Звук [м]. Мала буква м. Читання складів і слів з вивченими літерами

Про матеріал
Звук [м]. Мала буква м. Читання складів і слів з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою. Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою м, вчити її друкувати; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання; розвивати спостережливість, уміння порівнювати значення слів, складати речення й розповіді за малюнками, встановлювати відповідність між складами, малюнками і словами; виховувати старанність, інтерес до дитячих книжок.
Перегляд файлу

Тема. Звук [м]. Мала буква м. Читання складів і слів з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою.

Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою м, вчити її друкувати; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання; розвивати спостережливість, уміння порівнювати значення слів, складати речення й розповіді за малюнками, встановлювати відповідність між складами, малюнками і словами; виховувати старанність, інтерес до дитячих книжок. 

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  2. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Повторення вивченого

- Пригадаймо, які букви, що позначають голосні звуки ми з вами вивчили?

- Як можна упізнати ці звуки?

- Яку букву на позначення приголосних звуків ми вивчали на попередньому уроці?

  1. Робота з персоніфікованими буквами

Відкрийте букварики на с.58

  • Що роблять букви?
  • У який час вони вийшли погуляти (пізно ввечері, коли зійшов місяць і небо вкрилося зірками)
  • Який місяць (добрий, привітний).
  • Знайдіть на малюнку предмети, назви яких починаються на букву «ем» (мак, місяць)

Потім учні виділяють перший звук у слові мак, стежать за його вимовою, з’ясовують, що під час вимовляння звука [м] губи стуляються й утворюють перешкоду для видихуваного повітря, отже, цей звук приголосний. Далі вимовляють перший звук у слові місяць, порівнюють вимову звуків [м] і [м′], роблять висновок, що перший звук твердий, а другий – м’який.

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми вивчатимемо букву «ем», що позначає звук [м], [м']. Будемо навчатися читати з нею слова.
  1. Вивчення нового матеріалу

1. Аналіз зразка та письмо друкованої літери.

  • На письмі ці звуки позначаються буквою «ем». Розгляньте маленьку друковану букву.
  • Зі скількох частин вона складається?
  • Спробуємо написати маленьку букву, звертають увагу на стрілочки, які показують напрямок руху олівця під час друкування букви «ем».

Після цього друкують її умовно в повітрі (здійснюючи рух за напрямом стрілочок), а потім у клітинках. Друкування здійснюється під рахунок раз і, два і.

2. Визначення місця букви у словах.

- Перегляньте наступне завдання у підручнику.

- Визначте, де знаходиться буква у кожному слові.

- Складіть речення до кожного малюнка.

3. Читання складів та слів з вивченою буквою

Попрацюємо над завданнями Читалочки.

У завданні Читалочки першокласники читають спочатку закриті склади, поєднуючи за стрілочками букви на позначення голосних звуків з літерою «ем». Можна запропонувати прочитати ці самі склади знизу вгору. Потім учні читають склади в таблиці: спочатку верхній ряд, пригадавши букву «ел» і спосіб читання складу-злиття, а потім читають парами склади верхнього і нижнього рядків (ла, ма; лу, му; ло, мо; ли, ми; лі, мі; ле, ме). З метою вдосконалення навички читання варто запропонувати учням читати ці склади по кілька разів у різних напрямках (наприклад: прочитати склади в другому рядку таблиці, читати склади парами знизу вгору (ма, ла; му, лу і т.д.), прочитати всі склади з буквою «ел», а потім з буквою «ем»).

4. Читання складів та співвіднесення їх зі схемами та малюнками.

Наступне завдання призначене для продовження формування вміння читати склади-злиття та встановлювати відповідність між складами, малюнками і словами. Спочатку діти читають склади-злиття в лівій колонці (зверху вниз і знизу вгору). Потім знаходять малюнки, назви яких починаються з того чи іншого складу і з’єднують стрілочками склади з цими малюнками. Далі проводять стрілочку від кожного малюнка до клітинок, у яких надруковане слово – назва малюнка. Два перших склади останнього слова (молоток) учні друкують під керівництвом учителя (хтось із учнів або вчитель друкує його ще й на дошці).

5. Упізнавання звуків [м], [м’] у словах.
— Послухайте слова, які я буду вимовляти. Якщо слово починається з приголосного твердого звука [м], то показуйте фішку з однією рискою; якщо з м’якого приголосного [м’], то фішку з двома рисками.

МІЗИНЕЦЬ, МАВПА, МИШКА, МІКРОСКОП, МОЛОТОК, МІКСЕР, МАЛИНА, МІЛИНА, МІМОЗА, МОРОЗИВО, МУХА, МІНУС, МІРАЖ, МЕТЕЛИК, МІСТ, МІКРОФОН, МОРОЗ, МІХ.

6. Робота в зошиті

7. Складання речень за поданим початком та малюнками

У наступному завданні діти складають речення за поданим початком і малюнком. Перше речення складає вчитель (Мала мишка стала на задні лапки. або Мала мишка шукає свою нірку.). Решту речень учні читають за поданим учителем зразком: спочатку читають початок речення, потім називають малюнок і продовжують речення на власний розсуд.

  1. Робота з дитячою книжкою

Решту часу на уроці слід приділити роботі з дитячою книжкою. Учитель самостійно обирає книжки чи книжку, за якими проведе цей етап уроку.

  1. Підсумок уроку

З якою буквою ми познайомилися сьогодні на уроці? Які звуки вона позначає?

— Пригадайте і назвіть слова з твердим приголосним звуком [м], м’яким приголосним [м’].

— Яке найдорожче слово для кожної дитини навчилися читати? Як ви

 

 

 

 

docx
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
2365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку