Урок з образотворчого мистецтва у 7 класі на тему: « Особливості ландшафтної архітектури. Створення композиції «Мій парк» в техніці колаж»

Про матеріал
Розробка відкритого уроку з образотворчого мистецтва для 7 класу на тему:« Особливості ландшафтної архітектури. Створення композиції «Мій парк» в техніці колаж»
Перегляд файлу

Коростенська  ЗОШ № 5

Учитель: Бех Тетяна Миколаївна

Урок з образотворчого мистецтва у 7 класі на тему:

« Особливості  ландшафтної архітектури. Створення композиції

«Мій парк» в техніці колаж»

Мета:

навчальна:  ознайомити учнів із ландшафтною архітектурою; дати поняття про  різні стилі ландшафтної архітектури; навчити створювати ландшафтну композицію в техніці колаж;

розвиваюча: розвивати вміння сприймати,  розрізняти та аналізувати характерні особливості ландшафтно-архітектурних стилів; компонувати елементи композиції, передавати плановість, свій настрій та враження; розвивати дрібну моторику рук ; формувати естетичні почуття, смак, творчі і комунікативні здібності учнів, прищеплювати навички співробітництва;

виховна: виховувати в учнів почуття прекрасного, естетичне сприйняття навколишнього світу; розуміння та дбайливе ставлення до пам’яток архітектури; любов до національної архітектурної спадщини; патріотичні почуття до рідного міста; взаємоповагу, акуратність, прагнення до самовираження, відповідальність за результати колективної роботи. 

Обладнання: малюнки, зображення пам’яток ландшафтної архітектури, фотографії місцевого парку , фотоматеріали, що представляють різні стилі садово-паркового мистецтва; презентація до уроку, комп’ютер, мультимедійна дошка; схема поетапного створення композиції; папір, різні графічні матеріали, клей,  ножиці, гумка, серветка.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I.Оранізаційний момент

        Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

II.Актуалізація опорних знань

Учитель читає вірш

Яких мистецтв лише нема!

У нас у королівстві – тьма!

Живопис, Графіка, Скульптура,

І я потрібна всім – Архітектура!

Історії літопис кам’яний,

Застигла музика – мене так називають.

Ви для фантазії збудуйте парк і замок свій,

Хай в ньому щастя й радість процвітають!

-Діти, ви зрозуміли, що сьогодні на уроці ми продовжуємо розмову про архітектуру. А про яку саме, вам прийдеться здогадатися, виконавши вправу «Третій зайвий».

Перед вами  на партах лежать три зображення: потрібно знайти зайве, вивісити на дошку і пояснити чому? (зайва ландшафтна архітектура)

-Чи здогадалися ви тепер, яка тема сьогоднішнього уроку?

        ІII.Оголошення теми та мети уроку  (слайд)

Так, сьогодні ми розглянемо особливості ландшафтної архітектури та створимо композицію «Мій парк» в техніці колаж. Зацікавились?

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?  Відповіді-бесіда:

(Розглянемо детальніше, що таке ландшафтна архітектура; Згадаємо, як виконується колаж; Створимо красиву композицію.)

Дійсно, саме про красу і вічність ми будемо сьогодні говорити.

 Тому епіграфом  уроку візьмемо вислів: «Краса врятує світ.» А чи це так, свій висновок кожен зробить в кінці. 

IV Викладення нового матеріалу

Діти, ви знаєте, що людина - це частинка при­роди. Але з розвитком на­уки й техніки нам дедалі більше бракує спілкування з нею. Саме тому мешканці міст намагаються бути ближчими до природи, удосконалюючи довкілля.

Як ви думаєте,

Вправа "Мозковий штурм"

  • Яким чином людина може удосконалити міське сере­довище, щоб бути ближчою до природи? (Створюючи не­величкі оази природи в місті).
  •  А які природні об'єкти милуватимуть око й будуть до­речні в будь-якому місті? (Зелені насадження, квітники, ставки, фонтани тощо).

Ці питання споконвіку хвилювали людство. Нас вони також не обійшли. Тому ви заздалегідь  поділилися на 3 групи(слайд),кожна  з яких отримала своє завдання.

«Історики» - віднайти згадку про найдавнішу ландшафтну архітектуру.

«Дослідники» - дослідити, які основні типи парків існують.

«Екскурсоводи» - провести віртуальну екскурсію в парк.

  До слова запрошуємо представників групи «Істориків»

           Історична довідка (виступ учня групи)

 Мистецтво  створення садів та парків відомо людству з стародавніх часів. Найдавнішою ландшафтною архітектурою є одне із Чудес Світу – висячі сади Семіраміди.(СЛАЙД)

Цей шедевр побудували за наказом могутнього вавилонського правителя Навуходоносора II. Він звелів найкращим інженерам, математикам і винахідникам створити диво- дивне на радість своїй дружині Амітіс, яка була родом з Мідії, землі наповненою ароматом квітучих садів і зелених пагорбів. В душному і запиленому Вавилоні вона задихалася і тужила за рідними краями. Щоб утішити її, Навуходоносор наказав звести «висячі сади». (СЛАЙД)

    В архітектурному плані Висячі Сади являли собою східчасту піраміду, що складалася з чотирьох ярусів. На кожному ярусі був насипаний шар родючої землі і висаджені найрідкісніші й найпрекрасніші дерева і квіти. Між собою вони з’єднувалися широкими сходами з мармуровими щаблями.(СЛАЙД)

Чимало довелося потрудитися й інженерам, щоб створити водопідйомні пристрої для поливання чудових садів.
Уся ця незвичайна і дивовижна споруда спиралася на безліч колон, тому здалеку здавалося, що сади цариці зависають у повітрі. Через що їх і прозвали «висячими садами Семіраміди». СЛАЙД

           На жаль, це диво проіснувало недовго — всього близько двох століть, але пам’ять про нього збереглася в історії по сьогоднішній день.(СЛАЙД)

  • Дякуємо «Історикам» за корисну інформацію.

Слово вчителя

Діти, термін «ландшафтна архітектура»  вперше з’явився в 1828році, завдяки шотландцеві Гілбертові Лаїнгу Мізону, який так і назвав свою книгу: «Ландшафтна архітектура і видатні художники Італії».

 У книзі розповідалося про типи архітектури, наведені у пейзажному живописі. Отже, саме пейзажний живопис став «батьком» ландшафтної архітектури  як одного з видів візуальних мистецтв.(СЛАЙД)

Слово «ландшафт» в перекладі з німецької мови означає вид місцевості. А

ландшафтний дизайн — поняття власне нове, з’явилося в  XX ст. Термін виник в Західній Європі в густо населених та індустріально розвинених країнах, де масова індустріалізація і зростання передмість швидко призвели до тиску на навколишнє середовище.

Ландшафт може бути природним і штучним. Природний ландшафт створений самою природою, а штучний організовує людина. Це вміння дано, звісно, не кожному — для нього потрібна висока професійна майстерність. В різні історичні епохи існували свої особливості в організації ландшафтних композицій.

Про ці особливості приготувала нам повідомлення група «Дослідників». Просимо до слова.

Виступ групи «Дослідників»

(1 учень)

Сьогодні склалися такі основні типи парків:

• терасні  італійські  (із розташуванням ділянок на різних рівнях, зі сходами і каскадами, терасами з чіткою виразністю симетрії);(СЛАЙД)

регулярні французькі - це повне підпорядкування законам геометрії (із алеями, партерами і водоймищами геометрично правильних форм); В них вода, рослини, скульптури були розташовані за симетричним малюнком. Історично регулярний сад був містом процесій, прогулянок або сидячого відпочинку.(Версаль)(СЛАЙД) (2 учень)

пейзажні англійські (живописна композиція на зразок природного ландшафту — із галявинами ). Такі парки асиметричні вони підтримують природній вигляд місцевосці. (Софіївка)(СЛАЙД) (3 учень)

Зразком цього стилю є прекрасний парк нашої держави – Софіївка. На ньому ми хочемо трохи зупинитися, бо парк відноситься до «7 чудес України».

Цей парк був побудований найбагатшою людиною Європи кінця XVIII століття польським магнатом Станіславом Потоцьким для  красуні грекині Софії, як весільний подарунок. Парк знаходиться в місті Умані.

Він розміщений в мальовничій долині красивої річки Кам’янки. Альтанки, композиції з каменю, підземна річка, шум водоспадів зачаровують своєю неповторністю та приваблюють до себе чисельних туристів. (СЛАЙДИ) (4учень)

Наступний тип парку - це

мініатюрні сади (у іспано-мавританських дворах; японські сади — символічні композиції з води, рослин і каміння, сільський стиль). (СЛАЙД) (5 учень)

  •        Парк сучасного стилю (модерн) (відрізняється простотою ліній і скульптурністю об’ємів. Прості огорожі, суворі лінії — чорні штахети. Аксесуари допускаються, але надто обмежено: девіз садового модерну — «чим менше, тим краще» Планування найчастіше всього геометричне, але в ньому не дотримано симетрії.). (СЛАЙД) (6 учень)

Родзинкою ландшафтного дизайну є малі архітектурні форми - це

  невеликі за величиною елементи, прикраси ландшафтної архітектури:

 - скульптури,

 - вази, вазони,

 - постаменти,

 - лави,

 - великі камені,

           - фонтани,

      - огорожі,

  - колони,

  - сходи тощо.

(7 учень) (СЛАЙД).

За призначенням парки поділяються:

  • Парк відпочинку
  • Дитячий майданчик
  • Меморіальний парк
  • Гідропарк
  • Дендропарк
  • Зоопарк
  • Ботанічний сад.(СЛАЙД) (8 учень)

Дякуємо, молодці, було дуже цікаво.

Отже, ми можемо зробити висновок, що головна мета створення ландшафтних композицій — це гармонійно співвіднести і вжити всі матеріали в сукупності зі штучним середовищем.

 Скажіть, будь ласка, а чи є у нашому місті така ландшафтна архітектура?

(Так, Древлянський центральний парк відпочинку ім.М.Островського)

 

Кожен з вас, я впевнена, любить прогулятися нашим парком.  Тому група «Екскурсоводів» запрошує всіх нас  туди на віртуальну екскурсію .

Виступ групи «Екскурсоводів»

 (СЛАЙДИ Презентація).

Наш парк ожив й покрасивішав!

 Алеї , лавки ,ліхтарі.

 А ввечері він полюднішав,

 Співає молодь попурі.

Приходять в парк старі і діти

 Помилуватись,відпочить,

Посидіть просто серед квітів,

Гірке забути хоч на мить.

 На роликах ,дивись,- хлопчина

 Катається сюди-туди

На лавці - матінка й дитина

Біля фонтану і води. (1 учень)

 

Древлянський парк - головна визначна пам'ятка міста Коростень. Розташований  він у центрі, на гранітних берегах річки Уж. Природа неймовірно красиво поєднала тут  воду, каміння та зелень.

Знизу, біля самої річки, знаходиться пам’ятник княгині Ольги. Саме тут вона любила гуляти та купатися.

Правий і лівий береги з’єднує підвісний міст. Це романтичне місце для закоханих. Тут вони вішають замок своєї вірності та любові, а ключ викидають  глибоко в річку. Краєвид звідси дуже гарний: знизу дзюрчить річка, з обох боків гранітні каньйони, які потопають в зелені, а ландшафт парку видно як на долоні.

Всередині в парку вас зустріне чимало історичних пам’ятників. Ось княжна Малуша зі своїм сином – майбутнім Володимиром Великим. А ось – Добриня Нікитич йде, тримаючи свого коня за повід. На найвищому пагорбі, над річкою, височить 10-и метровий воїн – князь Мал. Саме тут  його війська в далекому 945 році піднялися проти київського князя Ігоря та отримали перемогу. Видно  Мала з усіх куточків парка.  Поряд з пам’ятником – дерев’яне  укріплення стародавнього міста Іскоростень. Під низом, всередині пагорба, знаходиться військово – історичний комплекс «Скеля», відкритий в реальному бункері..

Весь парк прикрашають романтичні альтанки, лавки, фонтани та водойми.

Часто парк ім. М. Островського асоціюється з фестивалем дерунів. І невипадково, адже щороку у вересні саме в парку проходить все дійство фестивалю, який став для місцевих і туристів традиційним святом. Тому недивно, що в ньому було відведено почесне місце і для пам’ятника Деруну.

Дякуємо,шановні «Екскурсоводи».

А зараз діти, я думаю, що ви вже отримали достатньо інформації, щоб на деякий час стати ландшафтними  архітекторами і  створити свій парк.

V. Практична робота учнів

Перед нашою роботою давайте згадаємо про техніку безпеки. Що ви повинні пам’ятати на уроках образотворчого мистецтва під час роботи з клеєм та ножицями? (Відповіді учнів) (СЛАЙД)

Техніка, в якій ви будете виконувати роботу – колаж. Він цікавий тим, що з підручного, а інколи застарілого матеріалу: газет, журналів, рекламних буклетів, фотокарток, ілюстрацій ми можемо створити оригінальну нову композицію.

Подивіться,будь ласка на дошку, я покажу, як  це можна зробити.

Демонстрація вчителем зразка виконання практичної роботи (мультимедійна дошка).

Працювати ви будете в групах, згадайте правила роботи в такій формі та отримайте поради психолога:

  • Вибрати керівника групи
  • Вислухати пропозиції кожного
  • Обговорити їх
  • Обрати кращий варіант
  • Розподілити доручення
  • Виконати композицію. (СЛАЙД)

Поради психолога. Людські якості,які знадобляться вам сьогодні:

  • Ініціативність
  • Підтримка
  • Успіх
  • Взаємоповага
  • Комунікабельність
  • Впевненість (СЛАЙД)

(А зараз сядьте зручно,заплющте очі і налаштуємось на позитивну роботу. Уявіть собі, що ви йдете осіннім парком. Тихо шелестить листя під ногами, десь ледве чутно озветься пташка. Так тихо, приємно. Ледь-ледь погойдується гілля дерев. Опадають листочки. Так хороше, як у казці. Ви наближаєтеся до красивої альтанки, сідаєте, вдихаєте пахощі осіннього повітря. Вам легко, приємно і затишно…)

Відкриваємо очі.

Подивіться на матеріали, які лежать у вас на столах. І подумайте, як вони вам допоможуть у роботі. Починаємо працювати.

V. Підведення підсумків уроку

Демонстрація закінчених творчих робіт. Аналіз досягнень та допущених помилок. Оцінювання робіт. Критерії: (СЛАЙД)

  • Відповідність темі – 6 балів;
  • Командна робота (до кінця у повному складі) – 2 бали;
  • Естетичне оформлення – 2 бали;
  • Завершеність композиції – 2бали. (або захист)

VII. Рефлексія

Бліц- опитування:

  • Чи цікаво було працювати над темою?
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Яка інформація вам найбільш запам’яталася?
  • Чи згодні ви з тим,що «краса врятує світ»? Чому?

VIII. Домашнє завдання

Намалювати ескіз куточка парку в графіці або живописі.

 

 

 

 

 

 

     

 

 

docx
Додав(-ла)
Бех Тетяна
Додано
14 жовтня 2021
Переглядів
1909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку