Урок з обслуговуючої праці у 5 класі на тему: " Виготовлення вишитого виробу"

Про матеріал
Конспект уроку з обслуговуючої праці у 5 класі на тему: " Виготовлення вишитого виробу"
Перегляд файлу

Дата                                           Урок № 39-40                             Клас: 5                                  Тема: Виготовлення вишитого виробу.

Мета уроку:

  • навчальна: навчити виготовляти вишитий виріб згідно зі схемою;
  • розвиваюча: продовжити розвивати практичні вміння з виконання ручних швів («хрестиком»);
  • виховна: виховувати акуратність і точність при виконанні ручних    робіт, самостійність, відповідальне ставлення до роботи, естетичне сприйняття навколишнього світу, любов до краси; бажання створювати прекрасне власними руками.

Очікувані результати: учні виконують виріб згідно зі схемою; дотримуються правил безпечної роботи з голками, ножицями, створюють умови роботи з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.

Основні поняття: канва, схема, рапорт.

Інструменти та матеріали:

  • тканина для виготовлення виробу (серветки, картини) -  лляна тканина  або канва;
  •  голки  для вишивання;
  • нитки для вишивання (муліне, шерстяні);
  • ножиці;
  • п’яльці;

Обладнання:

  • комп’ютер та проектор для показу презентації «Виготовлення виробу»;
  • зразки вишитих виробів;
  • схеми вишивок;
  • виріб, що вишивається.

Тип уроку: застосування знань, закріплення практичних навичок.

Методи:

  • словесні (розповідь, пояснення);
  • наочні (показ презентації «Виготовлення вишитого виробу»;  демонстрація вишитих серветок, картин, рушників);
  • практичні (виконання практичної роботи «Виготовлення виробу»)

 

Хід заняття

Епіграф: «Людині треба, щоб її робота залишалась після неї жити» (Ю.Яновський)

  1. Організаційна частина

Ви чули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти зручно, гарно.

 

Перевірка:

  • наявності учнів
  • готовності учнів до уроку
  • наявності робочого одягу.

II . Актуалізація опорних знань

Учитель: Зараз перевіримо, як ви засвоїли знання, отримані на попередніх уроках.

  1. Гра «Годинник»

Завдання: Визначити послідовність підготовки тканини, ниток та візерунку для вишивання певного виробу.

  • Визначитись,  який виріб будеш вишивати;
  • обрати вид орнаменту ;
  • зробити ескіз композиції серветки на папері;
  • графічно зобразити види швів  на ескізі композиції;
  • перенести малюнок для вишивання на тканину за допомогою копіювального паперу.

 (Учням роздаються імітовані годинники, які виготовлені із картону та мають декілька «стрілок». На кожній стрілці написано певну дію підготовчого етапу вишивання серветки. Ці «стрілки» потрібно розташувати в правильній послідовності. На виконання завдання надається 1 хв. По закінчені виділеного часу, кожна група перевіряє правильність виконання завдання за слайдом.)

2.Гра «Доміно»

Завдання: знайти співвідношення між назвами та зображеннями орнаментів

  1. Гра «Знайди пару»

(Під час виконання роботи в групах, біля дошки одна учениця виконує завдання «Знайди пару»: з'єднати лінією зображення шва із його назвою.)

  1. Гра  «Блеф-клуб».

Учитель: Ваші знання я вже перевірила, а тепер спробуймо перевірити мої знання. В цьому нам допоможе гра «Блеф-клуб». Умови цієї гри такі: ви повинні погодитися або не погодитися з моїми твердженнями. Якщо твердження правильне, ви піднімаєте руку великим пальцем догори, якщо ні - вниз, таким чином ми одночасно з вами приготуємо ручки для роботи з голочкою.

Гра «Блеф-клуб»

(демонструється слайд з відомими техніками вишивання та правилами безпечної праці під час вишивання, і учням пропонується визначити правильні і помилкові твердження. Кожне помилкове зображення на слайді виправляється на правильну відповідь)

  1. Для вишивання використовують такі інструменти і матеріали: (-)
  2. Так потрібно передавати ножиці один одному:  (+)
  3. На малюнку показано схематичне шва косий хрестик по діагоналі (-) по
    горизонталі)
  4. Голки та кравецькі шпильки необхідно зберігати в спеціальній подушечці(+)

5. Шви штапівка, косий хрестик відносяться до наскрізних швів (-)глухі, або поверхнево-нашивні)

6. Штапівка - це двосторонній шов (+)

Молодці! Ви вже маєте певні знання з цієї теми.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

       На попередніх  уроках ви створювали та розробляли схему, яку потім розпочали  вишивати на своєму виробі, підбирали кольори, шви, навчилися їх використовувати. Сьогодні ви продовжуєте всі свої набуті теоретичні  вміння  застосовувати  при виконанні практичної роботи. Отже, тема нашого сьогоднішнього заняття : «Виготовлення вишитого виробу». Під час уроку ви навчитесь:

  • виготовляти вишитий виріб згідно зі схемою;
  • розвивати практичні вміння з виконання ручних швів;
  • виховувати акуратність і точність при виконанні ручних робіт,

самостійність, відповідальне ставлення до роботи, свідоме  дотримання правил безпечної  роботи з ручними інструментами, виконання санітарно-гігієнічних вимог.

ІV. Вступне інструктування. Перш, ніж приступити до практичної роботи, скажіть мені, будь-ласка: який у вас настрій сьогодні?

Займатися творчістю потрібно тільки з гарним настроєм, тоді і вироби вийдуть красивими та добрими. Всі речі, виготовлені з любов’ю, випромінюють особливу енергетику та гріють душу своїх власників, нагадуючи про турботливі руки мами чи бабусі. А коли ви створите готовий виріб власноруч, то побачите, як приємно і самому ним полюбуватися, і отримати комплімент від оточуючих вас людей.

Для практичної роботи вам знадобиться:

  • тканина для виготовлення серветки, картини (лляна тканина  або канва);
  •  голки  для вишивання;
  • нитки для вишивання (муліне, шерстяні);
  • ножиці;
  • п’яльці;

Перед початком практичної роботи пригадайте правила безпечної праці із колючими та ріжучими предметами під час виконання вишивальних робіт.

Правила поведінки при вишиванні:

1.    Кімната, в якій вишивають має бути світлою, прибраною, провітреною.
2.    Старанно вимити руки перед роботою, щоб вишивана річ не забруднилась.
3.    Сидіти при вишиванні потрібно рівно, щоб спина не гнулась. 
4.    Краще вишивати при денному світлі, щоб світло падало на вишивку прямо, або з лівого боку. Відстань від очей до роботи – приблизно 30 см.
5.    Давати відпочинок для очей.
6.    Дотримуватись правил безпеки при роботі з голкою та ножицями.

Правила безпечної праці із ножицями:

  •   не тримай ножиці кінцями догори;
  •   не залишай ножиці розкритими;
  •   передавай ножиці кільцями вперед;
  •   при роботі слідкуй за пальцями лівої руки.
  •  

Правила безпечної праці із голками:

  • голку тримай завжди із ниткою;
  • не губи голок: перевіряй їх кількість перед початком і закінченням роботи;
  • не заколюй голками одяг;
  • не бери  голки до рота;
  • зберігай голки у спеціальній подушечці чи коробочці.
  • не ший дуже довгою ниткою.

V. Самостійна практична робота над завданням. Поточне інструктування.   Виконуючи практичне завдання, учні вчаться працювати  зі схемою, проявляти акуратність і точність у роботі.

         Виконання практичної роботи «Виготовлення виробу».

Поточний інструктаж

  • Учні самостійно виконують практичну роботу.
  • Учитель контролює виконання, звертає увагу на недоліки, інструктує, як їх виправити,  проводить поточний інструктаж з правил ТБ.
  • Здійснюється самоконтроль та взаємоконтроль учнів.
  • Під час виконання практичної роботи можна використати загадки.

 

Фізкультхвилинка.

На лугу растут цветы - (потянуться)

Небывалой красоты  - (руки в стороны)  

К солнцу тянутся цветы.

С ними подтянись и ты. - (потянуться)

Ветер дует иногда,

Только это не беда. - (махи руками)

Наклоняются цветочки,

Опускают лепесточки. - (наклоны)

А потом опять встают

И по- прежнему растут.

VІ. Підведення підсумків уроку

   Сьогодні на уроці ви працювали в якості майстра народної вишивки, розвивали свої практичні вміння з виконання шва «хрестиком».

   Рефлексія:

  • Які види орнаменту ви знаєте?
  • Які види шва «хрестик» існують?

 

  Виставлення та мотивація оцінок.

VІІ. Домашнє завдання:

  • продовжити вишивати виріб за схемою.

IХ.  Прибирання робочих місць.


 

1

 

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку