Урок з навчання грамоти. Тема" Звук [у]. Мала буква у. Розповідь за малюнками".""

Про матеріал
Урок з навчання грамоти за програмою О.Я.Савченко. До зошита К.Пономарьової "Я пишу".
Перегляд файлу

Урок з української мови (навчання грамоти)

1 клас за букварем Пономарьової К.

 

Тема. Звук [у]. Мала буква у. Розповідь за малюнками.

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [у] , позначення його буквою «у» ,  вчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [у] на початку, в середині і в кінці; удосконалювати вміння виконувати завдання на встановлення відповідності, будувати речення і розповіді за малюнками; виховувати старанність, взаємодопомогу, повагу один до одного.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повторення вивченого.

  1. Артикуляційні вправи.
  1. Здмухнути пір’їнку.
  2. Понюхати квітку.
  3. Подути на кульбабку.
  1. Ланцюжок скоромовок.

Повторення вивчених скоромовок.

3. Гра « Утвори склад»

Учитель називає приголосні звуки, а діти утворюють з них склади разом з голосними а, о.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

      Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадування загадки.

Ось до класу всіх скликає

Голосистий цей дзвінок.

І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на ….(урок)

  • Який перший звук чуємо у цьому слові?
  • Чи можемо ми обійтися без цього звука?

Отже, сьогодні ми будемо вчити про звук у. Дізнаємося, якою буквою він позначається.

ІV. Вивчення нового матеріалу.
Робота за букварем.

1. Бесіда за малюнком на с.40.

 

- Де відбуваються події?

- Що роблять букви? (буква-вчителька подає букві-учневі указку). Фантазують, що має відбуватися далі.

2. Робота в парах.

Звуковий аналіз слова указка.

Діти викладають із фішок звукову схему цього слова, порівнюють її зі схемою, поданою під малюнком. Після цього виділяють перший звук у слові указка, спостерігають за його вимовою.

 3.Артикуляція звука [у]. Віднесення його до голосних, позначення фішкою.

4. Вправи на злиття звука [у] з різними приголосними звуками.

Півень – ку-ку-рі-ку.

Сова – угу-угу-угу.

Корова – му – у –у.

Зозуля – ку-ку.

Утворіть злиття звука  [у] з приголосними р, м, д, с і т. д.

5.Гра «Впіймай звук  [у] в словах».

Учень, окунь, рука, папуга, удав, вулиця.

6.Самостійний добір слів зі звуком  [у].

7.Фізкультхвилинка.

8.Ознайомлення з буквою.

- Для позначення цього звука на письмі використовують букву у. Потім ознайомлює дітей з малою друкованою буквою у. Під керівництвом учителя учні аналізують, з яких елементів складається ця літера. Звертають увагу на стрілочки, які показують напрямок руху олівця під час друкування букви. На що схожа буква .

Друкування букви в зошиті.

9. Робота в групах.

Визначення місця букви у словах.

- Складемо речення за малюнками.

- Що робить буква у на малюнках?

- Складіть звуковий аналіз слів.

(Презентація )

10. Завдання Читалочки

– Читають ряди букв зліва направо і згори донизу спочатку повільно, а потім у прискореному темпі.

 

11.Робота в парах.

Встановлення відповідності .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Фізкультхвилинка.

 

13. Складаємо розповідь. Робота за рядами.

 

- Розгляньте малюнки. За кожним малюнком складіть коротеньку розповідь.

- Прочитайте , що вимовляє хлопчик, граючись із паровозиком (У-у-у!), як плаче немовля (У-а! У-а!), що вигукують діти, заблукавши в лісі (А-у! А-у!).

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія

- Яку букву вивчали на уроці?

- Який звук вона позначає?

- Доберіть слова зі звуком [у], визначити його місце в слові (на початку, у середині чи в кінці слова).

Рефлексія за допомогою смайликів.

 Робота біля «Дерева успіху».

docx
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
6699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку