Клас: 3-Б
Тема: Птахи в польоті
Мета: навчальна: ознайомити учнів із будовою тіла птахів; навчити відтворювати характерні особливості силуету птахів у русі;
розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх, формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Хід уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності до уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Давайте пригадаємо, які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте? ( портретний жанр, анімалістичний жанр, натюрморт, пейзажний жанр)
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
_ Діти, який настрій у вас сьогодні? Яка погода за вікном? Яка пора року?
-Які ознаки весни ви знаєте?( Асоціативний кущ ) А найголовніша ознака?
-Так повернення птахів з теплих країв.
-Птахи, які повертаються з теплих країв, як називаються? ( перелітними)
(Ластівки, солов’ї, шпаки, лелеки, стрижі)
-А які ще є птахи? ( Осілі: кочові)
Відгадайте загадки
Маленька, чорненька, співає, щебече,
Під стріхою з глини зліпила гніздечко,
Роздвоєний хвостик, як ножечки, має.
Що це за пташина? Хто пташку цю знає?
(Ластівка)
Пташка невеличка, в неї білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка, фартушок
Жовтенький, голосок тоненький, і
Ця пташка невеличка називається …
( Синичка)
Швидко скрізь цей птах літає,
Всіх комашок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує.
В нього спереду шильце,
Ззаду вильце,
На грудях біле полотенце.
( Ластівка)
Хто це у садку скрекоче,
Всі новини знати хоче?
Це хитренька, білобока,
З чорним хвостиком… ( Сорока)
YІ. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
- Де б ми не були – на морському узбережжі, у лісі, у селі чи місті- нас завжди оточують пташині голоси. Які ж вони різні! Чи помічали ви, що, коли співає пташка, людина підводить голову, щоб побачити цього дивовижного співака. Пташка може бути зовсім маленькою, майже непомітною, але з сильним та красивим голосом. Як наприклад соловей.
Всі птахи різняться між собою і за формою, і за кольором! Світом птахів захоплюються і художники. Один з них - це шотландський художник Арчибальт Торберн, якого зараз визнано одним з найкращих художників, які зображували птахів. ( наочність)
Ознайомлення з репродукціями картин художників:
-Розгляньте репродукції картин, що зображують птахів. Які враження від робіт майстрів? -Яка картина викликала особливі почуття? Чому?
- Мабуть у вас теж виникало бажання намалювати свого улюбленого птаха? Сьогодні ознайомимось із правилами зображення птаха.
- Це зробити зовсім не складно. Спочатку пригадайте з яких частин складається птах? ( тулуб, голівка, хвостик, дзьобик, крильця)
Y. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
YІ. ІНСТРУКТАЖ
. Повторення правил малювання фарбами, олівцем.
Починати малювати потрібно з великих форм – тулуба та голови. Потім з’єднуємо їх між собою шиєю. А вже після цього малюємо дрібні деталі- хвіст, крила, лапки, дзьобик.
- Сьогодні ми будемо малювати птаха, який летить. Адже птах в польоті дуже цікаво виглядає - його крила розправлені, шия витягнута. Він ширяє у небі та дивиться на нас згори вниз.
YІІ. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
- Давайте перевіримо, як ви підготувалися до уроку. Які матеріали та інструменти необхідні? (Перевірка готовності учнів до роботи)
Творче завдання
Намалюйте птаха в русі. Спочатку намітьте контури олівцем, потім розфарбуйте акварельними фарбами.
YІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Інтерактивний прийом «Мікрофон»
ЗАВЕРШІТЬ РЕЧЕННЯ:
-«Сьогодні я дізнався…»;
-«Я вже давно знав про…»;
-«Мене здивувало…»;
-«Мені захотілось…»;
-«Було цікаво…»;
-«Було складно…»;
-«Мені довелося пригадати…»;
-«Маю запитання щодо…»;
-«Тепер я можу…».
Бесіда
- Які птахи зустрічаються у нашій місцевості?
- Як вони виглядають?Чи відрізняється зображення птаха в спокою та в русі?
ІХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Загальна оцінка уроку.