Поговоримо про будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі. А також зустрінемося з героями казок, простежимо за їхніми діями і вчинками, навчимося приймати правильне рішення, коли немає вдома дорослих.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Любі діти, у наш клас завітали гості нині,
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою щиро.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаємо щиро вас,
І запрошуємо ласкаво
на урок у 1-й клас.
Щоб наш урок минув не марно, подивимося одне на одного і посміхнемося. Нехай усмішка допоможе нам сьогодні і ми матимемо гарний настрій.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
(Слайд №1)
- Вона вітає нас і хоче дізнатися, що ви робили протягом тижня, щоб бути здоровими.
2. Вправа «Мікрофон»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Тітонька Сова подарувала нам ось цю чарівну скриньку. А що в ній знаходиться, спробуйте відчути на дотик(клубочок).
Клубочок, діти , не простий,
Клубочок, діти, чарівний.
Він доріжку прокладе
До казок нас поведе!
(Лунає музика)
Ти , клубочок, наш котись,
У світі казок опинись!
-З ким першим ми зустрінемося, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:
(Слайд №2)
Хто кругленький і смачненький,
І з віконця скік та скік
Втік від баби і від діда
До лисички на язик?
Це не зайчик і не котик
Не бичок, не сірий вовк
Це веселий, хвалькуватий,
Невгамовний…(колобок)
В гостях у казки «Колобок»
-Так, це колобок, пригадайте казочку та згадайте, що трапилось з колобком?
- Він без дозволу убіг з дому, зустрів лисицю й вона його з`їла.
Правило №1
(Правила по черзі вивішуються на дошці)
-Давайте запам’ятаємо правило:
Щоб не трапилось біди
Без дозволу нікуди не йди.
Звучить музика
У світі казок опинись!
Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
Слайд №5
Котик: Ти, півнику, сиди на печі,
їж смачні калачі,
В дім нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.
Півник: Добре, добре! (Котик уходить)
Лисичка:Ходи, ходи, півнику до мене, у мене золота пшениця, медяна водиця.
Півник: То-ток, то-ток, не велів коток!
Лисичка:Насиплю попід вікном золотої пшениці, а сама під кущем сховаюсь.
Півник: Піду-но я трошки поклюю, нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.(вхопила Лисичка Півника)
- Діти, що ж трапилося з Півником? Чому, як ви вважаєте? (Тому що він не послухав котика і пустив незнайомця до своєї оселі.
- Діти, а якщо півник ходив би до лісової школи, як ви ходите до нашої та вчив правила обережності, то вчинив би зовсім по іншому. Давайте подивимося як саме.
Інсценізація казки
Лисичка: Ходи, ходи, півнику до мене, у мене золота пшениця, медяна водиця.
Півник: Ні, Лисичко, не вмовляй , я правила обережності добре знаю. Я ходжу до лісової школи і тітонька Сова мене навчила, як треба поводитися, коли вдома залишаєшся сам.
Лисичка: Який розумний півник.
Півник: Тобі , Лисичко, я також раджу ходити до лісової школи...
Правило № 2
Якщо ви самі вдома ,
То запам’ятайте:
Ви людину незнайому
В дім свій не пускайте.
Лунає музика
Ти , клубочок, наш котись
У світі казок опинись!
- Наш клубочок прикотився до Поросят.
Слайд №6
Поросята весело захрюкали:
«Нарешті ми позбулися усіх небезпек!»
Але старший найрозумніший брат Наф-Наф сказав:
«Небезпека може чекати на вас і вдома, якщо залишити будь-де ніж, ножиці, голку, то вони можуть стати причиною травми»
(слайд №7)
Діти, подивіться уважно, що сталося з Ніф-Ніфом вдома?
Щоб уникнути біди,
Усе на місце поклади:
Ніж, виделку-у шухлядку,
Голки теж тримай в порядку.
Прибери зі столу шило,
Лиха щоб не наробило.
Заховай всі зайві речі,-
Будеш ти тоді в безпеці.
Правило №3
Всі гострі предмети, а також ті, якими можна вколотися та порізатися, неодмінно треба класти на свої місця.
(слайд №8)
Правило №4
Якщо необережно поводитися з гарячими предметами,
Можна обпектися.
Щоб допомогти Ніф-Ніфу, Наф-Наф підвів поросят до аптечки, де було багато ліків
(слайд)
Ніф-Ніф побачив і зрадів :
Правило №5
Не можна вживати ліки без дозволу лікаря!
Що зараз майже в кожнім домі
Є необхідним безперечно,
Бо варить їсти без утоми,
Хоч він отруйний, небезпечний
Ним користуємось щораз,
Вже здогадалися? Це ж …..газ!
Вірш
Чайник злиться, кип’ятиться,
Чайник голосно свистить:
Гей, хто-небудь, відгукніться,
Із вогню мене зніміть!
Не жартуйте так зі мною,
Бо вогонь заллю водою.
І тоді з плити до вас
Поповзе змією газ.
Газ отруїть вашу хату,
Ще й бабахне , як граната!
Правило №6
Будьте обережні, коли включили газ!
Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи й нам відпочити,
Хочу всіх на фізкультхвилинку
Зараз запросити.
Лунає музика
Ти , клубочок, наш котись,
У світі казок опинись!
Наш клубочок прикотився до хатинки Кози.
Слайд.
Вогонь працював у кози у печі -
Варив їй куліш, випікав калачі.
Вона ж годувала щоранку малят -
Семеро біленьких своїх козенят.
Ось мамі вже з дому рушати пора,
Лишається в хаті сама дітвора.
- Ми будем слухняні,- синок запевня.
Куди ж це найменше спішить козеня?
Воно потихеньку взяло сірники,
і вогник маленький пуска між тріски:
- Ану, як у мами моєї гори!-
і ось уже дим потягнувсь до гори…
Пожежу згасили, живі малюки.
І мовить коза:
- Пам’ятайте завжди,
що гра із вогнем
приведе до біди!
Правило №7
Сірники не іграшка -
Має кожен знати.
Будеш з ними необережний -
Може трапитись пожежа
Кожній парі я роздала набір листочків у яких зашифровано дуже важлива інформація. Якщо ви правильно розшифруєте ці фрази, ми дізнаємось, куди нам треба звертатися про допомогу, на той випадок, якщо біда все ж таки трапилася. (Складають розрізані фрази, потім по черзі читають у голос ы номери телефонів ліплять на дошку до правил) .
ІІІ. Закріплення і узагальнення знань
1. Робота з підручником, с. 83
- Чому кухня – це небезпечне місце для ігор і розваг?
- Чому не можна гратися на балконі, біля відчинених вікон, на підвіконні?
2. Індивідуальна робота в зошитах, с. 41
Позначити, які з предметів є у вас вдома. Чим вони небезпечні?
( пральний порошок, миючий засіб, фарби, клей, засіб від тарганів, лак, оцет)
Висновок. Важливе правило для дітвори:
Незнайомі предмети до рук не бери!
3. Гра « Так чи ні?»
-А як ви думаєте, коли мама прийде додому, що для неї буде найприємнішим сюрпризом? (якщо ми наведемо порядок, складемо свої речі, помиємо посуд. Витремо пил, поллємо квіти..)
IV. Підсумок уроку
Ти, клубочок, наш котись,
У світі казок опинись!
(Відео урок від тітоньки Сови.)
Вірш-добавлянка.
Хоч ви зовсім ще малята,
Але пам’ятайте:
Люди ви – не козенята,
Правила… вивчайте!
І малятам, і звірятам дуже добре треба знати:
Сірники не для забави – небезпечно ними гратись.
Розігрілась праска дуже, що робити будем, друже?
За гаряче не хапай і з розетки вимикай.
Якщо пахне газ в квартирі,
то дзвони по 104.
Якщо з'явиться вогонь і дим,
то дзвони по 101.
У світі безліч речовин –
і фарба, спирт, також бензин,
Одну загальну рису мають: із іскри навіть вибухають.
Ці речовини пам’ятайте й подалі від вогню ховайте.
Якщо самі удома ,
То запам’ятайте:
Ви людину незнайому
В дім свій ……не пускайте.
Двері добре…зачиняйте
Кожен раз, постійно!
Правила… запам`ятайте
І живіть… спокійно!