Презентація "Правила особистої гігієни молодшого школяра"

Про матеріал

Тема: Доглядай за своїм тілом. Правила особистої гігієни.

Практична робота: як правильно мити руки.

Мета: продовжувати знайомити учнів з правилами особистої гігєни, вчити доглядати за своїм тілом, волоссям, руками, зубами; формувати вміння правильно мити руки; розвивати потребу в дотриманні особистої гігєни; виховувати охайність, акуратність.

Обладнання: гребінець, мило,губка, зубна щітка, носовичок, рушник, люстерка; презентація «Правила особистої гігієни молодшого школяра».

Тип уроку: Ознайомлення з новим матеріалом (урок – подорож).

Хід уроку

І.Організаційний момент.

1.Привітання

- Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня!

Хай вам ясне сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світіголовне.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

1. Розповідь учителя про чистоту ,як основну вимогу особистої гігієни.

- Ви вже знаєте, що особиста гігієна допомагає зберегти і зміцнити здоров'я. Потрібно стежити за чистотою тіла, одягу, речей. Для того щоб бути чистим і охайним, потрібно не лише щотижня мити все тіло. Необхідно також щоденно мити обличчя, шию, вуха, руки, ноги, чистити зуби. [ Слайд 3]

2. Перегляд малюнків підручника на с.44.

3. Сьогодні на уроці ви ознайомитеся із правилами догляду за руками,

тілом, волоссям, зубамим. Дізнаєтеся, як правильно мити руки.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Гра-подорож океаном «Чистоти».

- Діти, сьогодні ми з вами помандруємо по океону «Чистоти» на кораблі і зупинимось на кожному з остировів, що нам зустрінуться. Мета подорожі припливти до берега «Здоров'я».

а)Відгадування загадок.

- Щоб стати пасажирами корабля треба нам відгадати загадки:

1. Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків

По голівці ходять – волосся в порядок приводять.

(Гребінець)

1.Мию, мию без жалю,

Мию там , де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від того худну.

(Мило)

2.Костяна спинка,

На черевці щетинка,

По брамі стрибала,

Крихти виганяла.

(Зубна щітка)

3.Ліг в кишеню і вартую

Плаксі, реві та бруднулі.

Витру вранці струйки сліз,

Не забуду і про ніс.

(Носовичок)

4.Коли миюсь чи вмиваюсь,

Потім ним я витираюсь,

Витирати сухо звик

Мій маленький …(рушник).

Б) Бесіда про предмети індивідуального користування. [Слайд 4]

- Діти, гребінець, мило, зубна щітка, носовичок, рушник, зубна паста - належать до предметів індивідуального користування. Кожен з вас повинен мати ці предмети і сам користуватися ними. (Педмети показати).

- Діт, ви розгадали загадки, тому ми можемо з вами вирушати в подорож.

В )Подорож до острова № 1 « Догляд за руками, тілом і волоссям»

-Діти , наш корабель пливе до першого острова. Наш перший острів називається - «Догляд за руками, тілом і волоссям».

-Діти, ми повинні постійно стежити за чистотю рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося: торкаємося руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет .

-Перегляд фотографій у підручнику на с. 45.

-Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. [Слайд 5]

-Ні в якому разі не беріть руки до роту, а постійно слідкуйте за чистотою рук. Кожного ранку та ввечері всі повинні вмиватися. [Слайд 6]

- Як правильно треба мити руки?

Учиитель розказує, як треба мити руки.

1. Треба спочатку приготувати рушник і мило. [Слайд 7]

2. Потім закотити рукава вище ліктів. [Слайд 8]

3.Відкрити не сильно кран і намочити руки.

4.Взяти мило і намилити руки.

5.Покласти мило.

6.Миємо руки: треба, щоб вони перекочувались одна по одній, як санчата з гори: то права з'їжджає по лівій, то ліва по правій. Потім треба покласти долонька до долоньки і потерти.

7.Після миття рук миємо обличчя, шию, вуха. [Слайд 9]

8.Після цього треба прополоскати руки чистою водою і витерти насухо рушником.

-Діти, а як часто ви підстригаєте нігті на руках? Ногах?

-Отже,

1)Руки треба мити з милом після відвідування туалету, ігор з тваринами, якщо ви звідкись прийшли, після брудної роботи.

2)Нігті на руках слід підстригати 1 раз на тиждень, а на ногах – 1 раз у два тижні.

3)Ніколи не гризіть нігті.

Робота з підручником на с. 46.

9.Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою. Приймати ванну ми повинні 1 раз на тиждень.

[Слайд 10]

Своє волосся необхідно мити в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними. [Слайди 11, 12]

-

-Запам 'ятайте: користуватися чужим гребінцем, заколками , головними уборами – заборонено.

Г) Фізкультхвилинка.

Дорогні мої малята, мийте руки,

мийте шию, мийте ноги і лице,

(виконуються відповідні рухи)

це здоров'я принесе! (Повторити 2-3 разаи).

Д) Слухання і обговорення вірша.

Не знала

Питає бабуся в онуки:

- Чи ти помила добре руки?

- А як же, - Милочка в одвіт, -

Помила з милом так, як слід.

- А де? – бабуся знов питає, -

Води ж у хаті в нас немає …

- Немає? – здивувалась Мила, -

А я не знала і помила.

Грицько Бойко.

Е) Виконання завдання 2 на с. 47 підручника.

(Практична робота: вимий правильно руки.)

Є)Подорож до острова № 2 «Догляд за зубами». [Слайди 13, 14]

- Діти ми пливемо до другого острова «Догляд за зубами».

- Діти, розгляньте свої зуби перед люстерком.

- Між зубами є багато нерівностей. У них легко затримуються часточки їжі.

- Діти, як називають лікарів, які лікують зуби?

- Отже, дот нас в гості завітав лікар – стоматолог. Він нам розповість, як правильно доглядати за зубами:

1)Чистити зуби треба вранці та ввечері перед сном.

2)На зубну щітку видавлюємо трішки зубної пасти.

3)Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхні кутніх зубів.

4)Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною ( показує)

5)Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою.

6)Після вживання їжі слід полоскати рот теплою водою.

7) Не колупайтеся між зубами металевими предметами.

8)Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік.

9)Два рази на рік треба приходити в лікарню і перевіряти зуби.

- Я хочу вам на згадку про мене подарувати ці (дарує) зубні щіточки.Користуйтеся моїми порадами і ваші зубки будуть здоровими.

- Діти, давайте подякуємо лікареві за поради.

- Дякуємо!

ІV. Закріплення матеріалу.

-Діти, а щоб допливти нам до берега «Здоров'я» треба виконати завдання.

Завдання 1. Робота в зошитах.

Виконання завдань 1, 2 на с. 15.

Завдання 2 . Гра «Правила гігієни».

Учні стають у коло. Учень, який стоїть усередині кола, кидає м'яча одному з гравців. Той, хзто його зловив, повинен назвати одне правило гігєни. Назвавши його, йде у середину кола, і гра продовжується. Хто не зможе назвати правило, той вибуває з гри.

Завдання 3. Давайте пофантазуємо. Придумайте казку про «Хлопчика Нечепуру, який не хотів митися…». Що з ним може трапитися?

Завдання 4. Поясніть прислів'я.

Чиста вода – для хвороби біда.

V. Підсумок уроку.

-Молодці! Ми виконали всі завдання, тому пливемо до берега «Здоров'я».

-Розкажіть, як треба доглядати за своїм тіло? Коли треба мити руки? Назвіть предмети особистої гігєни.

-Я думаю, що ви всі будете виконувати вимоги особистої гігієни, будете слідкувати за своєю чистотою.

-Діти, наша подорож по океану «Чистоти» закінчилась. Ми на березі «Здоров'я». [Слайд 15]

Отже:

Гігієна – це сила!

Чистота – це клас!

Хай буде здоров'я

У вас і у нас!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Красноармійський навчально-виховний комплекс“ Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад ”Правила особистої гігієни молодшого школяра Вчитель: Зуєва Вікторія Леонідівна

Номер слайду 2

Мета: прищеплювати навички дотримання особистої гігієни

Номер слайду 3

Особиста гігієна - це догляд за своїм тілом і утримання його в чистоті. Складові особистої гігієни: догляд за шкірою, догляд за зубами, догляд за волоссям.

Номер слайду 4

Засоби особистої гігієни

Номер слайду 5

Мікроби - збудники хвороб

Номер слайду 6

Догляд за шкірою. Кожного ранку та ввечері всі повинні вмиватися

Номер слайду 7

Як мити руки Приготуйте мило і чистий рушник.

Номер слайду 8

- Закоти рукава вище ліктів. - Відкрий не сильно кран і змочи руки водою - Візьми мило і намиль руки до ліктів. - Поклади мило. - Намилюй руки з обох сторін. - Прополощи руки чистою водою. - Витри руки чистим рушником.

Номер слайду 9

Після миття рук миємо обличчя, шию, вуха

Номер слайду 10

1 раз на тиждень приймайте баню

Номер слайду 11

Догляд за волоссям. Волосся треба мити не по розкладу, а за необхідністю. При цьому його необхідно промивати відваром з трав.

Номер слайду 12

Не лінуйся прочісувати волосся вранці і ввечері

Номер слайду 13

Догляд за порожниною рота

Номер слайду 14

Зуби треба чистити 2 рази на день: вранці і ввечері

Номер слайду 15

Гігієна – це сила! Чистота – це клас! Хай буде здоров’я. У вас і у нас!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кураса Марина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
12835
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку