Урок з основ здоров'я для 9 класу на тему "Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності та якість життя."

Про матеріал

Розробка уроку з основ здоров'я для учнів 9-го класу за Новою програмою. Використані матеріали підручників: «Основи здоров'я» для 9 класу Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко, О.К. Гурська та ін..); «Основи здоров'я» для 9 класу І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко.

Перегляд файлу

Урок в 9 класі

РОЛЬ ЖИТТЄВИХ ЦІННОСТЕЙ У ФОРМУВАННІ ХАРАКТЕРУ.
ЦІННОСТІ ТА ЯКІСТЬ ЖИТТЯ

Мета: формувати поняття про значення моральних цінностей у житті людини та у формуван­ні характеру, дати уявлення про залежність якості життя від особистісних цінностей; розвивати критичне та аналітичне мислення.

Обладнання: мультимедійне обладнання та презентація.

Тип уроку: комбінований.

:ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, формування позитивного настрою.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Питання до учнів

  •    Які чинники впливають на формування характеру людини?

2. Перевірка виконання завдання в робочих зошитах. (О.В. Тагліна, сторінки 36-37).

    Учні читають письмове завдання.

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Притча про сосуд

     Професор філософії перед лекцією заходить в зал і розкладає на столі декілька предметів. На початку лекції він мовчки бере велику порожню банку, і заповнює її великими камінцями.

    Потім запитує:

- Банка повна?

-Так! - погоджуються студенти.

   Тоді професор дістає коробку з галькою і висипає її в цю ж банку. Він злегка потряс банку і галька, звичайно, заповнила відкриті області між камінцями.

   Він знову запитав студентів:

- Банка повна?

   Вони розсміялися і погодилися, що банка повна.

   Тоді професор дістає коробку піску і висипає його у банку. Природно, пісок заповнює усю решту простору.

   Ще раз професор запитав студентів, чи повна банка? Так, відповіли студенти, тепер вона точно повна!

- Тепер, - сказав професор, - я хочу, щоб ви зрозуміли, що це - ваше життя. Камінціце  важливі речі - ваша сім'я, ваші друзі, ваше здоров'я, ваші діти. Якби усе інше було втрачено, і тільки вони залишилися, ваше життя було б все ще повне. Галька - це інші речі, які мають значення подібно до вашої роботи, вашого будинку, вашого автомобіля. Пісок - усе інше, це просто дрібниці життя. Якщо ви спочатку насиплете пісок у банку, то не буде місця для речей, які є важливими для Вас. Зверніть увагу на речі, які є дійсно важливими для вас.

   Піклуйтеся спочатку про камінці - це дійсно має значення. Встановіть ваші пріоритети. Решта - тільки пісок.

Учитель. Отже, що ж з перерахованого найважливіше за все?

 

 

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Перегляд відео «Про цінність життя».

 

 

  1. Обговорення змісту відео файлу.

 

Яка головна думка цієї притчі? Аргументуйте свої відповіді.

 

V. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

1. Визначення поняття «цінності» (мультимедійний супровід).

 

      Учитель. Яке, на вашу думку, можна дати визначення поняттям: «Цінность», «Життєві цінності», «Ціннісні орієнтації» ?

     Учні віповідають. Учитель систематизує відповіді учнів і дає визначення.

Цінностіце те, що, важливо для вас, за допомогою чого люди звіряють і оцінюють будь-що у своєму житті.

Життєві цінностіце ідеї, ідеали, цілі, до яких прагнуть людина і суспільство.

Ціннісні орієнтації це ті стани, явища та процеси в навколишньому житті, які стають орієнтиром для людини, спрямовують формування її цілей, а також способи їх досягнення. (Слайд).

 

  1. Робота зі схемами. (За матеріалами підручника «Основи здоровя» для 9 класу Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко, О.К. Гуррська та ін..).

 

     Учитель. Давайте обміркуємо, що для вас найважливішим є у житті, які ваші життєві цінності. Існує багато різних думок. Проте є цінності, які важливі для всіх. Їх називають загальнолюдськими. (Слайд).

 

  1. Робота учнів в парах.

     Учитель. Формування системи цінностей залежить від різних чинників і проходять низку етапів. (За матеріалами підручника «Основи здоров’я» для 9 класу Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко, О.К. Гурська та ін..). (Слайд).

    Учні самостійно знайомляться з «Етапами формування системи цінностей» (роздатковий матеріал №1) та відповідають на питання вчителя.

Питання:

  • На якому етапі формування системи цінностей діти наслідують близьких дорослих?(Дитинство).
  • На цьому етапі найсильніший вплив оточення: друзів-однолітків, однокласників, підліткової компанії, спортивної команди, засобів масової інформації. Що це за етап? (Підлітковий вік).
  • На формування системи цінностей, крім оточення, впливають особисті переконання, самооцінка на  етапі? (Молода людина).
  • Дорослі люди додержуються загальнолюдських цінностей, поєднуючи їх із….? (Власними).

    Учитель. Дуже важливо визначитися з тим, що є найголовнішим для вас, адже життєві цінності допомагають формувати характер, контролювати вчинки, бажання, рішення.

 

  1. Виступ учнів.  (За матеріалами підручника «Основи здоров’я» для 9 класу І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко).(Слайд).

     Учні на минулому уроці отримали завдання прочитати статтю з підручника та підготувати виступ.

 

 

  1. Оздоровча вправа.

 

    Зняти напруження й освіжити мозок допоможе така вправа. Станьте. «Напишіть» носом «1», підборіддям – «2», лівим плечем – «3», правим плечем – «4», лівим ліктем – «5», правим ліктем – «6», стегнами – «7», лівою стопою – «8», правою стопою – «9». Зробіть це у зворотному порядку.

 

  1.              УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

  1. Робота в групах «Рейтинг цінностей». (За матеріалами підручника «Основи здоров’я» для 9 класу І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко). (Слайд).

Учні об’єднуються у  групи.

      Учитель. А зараз я вам пропоную встановити особисту шкалу цінностей.

Для цього: оберіть із цього списку найбільшу для вас цінність і запишіть її під номером 1 у таблицю; оберіть найбільшу цінність із тих, що залишилась, і запишіть її під номером 2 і так до кінця списку.

     Обговоріть у групі свої життєві цінності та складіть усереднений рейтинг для групи (для цього суму індивідуальних рейтингів для кожної цінності поділіть на кількість учнів у групі).

      З’ясуйте рейтинг цінностей вашого класу (для цього суму рейтингів груп для кожної цінності поділіть на кількість груп). Результати запишіть в таблицю. (Роздатковий матеріал №2).

 

 

     2. Робота в групах «Робота з текстом».

    Завдання. Прочитати притчу та дати відповідь на питання:

  • Про які життєві цінності йде мова у тексті?
  • Яка головна думка притчі?

 

  1. Притча про цінність життя

      Після шторму беріг моря був усипаний морськими зірками. Дівчинка дуже любила морські зірки і не хотіла, щоб вони гинули. Вона йшла берегом моря, піднімаючи зірки і відпускаючи їх в хвилі, не зупиняючись і не відпочиваючи.

     До неї підійшла серйозна, доросла і "тверезо міркуюча" людина. Він із здивуванням звернувся: "Дівчинка, ти що робиш? Ти все одно не врятуєш усіх! Це не має сенсу"!. Дівчинка, на хвилину зупинившись, подивилася на нього і відповіла: "Це має сенс для тих, кого я вже врятувала". А потім з такою ж завзятістю продовжила свою справу. Чоловік повільно, замислившись, побрів додому. І ніхто так ніколи і не дізнався, зрозумів він чи ні, що кожне врятоване життя має величезну цінність для того, хто її має.

 

  • В ім'я яких цінностей люди ризикували життям?

 

 

  1. Притча про щастя

    Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок.

- Що ще зліпити тобі? - запитав Бог.

- Зліпи мені щастя, - попросила людина.

  Нічого не відповів Бог, і тільки поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.

 

  • Який сенс ви бачите в цій притчі?

 

  1. ***

    Журналіст запитав майстра:

- Що ви зазвичай робили до того, як стали Просвітленим?

- Я зазвичай рубав дрова і носив воду з колодязя.

- А тепер, коли ви стали Просвітленим, що ви робите?

- Що ж я можу робити? Рубаю дрова і ношу воду з колодязя.

  Журналіст, природно, здивувався:

- Тоді в чому ж тоді різниця?

  Майстер посміхнувся:

- Різниця велика. Тепер все відбувається природно. Раніше це було обов'язком, який мені доводилося виконувати, робити без бажання, примушуючи себе. Я робив це тому, що мені наказували це робити. Мій учитель велів мені рубати дрова, і я рубав, хоча в глибині душі не бажав цього робити. Тепер я рубаю дрова, знаючи про позв'язану з цим радість. Це вже не обов'язок, а розуміння. Холодає, скоро зима, нам будуть потрібні дрова. Учитель старіє, йому треба більше тепла. З цієї ж любові я ношу йому воду з колодязя. Різниця - величезна. Немає небажання, немає опору. Я відгукуюся на поточну необхідність, і знаходжу в цьому радість.

 

  • У чому сенс саморозвитку і внутрішнього пошуку?

 

  1. Урок метелика

     Одного разу в коконі з’явилася маленька щілина. Перехожий, який випадково проходив повз, довго стояв і спостерігав, як через цю маленьку щілину намагається вибратися метелик …

     Минуло багато часу, метелик ніби залишив свої зусилля, а щілина залишалася такою ж маленькою. Здавалося, метелик зробив усе що міг, і що ні на що інше в нього не було більше сил …

     Тоді перехожий вирішив допомогти метелику, він узяв складаний ножик і розрізав кокон. Метелик негайно вибрався. Але його тільце було слабким і немічним, його крила були прозорими і ледь рухалися.

     Чоловік продовжував спостерігати, думаючи, що ось-ось крила метелика розправляться і зміцніють і він полетить. Але такого не сталося!

    Залишок життя метелик волочив по землі своє слабке тільце, свої нерозправлені крила. Він так і не зміг полетіти…

     А все тому, що чоловік, бажаючи йому допомогти, не розумів того, що зусилля для виходу через вузьку щілину кокона, необхідні метелику, щоб рідина з тіла перейшла в крила і щоб метелик зміг літати. Життя змушувало метелика з труднощами залишати цю оболонку, щоб він міг рости і розвиватися.

    Іноді саме зусилля необхідні нам у житті.

 

  • Якби ми могли  жити, не зустрічаючись з труднощами, якими ми були ?

 

  1. Як навчити дітей бути щасливими

     Одного разу йшов по дорозі старий мудрий чоловік, розглядав природу і милувався весняними яскравими фарбами. Тут він побачив чоловіка, який ніс на плечах неймовірно великий тягар. Було помітно, як у нього від такої тяжкості підкошуються ноги.

– Чому ти прирікаєш себе на такий тяжкий труд і страждання? – Запитав старець.

– Я страждаю для того, щоб мої онуки і діти були щасливими, – відповів бідолаха. – Мій прадід прирікав себе на тяжку працю заради діда, дід – заради батька, батько – заради мене, а я буду страждати заради щастя моїх дітей.

– А хтось у вашій родині був щасливим? – Поцікавився мудрий співрозмовник.

– Поки ще ні, але діти й онуки точно стануть щасливими! – Мрійливо промовив чоловік.

– На жаль, неписьменний не може навчити читати, а кріт ніколи не виховає орла! – Зітхнув старий мудрий чоловік. – Спершу потрібно навчитися самому бути щасливим, тільки тоді ти зможеш навчити щастю дітей. Це і буде твій найцінніший подарунок.

 

 

  1. Чому люди кричать, коли сваряться?

    Професор психології Кембриджського університету якось запитав у своїх учнів:

Чому, коли люди сваряться, вони кричать?
Тому що втрачають спокій, – сказав один.
– Але навіщо ж кричати, якщо інша людина перебуває з тобою поруч? – Запитав професор. – Не можна з нею говорити тихо? Навіщо кричати, якщо ти розсерджений?

     Учні пропонували свої відповіді, але жодна з них не влаштувала професора. Зрештою він пояснив, чому це відбувається:

– Коли люди незадоволені один одним і сваряться, їхні серця віддаляються. Для того щоб покрити цю відстань і почути один одного, їм доводиться кричати. Чим сильніше вони сердяться, тим голосніше кричать. А що відбувається, коли люди закохуються? Вони не кричать, навпаки, говорять тихо. Тому що їхні серця знаходяться дуже близько, і відстань між ними зовсім маленька. А коли закохуються ще сильніше, що відбувається? – Продовжував професор. – Вони не говорять, а тільки перешіптуються і  стають ще ближчими у своїй любові. В кінці навіть перешіптування стає їм не потрібним. Вони тільки дивляться один на одного і все розуміють без слів. Таке буває, коли поруч двоє люблячих людей.  Так от, коли сперечаєтесь, не дозволяйте вашим серцям віддалятися один від одного, не вимовляйте слів, які ще більше збільшують відстань між вами. Тому що може прийти день, коли відстань стане така велика, що ви не знайдете зворотного шляху.

 

  1. Як реагувати на образи

 

    Один дуже старий мудрець навчав групу учнів і наставляв на шлях істинний. Він навчав їх мудрості і бойовому мистецтву. Якось раз жорстокий і невихований воїн прийшов на заняття до мудреця. Він ніколи не стримувався і часто ображав оточуючих його людей. Він дуже любив провокувати людей на сварки і бійки. Цього разу він вчинив, як звичайно. Спочатку викрикнув кілька образливих фраз на адресу вчителя. І застиг в очікуванні відповідної репліки. Але мудрець просто продовжив свій урок, не звернувши жодної уваги на ці фрази. Ще раз кинув слова образи воїн. Але вчитель був незворушний і нічого не відповів, продовживши свою лекцію. Це повторювалося ще пару разів. Боєць розлютився і вийшов із залу.

    Після того, як він зник з виду, учні, які весь цей час з цікавістю спостерігали

 за подіями, запитали:

– Учителю, чому ви не викликали його на бій? Як ви могли терпіти його образи?
    Мудрець промовив:

– Уявіть, що вам дарують подарунок, а ви не приймаєте його. Скажіть, кому він у підсумку належить?

– Тій людині, котра хотіла його подарувати, – не замислюючись відповіли учні.
– Точно так само і в цій ситуації зі злістю і образами. 

До тих пір, поки ви не приймете їх, вони належать тому, хто їх приніс.

 

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

1. Оцінка роботи в групі.

    Після дискусії обговоріть, чи була вона ефективною для вас (особисто для кожного і кожної з учасників і для групи). Під час оцінки користуйтесь наведеними у пам’ятці критеріями та шкалою оцінки за таблицею. (За матеріалами навчального посібника «Кроки до порозуміння» О.Пометун, І.Сущенко, І.Баранова).

 

Активність учасників

(1-3 бали)

Глибина обговорення

(1-3 бали)

Висловлення протилежних поглядів

(1-3 бали)

Дотримання культури дискусії

(1-3 бали)

Загальна сума

 

 

 

 

 

 

На дошці

№ Групи

Активність учасників

(1-3 бали)

Глибина обговорення

(1-3 бали)

Висловлення протилежних поглядів

(1-3 бали)

Дотримання культури дискусії

(1-3 бали)

Загальна сума

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

  1. Рефлексія

 

             Як це було

Обміняйтесь думками та враженнями від заняття, закінчуючи одне чи кілька

речень:

Сьогодні для мене було важливо…

Для мене було корисно…

Сьогодні на занятті я зрадів/зраділа, коли…

Тепер я вмію…

Тепер я зможу…

 

  1. Підведення підсумку уроку вчителем.

 

Рецепт щастя : візьміть чашу терпіння, влийте в неї повне серце любові, додайте дві жмені щедрості, посипте добротою, плесніть трохи гумору і додайте якомога більше віри, Усе це добре перемішайте. Намажте на шматок відпущеного вам життя і пропонуйте кожному, кого зустрінете на своєму шляху.

 

 

  1. Самооцінювання

 

Тепер я умію…

 1-3 бали

Пояснювати, що таке «цінносі», «життєві цінності», «цінносні орієнтації», «якість життя»

 

Вирізняти  найголовніші цінності та складати ієрархію цінностей

 

Пояснювати свою думку щодо впливу життєвих цінностей на якість життя

 

Висловлювати власне ставлення до  результатів  уроку

 

 

 

  1.           ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

  • Опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми  , с. ); в робочому зошити письмово стор.
  • розробити міні-проект «Цінності та якість життя».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ УРОКУ

Роздатковий матеріал №1 (Для роботи в парах)

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал №2 (Для кожного учня)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал №3 (Для груп)

 

  1. Притча про цінність життя

      Після шторму беріг моря був усипаний морськими зірками. Дівчинка дуже любила морські зірки і не хотіла, щоб вони гинули. Вона йшла берегом моря, піднімаючи зірки і відпускаючи їх в хвилі, не зупиняючись і не відпочиваючи.

     До неї підійшла серйозна, доросла і "тверезо міркуюча" людина. Він із здивуванням звернувся: "Дівчинка, ти що робиш? Ти все одно не врятуєш усіх! Це не має сенсу"!. Дівчинка, на хвилину зупинившись, подивилася на нього і відповіла: "Це має сенс для тих, кого я вже врятувала". А потім з такою ж завзятістю продовжила свою справу. Чоловік повільно, замислившись, побрів додому. І ніхто так ніколи і не дізнався, зрозумів він чи ні, що кожне врятоване життя має величезну цінність для того, хто її має.

 

  • В ім'я яких цінностей люди ризикували життям?

 

  1. Притча про щастя

    Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок.

- Що ще зліпити тобі? - запитав Бог.

- Зліпи мені щастя, - попросила людина.

  Нічого не відповів Бог, і тільки поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.

 

  • Який сенс ви бачите в цій притчі?

 

  1. ***

    Журналіст запитав майстра:

- Що ви зазвичай робили до того, як стали Просвітленим?

- Я зазвичай рубав дрова і носив воду з колодязя.

- А тепер, коли ви стали Просвітленим, що ви робите?

- Що ж я можу робити? Рубаю дрова і ношу воду з колодязя.

  Журналіст, природно, здивувався:

- Тоді в чому ж тоді різниця?

  Майстер посміхнувся:

- Різниця велика. Тепер все відбувається природно. Раніше це було обов'язком, який мені доводилося виконувати, робити без бажання, примушуючи себе. Я робив це тому, що мені наказували це робити. Мій учитель велів мені рубати дрова, і я рубав, хоча в глибині душі не бажав цього робити. Тепер я рубаю дрова, знаючи про позв'язану з цим радість. Це вже не обов'язок, а розуміння. Холодає, скоро зима, нам будуть потрібні дрова. Учитель старіє, йому треба більше тепла. З цієї ж любові я ношу йому воду з колодязя. Різниця - величезна. Немає небажання, немає опору. Я відгукуюся на поточну необхідність, і знаходжу в цьому радість.

 

  • У чому сенс саморозвитку і внутрішнього пошуку?

 

  1. Урок метелика

     Одного разу в коконі з’явилася маленька щілина. Перехожий, який випадково проходив повз, довго стояв і спостерігав, як через цю маленьку щілину намагається вибратися метелик …

     Минуло багато часу, метелик ніби залишив свої зусилля, а щілина залишалася такою ж маленькою. Здавалося, метелик зробив усе що міг, і що ні на що інше в нього не було більше сил …

     Тоді перехожий вирішив допомогти метелику, він узяв складаний ножик і розрізав кокон. Метелик негайно вибрався. Але його тільце було слабким і немічним, його крила були прозорими і ледь рухалися.

     Чоловік продовжував спостерігати, думаючи, що ось-ось крила метелика розправляться і зміцніють і він полетить. Але такого не сталося!

    Залишок життя метелик волочив по землі своє слабке тільце, свої нерозправлені крила. Він так і не зміг полетіти…

     А все тому, що чоловік, бажаючи йому допомогти, не розумів того, що зусилля для виходу через вузьку щілину кокона, необхідні метелику, щоб рідина з тіла перейшла в крила і щоб метелик зміг літати. Життя змушувало метелика з труднощами залишати цю оболонку, щоб він міг рости і розвиватися.

    Іноді саме зусилля необхідні нам у житті.

 

  • Якби ми могли  жити, не зустрічаючись з труднощами, якими ми були ?

 

  1. Як навчити дітей бути щасливими

     Одного разу йшов по дорозі старий мудрий чоловік, розглядав природу і милувався весняними яскравими фарбами. Тут він побачив чоловіка, який ніс на плечах неймовірно великий тягар. Було помітно, як у нього від такої тяжкості підкошуються ноги.

– Чому ти прирікаєш себе на такий тяжкий труд і страждання? – Запитав старець.

– Я страждаю для того, щоб мої онуки і діти були щасливими, – відповів бідолаха. – Мій прадід прирікав себе на тяжку працю заради діда, дід – заради батька, батько – заради мене, а я буду страждати заради щастя моїх дітей.

– А хтось у вашій родині був щасливим? – Поцікавився мудрий співрозмовник.

– Поки ще ні, але діти й онуки точно стануть щасливими! – Мрійливо промовив чоловік.

– На жаль, неписьменний не може навчити читати, а кріт ніколи не виховає орла! – Зітхнув старий мудрий чоловік. – Спершу потрібно навчитися самому бути щасливим, тільки тоді ти зможеш навчити щастю дітей. Це і буде твій найцінніший подарунок.

 

 

  1. Чому люди кричать, коли сваряться?

    Професор психології Кембриджського університету якось запитав у своїх учнів:

Чому, коли люди сваряться, вони кричать?
Тому що втрачають спокій, – сказав один.
– Але навіщо ж кричати, якщо інша людина перебуває з тобою поруч? – Запитав професор. – Не можна з нею говорити тихо? Навіщо кричати, якщо ти розсерджений?

     Учні пропонували свої відповіді, але жодна з них не влаштувала професора. Зрештою він пояснив, чому це відбувається:

– Коли люди незадоволені один одним і сваряться, їхні серця віддаляються. Для того щоб покрити цю відстань і почути один одного, їм доводиться кричати. Чим сильніше вони сердяться, тим голосніше кричать. А що відбувається, коли люди закохуються? Вони не кричать, навпаки, говорять тихо. Тому що їхні серця знаходяться дуже близько, і відстань між ними зовсім маленька. А коли закохуються ще сильніше, що відбувається? – Продовжував професор. – Вони не говорять, а тільки перешіптуються і  стають ще ближчими у своїй любові. В кінці навіть перешіптування стає їм не потрібним. Вони тільки дивляться один на одного і все розуміють без слів. Таке буває, коли поруч двоє люблячих людей.  Так от, коли сперечаєтесь, не дозволяйте вашим серцям віддалятися один від одного, не вимовляйте слів, які ще більше збільшують відстань між вами. Тому що може прийти день, коли відстань стане така велика, що ви не знайдете зворотного шляху.

 

 

  1. Як реагувати на образи

 

    Один дуже старий мудрець навчав групу учнів і наставляв на шлях істинний. Він навчав їх мудрості і бойовому мистецтву. Якось раз жорстокий і невихований воїн прийшов на заняття до мудреця. Він ніколи не стримувався і часто ображав оточуючих його людей. Він дуже любив провокувати людей на сварки і бійки. Цього разу він вчинив, як звичайно. Спочатку викрикнув кілька образливих фраз на адресу вчителя. І застиг в очікуванні відповідної репліки. Але мудрець просто продовжив свій урок, не звернувши жодної уваги на ці фрази. Ще раз кинув слова образи воїн. Але вчитель був незворушний і нічого не відповів, продовживши свою лекцію. Це повторювалося ще пару разів. Боєць розлютився і вийшов із залу.

    Після того, як він зник з виду, учні, які весь цей час з цікавістю спостерігали

 за подіями, запитали:

– Учителю, чому ви не викликали його на бій? Як ви могли терпіти його образи?
    Мудрець промовив:

– Уявіть, що вам дарують подарунок, а ви не приймаєте його. Скажіть, кому він у підсумку належить?

– Тій людині, котра хотіла його подарувати, – не замислюючись відповіли учні.
– Точно так само і в цій ситуації зі злістю і образами. 

До тих пір, поки ви не приймете їх, вони належать тому, хто їх приніс.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал4 (Для груп).

 

Активність учасників

(1-3 бали)

Глибина обговорення

(1-3 бали)

Висловлення протилежних поглядів

(1-3 бали)

Дотримання культури дискусії

(1-3 бали)

Загальна сума

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал5 (Для кожного учня).

 

Тепер я умію…

 1-3 бали

Пояснювати, що таке «цінносі», «життєві цінності», «цінносні орієнтації», «якість життя»

 

Вирізняти  найголовніші цінності та складати ієрархію цінностей

 

Пояснювати свою думку щодо впливу життєвих цінностей на якість життя

 

Висловлювати власне ставлення до  результатів  уроку

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 14
Оцінки та відгуки
  1. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Скрібець Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ланіна Світлана Вікторівна
    Дякую. Гарний конспект уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Квітко Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Карпова Яна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Яськова Людмила Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Клиша Олексій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Німко Ірина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Німко Ірина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Слівінська Ольга Лонгинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Слівінська Ольга Лонгинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Козлова Юлія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Павленко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Долінко Вікторія Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 11 відгуків
docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
20037
Оцінка розробки
5.0 (14 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку