Урок з основ здоров’я "Коли вдома сам"

Про матеріал

Поговоримо про будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі. А також зустрінемося з героями казок, простежимо за їхніми діями і вчинками, навчимося приймати правильне рішення, коли немає вдома дорослих.

Перегляд файлу

                                      Хід уроку

І. Організаційний момент.

Любі діти, у наш клас                                                                                                                                                                              завітали гості нині,

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою щиро.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаємо щиро вас,

І запрошуємо  ласкаво

на урок у 1-й клас.

Щоб наш урок минув не марно, подивимося одне на одного і посміхнемося. Нехай усмішка допоможе нам сьогодні і ми матимемо гарний настрій.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  1. Вступне слово вчителя
  • Сьогодні ми продовжуємо подорож країною Здоров’я, жителі якої вже чекають на нас. В цій країні затишно, спокійно, адже допомагає підтримувати порядок наша знайома Мудра Сова.

(Слайд №1)

- Вона вітає нас і хоче дізнатися, що ви робили протягом тижня, щоб бути здоровими.

2. Вправа  «Мікрофон»

  • Молодці, всі ви піклувалися про своє здоров’я, а допомагали в цьому вам ваші найближчі для вас люди – ваші батьки..                                                                                                                                                                                                                               -А чи буває так, що батьки пішли на роботу, бабуся в магазин, а ви залишилися вдома самі?(відповіді дітей)
  • Чи безпечно для дитини залишатися вдома без дорослих? (ні)
  • Так ось, діти, для того , щоб з вами не трапилося біди, а ваші батьки, поки відсутні вдома, не хвилювалися за вас, ми сьогодні,  разом з тітонькою Совою, поговоримо про  будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі. А також зустрінемося з героями казок, простежимо за їхніми діями і вчинками, навчимося приймати правильне рішення, коли немає вдома дорослих.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу                                                                                    1. Тітонька Сова подарувала нам ось цю чарівну скриньку. А що в ній знаходиться, спробуйте відчути на дотик(клубочок).

     Клубочок, діти , не простий,

     Клубочок, діти, чарівний.

     Він доріжку прокладе

     До казок нас поведе!

(Лунає музика)

Ти , клубочок, наш котись,

У світі казок опинись!

 

  • Куди ж котиться наш клубочок?

  ким першим ми зустрінемося, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

(Слайд №2)

 

Хто кругленький і смачненький,

І з віконця скік та скік

Втік від баби і від діда

До лисички на язик?

Це не зайчик і не котик

Не бичок, не сірий вовк

Це веселий, хвалькуватий,

Невгамовний…(колобок)

В гостях у казки «Колобок»

-Так, це колобок, пригадайте казочку та згадайте, що трапилось з колобком?

- Він без дозволу убіг з дому, зустрів лисицю й вона його з`їла.

Правило №1

(Правила по черзі вивішуються на дошці)

-Давайте запам’ятаємо правило:

                Щоб не трапилось біди

Без дозволу нікуди не йди.

  • Продовжуємо нашу подорож.

  Звучить музика

  • Ти , клубочок, наш котись,

        У світі казок опинись!

 

  • А з якої казки ці герої?

Сидить півник на печі

 Їсть смачненькі калачі.

Ось лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиса півника забрати.

Слайд №5

  • Давайте пригадаємо, як називається ця казка?
  •  «Котик і півник». Правильно, малята. Зараз я пропоную подивитися уривок з цієї казки, а потім ви мені скажете, чому півник потрапив у біду?

 

  1. Інсценізація уривку із казки «Котик і півник»

 

  Котик: Ти, півнику, сиди на печі,

                   їж смачні калачі,

                 В дім нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.

 

  Півник: Добре, добре! (Котик уходить)

 

  Лисичка:Ходи, ходи, півнику до мене, у мене золота пшениця, медяна водиця.

 

 Півник: То-ток, то-ток, не велів коток!

 

Лисичка:Насиплю попід вікном золотої пшениці, а сама під кущем сховаюсь.

Півник: Піду-но я трошки поклюю, нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.(вхопила Лисичка Півника)

-  Діти, що ж трапилося з Півником? Чому, як ви вважаєте? (Тому що він не послухав котика і пустив незнайомця до своєї оселі.

- Діти, а якщо півник  ходив би до лісової школи, як ви ходите до нашої та вчив правила  обережності, то вчинив би зовсім по іншому. Давайте подивимося як саме.

 Інсценізація казки

Лисичка:  Ходи, ходи, півнику до мене, у мене золота пшениця, медяна водиця.

Півник: Ні, Лисичко, не вмовляй , я правила обережності добре знаю. Я ходжу до лісової школи і тітонька Сова мене навчила, як треба поводитися, коли вдома залишаєшся сам. 

  Лисичка: Який розумний півник.

  Півник: Тобі , Лисичко, я також раджу ходити до лісової школи...

 

Правило № 2

  • Давайте запам’ятаємо наступне правило

 

Якщо ви самі вдома ,

То запам’ятайте:

Ви людину незнайому

В дім свій не пускайте.

 

  Лунає музика

    Ти , клубочок, наш котись

    У світі казок опинись!

-  Наш клубочок прикотився до Поросят.

 Слайд №6

  • Ви, звичайно, пам’ятаєте казку «Троє поросят». Вона закінчилася тим, що поросята врятувалися від злого вовка в міцному будинку.

Поросята весело захрюкали:

«Нарешті  ми позбулися усіх небезпек!»

Але старший найрозумніший брат Наф-Наф сказав:

«Небезпека може чекати на вас і вдома, якщо залишити будь-де ніж, ножиці, голку, то вони можуть стати причиною травми»

(слайд №7)

 Діти, подивіться уважно, що сталося з Ніф-Ніфом вдома?

  • Він травмувався ножицями.

 

Щоб уникнути біди,
Усе на місце поклади:
Ніж, виделку-у шухлядку,
  Голки теж тримай в порядку.

Прибери зі столу шило,
Лиха щоб не наробило.
Заховай всі зайві речі,-
Будеш ти тоді в безпеці.

 

 Правило №3

 

  • Давайте запам’ятаємо наступне правило:

 

Всі гострі предмети, а також ті, якими можна вколотися та порізатися, неодмінно треба класти на свої місця.

 

  • Поросята , рятуючись від вовка, дуже втомилися і вирішили випити чаю. Ніф-Ніф побіг по чайник, але раптом почувся несамовитий вереск:
  • Ой, ой, ой! Я обпікся! Чайник дуже гарячий!
  • Це , малята, ще одна небезпека , треба запам`ятати слідуюче правило.

 (слайд №8)   

Правило  №4

Якщо необережно поводитися з гарячими предметами,

Можна обпектися.

Щоб допомогти Ніф-Ніфу, Наф-Наф підвів поросят до аптечки, де було багато ліків

 (слайд)

Ніф-Ніф побачив і зрадів :

  • Зараз я все з’їм і одужаю.
  • Правильно каже Ніф-Ніф? (Ні.)
  •  

Правило №5

Не можна вживати ліки без дозволу лікаря!

  • Якщо це робити неуважно, то недовго й отруїтись. І це наше наступне правило.

 

  • Відпочивши, Наф-Наф повідомив братів про іншу небезпечну річ. А про що саме, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

                       Що зараз майже в кожнім домі

               Є необхідним безперечно,

               Бо варить їсти без утоми,

               Хоч він отруйний, небезпечний

               Ним користуємось щораз,

               Вже здогадалися? Це ж …..газ!

 

  • Ми вже знаємо, що газ дуже корисна річ у побуті. На газових плитах ми готуємо їсти, завдяки газу опалюють наші домівки й в наших оселях тепло. Але газ може бути дуже небезпечним, якщо не дотримуватися правил користування.

                            Вірш

  Чайник злиться, кип’ятиться,

 Чайник голосно свистить:

Гей, хто-небудь, відгукніться,

Із вогню мене зніміть!

Не жартуйте так зі мною,

Бо вогонь заллю водою.

І тоді з плити до вас

Поповзе змією газ.

Газ отруїть вашу хату,

Ще й бабахне , як граната!

 

  • Як  треба поводитися із газом? ( Тільки з дозволу дорослих та під їх наглядом, бережно, дотримуючись правил користування).
  • Це правило хай знає кожен з вас:

Правило №6

             Будьте обережні, коли включили газ!

 

  • Поросята нарешті заспокоїлися і вирішили відпочити.

               Що ж, мабуть, прийшла пора

               Трохи й нам відпочити,

               Хочу всіх на фізкультхвилинку

               Зараз  запросити.

  1. Фізкультхвилинка

Лунає  музика

                           Ти , клубочок, наш котись,

                           У світі казок опинись!

Наш клубочок прикотився до хатинки Кози.

 Слайд.

  •  Це – хатинка Кози з казки  «Козенята і вогонь».
  • Послухайте , будь ласка, цю казку.(слайд)

Вогонь працював у кози у печі -
Варив їй куліш, випікав калачі.
Вона ж годувала щоранку малят -
Семеро біленьких своїх козенят.

 

Ось мамі вже з дому рушати пора,
Лишається в хаті сама дітвора.
- Ми будем слухняні,- синок запевня.
Куди ж це найменше спішить козеня?

 

Воно потихеньку взяло сірники,
і вогник маленький пуска між тріски:
- Ану, як у мами моєї гори!-
і ось уже дим потягнувсь до гори…

 

Пожежу згасили, живі малюки.
І мовить коза:
- Пам’ятайте завжди,
що гра із вогнем
приведе до біди!

 

  • Що стало причиною виникнення пожежі? Яке правило ми маємо запам’ятати?(слайд)

Правило №7

   Сірники не іграшка -

   Має кожен знати.

   Будеш з ними необережний -

   Може трапитись пожежа

  1. Робота в парах.(Зібрати мозаїку з правилами, номери телефонів.)

Кожній парі я роздала набір листочків у яких зашифровано дуже важлива інформація. Якщо ви правильно розшифруєте ці фрази, ми дізнаємось, куди нам треба звертатися про допомогу, на той випадок, якщо біда все ж таки трапилася. (Складають розрізані фрази, потім по черзі читають у голос ы номери телефонів ліплять на дошку до правил) .

ІІІ. Закріплення і узагальнення знань

 1. Робота з підручником, с. 83

- Чому кухня – це небезпечне місце для ігор і розваг?

- Чому не можна гратися на балконі, біля відчинених вікон, на підвіконні?

2. Індивідуальна робота в зошитах, с. 41

Позначити, які з предметів є у вас вдома. Чим вони небезпечні?

( пральний порошок, миючий засіб, фарби, клей, засіб від тарганів, лак, оцет)

Висновок. Важливе правило для дітвори:

                     Незнайомі предмети до рук не бери!

3. Гра « Так чи ні?»

  • Будь-який електроприлад не можна залишати без догляду.
  • Телефон швидкої допомоги -104.
  • Якщо захворів, візьми ліки в аптечці.
  • Якщо у будинку з'явились таргани, не чекай батьків, а сміливо знищуй їх засобами від тарганів.
  • Телефон поліції - 103.
  • Порядок в оселі потрібний не лише для краси, але й для безпеки.

 -А як ви думаєте, коли мама прийде додому, що для неї буде найприємнішим сюрпризом? (якщо ми наведемо порядок, складемо свої  речі, помиємо посуд. Витремо пил, поллємо квіти..)

IV. Підсумок уроку

  1. Лунає  музика.

                             Ти, клубочок, наш котись,

                             У світі казок опинись!

  • Наш клубочок привів нас до самої тітоньки Сови.

 

  •   А зараз тітонька Сова ще раз нагадає нам правила поведінки, якщо ви залишилися вдома самі. - Сідаймо всі зручніше та дивимося уважно.

                       (Відео урок від тітоньки Сови.)  

  1.  -  Ось і закінчується наша подорож і наприкінці я хочу перевірити, як ви запам`ятали правила, з якими сьогодні познайомилися. Я буду читати віршик, а ви там де треба голосно мені допомагати.  Домовились?

 Вірш-добавлянка.

 

  Хоч ви зовсім ще малята,

  Але пам’ятайте:

 Люди ви – не козенята,

 Правила…  вивчайте!

           І малятам, і звірятам дуже добре треба знати:

           Сірники не для забави – небезпечно ними гратись.

              Розігрілась праска дуже, що робити будем, друже?

                 За гаряче не хапай і з розетки вимикай.

 

                        Якщо пахне газ в квартирі,

                        то дзвони по 104.

                        Якщо з'явиться вогонь і дим,

                        то дзвони по 101.

 

                        У світі безліч речовин –

                        і фарба, спирт, також бензин,

                        Одну загальну рису мають: із іскри навіть вибухають.

             Ці речовини пам’ятайте й подалі від вогню ховайте. 

                Якщо самі удома ,

                То запам’ятайте:

 Ви людину незнайому

 В дім свій  ……не пускайте.

 

Двері добре…зачиняйте

 Кожен раз, постійно!

 Правила… запам`ятайте

 І живіть… спокійно!

  •  Чи сподобалася вам наша подорож? Що нового ви дізнались на уроці?(Правила безпеки, коли дома залишаєшся сам).
  • Що ви будете робити , щоб з вами не трапилося біди?( Виконувати ці правила безпеки).
  • Сьогодні на уроці ви всі дуже добре попрацювали.  І я хочу, на згадку про наш урок, подарувати, вам такі закладинки, щоб ви завжди пам`ятали правила, які ми сьогодні вивчили, а в разі безпеки знали куди треба звертатися по допомогу, вдома обов`язково їх покажете своїм батькам.   Але я, від щирого серця, бажаю, щоб вам ні коли у житті не довелося дзвонити за цими номерами, щоб у вашій оселі був мир, спокій, затишок і всі були здорові.
  • На цьому наш урок закінчено, прошу всіх тихенько вий ти із класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку