Урок №5
Тема. Охайність і особиста гігієна.
Мета: поглибити знання учнів про правила особистої гігієни та формувати її
навички. Вчити використовувати набуті гігієнічні навички у
повсякденному житті за різних умов. Розвивати бажання більше
дізнатись про себе. Виховувати охайність, акуратність.
Обладнання: зошити, підручники, іграшка каченя, таблиця „Особиста гігієна”,
малюнки до загадок, малюнки букв, мікрофон.
План уроку
І. Організаційний момент .
Психоформула
Діти, веселі, гарні, чепурні
У мандри вирушаємо сьогодні
В країну, що буваєте щодня,
І мовлю щиро вам: „Добрий день!”
- А нашим путівником на цьому уроці буде знамените каченя Тім.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Довідкове бюро
У міфах стародавньої Греції згадується Гігія – богиня здоров’я. Від її імені походить слово гігієна. Так називається наука про здоров’я, його збереження та зміцнення. Гігієна вивчає, що для людини є корисним, а що приносить шкоду. Гігієна дає відповідь на питання: „Як бути здоровим?”.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Актуалізація опорних знань.
В одному царстві, в одному прецарстві жила велика дружня родина: 32 брати Зубики, принцеса Фейс, дядько Шлунок, пан Язик. Жили вони дружно, в злагоді. Ранок починали з прибирання своєї оселі, вимітали сміття, мили, протирали слухові труби.
Та одного разу із-за океану приїхав заморський купець на ім’я Мікроб. Із собою він привіз велику підводу цукерок. Ці цукерки були гарні, смачні, аж дух
захоплювало. Хто їх скуштує, то вже не може відмовитись від них. А через деякий час на цих людей нападала лінь. Бо цукерки були зачаровані злого відьмою. І почалася в царстві велика біда. Брати Зубики розлінилися, перестали чистити свою домівку. Принцеса Фейс стала нечепурою. Пан Язик заріс мохом. А дядько Шлунок все крехтів: „Ох-ох, мучить мене біль. Рятуйте!” Йому в тон прокричали від болю Зубики: „Рятуйте від чорного карієсу, від заморського пана Мікроба”.
Почула це добра Фея на ім’я Вода. Покликала на допомогу свого сестру Щітку, синочка Мило. І закипіла робота. Фея з синочком вимивала бруд, Щітка вимітала чорний карієс, аж поки не вигнала заморського пана Мікроба.
З тих пір у цьому царстві ніколи не лунає „Ох” і „Ах”, бо там оселилась Фея з синочками, її сестра, дружба усіх родичів. І я там була. І все це бачила. І собі на замітку взяла. І вам розповіла.
V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
- А що нам допомагає бути чистим? Відгадайте загадки, малюнки відгадок розташуйте проти кожної букви нашого міста.
Маю гострі я кінці, Я існую і для ніг,
Господарюю на руці, І для тіла, і для рук.
Стану в нагоді і нозі, Витру сухо, навіть вухо,
Обчикаю усі кінці. А ще ніжно й дуже чисто.
/Ножиці/ /Рушник/
Жовта, синя та барвиста Гладеньке, запашненьке,
Одним словом – дуже чисте, Миє чистенько,
І шовкове, і блискуче. Треба, щоб у кожного було
Буде в вас на голові, Що це, діти?
Якщо любиш мене ти /Мило/
/Шампунь/
Білий, сніжний порошок, Наче їжачок на вигляд,
Він по зубах скок, Та не просить їсти.
Заблищали наші зубки, По одягу пробіжить –
Посміхнулися наші губки. Стане одяг чистий
/Зубний порошок/ /Щітка для одягу/
Щетинкова голівка Лежу в кишені і чекаю
Залазить у наш рот, Рев, бруд нуль і плаксія,
Рахує наші зубки, Витру їм потоки сліз,
Знімає з них наліт. Не забуду і про ніс
/Зубна щітка/ /Носова хустинка/
Гумова Акулинка Зуби є, рота немає.
Пішла гулять по спинці. / Гребінець /
Поки вона гуляла,
Спинка рожевою стала.
/Губка/
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти:
Встали – сіли, встали – сім.
Бачте, як розвеселили.
Стало сонце танцювати,
Нас до танцю прикрашати.
Нумо разом, нумо всі
Потанцюймо по росі.
VІ. Рефлексія.
VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
- Сьогодні каченя Тім дякує особисто за роботу таким учням.....