Урок з основ християнської етики на тему: "Співчуття та милосердя"

Про матеріал

Тема уроку: Співчуття та милосердя

Мета уроку: поглибити знання учнів про зміст понять «милосердя» та «співчуття»; донести до дитячих сердець діла милосердя для душі та тіла;

прикладами із життя заохотити до вияву любові і милосердя до ближніх;

сприяти розвитку світогляду дітей, розвивати мислення, логіку; навики користування Біблією. Виховувати любов до Бога, до себе, до ближнього.

Обладнання: засоби мультимедіа, вислови про милосердя, ілюстрації до теми.

Тип уроку: комбінований.

Ключовий вірш: «Будьте милосердні, як Отець ваш милосердний»

(Лк. 6, 36).

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Як ви думаєте, чому у природі все гармонійне?

Дивлячись на творіння, ми пізнаємо, що його Творець - це мудрий Бог, Він з любові до людей творить світ і милосердно закликає людину до співпраці у творенні доброго і прекрасного. Прославимо його за це.

Молитва «Отче наш».

ІІ. Перевірка знань з попередньої теми

Робота на індивідуальних карточках

1. У всі часи пастух вважався символом агресивності. так ні

2. Господь порівнює Себе з пастирем, який «життя своє за так ні

овець покладе».

3. Всі грішники є заблуканими вівцями. так ні

4. Чим більше гріхів у людини, тим менше Господь любить її. так ні

5. Господь більше радіє 99 праведникам, ніж одному грішнику, так ні

що розкаявся.

6. Пастух шукає вівцю ще й тому, що вона безсила собі допомогти і не повернеться додому сама так ні

7. Умовою порятунку для заблуканої душі є покаяння. так ні

8. Господь вчить нас прощенню у молитві «Вірую». так ні

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Людина починається з добра

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро та в вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

Так, саме з добра. З добра і милосердя до інших людей і до всього оточуючого. Адже сказано: «Люби ближнього свого, як самого себе»

Кличу когось з учнів і прошу одягнути його на вуха «дибільники», на очі чорні окуляри, а скотчем заліпити рот.

Кого вам нагадує образ цієї людини?

Висновок.

Перед вами портрет людини, яка зайнята собою. Людини, яка думає лише про себе. Не бачить, не чує, не говорить, нічого її не цікавить, тільки вона сама. Це добрий собі егоїст.

Треба добре пильнувати, щоб не бути подібним до ньго.

А тепер подивимось, вона є у кожного з собою. Це людська рука. Що може рука?

Багато доброго, але і поганого також. Життя без рук дуже важке.

Висновок: тож з чим пов'язується цих 2 приклади. (З добром, милосердям)

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Ми не випадково почали наш урок із розмови про добро, бо сьогодні ми будемо говорити про співчуття, милосердя. Сьогодні ви ознайомитеся ще з однією Ісусовою притчею, яка допоможе вам зрозуміти суть співчуття та милосердя. Ми знайдемо відповіді на питання, коли співчуття стає милосердям, чому милосердя має бути втаємниченим, наскільки важко бути милосердним і безкорисливим?

V. Вивчення нового матеріалу

Багатогранний світ в стежках до Бога,

Та найкоротша в світі та дорога,

Що перед кожним на столі лежить -

Святе Письмо, що розуму навчить.

1. Читання Св. Письма (Лк. 10,25-37).

- Які слова із притчі є незрозумілими?

Левіт - чоловік, що належав до племені Левіяі відповідав за доручене йому служіння в храмі, тобто прислужник в храмі.

Самаряни - жили в середній частині Палестини - Самарії,

2. Обговорення притчі :

- Щоб краще зрозуміти зміст цієї притчі, ми скористаємось з вами картиною «Самарянин допомагає раненому»

- Кого ви бачите на картині, виходячи з тільки що прочитаної притчі?

(Нещасного чоловіка, якому допомагає самарянин).

- Що сталося одному подорожньому?

- Що зробив перший чоловік, який проходив біля нього?

- Що зробив другий? третій?

- Котрий же був ближнім раненому і чим саме?

- Котрим чоловіком хотіли б ви бути?

- Чого вчить нас Ісус цією, притчею?

Ісус вчить нас, якими повинні бути відношення між людьми. (Запис в зошиті) Цією притчею Христос підтверджує дану ним заповідь любові до ворогів (Лк.6.35). Самаряни і юдеї ворогували між собою. Христос, даючи відповідь законовчителю на запитання: ..А хто є мій ближній?" – навчає, що ближніми ми повинні вважати не тільки знайомих, близьких, а й незнайомих і навіть ворогів. Єврейський священик і помічник священика - левіт - не допомогли своєму співплемінникові. який був побитий розбійниками. Чужинець із Самарії змилосердився над тим чоловіком, поспівчував йому і перев'язав рани, помив їх вином і оливою та завіз до заїзду. Заплатив господареві заїзду, щоб він доглянув його.

- А тепер скажіть, що ви розумієте під співчуттям, а що під милосердям?

Співчуття - це коли ми відчуваємо біль, переживання іншої людини.

Милосердя - коли ми ділом, так як самарянин помагаємо людям.

Співчуття стає милосердям, коли перетворюється в реальні справи. Чи досить сказати подрузі: «Ми тобі співчуваємо», - коли його сестричку несподівано відвезли до лікарні, чи таки краще поїхати разом з ним до лікарні? Чи досить, коли в однієї із подруг розірвалася карнавальна сукня, сказати: «Я без тебе дуже нудьгуватиму на карнавалі», чи, може, задля подруги і самій відмовитися від участі у дійстві? Що краще сказати сусідові, який потрапив до непевної компанії і почав випивати у ній: «Якщо проп'єщ гроші, я тебе виручу» чи «Прошу тебе залишити цю компанію, і моя дружба тебе врятує»?

Справ милосердя є чимало. Коли не можемо допомогти дією, звертаємося до молитви за ближнього і можемо розраховувати на Милосердя Боже!

Однією з реальних справ милосердя є милостиня. З дитинства батьки, мабуть, привчили тебе подати гривню або й навіть цукерку нещасному каліці біля церкви. Пам'ятай, що милостиня буває тілесна і духовна.

Є сім діл милосердя для тіла і сім діл милосердя для душі.

Вчитель показує діла милосердя на таблицях і зачитує їх.

- Котре із цих діл вчинив самарянин? (Недужому послужити).

Ісус Христос не тільки, вчить і домагається від нас милосердя, але і сам є яскравим прикладом безмежної доброти до людей. Згадаймо хоча б його земне життя.

- Яке милосердя чинив він? Оздоровляв, воскрешав, прощав.

Для всіх християнських народів символом жертвенної любові до ближнього та співчутливого милосердя став св. Миколай. Він у кожному ближньому бачив, Ісуса Христа і тому поспішав йому на поміч.

- Діти, а хто ще для нас є прикладом співчутливого та милосердного ставлення до ближніх?(Святий Миколай, Мати Тереза, Іван Павло ІІ, Петро Могила)

Тема милосердя, співчуття була і залишається хвилюючою. Один із майстрів світового мистецтва Древнього Сходу Сааді говорив: «Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш назви людина.»А князь Володимир Мономах у своєму «Повчанні дітям» вчив, що любов до Бога має сполучатись з любов'ю до ближнього, яка виявляється передусім у справах благодійності, піклуванні про хворих, убогих, сиріт. Він писав: «А куди б не прийшли і де б не зупинилися, напійте і нагодуйте нужденного. Найбільше шануйте гостя, звідки б він до вас не прийшов: простий, чи знатний, чи посол; якщо не можете пошанувати його дарунком, то пригостіть його їжею і питвом». А як вдало розкрив, яким повинно бути відношення до ближнього, сучасний поет пісняр Микола Луків:

Не забудь ні старця, ні дитину,

Поділись останнім сухарем.

Тільки раз ми на землі живем.

У могилу не бери провину.

Зло нічого не дає, крім зла,

Вмій прощати, як прощає мати.

За добро добром спіши воздати,-

Мудрість завше доброю була.

Витри піт солоний із чола

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила що, могла.

Скільки сил у неї вистачало.

Щоб на світі більше щастя стало.

Хочу звернути вашу увагу на прикмету милосердя – безкорисливість. Самарянин із притчі помагає безкорисливо, усі кого ми перечислили також.

Тож я, з вашою допомогою,виведу формулу милосердя

Формула милосердя

М=(БС+В+ВЧ) БЛ

М - милосердя;

Бс – бажання серця;

В – відвага;

Вч – вчинок;

БЛ – безкорислива любов.

Праця в групах

- А тепер давайте подумаємо, що сьогодні; зробили б ви, яке милосердя вчинили б, щоб на світі більше щастя стало. Ви повинні назвати різні форми вияву милосердя, навівши конкретні справи.

(Учні розповідають, як збирали кошти для допомоги дітям чорнобильцям, як брали участь в ярмарках милосердя, як допомагають одиноким, хворим, людям похилого віку...)

Мені дуже приємно, що сьогодні ми не просто говоримо про милосердя, а й творимо його. Адже є ще дуже багато людей, які потребують допомоги.

З допомогою дешифратора розкажіть, які справи милосердя робить держава щодо знедолених:

Бідних матеріально

Будує пансіонати

Біженців

Видає пенсії

Вдів

Виділяє житло

Дітей-інвалідів

Відкриває реабілітаційні центри

Дітей-сиріт

Дає грошову допомогу

Дорослих інвалідів

Забезпечує харчуванням

Людей поважного віку

Утримує в інтернатах

Презентація

- Як ви вважаєте, милосердя пов'язане із вдячністю?

Так воно безкорисливе. У Святому Письмі читаємо:

Нагорода за милосердя

1) «..Блаженні милосердні, бо вони зазнають милосердя»; (Мт. 5.7). Блаженні - щасливі.

2) Головна нагорода по нашій смерті.

Сам Ісус Христос про це запевняє: «Син Чоловічий має прийти в славі Отця свого з ангелами своїми й тоді віддасть кожному згідно з його ділами» (Мт. 16-27).

Вчитель розповідає оповідання.

- Одна багата пані в Англії хотіла переконатися про жертвенність тих, що мешкали недалеко від її замку і яким вона багато добра творила.

Що ж вона робить? Переодягається, на жебрачку, щоб її ніхто не впізнав, і йде від хати до хати і просить милостині. Одні її проганяють, інші дають кусок сухого хліба, а ще інші зів'яле яблуко, а тільки в одній убогій хатині її гостинно прийняли і нагодували. Другого дня вона справляє гостину і запрошує всіх тих. що їх вона вчора відвідала. Всі приходять до великої їдадьні. Там для кожного назначене місце при столі. І кожний знаходить на своїй тарілці точно те, що він їй і вчора дав. Одні тарілки були порожні, а в інших лежав сухий кусок хліба або зів'яле яблуко, А найкращу заставу знайшла та убога, родина, що її вчора пригостила. Яке здивування на обличчях всіх гостей! Входить пані дому й оповідає свої вчорашні пригоди і так мовить: «Всі подумайте над тим, що є ще інший світ у вічності, де всі дістанете відповідну нагороду.» Тому добре каже Хрпстос: «Якою мірою міряєте, такою і вам відміряють».

Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а і до всього, що нас оточує: рослини, тварини, шкільного майна, книг,

VІ. Закріплення нового матеріалу

1. Складання асоціативного куща

Підсумовуючи все сьогодні сказане про милосердя, складемо асоціативний кущ зі словом «милосердя». Цей вид роботи вам знайомий. Отже, які асоціації виникають у вас при слові милосердя? (Доброта, чуйність, співчуття, допомога іншим, любов до ближніх, добра порада, співпереживання, уважність).

2. Робота з карточками

В-1

Заповніть речення оцими словами: утікли. осла, рани, роби, гостиниці.

1.Один чоловік попався розбійникам, що обдерли його, завдали йому ... та ... .

2.Самарянин посадив його на свого ... і приставив його до ... .

3. Сказав Ісус: «Іди. - і ... так і ти.»

В-2

Дайте належне число із колонки ІІ до колонки І.

Колонка І

1. Щоб любити Бога, ближнього і самого себе, ми мусимо...

2. Слово « ближній» - значить

3. Свідчити неправдиво значить...

Колонка ІІ

1. ... усі люди, які живуть на світі,

2. ... говорити неправду про ближнього,

3. ... додержувати Божі Заповіді.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Отже, сьогодні ви побачили, що зерна милосердя засівалися в людських душах з давніх давен. Вони залишили свій слід у Святому Письмі, мистецтві, поезії, усній народній творчості. «Будьте милосердні, як Отець ваш милосердний» (Лк.6.36). Тому не забувайте посміхнутись і сказати добре слово чи допомогти хворому. Хай ніколи, не міліє джерело вашої доброти. Будьте милосердними самарянами на вашому життєвому шляху.

VІІІ. Домашнє завдання

Вивчити сім діл милосердя щодо душі і тіла.

Закінчимо урок молитвою до Пресвятої Богородиці в наміренні за тих людей, які сьогодні потребують співчуття і милосердя.

Молитва

Перегляд файлу

Тема уроку: Співчуття та милосердя

Мета уроку: поглибити знання учнів про зміст понять «милосердя» та         «співчуття»; донести до дитячих сердець діла милосердя для душі та тіла;

прикладами із життя заохотити до вияву любові і милосердя до ближніх;

сприяти розвитку світогляду дітей, розвивати мислення, логіку; навики користування Біблією. Виховувати любов до Бога, до себе, до ближнього.

Обладнання: засоби мультимедіа, вислови про милосердя, ілюстрації до теми.

Тип уроку: комбінований.

Ключовий вірш:  «Будьте милосердні, як Отець ваш милосердний»

(Лк. 6, 36).   

                                                     Хід уроку

 

І. Організаційна частина

- Як ви думаєте, чому у природі все гармонійне?

Дивлячись на творіння, ми пізнаємо, що його Творець - це мудрий Бог, Він з любові до людей творить світ і милосердно закликає людину до співпраці у творенні доброго і прекрасного. Прославимо його за це.

 Молитва «Отче наш».

ІІ. Перевірка знань з попередньої теми

Робота на індивідуальних карточках

1. У всі часи пастух вважався символом агресивності.                   так      ні

2. Господь порівнює Себе з пастирем, який  «життя своє за          так      ні

овець покладе».

3. Всі грішники є заблуканими вівцями.                                               так      ні

4. Чим більше гріхів у людини, тим менше Господь любить її.        так      ні

5. Господь більше радіє 99 праведникам, ніж одному грішнику,     так      ні

що розкаявся.

6. Пастух шукає вівцю ще й тому, що вона безсила собі допомогти і не повернеться додому сама                                                                      так      ні

7. Умовою порятунку для заблуканої душі є покаяння.                       так     ні

8. Господь вчить нас прощенню у молитві «Вірую».                          так     ні

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Людина починається з добра

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро та в вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

Так, саме з добра. З добра і милосердя до інших людей і до всього оточуючого. Адже сказано: «Люби ближнього свого, як самого себе»

Кличу когось з учнів і прошу одягнути його на вуха «дибільники», на очі чорні окуляри, а скотчем заліпити рот.

Кого вам нагадує образ цієї людини?

Висновок.

Перед вами портрет людини, яка зайнята собою. Людини, яка думає лише про себе. Не бачить, не чує, не говорить, нічого її не цікавить, тільки вона сама. Це добрий собі егоїст.

Треба добре пильнувати, щоб не бути подібним до ньго.

А тепер подивимось, вона є у кожного з собою. Це людська рука. Що може рука?

Багато доброго, але і поганого також. Життя без рук дуже важке.

Висновок: тож з чим пов’язується цих 2 приклади. (З добром, милосердям)

 

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Ми не випадково почали наш урок із розмови про добро, бо сьогодні ми будемо говорити про співчуття, милосердя. Сьогодні ви ознайомитеся ще з однією Ісусовою притчею, яка допоможе вам зрозуміти суть співчуття та милосердя. Ми знайдемо відповіді на питання, коли співчуття стає милосердям, чому милосердя має бути втаємниченим, наскільки важко бути милосердним і безкорисливим?

 

V.  Вивчення нового матеріалу

Багатогранний світ в стежках до Бога,

Та найкоротша в світі та дорога,

Що перед кожним на столі лежить -

Святе Письмо, що розуму навчить.

1. Читання Св. Письма (Лк. 10,25-37).

 - Які слова із притчі є незрозумілими?

  Левіт - чоловік, що належав до племені Левіяі відповідав за  доручене йому служіння в храмі, тобто прислужник в храмі.

   Самаряни - жили в середній частині Палестини - Самарії,

 2. Обговорення притчі :

- Щоб краще зрозуміти зміст цієї притчі, ми скористаємось з вами картиною «Самарянин допомагає раненому»

- Кого ви бачите на картині, виходячи з тільки що прочитаної притчі?

(Нещасного чоловіка, якому допомагає самарянин).

- Що сталося одному подорожньому?

- Що зробив перший чоловік, який проходив біля нього?

- Що зробив другий? третій?

- Котрий же був ближнім раненому і чим саме?

- Котрим чоловіком хотіли б ви бути?

- Чого вчить нас Ісус цією, притчею?

Ісус вчить нас, якими повинні бути відношення між людьми. (Запис в зошиті) Цією притчею Христос підтверджує дану ним заповідь любові до ворогів (Лк.6.35). Самаряни і юдеї ворогували між собою. Христос, даючи відповідь законовчителю на запитання: ..А хто є мій ближній?" – навчає, що ближніми ми повинні вважати не тільки знайомих, близьких, а й незнайомих і навіть ворогів. Єврейський священик і помічник священика - левіт - не допомогли своєму співплемінникові. який був побитий розбійниками. Чужинець із Самарії змилосердився над тим чоловіком, поспівчував йому і перев'язав рани, помив їх вином і оливою та завіз до заїзду. Заплатив господареві заїзду, щоб він доглянув його.

- А тепер скажіть, що ви розумієте під співчуттям, а що під милосердям?

Співчуття - це коли ми відчуваємо біль, переживання іншої людини.

Милосердя - коли ми ділом, так як самарянин помагаємо людям.

Співчуття стає милосердям, коли перетворюється в реальні справи. Чи досить сказати подрузі: «Ми тобі співчуваємо», - коли його сестричку несподівано відвезли до лікарні, чи таки краще поїхати разом з ним до лікарні? Чи досить, коли в однієї із подруг розірвалася карнавальна сукня, сказати: «Я без тебе дуже нудьгуватиму на карнавалі», чи, може, задля подруги і самій відмовитися від участі у дійстві? Що краще сказати сусідові, який потрапив до непевної компанії і почав випивати у ній: «Якщо проп’єщ гроші, я тебе виручу» чи «Прошу тебе залишити цю компанію, і моя дружба тебе врятує»?

 Справ милосердя є чимало. Коли не можемо допомогти дією, звертаємося до молитви за ближнього і можемо розраховувати на Милосердя Боже!

 Однією з реальних справ милосердя є милостиня. З дитинства батьки, мабуть, привчили тебе подати гривню або й навіть цукерку нещасному каліці біля церкви. Пам’ятай, що милостиня буває тілесна і духовна.

Є сім діл милосердя для тіла і сім діл милосердя для душі.

Вчитель показує діла милосердя на таблицях і зачитує їх.

- Котре із цих діл вчинив самарянин? (Недужому послужити).

 Ісус Христос  не  тільки, вчить і домагається від нас милосердя, але і сам є яскравим прикладом безмежної доброти до людей. Згадаймо хоча б його земне життя.

- Яке милосердя чинив він? Оздоровляв, воскрешав, прощав.

Для всіх християнських народів символом жертвенної любові до ближнього та співчутливого милосердя став св. Миколай. Він у кожному ближньому бачив,  Ісуса Христа і тому поспішав йому на поміч.

- Діти, а хто ще для нас є прикладом співчутливого та милосердного ставлення до ближніх?(Святий Миколай, Мати Тереза, Іван Павло ІІ, Петро Могила)

Тема милосердя, співчуття була і залишається хвилюючою. Один із майстрів світового мистецтва Древнього Сходу Сааді говорив: «Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш назви людина.»А князь Володимир Мономах у своєму «Повчанні дітям» вчив, що любов до Бога має сполучатись з любовю до ближнього, яка виявляється передусім у справах благодійності, піклуванні про хворих, убогих, сиріт. Він писав: «А куди б не прийшли і де б не зупинилися, напійте і нагодуйте нужденного. Найбільше шануйте гостя, звідки б  він до вас не прийшов: простий, чи знатний, чи посол; якщо не можете пошанувати його дарунком, то пригостіть його їжею і питвом». А як вдало розкрив, яким повинно бути відношення до ближнього, сучасний поет пісняр Микола Луків:

Не забудь ні старця, ні дитину,

 Поділись останнім сухарем.

Тільки раз ми на землі живем.

У могилу не бери провину.

Зло нічого не дає, крім зла,

 Вмій прощати, як прощає мати.

 За добро добром спіши воздати,-

   Мудрість завше доброю була.

 Витри піт солоний із чола

 І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

 Чи вона зробила  що, могла.

      Скільки сил у неї вистачало.

      Щоб на світі більше щастя стало.

Хочу звернути вашу увагу на прикмету милосердя – безкорисливість. Самарянин із притчі помагає безкорисливо, усі кого ми перечислили також.

Тож я, з вашою допомогою,виведу формулу милосердя

Формула милосердя

М=(БС+В+ВЧ)   БЛ

М - милосердя;

Бс – бажання серця;

В – відвага;

Вч – вчинок;

БЛ – безкорислива любов.

 

 

Праця в групах

- А тепер давайте подумаємо, що сьогодні; зробили б ви, яке милосердя вчинили б, щоб на світі більше щастя стало. Ви повинні назвати різні форми вияву милосердя, навівши конкретні справи.

(Учні розповідають, як збирали кошти для допомоги дітям чорнобильцям, як брали участь в ярмарках милосердя, як допомагають одиноким, хворим, людям похилого віку...)

Мені дуже приємно, що сьогодні ми не просто говоримо про милосердя, а й творимо його. Адже є ще дуже багато людей, які потребують допомоги.

З допомогою дешифратора розкажіть, які справи милосердя робить держава щодо знедолених:

Бідних  матеріально

Будує пансіонати

Біженців

Видає пенсії

Вдів

Виділяє житло

Дітей-інвалідів

Відкриває реабілітаційні центри

Дітей-сиріт

Дає грошову допомогу

Дорослих інвалідів

Забезпечує харчуванням

Людей поважного віку

Утримує в інтернатах

Презентація

 - Як ви вважаєте, милосердя пов’язане із вдячністю?

Так воно безкорисливе. У Святому Письмі читаємо:

Нагорода за милосердя

1) «..Блаженні милосердні, бо вони зазнають милосердя»; (Мт. 5.7). Блаженні - щасливі.

2) Головна нагорода по нашій смерті.

Сам Ісус Христос про це запевняє:  «Син Чоловічий має прийти в славі Отця свого з ангелами своїми й тоді віддасть кожному згідно з його ділами»         (Мт. 16-27).

Вчитель  розповідає оповідання.

- Одна багата пані в Англії хотіла переконатися про жертвенність тих, що мешкали недалеко від її замку і яким вона багато добра творила.

Що ж вона робить? Переодягається, на жебрачку, щоб її ніхто не впізнав, і йде від хати до хати і просить милостині. Одні її проганяють, інші дають кусок сухого хліба, а ще інші зів'яле яблуко, а  тільки в одній убогій хатині її гостинно прийняли і нагодували. Другого дня вона справляє гостину і запрошує всіх тих. що їх вона вчора відвідала. Всі приходять до великої їдадьні. Там для  кожного назначене місце при столі. І кожний  знаходить на своїй тарілці точно те, що він їй і вчора дав. Одні тарілки були порожні, а в інших лежав сухий кусок хліба або зів'яле яблуко, А найкращу заставу знайшла та убога, родина, що її вчора пригостила. Яке здивування на обличчях всіх гостей! Входить пані дому й  оповідає свої вчорашні пригоди і так мовить: «Всі подумайте над тим, що є ще інший світ  у вічності, де всі дістанете відповідну нагороду  Тому добре каже Хрпстос:  «Якою мірою міряєте, такою і вам відміряють».

Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а і до всього, що нас оточує: рослини, тварини, шкільного майна, книг,

VІ. Закріплення нового матеріалу

    1. Складання асоціативного куща

     Підсумовуючи все сьогодні сказане про милосердя, складемо асоціативний кущ зі словом «милосердя». Цей вид роботи вам знайомий. Отже, які асоціації виникають у вас при слові милосердя?  (Доброта, чуйність, співчуття, допомога іншим, любов до ближніх, добра порада, співпереживання, уважність).

     2. Робота з карточками

 В-1

Заповніть речення оцими словами: утікли. осла, рани, роби, гостиниці.

1.  Один чоловік попався розбійникам, що обдерли його, завдали йому ... та ... .

2.  Самарянин посадив його на свого ... і приставив його до ... .

3. Сказав Ісус: «Іди. - і ... так і ти

В-2

Дайте належне число із колонки ІІ до колонки І.

Колонка І

1. Щоб любити Бога, ближнього і самого себе, ми мусимо...

2. Слово « ближній» - значить

3. Свідчити неправдиво значить...

Колонка ІІ

1. ... усі люди, які живуть на світі,

2. ... говорити неправду про ближнього,

3. ... додержувати Божі Заповіді.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Отже, сьогодні ви побачили, що зерна милосердя засівалися в людських душах з давніх давен. Вони залишили свій слід у Святому Письмі, мистецтві, поезії, усній народній творчості. «Будьте милосердні, як Отець ваш милосердний» (Лк.6.36). Тому не забувайте посміхнутись і сказати добре слово чи допомогти хворому. Хай ніколи, не міліє джерело вашої доброти. Будьте милосердними самарянами на вашому життєвому шляху.

VІІІ.  Домашнє  завдання

Вивчити сім діл милосердя щодо душі і тіла.

Закінчимо урок молитвою до Пресвятої Богородиці в наміренні за тих людей,  які сьогодні потребують співчуття і милосердя.

Молитва

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
Додано
6 липня 2018
Переглядів
6689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку