вчити швидкого виразного читання; розвивати увагу, спостережливість, уявлення про розмаїття рослин на городі; вміння розпізнавати їх за описом; розкривати їх значення у житті людини. Методично-дидактичне забезпечення: плакати: «Фрукти і ягоди», «Овочі», «Продукти харчування», зайчиків город малюнок, плакат з девізом уроку, іграшковий мікрофон, картки- відгадки, Зайчик - м’яка іграшка, кошик із морквою, малюнки овочів, пензлі, фарби, корони із зображенням овочів. Хід уроку. I. Організація класу - Добрий день вам, діти, милі! - Добрий день! Ви сьогодні всі гарненькі, Всі чистенькі й чепурненькі.

Номер слайду 4

- До уроку всі готові? - Так. Тож урок ми починаємо На город за вітамінами Дружно вирушаємо! II. Мотивація навчальної діяльності Робота над девізом уроку: Вітаміни спо живатимеш, На здоров’я не нарікатимеш. III. Гра «Мікрофон» IV. Повідомлення теми і завдань уроку V. Створення асоціативного куща «Рослини городу» Інтерактивна гра: « Допоможемо Зайчикові посадити город»3 VІ. Робота над віршем «На зеленому городі»

Номер слайду 5

Урок 2. Розвиток зв’язного мовлення. Тема: СОЛОДКА МОРКВА. Опис предмета від імені обраного персонажу для певної аудиторії без визначення формату (РАФТ). Мета: формувати інформаційно-комунікативну компетентність: - вчити учнів складати розповідь за малюнком, послідовно висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, мислення, творчі здібності учнів. I. Організація класу. Ось знову дзвенить дзвінок Всі зібрались на урок. Часу не будем витрачати, Дружно почнемо працювати. II. Актуалізація опорних знань. Розпочнемо наш урок з того, що знову зазирнемо на наш город до зайчика, який ми посадили на читанні. Учень. Ой- ой- ой. Що це? Хтось погриз капустинку. А ось висмикнув морквинку. Що за диво - дивина? Бурячка тут теж нема. III. Постановка проблеми. 4

Номер слайду 6

Вчитель. Діти, зверніть увагу, яких овочів не стало на городі? Подумайте, яка тваринка їх полюбляє? Діти. Зайчик. Вчитель. Правильно діти. Це зайчик. А як ви гадаєте чому зайчик так полюбляє ці овочі? Діти . Бо в них багато вітамінів. Вони корисні для здоров’я, вживаючи овочі ми зміцнюємо свій імунітет. IV. Повідомлення теми і завдань уроку. V. Мотивація навчальної діяльностіЦІКАВО ЗНАТИ. Морква прийшла до нас із Середземномор’я вже дуже давно, за декілька тисячоліть до нашої ери. Спочатку її сіяли як лікарську рослину, та для краси. А пізніше морква стала незамінним продуктом харчування. У моркві дуже багато каротину, який покращує зір і допомагає дітям рости, робить їх стійкими до інфекційних захворювань. Із морки готують багато смачних страв: оладки, бабки, пінники, сік, салати. Її вживають сиру і варену. Особливо корисна морква вам : дітлахам. Ця морква під сонечком щедрим зростала, Вітамінів багато у себе ввібрала. Їжте моркву – це наказ! Із здоров’ям у вас буде- все гаразд!5

Номер слайду 7

VI. Підготовка до написання розповіді. Вчитель. Діти, давайте напишемо розповідь від імені зайчика. Як ви думаєте чому і зайчик так її любить, уважно роздивіться її , попробуйте на дотик, смак, якщо де її знаходить, за якими ознаками. Уважно роздивіться предмет який ми описуватимемо (на учительському столі кошик із морквою, а на партах у дітей малюнки). Розкажіть один одному про моркву. VII. Фізкультхвилинка VIII. Колективне складання тексту – опису «Солодка морква». Я – Зайчик, полюбляю смакувати різними овочами. Я знаходжу її у людей на грядках. Вона продовгувата за формою. Колір має жовтогарячий. Корінчик моркви сидить в землі, а яскраво зелений чубчик красується зверху. Морковиця дуже вітамінна і солодка, корисна для дітей і дорослих, і для нас зайчиків. IX. Самоперевірка роботи. X. Підсумок уроку. Вчитель. Морква як і всі овочі, що ростуть на городі, бажані гості на нашому столі. Хто овочі й фрукти щоденно споживає, Той здоров’я міцне має.6

Номер слайду 8

УРОК 3. ОСНОВИ ЗДОРОВ’ Я. Тема: РОЛЬ ХАРЧУВАННЯ ДЛЯ ЗДОРОВ'Я. ЯКІСНЕ ХАРЧУВАННЯ. Мета: формувати здоров’язберігаючу компетентність пояснити учням значення харчування для здоров’я; поняття про групи їжі; ознайомити із правилами адек¬ватного якісного харчування; викликати у дітей інтерес до вітамінних продуктів та прагнення дбайливо ставитися до власного здоров'я. ХІД УРОКУ I. Організаційна частина. II. Мотивація навчальної діяльності. 1. Проблемне запитання —Як ви вважаєте, для чого людина щодня вживає їжу? 2. Робота за підручником (С. 28)1. Релаксаційна пауза Учитель. Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. (Звучить музика.) —Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м'яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувались на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. Ми наближаємось до планети... Розплющте очі. Яка красива планета Корисної їжі! 7

Номер слайду 9

(малюнок зайчикового городу, який ми посадили на читанні). Діти. Та це ж наша грядка, яку ми посадили на уроці читання. Як гарно виглядає наша грядка. Яких тут овочів тільки не має? І всі вони як і інші продукти насичені вітамінами. III. Вивчення нового матеріалу. Розповідь про вітаміни. IV. Робота в зошиті. Інтерактивна гра « Мікрофон». V. Творча фізпауза. Діти фрукти полюбляють, Вітаміни споживають. Діти добре знають: фрукти Вітамінні продукти. Діти овочі вживають, Бо користь велику від них мають. Діаграма Вена 8

Номер слайду 10

Дякую за увагу9 Список використаних джерел. Бех І. Інтеграція як освітня перспектива. Початкова школа – 2009, №5 Большакова І. Міжпредметна інтеграція змісту навчання // Початкова освіта. – 2013. - № 40 (712). – С. 4 Горгош Л.І. Інтеграція традиційних та інноваційних технологій в навчально- виховному процесі початкової школи // Розкажи онуку – 2009 - №1-2. – С.4-8. Осколова М. Інтеграція в процесі навчання грамоти. // Початкова школа 2011. - №16, Навчальні програми. 1 клас : методичні рекомендації щодо організації навчально- виховного процесу 2016/2017 навчальному році з коментарем провідних фахівців. – Х : Вид-во «Ранок», 2016. – С. 4.style.colorfillcolorfill.type

pptx
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку