Урок з основ здоров'я

Про матеріал
Інтерактивний урок з основ здоров'я на тему "Сила посмішки та ласка серця".
Перегляд файлу

 

Урок з основ здоров’я  (3 клас)

Тема. Сила посмішки та ласка серця

Мета.  Формування базових цінностей особистості (доброти, взаєморозуміння, милосердя, віри у творчі можливості людини, толерантності, культури спілкування);

 розвиток мислення, пам'яті, мовлення, уміння працювати в групах;

 виховання етичної активності та способів її виявлення; в кінцевому результаті - внутрішньої культури дитини як одного із найважливіших факторів успішності в житті.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

 

 

Вітання гостей

 

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День тобі щасливим буде.

 

Пісня “Від посмішки”

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Як ви вважаєте,чому урок ми сьогодні почали саме з цієї пісні? (Відповіді дітей)

  Правильно, вона допомагає  нам  поділитися посмішками, від яких стає світліше. А від посмішки покращується настрій. На цьому уроці ми  спробуємо навчитися бути щасливими й успішними, адже саме цьому навчає нас шкільний предмет - етика.

 

ІІІ. Актуалізація знань

 

    Нагадайте  тему минулого уроку. (Добро і зло). Ви малювали добро і зло, відтворили на папері своє розуміння. Розглядаючи  ваші малюнки, я зрозуміла, що тему ви засвоїли чудово й орієнтуєтесь у цих поняттях. За якісну роботу група отримує метелика.

 

 

 

 

ІV. Повідомлення теми уроку

 

Тема сьогоднішнього  уроку -  “Сила посмішки та ласка серця”. Чому вони так важливі у нашому житті,  спробуємо з'ясувати.

 

V. Занурення в етичну проблему

  1. Повідомлення учителя

На уроках природознавства  вже говорилося про людину, яке місце вона займає в природі та суспільстві. А от у Давній Греції жив перший учитель всього людства, мислитель Сократ. Він говорив, що в людині є речі...,які складають другу, справжню природу людини. Це і є той матеріал, з якого людина будується. І матеріал набагато міцніший, ніж кістки, м'язи, її тіло в цілому. Що ж це за такі речі, ви  і спробуєте здогадатися.             

  1. Робота в групах

Зверніть увагу, на  партах  лежить портрет маляти. Уявіть собі, що ви не просто хлопчики й дівчата, а всемогутні феї й чарівники, яким дана сила зробити цю дитину прекрасною Людиною. У вас є можливість наділити її найкращими якостями за допомогою чарівних фломастерів. Діти, чи не забули ви правила роботи в групах? Спробуємо їх повторити.

 

На дошці – правила:

  1. Кожна людина – особистість.
  2. Поважай тих, із ким спілкуєшся.
  3. Дай можливість висловитися всім у групі, уважно слухай.
  4. Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.
  5. Умієш добре щось робити, навчи інших.
  6. Успіху можна досягти тільки разом, у колективі.

 

Отже, правила пам'ятаєте, можете починати роботу. Якою ж є успішна, щаслива людина? (Діти підписують, малюють посмішки, сонце)

 

  1. Обговорення роботи в групах
  2. Повідомлення результатів роботи. Портрети розміщують на галявинках своєї групи.
  3. Узагальнення роботи  вчителем

А тепер я назву ті якості, про які говорив Сократ. Це – добро, чеснота, мужність, честь. Ви назвали більше, тому ви не тільки чарівники, а й справжні мислителі.

  1. Оцінювання

Молодці, ви всі дуже добре впоралися із завданням. Нові метелики прилетіли на ваші квіткові галявини. Тепер ми можемо випустити цих  людей у світ, нехай вони несуть свої добрі якості у світ і радують інших людей.

  1. Створення проблемної ситуації

Фотографія дітей. Чи можете ви сказати, доброзичливі ці діти чи ні? Чому зробили такий висновок? (Відповіді дітей, звертають увагу на посмішку. За відповіді – метелики на галявинку)

Зазвичай, добра, вихована людина завжди посміхається. Цією посмішкою вона відкриває іншим своє серце. Недарма свій урок ми почали саме із посмішки.

Скажіть, діти, як ви думаєте, чи може чемна людина бути злою? (Відповіді дітей)

Звичайно, адже чемність тоді справжня, коли щира, природна. А це означає, що вона – завжди поруч із добротою, толерантним (пояснити значення цього слова) ставленням до іншого. А якщо людина добра, - вона спокійна,а також весела, працездатна. Тому ми завжди будемо ввічливими та чемними. Пам'ятаєте, як приємно було нам слухати  ласкаві слова, коли на минулому уроці ми малювали долоньки і говорили один одному лагідні слова. (Звертають увагу на плакат із долоньками). Тому не забуваймо говорити такі слова один одному, а особливо нашим рідним, які піклуються про нас. Без сумніву, першим духовним центром для кожного з нас виступає родина.

 

  1. Музична пауза. Пісня “Бабусина молитва”

 

VІ. Вихід на моральний вибір

  1. Повідомлення учителя

Ми повинні прислухатися до порад  близьких, адже вони завжди зичать нам добра. А також кожна людина повинна намагатися побачити і зрозуміти, що найкраще в цьому житті  виховувати себе і шукати своє місце в світі, претендувати на звання Людини з великої літери. Що для цього необхідно робити, нам порадить Галина Демченко, оповідання якої ми читали з вами на уроках українського читання.

  1. Робота із деформованим текстом

На ваших партах лежать аркуші із реченнями, які в тексті складали поради. Але осінній вітерець перемішав усі слова. Я впевнена, що ми зможемо зібрати їх в речення, адже на уроках української мови ми почали вивчати тему “Речення”.

(Діти працюють у групах, складають текст-пораду, потім по черзі зачитують)

Іскринка тепла

 Сонце несе на своїх проміннях тепло. Воно вливається у твою душу. Візьми іскринку цього тепла і зігрій людину, якій холодно, сумно. Тепло твого серця розтопить лід її душі. Прокинувшись вранці, посміхнися сонечку і всьому рідному на землі.

 

(Метелики – на галявинки)

 

Учитель. Діти, із посмішки ми і розпочали свій урок. Саме із посмішки, із сонячної, світлої. Сонце допомагає рости всьому живому. Не виняток із правила і наше дерево, разом з яким зростаємо та розвиваємося. (Звертають увагу на плакат із зображенням дерева з фотографіями класу)

  1. Релаксація

А зараз я хочу вам прочитати настанови психологів, як зробити своє життя кращим.

 

(Діти лягають на парти, закривають очі. Під спокійну музику вчитель читає.)

 

“В кожній людині сонце, тільки дайте йому світити,” – учив відомий Сократ. Відкрий своє Сонце для всіх, безкорисно віддай своє тепло людям. Неправильне використання сонячної енергії людиною (перетворення її на агресію, злість, руйнування) призводить до тяжких хвороб, які порушують здоров'я. Тільки тоді людина здорова, коли її серце б'ється в унісон із природою.

 

VІІ.Рефлексія

 

На дошці ви бачите сонечко, яке не просто світить, а дарує всім нам тепло своїх променів. На промінчиках написані вислови про добро. (Хто людям добра бажає, той і сам має. (укр. прислів'я). Поведінка – це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя. (В.Гете) Чого собі не зичиш, і другому не жадай (укр. прислів'я). За науку цілуй батька й матір у руку. (укр. приказка)  Хто чисте сумління має, спокійно спати лягає (укр. прислів'я). А на партах у вас теж лежать промінчики. Ви, порадившись із товаришами, спробуєте з'ясувати, що ви вважаєте найважливішим для щасливої людини, напишете це на промені і додасте свої промінчики на тих, що на дошці.

(Діти виконують завдання, прикріплюють промінчики, проговорюючи слова, що написали)

 

VІІІ. Підсумок уроку

Отже, сьогодні ми стали добрішими, навчилися дарувати своє тепло іншим людям. Ви дуже добре працювали, подивіться на свої галявинки. Вони ожили завдяки метеликам, які ваше добро понесуть у світ. І я впевнена, що ви всі будете йти по життю дорогою добра, обов’язково станете успішними.

 

Діти співають  пісню «Дорога добра»

doc
Додано
29 січня 2019
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку