Урок з образотворчого мистецтва "Сприймання мистецтв. Архітектура (вид мистецтва, стилі).Архітектурний образ. Етюдні замальовки."

Про матеріал

Мета: продовжувати закріплювати знання учнів про архітектуру як вид візуального мистецтва, поглиблювати ознайомлення з видами архітектури; ознайомлювати учнів із виражальними засобами архітектури; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати,

розрізняти та аналізувати характерні особливості архітектурної споруди; закріплювати навички зображення архітектурних об'єктів, передавати форму та будову будівель; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього

світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру.

Перегляд файлу

Урок 9

Тема. Сприймання мистецтв. Архітектура (вид мистецтва, стилі).Архітектурний образ. Етюдні замальовки.

Мета: продовжувати закріплювати знання учнів про архітектуру як вид візуального мистецтва, поглиблювати ознайомлення з видами архітектури; ознайомлювати учнів із виражальними засобами архітектури; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати,

розрізняти та аналізувати характерні особливості архітектурної споруди; закріплювати навички зображення архітектурних об’єктів, передавати форму та будову будівель; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього

світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру.

Обладнання: навчальні плакати («Складові архітектурних об’єктів» та ін.); зображення робіт відомих архітекторів (панорами міст та окремі об’єкти) і навчальні роботи з методичного фонду; фотозображення.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання або кольоровий картон;

простий олівець; гумка; гуаш, акварель, пастель або кольорові олівці; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Основні поняття: «архітектура», «архітектурна форма».

Тип: комбінований урок.

Коментар

Урок є початковим ознайомленням із архітектурою як видом візуального мистецтва. Іллюстрації та обсяг матеріалу, що пропонуються для вивчення, учитель обирає самостійно. Для ілюстрування бажано використовувати зображення архітектурних споруд, що вже знайомі учням. Перевагу слід віддавати спорудам рідного міста (селища).

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда за питаннями

Учитель проводить загальне опитування у прийнятній для себе формі з метою виявити знання учнів про архітектуру як вид візуального мистецтва, які учні засвоїли в попередніх класах.

IIІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Римський архітектор Вітрувій у своєму творі «Десять книг з архітектури » визначив такі вимоги, що висуваються до споруд: користь, міцність і краса.

 Зрозуміло, що перше місце посідає користь, адже ми вже говорили про те, що будь-яку архітектурну споруду будують для чогось, із якоюсь метою. От ця доцільність і визначає її зовнішній вигляд, матеріал, розмір, декор, місце в забудові та ін. Отже:

1. Головна вимога — користь, або функціональний бік архітектури, тобто для чого будується споруда.

2. Друга вимога Вітрувія — міцність — містить розуміння конструкції, що знаходиться в основі споруди, або конструктивного боку архітектури. Нам належить ознайомитися зі стійково-балковою, хрестово-купольною та каркасною готичною системами, системою

арочного склепіння.

3. Третя вимога — краса, або естетичний бік архітектури. І корисність, і міцність повинні втілюватися в красивій формі, а це і є естетичний бік будь-якої споруди.

 Ці три складові стали на багато століть головною умовою створення споруд: сучасною мовою користь — це функціональність, міцність — конструкція, а краса визначається багатьма чинниками, зокрема кольором і декоративними елементами. Архітектурні форми — це ті  першоелементи, які відбивають у собі всі особливості архітектури: і функцію, і конструкцію, і естетичну виразність.

 Знання архітектурних форм надає нам можливість логічно і чітко розглянути споруду, а аналіз їх еволюції дозволяє ознайомитися зі стилем. Ще один бік функціональності — урахування кліматичних умов. Зведення стін і фундаментів залежить від кліматичних умов, визначається ними.

 Існує три види архітектури: архітектурні споруди, ландшафтна архітектура і містобудування.

У кожному виді є свої підвиди. Так, споруди можуть бути громадськими, житловими і промисловими.

 Об’єктами ландшафтної архітектури є міські сквери, бульвари, сади і парки.

Містобудування займається проектуванням міст, селищ.

 

(Учитель пропонує для перегляду зображення різних видів архітектури упереміш — учні повинні визначити, до якого виду архітектури належать споруди.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Учитель пропонує учням розглянути зображення архітектурних споруд різного призначення. Учні мають самостійно визначити функціональне призначення споруд за їх виглядом та конструкцією.

Творче завдання

Слово вчителя

Чи любите ви місто (селище), в якому мешкаєте? Намалюйте одну мить з життя вашого міста. Матеріали для роботи оберіть згідно із вашим задумом.

Індивідуальна робота за творчим завданням

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Учителеві потрібно приділити особливу увагу тим роботам, в яких учні виявили власну фантазію, а не лише наслідували запропонований зразок.

Коментар

Під час уроку діти мають засвоїти поняття «архітектура як вид мистецтва», «архітектурна споруда», «архітектурна форма»; уміти розрізняти, аналізувати й відтворювати характерні риси архітектурної форми.

VІ. Домашнє завдання

Учням пропонується підготувати реферативну розповідь про пам’ятку архітектури за власним вибором.

 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
2654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку