Тема: Доглядай за своїм тілом. Правила особистої гігієни.
Практична робота: як правильно мити руки.
Мета: продовжувати знайомити учнів з правилами особистої гігєни, вчити доглядати за своїм тілом, волоссям, руками, зубами; формувати вміння правильно мити руки; розвивати потребу в дотриманні особистої гігєни; виховувати охайність, акуратність.
Обладнання: гребінець, мило,губка, зубна щітка, носовичок, рушник, люстерка; презентація «Правила особистої гігієни молодшого школяра».
Тип уроку: Ознайомлення з новим матеріалом (урок – подорож).
Хід уроку
І.Організаційний момент.
1.Привітання
- Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня!
Хай вам ясне сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світіголовне.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.
1. Розповідь учителя про чистоту ,як основну вимогу особистої гігієни.
- Ви вже знаєте, що особиста гігієна допомагає зберегти і зміцнити здоров'я. Потрібно стежити за чистотою тіла, одягу, речей. Для того щоб бути чистим і охайним, потрібно не лише щотижня мити все тіло. Необхідно також щоденно мити обличчя, шию, вуха, руки, ноги, чистити зуби. [ Слайд 3]
2. Перегляд малюнків підручника на с.44.
3. Сьогодні на уроці ви ознайомитеся із правилами догляду за руками,
тілом, волоссям, зубамим. Дізнаєтеся, як правильно мити руки.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Гра-подорож океаном «Чистоти».
- Діти, сьогодні ми з вами помандруємо по океону «Чистоти» на кораблі і зупинимось на кожному з остировів, що нам зустрінуться. Мета подорожі припливти до берега «Здоров'я».
а)Відгадування загадок.
- Щоб стати пасажирами корабля треба нам відгадати загадки:
1. Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків
По голівці ходять – волосся в порядок приводять.
(Гребінець)
1.Мию, мию без жалю,
Мию там , де брудно.
А купатись не люблю,
Бо від того худну.
(Мило)
2.Костяна спинка,
На черевці щетинка,
По брамі стрибала,
Крихти виганяла.
(Зубна щітка)
3.Ліг в кишеню і вартую
Плаксі, реві та бруднулі.
Витру вранці струйки сліз,
Не забуду і про ніс.
(Носовичок)
4.Коли миюсь чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь,
Витирати сухо звик
Мій маленький …(рушник).
Б) Бесіда про предмети індивідуального користування. [Слайд 4]
- Діти, гребінець, мило, зубна щітка, носовичок, рушник, зубна паста - належать до предметів індивідуального користування. Кожен з вас повинен мати ці предмети і сам користуватися ними. (Педмети показати).
- Діт, ви розгадали загадки, тому ми можемо з вами вирушати в подорож.
В )Подорож до острова № 1 « Догляд за руками, тілом і волоссям»
-Діти , наш корабель пливе до першого острова. Наш перший острів називається - «Догляд за руками, тілом і волоссям».
-Діти, ми повинні постійно стежити за чистотю рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося: торкаємося руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет .
-Перегляд фотографій у підручнику на с. 45.
-Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. [Слайд 5]
-Ні в якому разі не беріть руки до роту, а постійно слідкуйте за чистотою рук. Кожного ранку та ввечері всі повинні вмиватися. [Слайд 6]
- Як правильно треба мити руки?
Учиитель розказує, як треба мити руки.
1. Треба спочатку приготувати рушник і мило. [Слайд 7]
2. Потім закотити рукава вище ліктів. [Слайд 8]
3.Відкрити не сильно кран і намочити руки.
4.Взяти мило і намилити руки.
5.Покласти мило.
6.Миємо руки: треба, щоб вони перекочувались одна по одній, як санчата з гори: то права з'їжджає по лівій, то ліва по правій. Потім треба покласти долонька до долоньки і потерти.
7.Після миття рук миємо обличчя, шию, вуха. [Слайд 9]
8.Після цього треба прополоскати руки чистою водою і витерти насухо рушником.
-Діти, а як часто ви підстригаєте нігті на руках? Ногах?
-Отже,
1)Руки треба мити з милом після відвідування туалету, ігор з тваринами, якщо ви звідкись прийшли, після брудної роботи.
2)Нігті на руках слід підстригати 1 раз на тиждень, а на ногах – 1 раз у два тижні.
3)Ніколи не гризіть нігті.
Робота з підручником на с. 46.
9.Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою. Приймати ванну ми повинні 1 раз на тиждень.
[Слайд 10]
Своє волосся необхідно мити в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними. [Слайди 11, 12]
-
-Запам 'ятайте: користуватися чужим гребінцем, заколками , головними уборами – заборонено.
Г) Фізкультхвилинка.
Дорогні мої малята, мийте руки,
мийте шию, мийте ноги і лице,
(виконуються відповідні рухи)
це здоров'я принесе! (Повторити 2-3 разаи).
Д) Слухання і обговорення вірша.
Не знала
Питає бабуся в онуки:
- Чи ти помила добре руки?
- А як же, - Милочка в одвіт, -
Помила з милом так, як слід.
- А де? – бабуся знов питає, -
Води ж у хаті в нас немає …
- Немає? – здивувалась Мила, -
А я не знала і помила.
Грицько Бойко.
Е) Виконання завдання 2 на с. 47 підручника.
(Практична робота: вимий правильно руки.)
Є)Подорож до острова № 2 «Догляд за зубами». [Слайди 13, 14]
- Діти ми пливемо до другого острова «Догляд за зубами».
- Діти, розгляньте свої зуби перед люстерком.
- Між зубами є багато нерівностей. У них легко затримуються часточки їжі.
- Діти, як називають лікарів, які лікують зуби?
- Отже, дот нас в гості завітав лікар – стоматолог. Він нам розповість, як правильно доглядати за зубами:
1)Чистити зуби треба вранці та ввечері перед сном.
2)На зубну щітку видавлюємо трішки зубної пасти.
3)Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхні кутніх зубів.
4)Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною ( показує)
5)Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою.
6)Після вживання їжі слід полоскати рот теплою водою.
7) Не колупайтеся між зубами металевими предметами.
8)Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік.
9)Два рази на рік треба приходити в лікарню і перевіряти зуби.
- Я хочу вам на згадку про мене подарувати ці (дарує) зубні щіточки.Користуйтеся моїми порадами і ваші зубки будуть здоровими.
- Діти, давайте подякуємо лікареві за поради.
- Дякуємо!
ІV. Закріплення матеріалу.
-Діти, а щоб допливти нам до берега «Здоров'я» треба виконати завдання.
Завдання 1. Робота в зошитах.
Виконання завдань 1, 2 на с. 15.
Завдання 2 . Гра «Правила гігієни».
Учні стають у коло. Учень, який стоїть усередині кола, кидає м'яча одному з гравців. Той, хзто його зловив, повинен назвати одне правило гігєни. Назвавши його, йде у середину кола, і гра продовжується. Хто не зможе назвати правило, той вибуває з гри.
Завдання 3. Давайте пофантазуємо. Придумайте казку про «Хлопчика Нечепуру, який не хотів митися…». Що з ним може трапитися?
Завдання 4. Поясніть прислів'я.
Чиста вода – для хвороби біда.
V. Підсумок уроку.
-Молодці! Ми виконали всі завдання, тому пливемо до берега «Здоров'я».
-Розкажіть, як треба доглядати за своїм тіло? Коли треба мити руки? Назвіть предмети особистої гігєни.
-Я думаю, що ви всі будете виконувати вимоги особистої гігієни, будете слідкувати за своєю чистотою.
-Діти, наша подорож по океану «Чистоти» закінчилась. Ми на березі «Здоров'я». [Слайд 15]
Отже:
Гігієна – це сила!
Чистота – це клас!
Хай буде здоров'я
У вас і у нас!