2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Урок з основ здоров'я ''Цілісність здоров’я: взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної його складових''

Про матеріал
Розробка містить загадки, ігри, казки, тестові завдання, які допомагають формувати та встановлювати взаємозв'язок між складовими здоров'я.
Перегляд файлу

Урок

Тема.  Цілісність здоров’я: взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної  і духовної його складових.

Мета: розширювати набуті знання про складові здоров’я. Вчити

            встановлювати взаємозв’язки між складовими здоров’я. Розвивати

            навички відповідального ставлення до свого здоровя.

            Виховувати бажання берегти і зміцнювати його.

Обладнання: зошити, підручники, піраміда «Здоров’я».

                                                   План уроку

  1.  Країна Загадайлівка.
  2.  Довідкове бюро.
  3.  Робота з підручником с.10.
  4.  Гра «Я – здоровий».
  5. Фізкультхвилинка.
  6.  Робота з підручником с. 11.
  7.  Піраміда «Здоров’я».
  8.  Казка «Чотири складові здоров’я».
  9.  Тестові завдання.

 

І. Організаційний момент.

    Психоформула

      Щоб здоровим завжди бути,

      Правил різних не забудьте.

      А найперше – «Добрий день!» –

      Мовлю щиро до дітей.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Відгадайте українську народну загадку:

                         Не золото, а найдорожче.

     ( Здоровя, життя )

- На вашу думку, яка тема нашого уроку?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 - Чому ця тема для вас важлива?

 Що ти робиш для того, щоб бути здоровим?

 Назви складові здоровя.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні у довідковому бюро вислів Марціала, який жив у І ст. н. е.

 

      «Життя не в тому, щоб жити, а в тім, щоб бути здоровим»

 

- Як ви розумієте цей вислів?

V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.

- Отже, бути здоровим – це не просто слова, а ціла наука, яка називається валеологія.

 

Валеологія – наука, яка вивчає, як берегти здоров’я.

 

- А ми цю науку будемо вивчати по такому підручнику. Це наш путівник до країни Здоров’я.

- Та чи треба вчити, як здоровим вік прожити?( стаття с.10)

                                     

- Що ви робите, щоб бути здоровими, допоможе з’ясувати гра «Я  -  здоровий».

( Позитивні відповіді – оплески в долоні. )

  +   Маю гарний настрій;

  • допізна переглядаю телепередачі;

+   повноцінно харчуюсь;

  • інколи випиваю трохи пива;

+   загартовуюся;

  • завжди у поганому настрої;

+   відпочиваю на свіжому повітрі;

  • мало рухаюсь;

+   розвиваю свої здібності;

  • кричу до людей;

+   мені затишно вдома.

 

Фізкультхвилинка.

 

- А що про здоров’я нам розкаже підручник?

- 4 команди: фізична – с. 11; психічна – с. 11; соціальна – с. 11; духовна – с. 11.

- Давайте побудуємо піраміду «Здоровя».

Untitled-1

- На вашу думку, яка з цих складових найголовніша?

- Послухайте казку, яку для вас написала учениця 4 – В класу Хілевська Настя.

                        Казка «Чотири складові здоров’я»

       Якось зустрілися чотири складові здоров’я і засперечалися, хто з них найголовніший.

- Я, – сказала фізична складова. Без мене не може прожити людина. Я їй даю міцний сон, хороший апетит, гарний фізичний стан.

- Е, ні, – озвалась психічна складова здоров’я. – А як же можливо прожити без емоцій, не відчуваючи любові, гніву, радості, не маючи смаку, дотику і нюху. Це завдяки мені людині доступні бадьорість, веселий настрій та прагнення пізнати світ.

- А як же можна прожити без мене? – вставила і своє слово соціальна складова. Я даю людині спілкування з близьким, однокласниками, знайомими. Завдяки мені людина знаходить розуміння, співчуття серед інших людей і моральну підтримку.

- Усе це добре ви кажете, мої любі, – промовила з хитрістю духовна складова. Але без мене людина не може відчувати себе здоровою Адже саме я даю можливість їй відчути себе особистістю, тобто нести відповідальність за себе і інших, вірити, що добро перемагає зло.

       Вислухало Здоров’я розмову своїх складових і каже: «Друзі мої, не сперечайтеся! Усі ви мені дорогі і необхідні. Бо що я варте без вас? Лише в єдності наша сила, і від кожного з вас залежить найдорожче, що є у людини, – її Життя».

- Давайте попробуємо в цьому переконатись остаточно: розрізаємо піраміду по частинах і забираємо одну з них.

- Що можна сказати про здоров’я такої людини?

- У чому суть фізичного здоров’я?

( Злагоджена робота всіх органів і систем організму.)

- Яке значення має соціальне здоровя?

( Узгодження своїх дій, учинків, потреб з інтересами інших людей.)

- Чому психічне здоровя має значний вплив на інші складові здоровя?

( Душевна рівновага, вміння опановувати себе.)

- Чому ми кажемо, що духовне здоровя є своєрідною вершиною розвитку людини?

( Відповідальність за себе та інших, прагнення чинити добро.)

 

VІ. Рефлексія.

- Тестові завдання 1,2 с. 34, 36.

 

VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.

- Сьогодні давали здорові відповіді такі учні… Подякуйте собі.

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку