Урок з основ здоров'я ''Охайність і особиста гігієна''

Про матеріал
Розробка містить ігри, рубрику"Довідкове бюро", казку, які допоможуть поглибити знання про правила особистої гігієни.
Перегляд файлу

Урок №5

Тема. Охайність і  особиста гігієна.

Мета: поглибити знання учнів про правила особистої гігієни та формувати її

            навички. Вчити використовувати набуті гігієнічні навички у
            повсякденному житті за різних умов. Розвивати бажання більше

            дізнатись про себе. Виховувати охайність, акуратність.

Обладнання: зошити, підручники, іграшка каченя, таблиця „Особиста гігієна”,

                        малюнки до загадок, малюнки букв, мікрофон.

План уроку

  1. Гра „Склади слово”.
  2. Довідкове бюро.
  3. Казка.
  4. Гра „Відгадай”.
  5. Фізкультхвилинка.
  6. Робота з підручником.
  7. Гра „Мандри містом”.

 

І. Організаційний момент .

                                       Психоформула

Діти, веселі, гарні, чепурні

У мандри вирушаємо сьогодні

В країну, що буваєте щодня,

І мовлю щиро вам: „Добрий день!”

    - А нашим путівником на цьому уроці буде знамените каченя Тім.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Щоб дізнатись тему уроку, пограємось у гру. З цих букв каченя дуже просить скласти слово.
  • Букви чарівні, бо ви отримали назву міста країни Здоров’я, до якої мандруємо.
  • Гігієни чого? Гігієна тіла.
  • А що таке гігієна?
  • Не гієна. Гієна – це тварина.
  • А гігієна?

Довідкове бюро

У міфах стародавньої Греції згадується Гігія – богиня здоров’я. Від її імені походить слово гігієна. Так називається наука про здоров’я, його збереження та зміцнення. Гігієна вивчає, що для людини є корисним, а що приносить шкоду. Гігієна дає відповідь на питання: „Як бути здоровим?”.

  •  Щоб бути здоровим, потрібно знати і виконувати правила гігієни тіла, одягу, житла, харчування.
  • Отже місто, в якому ми опинились, славиться своїми правилами.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Подивіться на таблицю.
  • Хто з дітей не знає про гігієну тіла. Чому?
  • А навіщо вам це знати?

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

  •  Послухайте казку, яку склала Олена Дудко, учениця 2-Б класу нашої гімназії і поміркуєте: „Чому людині потрібно бути чистою і охайною?”

 

    В одному царстві, в одному прецарстві жила велика дружня родина: 32 брати Зубики, принцеса Фейс, дядько Шлунок, пан Язик. Жили вони дружно, в злагоді. Ранок починали з прибирання своєї оселі, вимітали сміття, мили, протирали слухові труби.

Та одного разу із-за океану приїхав заморський купець на ім’я Мікроб. Із собою він привіз велику підводу цукерок. Ці цукерки були гарні, смачні, аж дух

захоплювало. Хто їх скуштує, то вже не може відмовитись від них. А через деякий час на цих людей нападала лінь. Бо цукерки були зачаровані злого відьмою. І почалася в царстві велика біда. Брати Зубики розлінилися, перестали чистити свою домівку. Принцеса Фейс стала нечепурою. Пан Язик заріс мохом. А дядько Шлунок все крехтів: „Ох-ох, мучить мене біль. Рятуйте!” Йому в тон прокричали від болю Зубики: „Рятуйте від чорного карієсу, від заморського пана Мікроба”.

Почула це добра Фея на ім’я Вода. Покликала на допомогу свого сестру Щітку, синочка Мило. І закипіла робота. Фея з синочком вимивала бруд, Щітка вимітала чорний карієс, аж поки не вигнала заморського пана Мікроба.

З тих пір у цьому царстві ніколи не лунає „Ох” і „Ах”, бо там оселилась Фея з синочками, її сестра, дружба усіх родичів. І я там була. І все це бачила. І собі на замітку взяла. І вам розповіла.

 

V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.

- А що нам допомагає бути чистим? Відгадайте загадки, малюнки відгадок розташуйте проти кожної букви нашого міста.

 

Маю гострі я кінці,                            Я існую і для ніг,

Господарюю на руці,                         І для тіла, і для рук.

Стану в нагоді і нозі,                         Витру сухо, навіть вухо,

Обчикаю усі кінці.                             А ще ніжно й дуже чисто.

  /Ножиці/                                                /Рушник/

 

Жовта, синя та барвиста                   Гладеньке, запашненьке,

Одним словом – дуже чисте,            Миє чистенько,

І шовкове, і блискуче.                       Треба, щоб у кожного було

Буде в вас на голові,                          Що це, діти?

Якщо любиш мене ти                                              /Мило/

  /Шампунь/

Білий, сніжний порошок,                   Наче їжачок на вигляд,

Він по зубах скок,                              Та не просить їсти.

Заблищали наші зубки,                       По одягу пробіжить –

Посміхнулися наші губки.                  Стане одяг чистий

                  /Зубний порошок/                                 /Щітка для одягу/

 

Щетинкова голівка                              Лежу в кишені і чекаю

Залазить у наш рот,                             Рев, бруд нуль і плаксія,

Рахує наші зубки,                                Витру їм потоки сліз,

Знімає з них наліт.                               Не забуду і про ніс

  /Зубна щітка/                                       /Носова хустинка/

 

Гумова Акулинка                                 Зуби є, рота немає.

Пішла гулять по спинці.                                       / Гребінець /

Поки вона гуляла,

Спинка рожевою стала.

  /Губка/

 

  • Як назвати ці предмети одним словом. Предмети особистої гігієни.
  • Що це значить „особистої”?
  • Чи можна ці речі позичати одне одному або обмінюватися ними? Обґрунтуйте свою думку.
  • Прийшов час фізкультхвилинки.

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти:

Встали – сіли, встали – сім.

Бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю прикрашати.

Нумо разом, нумо всі

Потанцюймо по росі.

  • Далі наша подорож продовжується у підручнику на сторінці 13-15.
  • Як доглядати за собою?

 

VІ. Рефлексія.

  • Отже, наша подорож містом продовжується і зараз ми побачимо, що ви зрозуміли.
  • Назвіть правила догляду за:
    • Перша зупинка „Зуб”
  • чистіть зуби вранці і ввечері по 3-5хвилин.
  • після кожного прийому їжі прополіскуйте ротову порожнину,
  • зубну щітку замінюйте на нову чотири рази на рік,
  • звертайтесь до стоматолога на огляд 2 рази на рік,
    • Друга зупинка „Ніс”
  • дружити з носовичком (продемонструйте)
  • використовуй спеціальні палички для чищення
    • Третя зупинка „Око”
  • не три брудними руками
  • не грайся гострими предметами
  • біля телевізора чи комп’ютера будь не більше 30хвилин в день,
  • мий теплою водичкою.
    • Четверта зупинка „Вухо”
  • уникай сильного шуму, голосної музики, криків, вересків,
  • остерігайся протягів,
  • чисть спеціальними паличками,
  • вуха і за вухами мий щодня теплою водою з милом.
    • П’ята зупинка „Волосся”
  • мий в міру забруднення,
  • розчісуй власним гребінцем,
  • роби зручну зачіску.
    • Шоста зупинка „Нігті”
  • ніколи не гризи нігті,
  • підстригай раз на тиждень,
  • мий щіточкою з милом.
    • Сьома зупинка „шкіра”
  • приймайте ванну раз на тиждень,
  • щодня приймай душ,
  • витирайся власним рушником,
  • для обличчя, ніг, тіла май окремі рушники.

 

VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.

  - Сьогодні каченя Тім дякує особисто за роботу таким учням.....

docx
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
1147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку