Урок з основ здоров я "Безпека в школі" для1 класу допоможе вчителю цікаво провести урок- тренінг, а дітям- добре запам ятати правила безпечної поведінки в школі.
Урок-тренінг
Безпека в школі.
Мета Сформувати в учнів уявлення про небезпечні ситуації, які можуть виникнути в школі, моделювати алгоритм поведінки під час небезпечних ситуацій.Виховувати бережне ставлення до свого здоров’я.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні:
- аргументувати значення дисципліни для збереження здоров’я.
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання |
10 хв. |
Робота в групах. |
15 хв. |
Зворотний зв’язок |
10 хв. |
Прощання |
5 хв.. |
Хід уроку-тренінгу
Вступна частина
1.Знайомство: Привітання
2. Правила
Вчитель: “ Сьогодні ми будемо мандрувати по країні Школярії і поговоримо про ситуації можливої безпеки в школі. Давайте згадаємо якими правилами ми користуємося на уроках-тренінгах”(Правило піднятої руки, правило толерантності)
3.Очікування . Вправа «Футбольні ворота»
-Чого б ви хотіли навчитися на нашому уроці?
Учням роздаються м ячі, на яких вони пишуть очікування і прикріпляють біля воріт.
4. Зворотний зв’язок
- Які небезпечні місця існують в школі.(Діти називають, учитель прикріплює до дошки назви).
Основна частина
1. Мозковий штурм
Вчитель : “Яке лихо може трапитися з дітьми в школі?”
(відповіді записуються на дошці)
2. Практична робота. Гра «Дослідники».
Об’єднання дітей в 6 груп ( учні з 1 і 3 парти кожного ряду повертають стільчики до 2 і 4 парт).
Повторити правила роботи в групі (Починайте висловлюватись спочатку за бажанням, а потім по черзі).
Завдання групам : кожна група досліджує своє місце і записує виявлені там небезпеки:
1 –а група - у класі;
2 – а група - у коридорі;
3 –а група – на сходах;
4 - а група – на подвір’ї;
5-а група- у їдальні;
6-а група- у туалеті. (Роздати таблички з назвами місць дослідження).
Презентація роботи (Витягують карточки «Керівник групи», «За вибором учнів», «За вибором учителя», «Всі-всі». Повернутись до вчителя).
3. Міні лекція
Вчитель розповідає про небезпеку, яка може трапитись у школі і як треба поводитись, щоб не зашкодити здоров’ю.
4.Робота в групах.Гра «Артисти» Об’єднання дітей в 6 груп ( учні з 1 і 3 парти кожного ряду повертають стільчики до 2 і 4 парт, кожна група одержує завдання дати пораду казковому герою, який вів себе неправильно)
(«Клас»-Круть і Верть,
«Коридор»- коники і слон,
«Сходи»- мавпочка і зайчик,
«Подвір я»- мавпочка,
«Їдальня»-свинка,
«Туалет»-каченя).
5. Руханка
В школі парту бережи
І на парті не лежи.
Не базікай на уроках
Як папуга чи сорока.
Спитає вчитель- треба встать,
Як він дозволить- тихо сядь.
Сказати хочеш- не гукай
А тільки руку піднімай.
6. Колективна робота
Складання правил поведінки учнів у школі.
Гра «Так чи ні». Кожна парта отримує надруковані на смужках паперу істинне та хибне твердження з правил поведінки.Учні в парі мають обрати та прикріпити до плакату «Правила поведінки у школі» правильне твердження.
Допоможи Незнайку. На «так» хлопаємо в долоні.
Заключна частина
1.Завершення тренінгу.Рефлексія.
-Навіщо потрібно виконувати правила для учнів:
а) щоб не засмучувати батьків;
б) щоб тебе ставили в приклад;
в) щоб себе не травмувати;
г) щоб не порушувати спокій інших.
Учні повторюють віршовані правила поведінки, складені для них батьками в 1 класі.
Гра «Продовж фразу»: На цьому уроці я дізнався( зрозумів)…
Вчитель : “Якщо ваші очікування справдились, то перемістіть свої м ячі в ворота”.
2. Прощання
Підвестися, взявшись за руки, сказати: «Ми – молодці».