10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок з основ здоров'я ''Вплив рухової активності на розвиток організму. Принципи загартовування''

Про матеріал
Розробка містить ігри, цікаві приклади, легенди, прислів'я, які допоможуть формувати уявлення про природні чинники здоров'я.
Перегляд файлу

Урок

Тема. Вплив рухової активності на розвиток організму. Принципи загартовування.

Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про природні чинники
            ( сонце, повітря, вода ), що зміцнюють здоровя; про загартовування

            як одну з умов фізичного розвитку дитини. Розвивати в учнів розуміння

            важливості загартовування. Виховувати бажання виконувати комплекс

            процедур для загартовування.
Обладнання: зошити, підручники, картки, малюнки, мікрофон,
                          посібник «Охорона життя і здоровя учнів» 4(3) клас.
                                                       План уроку
     1.  Розяжи приклад.

     2.  Гра «Інтервю».

     3.  Гра «Так чи ні?».

     4.  Розбір ситуацій.

     5.  Принципи загартовування с.45, 46.

     6.  Фізкультхвилинка.

     7.  Робота з підручником с. 30-33.

     8.  Прислів’я.

9.  Довідкове бюро  «Ходіння босоніж».

10. Тестові завдання.

11. Гра «Антивірус».

 

І. Організаційний момент.
              Психоформула
      Нам багато треба знати,
      Тому прошу не зівати,
      Гарний настрій на урок узяти,
      «Добрий день!» вчителя вітати.


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Розв’яжіть приклад і дізнайтесь тему нашого уроку.
Ваза – ва + газ – з + рот – от + торт – рт + вухо – хо + нова – но + знання – зна =

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Що називають загартовуванням?
- Які ти знаєш способи загартовування?


ІV. Актуалізація опорних знань.
                                         Гра «Так чи ні»
• Займаючись фізкультурою, зміцнюють здоров’я ( так ).
• Уроки фізкультури тільки втомлюють ( ні ).
• Діти, які загартовуються, рідше хворіють ( так ).
• Перегляд змагань з плавання зміцнює здоровя ( ні ).
• Ранкова зарядка – перший крок до здоровя ( так ).
 


V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.


         Загартовування – це оздоровчі процедури за допомогою ( участю ) повітря, сонця і води.


         Ситуація. Олег вирішив загартовувати свій організм. З чого почати хлопець не знав, тому пригадав передачу про «моржів», тобто людей, які купаються у холодній воді. Він напустив у ванну холодну воду, роздягнувся, нирнув і …

- Як хлопець загартовувався? А як потрібно загартовуватися, ви знайдете у посібнику «Охорона життя і здоровя  учнів» на с.45, 46.
- Отже, дотримуючись таких принципів:  консультація лікаря;
                                                                       поступовість;
                                                                       послідовність;
                                                                       систематичність;
                                                                       активність;

   різнобічність.


                                                Фізкультхвилинка
     Треба, щоб 4 - … відпочив і мене розвеселив.
      Всі погляньте у віконце! Завітало до нас сонце!
      В класі затишно щодня – в нас найчистіше повітря!
      Ми гарненькі, чепурненькі, бо з водичкою ладненькі.

- Наш підручник допоможе дізнатись як загартовуватися  та ще багато корисного та цікавого:
команда       Сонце             Повітря                 Вода
                    с. 33                      с.32                с. 30,31
- Як приймати сонячні ванни?
   Куди не заглядає сонце, туди часто заглядає лікар.
   Сонце – гормон радості.


-  Як приймати повітряні ванни?
      Береза, сосна, ялина виділяють речовини, які згубно впливають на деякі бактерії та хвороботворні грибки.
Уникай перегріву та переохолодження.

-  Як приймати водні процедури?
    Головні медикаменти – це чисте повітря, холодна вода. 
                                               Ходіння босоніж
                                                   ( легенда)
   Якось у сиву давнину якийсь чоловік боляче вдарив палець ступні об великий камінь. Через деякий час з подивом переконався, що разом із болем у нозі минув і головний біль, який довго дошкуляв йому. Маючи, як кажуть, світлу голову, ця спостережлива й допитлива людина зуміла повязати в єдине причину і наслідок. Він знову зявився біля чудо-каменя, коли у нього вкотре заболіла голова. І знову, як першого разу, вдарив ступнею об камінь. Біль відступив. Тоді він перекотив «зцілюючий» камінь ближче до свого помешкання. Потім додумався, що з лікувальною метою можна використовувати і невеликий плоский камінець, натискуючи ним у певну точку передньої частини ступні.
   Річ у тім, що на підошві ступні існує безліч зон, прямо пов’язаних з різними органами людини. Натискуючи на них, можна зняти біль, піддати лікувальній дії ті або інші органи. Але без консультації лікаря тут не обійтися,а тому краще просто ходити босоніж – вдома, на природі, на пляжі і т. д. Тоді обовязково натрапиш на потрібну точку.                                                                                      

                                       Хто ходив босоніж
  Майбутні воїни у спартанських і афінських навчальних закладах.
  Учасники перших Олімпійських ігор.
  Філософ Сократ «з метою загострення мислення» і його учні.
  Поет Горацій, якого таким чином давньоримський лікар Антоній Муза вилікував від тяжкої хвороби.
  Український філософ Григорій Савович Сковорода.

 

   У домашніх умовах ходити босоніж слід при температурі підлоги не нижче ніж  +18С. Спочатку у шкарпетках (3 – 5 днів), а потім без них. Тривалість ходіння в перші дні – 3-4 хвилини, надалі час збільшується на 1 хвилину кожного дня і становить 15-20 хвилин.

   Після ходьби босоніж необхідно обмити ступні як з гігієнічною метою, так і для загартовування. Обмивання ніг починається при температурі води  + 36С -37С. Через день температура води знижується на 1С і поступово доводиться до + 20 С. Такі процедури заспокоюють нервову систему та сприяють швидкому засинанню.

                                                                                       (За О. Дубогай)

VI.  Рефлексія.
                                                      Гра « Антивірус».
-  Небезпечний вірус знищив у словах усі голосні. Спробуйте відновити запис.
    З г р т в в н н    п д в щ   п р н с т   р г н з м   з с т д н м  
з х в р в н н м,  п л н т   н с т р й.


-  То яке значення загартовування для організму людини?

VII.  Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
-  Сьогодні гарно загартували свої знання такі учні…

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку