Урок з основ здоров'я для учнів 8-9 класів з теми : "Інфекції,що передаються статевим шляхом.Ризики.Шляхи подолання "

Про матеріал

Сучасний учень потребує інформації та способу дій для створення соціально-емоційного середовища сприятливого для розвитку здорової, активної конкурентноспроможної особистості, тому вважаю за потрібне надання цієї інформації під час уроків-тренінгів з предмету "Основи здоров'я". Матеріали розташовані в публікації дають змогу візуалізувати інформацію про такі явища життя людини ,як інфекції ,що передаються статевим шляхом (ІПСШ) . Урок містить різноманітні методи та форми роботи,

Перегляд файлу

Основи здоров’я

8-9 клас

Вчитель предмету «Основи здоров’я» НВК № 3 м. Камянського Дніпропетровської області

Ступак Алла В’ячеславівна

«Інфекції,що передаються статевим шляхом. Ризики . Шляхи подолання»

Мета :створити правильне уявлення підлітків про власне здоров’я,сформувати відповідальне ставлення до соціального та психологічного аспектів здоров’я, показати глобальність хвороб ІПСШ,продовжити формування здоров’язбережувальної компетентності.

 

І. Організаційний етап

Вправа на створення позитивного настрою «Кольорова веселка»

  ІІ. Мотивація та актуалізація освітньої діяльності

Сьогодні ми живемо у світі  з швидкоплинними подіями, з новітніми технологія та можливостями але життя людини не можливо уявити без відносин, будь-то на рівні гендерного спілкування  чи то у родинному колі. Сьогодення ставить перед нами безліч вимог , ми потрібні  сучасному суспільству здоровими,готовими виконувати над складніші завдання. Тому пропоную сьогодні розглянути тільки одну сферу нашого життя – це сфера статевих відносин. З’ясуємо відношення суспільства,особисто вас  до вступу у ранні статеві відносини, дошлюбні відносини, способи попередження та шляхи зараження інфекціями ,що передаються статевим шляхом (ІПСШ).

Перегляд відеоролика.

 Щоб наша розмова була плідною,відкритою,залишилась у нашому підсвідомому світі,пропоную зламати «лід» відчуження та дати відповіді на питання (Гра «Криголам»)

 - Якщо ви вважаєте,що запліднення можливе у період менструальних днів –встаньте.

- Якщо ви вважаєте,що презерватив захищає на 88% - підніміть праву руку.

- Якщо ви вважаєте, що ранні статеві відносини – шкідливі – плескайте  в долоні.

- Якщо ви вважаєте,що можна спланувати народження дитини – витягніть руки перед собою.

- Якщо вважаєте,що аборт – єдиний вихід для дівчини,яка завагітніла – підніміть ліву руку.

Сьогодні ми повинні з’ясувати ,які ж існують хвороби статевих органів,які раніше називали «венеричними» ,прослідкувати шлях зараження, засоби попередження цих захворювань.

Щоб про це довідатися ,ми запросили спеціалістів різних організацій, вони готові відповісти на всі ваші запитання. (лікар-венеролог,лікар-гінеколог,спеціалісти інших установ)

ІІ Мотивація освітньої діяльності

Будь-яка хвороба, це фізичне страждання, порушення роботи організму. Хвороб безліч, виникають вони з різних причин,підраховано ,що 70% хвороб залежить від самої людини. Це шкідливі звички,порушення правил особистої гігієни,харчування,відсутність режиму роботи та відпочинку, забруднення середовища. На сьогоднішній день багато хвороб – це хвороби поведінки. В середовищі підлітків існує таке упередження : «Любов – для дівчат, секс - для юнаків» Якщо дівчина закохана ,вона може піти на сексуальні стосунки бо боїться втратити коханого.  ЗМІ активно рекламує «вільні статеві стосунки». Така інформація збуджує,займає думки, провокує на статеві стосунки. Внаслідок чого збільшується кількість ІПСШ,абортів, скалічених життів. Кожна людина має право на хибні думки:

  чим раніше почнеш статеве життя,тим ти «крутіше», доросліше;

 хто не з нами, той «малеча»;

Сьогодні ми ведемо розмову про хвороби ІПСШ

Розглянемо цю проблему з 4 боків :

- медичного

- соціального

- емоційного

- морального

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Запрошую до участі 3 дівчини та 3 хлопця

У них у руках склянки  з написами на дні. Розповідь про вільне кохання.

(демонстрація слайдів)

БАКТЕРИАЛЬНІ                                          ВіРУСНІ

гонорея                                                              папілома людини

сифиліс                                                             герпес

хламідіоз                                                         ВІЛ (СНІД)

Кожен з учасників  називає «свою хворобу» ,назва якої закріплена на дні склянки і спеціалісти коментують шляхи зараження , збудників, засоби профілактики, лікування.

Захворювання ІПСШ зараз носять характер епідемії.  Чому це відбувається ? (слайд)

«Фактор множини партнерів»

Кількість партнерів                                                  Число захворювань

1                                                                                        1

2                                                                                        3

3                                                                                        7

4                                                                                        15

5                                                                                                   31

6                                                                                                   63

7                                                                                                    127

8                                                                                                    255

9                                                                                                    511

10                                                                                                  1023

11                                                                                                  2047

12                                                                                                  4095

Перегляд  відеоролику про епідемію СНІДу

Анкетування (доповнення)

- Як можна запобігти ІПСШ ? (відповіді дітей)

 Перегляд  відеоролику про засоби запобігання незапланованої вагітності.

Гра «Назви запобіжний засіб» ( у мішечку засоби запобігання вагітності, засоби гігієни)

IV. Узагальнення та систематизація знань

Багато молодих людей, не звертаючи уваги на попередження,починають статеві відносини і  при цьому  фізична близькість  перероджується на емоційний та духовний зв'язок.

Що ж може статися під час розриву цих відношень? (відповіді дітей)

Залишаються душевні травми, які довгі роки не дають людині жити повноцінним життям.

В руках у мене паперове серце , всі ці негаразди «відривають» частку нашого «серця», що ж людина з таким серцем може дати іншим, які емоції, яке тепло передасть для щасливого майбутнього життя.

 V. Рефлексія

Надія є завжди! Почати робити правильний вибір ніколи не пізно! Ви молоді ,талановиті люди. Ви повинні мати родини, любов. Дякую вам за нашу плідну співпрацю .

Індійська мудрість наголошує : « Не має друзів рівних здоров’ю, не має ворогів рівних хворобі »

Бажаю вам здоров’я і гадаю ,що наша сьогоднішня розмова залишила  у ваших серцях правильні думки і допоможе зробити правильний вибір життєвого шляху.

Прошу своє відношення до сьогоднішнього дійства викласти на постер.

 

 

 

 

 

Анкетування для створення уяви про необхідність уроків з цієї теми: ( доповнення)

 

 

 

Доповнення

Анкета « Робочий лист СНІД /ВІЛ»

1. а) що таке СНІД ?

              б) що таке ВІЛ ?

 2. Можна заразитися ВІЛ під час  (відповідь: «так», «ні»)

 поцілунку

 переливанні крові

 використанні леза для гоління

 купання у басейні

 донорстві

 вагинальному сексі

 оральному сексі

 проколюванні вух

 татуюванні

 вживанні наркотиків (ін’єкції)

 укусі комахи

 використанні зубної щітки іншої людини

3 . Як ви думаєте?

СНІД – смертельна хвороба ?

ВІЛ-інфіковані жінки можуть заразити своїх дітей?

ВІЛ – інфікована людина може жити 5-7 років не знаючи про свою хворобу?

Презерватив гарантує  100% захист від  СНІДу?

 

 

 

 

 

   АНКЕТА

ЩО з перерахованого може сприяти зниженню темпів поширення ВІЛ/СНІДу ?

Позначте за ступенем важливості :

 відповідальність людей за свої дії

 профілактична робота серед молоді

 виконання норм етики та моралі

 усвідомлення цінності життя

 любов до людей

 ваша думка

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Li Akasha
    дякую,сучасно
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Li Akasha
    дякую,сучасно
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 березня 2018
Переглядів
1609
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку