Урок з основ правознавства у 9 класі "ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН"

Про матеріал
комбінований урок з використанням інтерактивних методик та роботи з текстом підручника
Перегляд файлу

1

 

№ 15.  ЗВЕРНЕННЯ     ГРОМАДЯН.                                                 9 кл. - ОП.

ПІСЛЯ УРОКУ УЧЕНЬ/УЧЕНИЦЯ:

  • Називає механізми захисту прав і свобод людини і громадянина;
  • Наводить приклади видів звернення громадян;
  • Аналізує окремі статті КУ;
  • Розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: звернення громадян.

НМЗУ: підручники, КУ, презентація.

ТУ: комбінований.

Хід уроку:

І. Оргмомент.    ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

А.РОБОТА В МАЛИХ ГРУПАХ. – 3 хв.

З.10 (с.89-90)

А) ст. 30 КУ                   Б) ст. 39 КУ                  В) ст. 29 КУ

Б. ОБГОВОРЕННЯ У ВЕЛИКОМУ КОЛІ.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

А.БЕСІДА:

1. Чи достатньо просто знати свої права?

2. Що робити, якщо хтось їх порушив?

3. Чи завжди достатньо власних сил, щоб захистити свої права?

4. Що важливо знати, щоб звернутися по допомогу для захисту своїх прав?  Визначитися до компетенції якого органу належить  ваша проблема, до кого звернутися?

 СЛАЙД №1 – 2  ІV. Оголошення теми мети, очікуваних результатів.

СЛАЙД № 3 А. ПЛАН.

1. Механізм захисту прав і свобод людини та громадянина в Україні.

2. Звернення громадян.

СЛАЙД №4 Б.ЗАПИС ТА ПОЯСНЕННЯ Д/З.

§12.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Механізм захисту прав і свобод людини та громадянина в Україні.

А. КУ – ст. 55.

1. До кого ми можемо звернутися у разі порушення наших прав?

Б.ПІДРУЧНИК – с.91 (3 а.в.- …)

1. Які кроки має пройти людина у разі порушення її прав? СЛАЙД №5

- власні сили

- звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування

- суд                                                 - омбудсмен                            

- остання інстанція – Європейський суд у Стразбурзі(Франція) із захисту прав людини, лише якщо права були порушені державою, її органами, а не конкретними особами.

СЛАЙД №6 2. Чому емблема українського омбудсмена має саме такий вигляд, що вона символізує? - Логотип у вигляді долоні має назву “Вільний, як людина” (Free as a man). Він відображає головну ідею Загальної декларації прав людини ООН: права людини є основою для створення майбутнього світу, в якому панують свобода, справедливість і загальний мир. Прийнятий за ініціативою міжнародної громадськості як універсальний символ з метою привернути увагу до порушень прав людини.

Логотип, оминаючи мовні кордони, миттєво і без слів допомагає людям ідентифікувати себе з правами людини. Його автор – Предраг Стакіч, 32-річний серб.

Можливо – це рука допомоги тому, хто опинився у складних життєвих умовах.

В. ВИСНОВКИ: …

2. Звернення громадян.

А. РОБОТА В ПАРАХ. – завдання і кількість балів за нього- на дошці. СЛАЙД №7

Опрацювавши §12 п.2, дати письмові відповіді на питання:

1) №1 (с.94) – захист прав людини в Україні мають забезпечувати:

- органи державної влади та місцевого самоврядування

- підприємства, установи чи організації, до яких звернувся громадянин для захисту своїх прав та законних інтересів або зі скаргою. (2 бала)

 2) №2 (с.94) – види звернень громадян: клопотання, скарга, пропозиція. (1,5 бала)

3) №3 (с.94) – під час розгляду звернення громадянин має право:

- особисто викласти свої аргументи;

- подати додаткові матеріали

- бути присутнім при розгляді заяви чи скарги

- ознайомлюватися з матеріалами перевірки;

- користуватися допомогою адвоката (2,5  бала)

4) Строки розгляду звернення:

- не більше 1 місяця від дня надходження;

- якщо не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня отримання;

- Якщо протягом місяця вирішити не вдалося – до 45 днів. (1,5 бала)

5) №4 (с.94)

А) адміністрація підприємства - комісія з трудових спорів - суд(1 бал)

Б) прокуратура, суд (1 бал)

В) органи місцевого самоврядування, суд, омбудсмен(1,5 бала)

Б.ПЕРЕВІРКА ПРАВИЛЬНОСТІ ВИКОНАННЯ

VІ. Рефлексія.

А. БЕСІДА.

Яку тему вивчали?     У чому її важливість для кожного з вас?

Б.НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ. СЛАЙД №8-9

VІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

СЛАЙД № 10 VІІІ. Домашнє завдання. §12.

ЛІТЕРАТУРА:

Наровлянський О.Д. Основи правознавства: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.Д.Наровлянський. – К.: Грамота, 2017.

Наровлянський О.Д. Дидактичні матеріали з основ правознавства: Навч. посіб. для учнів 9 кл. серед. загальноосвіт. шкіл, гімназій, ліцеїв. – К.: Юрінком Інтер, 1999.

Наровлянський О.Д. Основи правознавства. 9 клас: методичний посібник. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2006. – («Майстер-клас»)

Пометун О.І. та ін. Практичне право: Навч. посіб.8 кл./ О.І.Пометун, Т.О. Ремех, І.М.Гейко; За ред.. О.І.Пометун. – 2-ге вид., допов. і переробл. – К.: Видавництво А.С.К.,2004.

О.Пометун, Т.Ремех, І.Гейко Практичне право: методичний посібник з курсу 8(9) класу/ За ред.. О.І.Пометун/ Інститут громадянського суспільства. – К.,2001.

Світ права: Навч. посіб. з основ правознавства для учнів 9 кл. загальноосвіт. навч. закл./Р.А.Калюжний, О.І,Пометун, Т.О,Ремех та ін.; за ред.. Р.А.Калюжний та О.І.Пометун – К.: А.П.Н., 2004.

 

Авторка Світлана Антіпова – вчителька суспільствознавчих дисциплін КЗ «НВК № 37 ім. М.Самойловича» Кам’янської міської ради

 

docx
Додано
28 серпня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку