10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок з основ здоров'я ''Гігієна порожнини рота. Практична робота. Гігієнічний догляд за порожниною рота''

Про матеріал
Розробка містить загадки, ігри, пам'ятку, рубрику "Довідкове бюро", які допоможуть формувати навички догляду за ротовою порожниною.
Перегляд файлу

Урок

Тема. Гігієна порожнини рота. Практична робота. Гігієнічний догляд за порожниною рота.

Мета: ознайомитись з групами зубів, із поняттям «прикус», вчити правила

            догляду за ротовою порожниною, довести негативний вплив шкідливих

            звичок на стан зубів і прикус. Розвивати навички правильного чищення

            зубів. Виховувати прагнення зберігати їх міцними і здоровими.

Обладнання: плакат «Як правильно чистити зуби», картки, муляж        

                         щелепи, зубна щітка, зошити, підручники, мікрофон.

План уроку

  1.  Країна Загадайлівка.
  2.  Гра «Інтерв’ю».
  3.  Гра «Встав пропущене слово».
  4.  Робота з підручником с.40,41.
  5.  Гра «Слухай звуки».
  6.  Гра «Почисть зуби».
  7.  Пам’ятка «Правильний догляд».
  8.  Гра «Щоб зуби були здоровими».
  9.  Довідкове бюро «Скільки років зубній щітці?»
  10.  Вправа «Ми – молодці!»

 

І. Організаційний момент.

             Психоформула

     Ой який чудовий день!

     Небо, сонце, капітель

     Мовить тихо до дітей:

     «Добрий день!»

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Тема нашого уроку заховалась в загадці:

 Червоні звірі у моїй печері,

 Білі звірі біля неї.

 І м’ясо, і хліб - всю здобич мою.

 Я з радістю їм віддаю.

      ( Ротова порожнина, зуби )
 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Який зв’язок між зубами і нашим здоров’ям?
(Через хворий зуб в організм може потрапити інфекція.)

-  Чи дотримуєшся ти гігієни рота?

ІV. Актуалізація опорних знань.

                       Гра «Встав пропущене слово»

 Зуби з’являються у дітей … 5-7 місяців, а у віці 2-2.5 років їх кількість досягає … 20. Як ми їх називаємо? (Молочні). У дітей 5-6 років (Який це вік?)

Молочні випадають і на їх місці з’являються постійні. Цей процес завершується до… 13-15 років. У дорослої людини їх повинно бути… 32.
 

V. Усвідомлення нового матеріалу.

- Чому єнот споліскує рот?

    Дід Євген і внук Євген

Єриком пливуть ген-ген.

                                         А на березні єнот споліскує гарно рот.

        (Т. Бойченко)

- Зуби годують єнота. Він вміє за ними доглядати.

(У давнину робітників перевіряли по зубах).

 Зуби - дуже важливі органи нашого тіла. Під час зближення щелеп відбувається змикання зубів верхнього і нижнього рядів. Це змикання називається прикусом. При нормальному прикусі верхній ряд зубів повинен частково перекривати зуби нижньої щелепи. Для того, щоб у дитинстві не виникло порушення прикусу, треба дотримуватись правил, про  які ви дізнаєтесь зі статті підручника с.41, 40.

- Наскільки ви  уважні підкаже гра «Слухай звуки».

 • На одне плескання в долоні - діти приймають позу «Плакуча верба»

 • На два плескання – «Струнка тополя».

- Плакат допоможе нам пригадати правила чищення зубів.

- Отже у грі «Почисть зуби » ви покажете свої вміння.

( Виходить учень до дошки, отримує муляж щелепи, зубну щітку і користуючись ними, пояснює як чистити зуби ).

- Запишем правила у памятку «Правильний догляд»

1.Вмій чистити зуби (3-5 хвилин):

   - помити щітку;

   - нанести маленьку кульку пасти;

   - тримати її під нахилом;

   - верхній ряд зубів: колові рухи із зовні від кутніх справа наліво, згори  

                                                                                                                                          донизу;

 

                     

 

   - нижній ряд зубів: колові рухи із зовні від кутніх справа до

    кутніх зліва знизу вгору;


 

 

 

   - внутрішню поверхню і передні зуби вимітальники рухами;

   - жувальну поверхню зубів.

  2. Чисть зуби зранку після сніданку та ввечері перед сном.

  3. Споліскуй рот після кожного прийому їжі.

  4. Двічі на рік відвідуй стоматолога.

  5. Міняй щітку кожної пори року.

  6. Використовуй ефективну зубну пасту.

  7. Між зубами чисть флосом, використовуй зубочистку.

  8. Їж здорову їжу.

  9. Слідкуй за своїм прикусом.

 

VІ. Рефлексія.

                             Гра «Щоб зуби були здоровими»

- Приготуйте долоньки (правильна відповідь - оплески). Із наведених нижче правил  вибери і познач ті, які допоможуть тобі зберегти зуби здоровими та міцними:

   + намагайся щодня їсти сирі овочі та фрукти, сир твердий, сир звичайний і молоко;

   - розгризай зубами горіхи, кісточки,  гризи олівці та інші тверді предмети;

   + щоранку і щовечора чисть зуби;

   + ретельно полощи рот після кожного прийому їжі;

    - користуйся чужою зубною щіткою;

   + після чищення зубів ретельно вимий зубну щітку і постав її у спеціальну склянку щетинками вгору.

 

- У «Довідковому бюро» ви дізнаєтесь скільки років зубній щітці.

 Виявляється, люди чистили зуби завжди навіть п’ять тисяч років тому.

Тоді вони користувалися маленькими гілочками, розплющеними з одного кінця. До речі, деякі племена в Австралії та Африці дотепер чистять саме таким нехитрим способом. Давні римляни користувалися для чищення зубів спеціальними мазями та дерев’яними палочками.

 В Індії з давніх часів до наших днів користуються для чищення зубів гілочками дерева «нім». Досить зняти з такої гілочки кору й пом’яти її, і розмокші волокна з успіхом очистять зуби, а сік ще й зміцнює їх.
 

VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
- Своїми знаннями порадували… Ми всі «Молодці!» вимовляємо тричі.

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку