Урок з української мови (навчання грамоти)
1 клас за букварем Пономарьової К.
Тема. Звук [у]. Мала буква у. Розповідь за малюнками.
Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [у] , позначення його буквою «у» , вчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [у] на початку, в середині і в кінці; удосконалювати вміння виконувати завдання на встановлення відповідності, будувати речення і розповіді за малюнками; виховувати старанність, взаємодопомогу, повагу один до одного.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Повторення вивченого.
Повторення вивчених скоромовок.
3. Гра « Утвори склад»
Учитель називає приголосні звуки, а діти утворюють з них склади разом з голосними а, о.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок.
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на ….(урок)
Отже, сьогодні ми будемо вчити про звук у. Дізнаємося, якою буквою він позначається.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Робота за букварем.
1. Бесіда за малюнком на с.40.
- Де відбуваються події?
- Що роблять букви? (буква-вчителька подає букві-учневі указку). Фантазують, що має відбуватися далі.
2. Робота в парах.
Звуковий аналіз слова указка.
Діти викладають із фішок звукову схему цього слова, порівнюють її зі схемою, поданою під малюнком. Після цього виділяють перший звук у слові указка, спостерігають за його вимовою.
3.Артикуляція звука [у]. Віднесення його до голосних, позначення фішкою.
4. Вправи на злиття звука [у] з різними приголосними звуками.
Півень – ку-ку-рі-ку.
Сова – угу-угу-угу.
Корова – му – у –у.
Зозуля – ку-ку.
Утворіть злиття звука [у] з приголосними р, м, д, с і т. д.
5.Гра «Впіймай звук [у] в словах».
Учень, окунь, рука, папуга, удав, вулиця.
6.Самостійний добір слів зі звуком [у].
7.Фізкультхвилинка.
8.Ознайомлення з буквою.
- Для позначення цього звука на письмі використовують букву у. Потім ознайомлює дітей з малою друкованою буквою у. Під керівництвом учителя учні аналізують, з яких елементів складається ця літера. Звертають увагу на стрілочки, які показують напрямок руху олівця під час друкування букви. На що схожа буква .
Друкування букви в зошиті.
9. Робота в групах.
Визначення місця букви у словах.
- Складемо речення за малюнками.
- Що робить буква у на малюнках?
- Складіть звуковий аналіз слів.
(Презентація )
10. Завдання Читалочки
– Читають ряди букв зліва направо і згори донизу спочатку повільно, а потім у прискореному темпі.
11.Робота в парах.
Встановлення відповідності .
12. Фізкультхвилинка.
13. Складаємо розповідь. Робота за рядами.
- Розгляньте малюнки. За кожним малюнком складіть коротеньку розповідь.
- Прочитайте , що вимовляє хлопчик, граючись із паровозиком (У-у-у!), як плаче немовля (У-а! У-а!), що вигукують діти, заблукавши в лісі (А-у! А-у!).
V. Підсумок уроку. Рефлексія
- Яку букву вивчали на уроці?
- Який звук вона позначає?
- Доберіть слова зі звуком [у], визначити його місце в слові (на початку, у середині чи в кінці слова).
Рефлексія за допомогою смайликів.
Робота біля «Дерева успіху».