УРОК З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В 5 КЛАСІ "ВПЛИВ СВІТЛА НА КОЛІР. МАЛЮВАННЯ КВІТІВ""

Про матеріал
УРОК ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА "ВПЛИВ СВІТЛА НА КОЛІР. МАЛЮВАННЯ КВІТІВ" МІСТИТЬ ІНФОРМАЦІЮ ПРО КОЛІР ТА СВІТЛО; ПРО ХУДОЖНИКА ІМПРЕСІОНІСТА ВІНСЕНТА ВАН ГОГА (ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОДАЄТЬСЯ); ВІДЕО - ФАЙЛИ СТОСОВНО ТЕМИ ; ІНСТРУКЦІЙНІ КАРТКИ (ПОСЛІДОВНІСТЬ СТВОРЕННЯ НАТЮРМОРТУ), ВІДЕО ГРИ РУХАНКИ ТОЩО.
Перегляд файлу

ЩАСЛИВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

І-ІІ СТУПЕНІВ – ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ПОПЕЛЬНАСТІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

УРОК З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

В 5 КЛАСІ НА ТЕМУ:

«ВПЛИВ СВІТЛА НА КОЛІР.

МАЛЮВАННЯ КВІТІВ»

 

 

C:\Users\Lenovo\Pictures\post-1509763-1491942616.jpg 

 

 

                                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       ПІДГОТУВАЛА ВЧИТЕЛЬ

ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

ФЕДОСЕНКО НАТАЛІЯ МИКОЛАЇВНА

УРОК № ____________                                          ДАТА_______________

 

                                     

ТЕМА: «Вплив світла на колір. Малювання квітів»

 

МЕТА:

  • навчальна: ознайомити учнів із впливом світла на сприйняття кольору оком людини, зміною кольору за денного чи штучного освітлення, поняттям «постінпресіоніст»;
  • розвивати: сприйняття кольору на око, уміння бачити відмінність кольорів за різного освітлення, аналізувати їх; формувати естетичні поняття, смак; творчі здібності здобувачів освіти;
  • виховна: виховувати в здобувачів освіти охайність, акуратність, самостійність в роботі, бажання створювати навколо себе прекрасне; стимулювати розвиток допитливості; зацікавленість творами мистецтва.

 

ТИП УРОКУ: комбінований урок.

ОСНАЩЕННЯ:

  • Матеріали та інструменти: аркуші паперу, прості олівці, гумки, акварельні фарби, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів.
  • Сприймання мистецтва: презентація: знайомство з мистецтвом нідерландського художника постімпресіоніста Вінсента Віллема ван Гога.

 

ХІД УРОКУ                                                                                                        Епіграф:

                                       Гарна картина рівноцінна гарному вчинку

 

                                   Вінсент Ван Гог

                                                                                                                                                                    1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Привітання.

Добрий день!

Веселий час!

Я дуже рада бачить вас!

2. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ ДО УРОКУ

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ.

   Якби всі кольори зникли, складно було б відрізнити літо від осені, стигле яблуко – від нестиглого. У різні часи доби змінюються відтінки неба й землі, води й трави. Красу та розмаїття навколишнього світу ми сприймаємо завдяки вмінню розрізняти кольори.

4. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

   Весь простір, що оточує людину, має який-небудь колір. У природі немає ознак жодного безбарвного предмета. Людина живе в різноманітному кольоровому світі. Одні кольори дуже яскраві і чисті, інші - бліді і настільки невизначені, що їм важко можна підібрати назви. Людина бачить тільки ті предмети, що мають визначений колір. Для сприйняття кольору не вимагаються усні пояснення і знання мови.

      Поняття кольору і його сприйняття надзвичайно складні. 

Колір – це основний засіб виразності живопису. Наука, яка вивчає колір, називається, кольорознавство. У ній накопичено безліч інформації корисної як для юного художника так і для зрілого художника. Навколишній світ ми бачимо завдяки світлові та зорові. Світло – надзвичайно важливий вид енергії. Життя на Землі залежить від енергії сонячного світла. Крім того, світло – це випромінювання, що дає нам зорові відчуття. Яскраве сонячне світло видається нам білим, тобто не кольоровим. Та ми помиляємося, тому що біле світло складається з багатьох кольорів. Їх видно, коли промені сонця освітлюють дощові краплі й ми бачимо веселку. Різнокольорова смуга утвориться й тоді, коли сонячне світло відбивається від скошеного краю дзеркала або проходить через скляну прикрасу чи посудину. Ця смуга називається світловим спектром. Починається він із червоного кольору і, поступово змінюючись, закінчується на протилежному в кінці фіолетовим.

Якщо в темне приміщення через невеличкий отвір пропустити промінець сонячного світла і на його шляху поставити скляну тригранну призму, то на протилежній стіні замість білої світлової плями з’явиться кольорова смуга із багатьох кольорів. Цю кольорову смугу, як нам уже відомо, прийнято називати спектром. Кольори розташовані в певному порядку: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий. Кожен колір поступово і непомітно, без різких граней переходить в інший, утворює безліч додаткових кольорів. Важливо те, що при живописній роботі будь-яке освітлення (денне, похмуре, сонячне, захід сонця, штучне освітлення ламп) потребує своїх живописних засобів виразності, своєї палітри фарб. Фахівцями встановлено, що кольори, які ми сприймаємо, мають різні характеристики, властивості, зокрема кольоровий тон, чистоту кольору, світлоту…

5.  СПРИЙМАННЯ МИСТЕЦТВА

Перегляд презентації: знайомство з мистецтвом нідерландського художника постімпресіоніста Вінсента Віллема Ван Гога.

(Постімпресіонізм (фр. postimpressionisme) —напрям в образотворчому мистецтві. Виник у 1880-х роках. художники цього напрямку не дотримувалися тільки зорових вражень, а прагнули вільно та узагальнено передавати матеріальність світу, вдавалися до декоративної стилізації. до видатних представників постімпресіонізму в живопису відносяться ВІНСЕНТ ВАН ГОГ, ПОЛЬ ГОГЕН, ПОЛЬ СЕЗАНН, АНРІ ТУЛУЗ-ЛОТРЕК.)

6. ГРА – РУХАНКА «ЧИКА БУМ»

ВІДЕО ЗА ПОСИЛАННЯМ

 https://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI

7. ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ

Замальовка з натури квітки у вазі.

      8. ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО – ФАЙЛУ ЗА ПОСИЛАННЯМ

        https://www.pinterest.ru/pin/762304674410162171/

9. ІНСТРУКТАЖ ВИКОНАННЯ ТВОРЧОГО ЗАВДАННЯ

4 етапи:

а) розвести фарби різного кольору на палітрі;

б) на папері намітити контури ескізу натюрморту;

в) виконати начерк натюрморту;

        г)передати тонове і кольорове відношення всіх елементів натюрморту, виявити форму об’ємних предметів кольором, враховуючи при цьому колір навколишніх предметів та їх просторове розміщення.

    10. ВИКОНАННЯ ТВОРЧОГО ЗАВДАННЯ

      Виконання творчого завдання під музичний супровід за посиланням

          https://www.youtube.com/watch?v=QTUabb6nz9I

 

C:\Users\Lenovo\Pictures\98993932.jpg       Інструкційні картки

1.

C:\Users\Lenovo\Pictures\6094aa0e93fe3862f21cb0b237073422.jpg2.

 

      ВИСТАВКА РОБІТ

Вправа «Авторське крісло» Придумати назву своїй роботі

  1.            ПІДСУМОК УРОКУ

Вправа «Прес»

  • ознайомилися…
  • виконували…..
  • зіставляли…
  • дізналися….
  • C:\Users\Lenovo\Pictures\post-1509763-1491942616.jpgсподобалося….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА

  1. https://lanatvorthestvo.jimdofree.com/вислови-про-мистецтво/
  2. https://www.pinterest.ru/pin/762304674410162171/
  3. https://works.doklad.ru/view/u30xSj1Jn3s.html
  4. http://man-osvita.org.ua/sites/default/files/professional_competitions/<em>Змінити%20Професійні%20конкурси</em>%20%26quot%3BТворчі%20сходинки%26quot%3B/document/КОЛІР%20–%20основний%20%20засіб%20виразності%20%20живопису.pdf
  5. Чен Н.В.

Образотворче мистецтво. 5 клас (за підручником С.М. Железняк, О.В. Ламонової). – Х.: Вид. група «Основа 2014. – 80 с. : - (Серія «Мій конспект»).

  1. https://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI
  2. https://www.youtube.com/watch?v=QTUabb6nz9I

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
1596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку